/spanien/barcelona/forum/12418.aspx/spanien/barcelona/forum/12418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid geegiii - Iker el Dios
2011-04-11 18:09
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9. //

Du hänvisar till Hussfelt, nuff said...

addeh //

Tack så mycket!
PedroRodriguez
2011-04-11 17:56
Ride_The_Big_One

Instämmer icke. Det är inte alls samme Maicon, som visar lika stor dominans på högerkanten. Han är fortfarande en grym högerback men håller absolut inte lika hög klass. Alves all the way!
Barcelona Riiio!!
2011-04-11 17:51
Sant sant, och samma här. Kan inte tänka mig ett Barca utan Alves =)

Killen är redan en levande legend i mina ögon!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-11 17:36
Pedrorodriguez

Jag håller koll på Ital,Eng och den Spa och kan absolut intyga om att Maicon är tillbaka i gammalt slag, problemet är bara att hela laget underpresterar.

elbraco

Ramos är den som gått ner sig mest av alla stora högerbackar, från att gå ifrån en suverän högerback, många mål/fasta situationer och bra inlägg till en dåre som är en börda för hela backlinjen. Gjorde ett bra Vm men med klubblaget har han snarare varit en börda. Kalla mig galen men jag gillar Ramos som spelare, även om han verkar ha mentala problem.

Riio!

Tiden får avgöra hur utvecklingen går med de Hetfield nämnde, vill inte ens tänka tanken om en ersättare till Alves. Han känns perfekt för en offensiv liga som denna och för klubben. Hoppas han inte som sina andra landsmän får snefylla och flyttar till england eller något för att bevisa sin storhet. Han har alla attribut att bli en legend
Barcelona Riiio!!
2011-04-11 17:35
Ride_The_Big_One(6)

Håller med. Men Hetfield skrev "som skulle kunna ersätta Alves" och då tror jag han menar spelare som eventuellt kommer vara på topp om kanske 3,4 år (så länge tror jag Alves håller grym klass).
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-11 17:32
Ärligt talat tycker jag även Ramos är bättre än Maicon nuförtiden, men jag kollar inte på alla Inters matcher.
PedroRodriguez
2011-04-11 17:30
Ride_The_Big-One

Maicon har också han gått ner sig rejält nu. Trippelåret Inter hade, var han riktigt jävla bra och bidrog med en hel del mål och assist men nu har han släppt. Alves har varit vital för oss denna säsong och är utan tvekan den bättre utav dessa.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-11 17:25
Riiio

Maicon och Alves är världens bäste högerbackar, alla andra är långt ifrån dessa omänskliga spelare. Maicon har väl inte haft sin bästa säsong, men transfer snacket förstörde väl psyket inför denna.

Sånna spelare växer inte på träden precis
2011-04-11 17:23
Isla vet jag inte vem det är men Abate är en högerback som har utvecklats något enormt enligt mig. Känns som en Dani Alves light, kanske något defensivare. Gillar han starkt. Van der Wiel tyckte jag var en bra kandidat för något år sedan men det känns inte som han har gjort något större väsen av sig på senare men jag kan ha fel. Rafael lär inte lämna United i första taget.

När vi ändå diskuterar ytterbackar, är det någon som har tänkt på Osasunas Monreal? Duglig ytterback som inte lär kosta många pesetas.
Barcelona Riiio!!
2011-04-11 17:21
Alves är unik. Han har inte gjort en enda dålig säsong sen han kom och har oftast ett fåtal dåliga matcher/säsong. Isla,VdW,Abate och Rafael behöver utvecklas något enormt för o kunna ta över fullt ut efter Alves. Van Der Wiel ligger väl närmast även om han inte har satts på prov ordentligt (klubblags matcher i alla fall).
,Sami
2011-04-11 17:20
Hoppas dom tar fast idioterna.
Barcelona Hetfield
2011-04-11 17:13
addeh

Inte föratt förringa det Alves gör, men det finns ett par högerbackar som skulle kunna ersätta Alves och gör det bra (kanske inte lika bra), t.ex: Isla (fantastisk tvåvägsspelare), Van der Wiel, Abate, Rafael osv.

Xavi..ja, går inte att ersätta så lätt. Kanske kan Fabregas axla den rollen en vacker dag med bravur.
Barcelona Hetfield
2011-04-11 17:05
Frodo

Man har väl all rätt i världen att kritisera Villa, även om man ska kritisera för rätt saker. Ärligt talat så förväntar jag mig inte att han ska bli lagets stora striker, det folk måste förstå är att vänsterkanten är till för att Messi och Co ska få luckor. Det är en rätt så otacksam roll Villa har i laget.

MEN, men det sagt så är det inte bra av en anfallare att missa så pass klara målchanser match efter match. Man måste göra en klar distinktion mellan en talangfull anfallare och en klar anfallare. En talangfull anfallare kan man ge tid till, men Villa är en färdig produkt, dvs. han ska bara levera från start, särskilt med prissumman.

Om jag ska vara tydligare så kan man säga såhär, om du köper en skruttig, rostig Volvo från blocket för en liten summa, om den då går sönder så rycker man på axlarna och går vidare. Köper man en Ferrari för X antal miljoner kronor, om den går sönder så går man nästa morgon till säljaren och ber om pengarna, alternativet att de fixar bilen.

Simple as that. Villa är en Ferrari, han ska prestera, no excuses. Sen att Villa är en nyttig spelare för laget är en annan sak.

Gabriel

Kloka ord.
LOTG - Daniel Alves da Silva
2011-04-11 17:05
Följande blir avstängda vid gult kort i Real Madrid: Raul Albiol, Cristiano Ronaldo, Angel Di Maria, Sergio Ramos, Ricardo Carvalho. Någon som tror att dessa får spela i nästa möte mot Spurs?
,Sami
2011-04-11 16:56
At least eight bullets hit the house of Lionel Messi's brother Matias in a Friday night attack, although no-one was injured in the shooting...
Barcelona Messidinho_10
2011-04-11 16:46
Fan det enda man har i huvet nu är EL Clasicon, trots att det är match redan imorgon i en CL Kvartsfinal.. puuuuff vilka tuffa tider
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-11 16:45
B-Guden

Man kan flytta ner spelare under transferfönster.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-11 16:40
Haha, klockren bild
Atlético addeh
2011-04-11 16:40
geegiii - Iker el Dios

Här har du den artikeln du letar efter.
Atlético addeh
2011-04-11 16:38
elbraco & Heywood Jablome

Xavi är unik på många sätt och hans fotbollshjärna är fantastisk, men han är fortfarande mänsklig, det är inte Alves. Där i ligger skillnaden. Vi kommer tappa extremt mycket när brassen lämnar eller slutar. Först då tror jag många kommer inse hans storhet.
Barcelona Gabriel
2011-04-11 16:37
Smajic - La Bota Mágica

Villa suger medans Benzemas hjässa glänser i solen, det gör inte Valdes men Casillas otrimmade skägg ger boende åt söta små fågelungar.

Nöjd?
Barcelona B-Guden
2011-04-11 16:35
AndreD - Anims Abidal!

Har öfr mig att om man flyttas upp till a-laget får man inte spela i b-laget igen
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-11 16:28
addeh

Spot on, bro.

Dani Alves är i min mening en av de viktigaste värvningarna under 2000-talet. En spelare som spelar alla matcher och som springer konstant i 90 minuter. Hur fan ska vi kunna ersätta honom?
2011-04-11 16:27
addeh

Hehe, skönt att se någon annan som har samma funderingar kring Alves. Tycker det för förvånande att se så många som var likgiltiga när Alves kontraktsförhandlingar gick långsamt. Skrev ett långt inlägg om det får några veckor sen. Han är en av de viktigaste och ska få en lön därefter.

"Casillas är den enda världsmålvakten som tillåts göra en handfull tavlor per säsong utan att skamfila sitt rykte. Jag kommer aldrig att begripa storheten hos en målvakt med så låg lägstanivå." -Hussfelt

Det enda smarta den pajasen har kastat ut sig på mycket länge.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-11 16:27
Valdés vs Casillias är en svår fråga.

Valdés har varit grym de senaste tre åren. Sällan gör han misstag och gör kanonräddningar.

Tyvärr för hans del kommer hans anseende aldrig vara stort om han inte byter klubb. FC Barcelona har i snitt över 60 % av bollen per säsongen (70 % den här säsongen) och det är ett argument för många fotbollsspelare att använda att han inte riktigt setts på prov.

Jag tycker trots det att Valdés är en fenomenal målvakt och hade inte bytt ut han mot Casillias då hans lägsta nivå har blivit sämre och sämre för varje säsong.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-11 16:26
Har paj-kastningen nu dragit igång eller?
Atlético addeh
2011-04-11 16:19
Frodo

Kloka ord, håller även med om att "När vi har vår ordinarie startelva är Villa den svaga länken". Även fast han inte är någon svag länk är han den enda som skulle kunna bli petad, resten är som Pep skulle sagt det untouchable.

Jag tänkte på en annan sak. Det snackas ofta om Xavis arvtagare och hur det kommer bli när han en dag lägger av med fotbollen, i alla fall i Barcelona. Nu växer det inte spelare som Xavi på träd, han är unik på många sätt och vis, men en annan spelare som jag skulle vilja påstå är ännu mer unik är Dani Alves. Hur i hela friden ska han ersättas när han en dag lämnar eller slutar? Brassen betyder ofantligt mycket för vårat offensiva spel allra främst och med honom farandes på kanten har vi en tolfte spelare. Jag tror vi kommer lida minst lika mycket utan Alves som utan Xavi, då spanjoren enligt mig ändå blir lättare att ersätta, även om det är viktigt att poängtera att en sådan spelare inte går att ersätta rakt av.

Förhoppningsvis dröjer det många år innan vi får svar på båda dessa frågor men det är alltid intressant att spekulera.
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-11 16:17
Smajic

Det roligaste är namnet. "Fernando Gago-King of Madrid". Wtf liksom.

"Casillas är den enda världsmålvakten som tillåts göra en handfull tavlor per säsong utan att skamfila sitt rykte. Jag kommer aldrig att begripa storheten hos en målvakt med så låg lägstanivå." -Hussfelt

Hästlängder bättre? Snacka om att du överskattar honom. Vi vet både du och jag att Valdés har varit bäst i La Liga de tre senaste säsongerna inkluderat denna.

Frodo

Förstår vad du menar. Men det är ändå naturligt när man har en pappa som var storstjärna. Har hänt många gånger att en storspelares son blir överhypad men till slut så blir det bara något mittenlag i någon mellanliga.
Real Madrid Smajic - La Bota Mágica
2011-04-11 16:14
elbraco

Överhypad? Brukar låta så här inne i trollgrottan. Tror inte några vidare argument krävs varför Casillas är hästlängder bättre än Valdes bortsett från att Valdes kommer avsluta sin karriär i samma skugga av Casillas som han påbörjade den.
2011-04-11 16:08
Smajic

Han lyckas ju iaf göra mål på en viss överhypad målvakt vid namn Casillas rätt enkelt. Mer än någon i Real lyckades mot Valdés.
Annons: