/spanien/barcelona/forum/12416.aspx/spanien/barcelona/forum/12416.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-13 14:19
Smajic

Guaita är skadad om du har missat det.
Trolla vidare någon annanstans.
eliot
2011-04-13 14:07
barcaholic är du verkligen säker att dom spelar 27 och 3 maj vart kan man se det. vill inte ta semester på fel dag =)... tack så mycket
Real Madrid Smajic - La Bota Mágica
2011-04-13 14:07
Bat

Är du på riktigt när du säger att Guaita och Asenjo ska utmana Casillas/Valdes/Reina om en startplats i världens bästa landslag? Asenjo som inte ens hade en startplats i ett Atletico Madrid? En Guaita som åter får se sig petad av en Cesar som passerar 40 strecket i år mot tre världsmästare och Champions League-vinnare? Herrejösses, vart är mänskligheten på väg..
Barcelona Barcaholic
2011-04-13 14:01
eliot

27 april spelar Barcelona borta mot vinnaren av Real Madrid & Tottenham, sedan spelas returmötet den 3 maj.
eliot
2011-04-13 13:36
hejsan mina brörder =) undrar bara en sak när barca ska spela semin ? eller när får man reda på det. Tänkt mig ta semester så måste veta det . Tacksam för svar
Barcelona DM1982
2011-04-13 13:34
Milan want to exercise the option to buy Ibrahimovic for 24M and then offer him to Madrid as part of a bid for Cristiano Ronaldo. [cds]

Jag har en känsla av att Berlusconi är väldigt sugen på Ronaldo men det känns tveksamt om Ronaldo vill till Milan. Däremot är jag rätt säker på att Zlatan vill till Real, då följer han sin idol i fotspåren (den riktiga Ronaldo).
Barcelona Android
2011-04-13 13:28
Lol att du tycker att Cech och JulioCesar är bättre än Valdes och Casillas.
Barcelona Hetfield
2011-04-13 13:20
Mata inte trollet är ni snälla. Hans kost består av negativ energi när han "trollar".
Barcelona Joan Gamper 1899
2011-04-13 13:18
Bat

Han heter Reina och Riera spelar i Olympiacos, men han har också spelat för Liverpool så du blanda lite.
Canaletes
2011-04-13 13:13
Allvarligt... Riera?!
Valencia Bat
2011-04-13 13:12
Pablo Hernandez ser ut som en groda i ansiktet, jag vet :D Ang. utseendet så svarade jag bara skämtsamt på han som sa att Pep såg ut som en råtta i ansiktet, tycker inte han gör det däremot gör Valdes det. Okej medelmåtta var väl att ta i men han kan knappast jämföras med Julio Cesar, Cech osv enligt mig. Anledningen till att han spelat bättre än Casillas många gånger är för att Casillas är en sjukt överskattad målvakt. Tycker inte han är så bra som många säger och det borde vara större konkurrens i landslaget som i nuläget nästan bara består av Real och Barca. Finns många bra målvakter i ligan som är tillräckligt bra för att konkurrera. Valdes, De Gea, Asenjo(när han kommer tillbaka från skadda), Guaita och så Liverpools målvakt vad han nu heter... Riera?

David Villa har man redan kommit över, jag är inte här för att bråka.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-13 13:03
Hetfield

Men faktum kvarstår - vi hade haft större chans att vinna med Mascherano som mittback
Barcelona Hetfield
2011-04-13 13:00
Backlinjen lär bli: Alves-Pique-Milito-Adriano/Maxwell med Busquets som pivote.

Tanken är då att Busquets kommer att hjälpa Milito och Pique får sköta sig själv, han kommer att stå på vänstrasidan föratt det är där C.Ronaldo brukar vika in i. Alves och Adriano/Maxwell kommer att spela som yttermittfältare där Pique, Milito och Busquets bildar en diamantformad backlinje.

När laget spelar så kommer det att se ut såhär (tror jag):
-----Pique-----Milito
--------Busquets------
Alves-------------Adriano
Hur matchen kommer att sluta kommer inte att bero på hur bra Milito spelar, utan det hur bra Pique kommer att vara.

Pique har ju kommit ut som segrare varje gång han har spelat mot C.Ronaldo, men då hade han Puyol som höll i hans hand, nu får han ta på ansvaret att stångas mot en av världens snabbaste och bästa spelare. Positivt är att Villa brukar alltid höja sig ett par snäpp när en stormatch vankas, han har lite av "Seedorf" syndromet.

Messi är en av mina favoriter och jag njuter av att se honom spela fotboll, men om han ska börja chippa mot Casillas så kommer jag att örfila honom. Jag förstår inte, han är kanske världens bästa avslutare men så måste han chippa varje gång.

Även om el Clasico har tappat i betydelse (den här gången) så är det fortfarande pirrigt i magen.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-13 12:58
malique

Eto har bombat la liga sen sina mallorca tider, så att han hade massa bra spelare serverade honom köper jag inte. Eto var mer självisk och mer av en striker helt enkelt. Det har sina fördelar och nackdelar
2011-04-13 12:56
Sami

Håller med dig, jäkla skit att han inte han spela Clasicot. Hade varit betydligt lugnare med honom brevid Pique.. att Milito spelar där istället kan innebära skillnaden mellan vinst och förlust. Gaaah!
Barcelona Mr. H
2011-04-13 12:52
Är det någon som vet när Puyol kommer tillbaka?
Barcelona Messidinho_10
2011-04-13 12:51
Vill bara säga det att Valdes har varit nr1 i världen den här säsongen helt klart. Den räddningen han gjorde igår var inget annat än världsklass!!
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-04-13 12:34
Etoo var den perfekta spelaren för Barca. Jag tycker skit mycket om Villa, men Etoo var bättre.
Fidizzle
2011-04-13 12:29
malique

Vill ba notera till dig att eto'o hade sin bästa säsong i barca då ronaldinho redan gått till milan.
I ärlighetens namn var eto'o vår bäste nr 9 sen gamle ronaldo spelade.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-13 12:20
Hetfield
Tevez är ju samma spelartyp som Pedro, en riktig grovjobbare. Det är en tekniskt spelare som Neymar, Sanchez vi behöver.
Barcelona malique
2011-04-13 12:15
jag måste bara lägga mig i etoo villa snacket, jag tycker dem är rätt lika, båda är dödliga och båda springer mycket för laget men etoo hade ronaldinho som passade hälvten av hans mål medan villa får inte såna bollar samt att han måste spela centralt inte kanter,,,, villa - etoo 9-9 av 10-10
Barcelona Hetfield
2011-04-13 12:02
Oj oj, det pratas en hel del om att Zlatan kan gå till Man C. Om det stämmer, kan vi inte byta Zlatan mot Tevez rakt av? Tevez är tillräckligt "gammal" för att inte rubba Bojans framtid, men å andra sidan så vore det skönt att få pengar så att vi kan spendera på andra saker. Det ska bli oerhört spännande att få se hur det blir under sommaren.

Det stod i nyheterna att Real ska lägga bud på Sahin, om det stämmer så blir man ju hyfsat orolig då Sahin är precis vad Real behöver föratt ta sig till nästa nivå. De har saknat en ordentlig playmaker sen Zidane lämnade de.

Bat

Seriously dude, varje gång du skriver här så är du bitter. Är det kanske inte dags att släppa Villa affären? Vi är bättre av med honom, ni är bättre av utan honom.
,Sami
2011-04-13 11:54
Pique hyllar Mascherano. Så jävla synd att Mascherano är avstängd!
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-13 11:45
1.70-ligan
Puyol är Puyol, det går inte att ersätta hans hjärta, vilja och vinnarskalle. Vi har dock klarat oss bra under dessa månaderna han har varit skadad.

Feliz cumpleaños Puyi!
2011-04-13 11:29
Puyol kanske kan spela CdR finalen!

Men ska han verkligen sättas in i hetluften direkt? Kanske är dumt att skynda fram, nu när vi har Mascherano som kan spela där också.
Barcelona Joan Gamper 1899
2011-04-13 10:50
Valdes är stora matchernas man. Han har räddat oss mot Chelsea, Arsenal, Real, Villarreal med flera....

Grattis kapten!
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-13 10:45
Visca Barca-Messi#10

Jag skulle nog säga att Valdés varit riktigt bra sedan 2009. Det var då han slutade med de oförklarliga tavlorna. Men jag tycker fortfarande att Casillas är den bättre av de båda om man räknar till högstanivå.

Del Bosque är känd för att vara väldigt konservativ då han väldigt sällan roterar i landslaget. Tror att Casillas kommer vara förstemålvakt i minst 3 år till.
Barcelona Visca Barca-Messi#10
2011-04-13 10:36
AndreD - Anims Abidal!

Dem flesta andra supportrar borde inse att Valdes har varit världens bästa målvakt under dem senaste säsongerna. Efter 2006 så har katalanen tagit över Buffons titel som världens bästa enligt mig.

Någon som håller med om att Valdes borde ta över målvaktsposten i Spanien istället för Casillas? Jag tycker inte iker har varit så bra den senaste tiden. Lite för många tabbar för att vara målvakt i världens bästa landslag.

Edit: Vill bara påpeka att Casillas är en bra målvakt. Top 10 i världen lätt. Men för att vara en riktig stjärnmålvakt så behöver han bli lite mer stabil. Han borde titta lite på Van der Sar och Valdes. Då kan han nog lära sig en hel del.
Barcelona Criff
2011-04-13 10:34
Grymt Sonesson!
JonasPonas
2011-04-13 10:26
Hej! Jag ska till Barca nästa vecka och försöker få tag i biljetter till hemmamatchen mot Osasuna. Är det någon som kan rekommendera bästa sättet? Via officiella hemsidan hittar jag bara singelbiljetter. Jag hittar några sajter som säljer andrahandsbiljetter med ganska fet markup (2000kr per skalle), men tänkte försöka få ner priset lite. Tack på förhand för svar!
Annons: