/spanien/barcelona/forum/12415.aspx/spanien/barcelona/forum/12415.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B-Guden
2011-04-12 14:27
Är inte Bojan skadad ? isåfall borde han få starta
Real Madrid [RealMadrid - R9 Ronaldo]
2011-04-12 14:25
addeh

Du kanske borde läsa mitt inlägg där jag säger att Iniesta är en bättre än Özil. Jag jämförde bara argumentet på det andra inlägget.

Andreas V.V
Vem har sagt att Barcelonas backlinje är dålig? Jag tycker själv att Pique och Abidal var riktigt grymma tillsammans när dem spelade tillsammans. Visst Valdes har utvecklats oerhört mycket, men inte så mycket att han är bättre än Iker.

* * *
Förresten, är ni seriösa när ni påstår att vår redaktion kopierar allt ni gör?
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-12 14:24
Gourmet.

Real Madrid-redaktionen ska kommas ihåg att det ständigt kopierar upplägg som vi kommer på och använder. Det är inte banbrytande, men är det någon slump att vi gör det först och sedan de?
Barcelona Gourmet
2011-04-12 14:15
Addeh - du är skribent här. Stå över det där.
Barcaredaktionen uppfann inte inför-el-clasico-texterna. De har funnits lika länge som respektive lagsajter på SF.
Snälla nån, skäm inte ut vår redaktion utan own up to att de faktiskt gör ett bra jobb och läs dem inte om du stör dig på det.
Löjligt.
Dani Alves.
2011-04-12 14:05
Cataloniaboy- Anims Abidal!

Barca har sådana spelare som är mellan 16-17 och håller bättre klass än honom. Haha det var världens bomb att Barca skulle vara intresserade utav honom haha!!! Rena Faubert värvningen skulle det bli!
Barcelona C.A.K (Lyon)
2011-04-12 13:51
Dardan är en lustig prick. Inte din typiska Rosengård-lirare. Skriver poesi, hänger på bibliotek och säger att han skulle vilja bli politiker om han inte lyckas med fotbollen. Har dessutom bara MVG:n i skolan...
Real Madrid Support Real Madrid
2011-04-12 13:48
Joan Gamper 1899

Özil är bättre än Thiago och Iniesta är bättre än Özil.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-12 13:44
Enligt Sport så är Barcelona intresserade av Malmö-talangen Dardan Rexhepi. Har sett honom en hel del och han är väldigt duktig, påminner om en viss svensk... Rexhepi har dock mer talang för att bli en bättre fotbollsspelare.
Sevilla Joakim J| Kerzha|
2011-04-12 13:38
Lycka till ikväll och framför allt mot Madrid! Se till att spela skjortan av marängerna. Tror det absolut flesta hellre ser barca än RM både som ligamästare och CL vinnare..

Nog för att jag inte är något Özil-fans, men där tog du väl i lite? :) Sytar på följande kommentar. "Tycker att Thiago är bättre än Özil."
Barcelona Hetfield
2011-04-12 13:33
Hehe, det känns fel att vara skadeglad men....när Zlatan skeppades iväg till Milan så var alla "medelsvensson" och alla tidningarna på häxjakt efter Pep, och nu när han är dålig så säger de att han är "avdankad" och överskattad.

Just f*cking love it. Filosofen hade rätt.
Barcelona C.A.K (Lyon)
2011-04-12 13:21
Joan Gamper 1899 // Thiago bättre än Özil? njaaaaa :P
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-12 13:16
För två år sedan kunde man jämföra Ronaldo med Messi. Nu är det omöjligt.
2011-04-12 13:14
Jag hoppas att Pep inte ställer upp med bästa möjliga manskap idag, även om han säkerligen kommer göra det. Fokuset borde ligga på cupfinalen och semifinalerna i Champions League. Att riskera skador och avstängningar inför de matcherna skulle vara jäkligt onödigt, och det är säkert Pep medveten om. Denna elva hoppas jag på ikväll:
Valdés
Adriano, Fontás, Milito, Maxwell
Thiago, Mascherano, Keita
Jeffrén, Villa, Afellay

Vad jag vet så riskerar ingen av dessa spelare avstängning inför semifinalen mot Madrid. På bänken har vi Pinto, Alves, Piqué, Busquets, Xavi, Messi och Pedro. OM vi skulle ligga under finns ju dessa herrarna att slänga in.
Barcelona Joan Gamper 1899
2011-04-12 13:05
Tycker att Thiago är bättre än Özil. Om Madridistas gör Özil till en bättre spelare än Iniesta. Så pinsamma dom är.
Barcelona el Maestro!
2011-04-12 13:05
Sevilla sägs vara bereda på att köpa loss Cáceres i sommar. Det låter härligt i mina öron.
Vad sägs om att förhandla med Sevilla om att släppa loss Kanoute till oss för en strunt summa i sommar(1-2 millioner euro)?
Jag tror att Kanoute skulle kunna tillföra minst lika mycket som Henke Larsson tillförde Barca under sin tid.
En Kanoute på bänken att kasta in i matcherna vore något extra ordinärt, skulle jag tycka. Hans spelförståelse och huvudspel är superb. Kanoute är också sugen på att vinna stora titlar, skullle man tro!
Barcelona El Soap
2011-04-12 13:01
addeh

Ska vi gissa att dom börjar med en typ av "Kvällens awards" inom en snar framtid?
2011-04-12 12:54
addeh
De ser upp till oss på alla sätt, de har dock fortfarande mycket kvar att lära sig av oss...
Barcelona Riiio!!
2011-04-12 12:35
Undiano Mallenco kommer dömma Copa Del Rey Finalen.

/ Totalbarca.com
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-12 12:35
När vi summerar säsongen om en dryg månad kan vi i alla fall konstatera att Spanien har varit Mourinhos tuffaste utmaning hittills.

1. Han åkte på sin största förlust hittills som tränare (5-0)
2. Hans hemma svit bröts
,Sami
2011-04-12 12:27
Hetfield
Robinho Vs Messi. Den debatten glömmer jag aldrig. Kommer aldrig glömma heller när de sa att Gago är den nya Redondo. Fucking Pinsamt! Vart är världen på väg.
Barcelona Ladinho
2011-04-12 12:21
CL returen är nära, det är bara några timmar kvar och jag hoppas att Pep vilar några viktiga spelare. För att den 16 spelar vi el classico. Vad säger ni om denna start elva?

Valdes
Alves-Pique-Fontas-Maxwell/Adriano
Mascherano
Busquets-Keita
Affelay-Messi-Thiago

Jag vet att Thiago inte är anfalare men han kan spela så som Iniesta brukar göra dvs få fri roll och oftast söka sig till mitten. Vore mycket intressant och se. Busquets kan nog klara av Xavis roll galant det tror jag.
Barcelona Hetfield
2011-04-12 12:15
Det är svårt att ta en maräng på allvar när det fanns seriösa röster och diskussioner om Messi vs Robinho för ett par år sen.

Suck.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-12 12:02
Jag måste bara tillägga att det är så roligt att en kille som Iniesta är bland världens 3 bästa spelare. En vanlig kille, ser ut som precis allt annat än fotbollspelare, allt annat än en världsstjärna, han är lugn, blek, blyg...

Men jäklar som han spelar fotboll...
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-12 11:57
Behöver vi verkligen madridfansens bekräftelse angående Valdes? För oss har han varit ett vinnande koncept och har har vid flera tillfällen agerat den världsmålvakt som ett lag som Barca behöver. Då kvittar det vad madridistas säger om en sån spelare. Vem som är bättre och sämre kvittar sålänge laget levererar med dessa individer i laget.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-12 11:53
Ber till gudarna att vi inte åker på någon skada ikväll, eller överhuvudtaget den kommande månaden. Vi har inga marginaler längre
Barcelona Barcamannen
2011-04-12 11:52
Kan ni madristas, i alla fall erkänna att Valdes världens bästa målvakte i världen just nu? Sälv tycker jag Casillas är bäst, men Valdes är inte långt efter. Tror han kan vara bäst inom 2-3år.
Atlético addeh
2011-04-12 11:52
[RealMadrid - R9 Ronaldo]

Özil har varit bra den här säsongen, men att jämföra honom med Iniesta är bara löjligt. Statistik och dylikt spelar ingen roll i den frågan, Andrés är just nu många gånger bättre.

När dem har ställts mot varandra har Özil varit underlägsen Iniesta. Först i VM-semifinalen där Spanien vann, för att inte tala om el Clásico i höstas då Özil slog bort nästan alla passningar & hörnor för att sedan bli utbytt i paus. Iniesta å andra sidan var en av planens giganter.

---

Hur mycket ska Madrid-redaktionen härma oss med egentligen? Först Casa Blanca, Skador & Avstängningar, och nu även en liknande el Clásico-artikel. Suck...
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-12 11:38
el Maestro!

Snacket om kvällens match tar väl vid om någon timme eller så, är nog ganska många som är i skolan/jobbar..
Att vi vann första matchen med så pass stora siffror gör nog överlag att det också blir lite mindre snurr på forumet men vad vet jag..
Barcelona el Maestro!
2011-04-12 11:30
Andreas - V.V [Barney S] :

Det var inte dig jag syftade på med mitt inlägg.
Jag tycker bara att denna diskussion om Casillas vs Valdes har generellt pågått ganska länge och är egentligen en onödan diskussion.
Mer intressant diskussion hade varit kanske om den kommande matchen. Eller är det El Clasicon som spökar?
Hoppas att det inte spökar hos spelarna bara;-).
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-12 11:16
Måste ha blivit gravt missförstådd..

Vad jag menade var..

Hur kan Barcelona släppa in så lite mål när dom har en sån "fruktansvärt dålig målvakt" och inte heller några bra backar? för så låter det i Puertan..

Att jämföra mot Real Madrid världens bästa backlinje + målvakt som släppt in mer mål? Det var inte en jämförelse rakt av utan jag förstår bara inte hur ni resonerar då?
Vad är det som gör att Barca släpper in så lite mål? Om både Valdes och backarna suger..

Kan väl påpeka att Casillas var min idol när jag var mindre och stod i mål, så jag tycker inte han är dålig, tvärtom tycker jag att han är bäst i världen när han presterar.

Vad jag dock inte förstår är som sagt ovan, hur man kan säga att Barcas defensiv suger och att vi ändå släppt in minst mål, får inte ihop det..
Annons: