/spanien/barcelona/forum/12411.aspx/spanien/barcelona/forum/12411.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-04-12 23:48
Coach pep -

Precis så tänker jag och förmodligen många andra också. Det är mycket svårare för spelare som Villa, bl.a, att göra mål som kantspelare.
Barcelona barcafan86
2011-04-12 23:47
av Zlatan, Villa, Eto väljer jag iaf Eto alla dagar. Han var snabb, slet och sprang på varenda boll och viktigast av allt gjorde mål i viktiga matcher gång på gång på gång
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-12 23:46
Coach Pep

I beg to differ, Eto spelade lite fritt och var på kanten lika mycket som han var centralt på plan. Därimot var han väl si så där på kanten.

Jag står fast vid att det var ett stort misstag att Sälja Eto, han är bättre än Villa om man ser till hur vi spelar.

Coach pep -
2011-04-12 23:42
Vamos Blaugrana

Villa är bättre än Eto'o. Eto'o fick spela centralt mestadels och gjorde därför så mycket mål. Man måste inse att Villa vikt sig för lagets bästa. Hade han varit kvar i Valencia hade han glänst som vanligt och alla hade fortfarande dregglat efter honom.

Se bara på landslaget där han får spela centralt, målen kommer direkt!
2011-04-12 23:41
AndreD - Anims Abidal!

Haha Bi-Winning!
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-12 23:40
Ride_The_Big_One(6)

Winning!
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-04-12 23:37
Ingen kan axla eto'os roll i barca där ligger skillnaden, nu hoppas jag att alla wannabe fotbollskunniga inser att man inte gör 30+ mål för att man har messi xavi iniesta bredvid sig -_-
Barcelona Messidinho_10
2011-04-12 23:34
Hunting Bears

Haha den var bra
Barcelona Dani Alves=The King
2011-04-12 23:33
Frodo //

Säger absolut inte att Zlatan gjorde det bättre än Villa, vill bara påpeka att Pep inte hanterar situationen på ett bra sätt. Tycker Villa borde bli bänkad i förmån för andra spelare när han är dålig.

Men nu får han spela och har en stor status när han är sämst ibland.

Läs mellan raderna kompis, innan du ger svar på tal.
Barcelona Man1
2011-04-12 23:28
Ingen kvällens awards? :(
Barcelona Hetfield
2011-04-12 23:26
– Jag tror att alla vill spela i Barcelona just nu och det är därför Ibrahimovic är frustrerad, säger han enligt Gazetta dello Sport.
Pique tycker dock inte Zlatan gjorde något fel i Barcelona-tröjan.
– Jag tycker inte att Ibrahimovic var ett misslyckande, säger han och fortsätter:
– Han gjorde många mål och vi vann ligan tillsammans. Det var bara det att Guardiola gjorde ett val. Förra året tyckte han att Ibrahimovic skulle passa vårt spel bättre. I år satsade han på David Villa.

Haha oj oj, nu kommer medelsvensson och Milanistas att riva ner Camp Nou :P
Hunting Bears
2011-04-12 23:24
Det är allmänt känt att Villa hatar Messi. Det är så. Det vet alla.
Och det är inget jag bara säger. Det har jag källor i spanien på.

Eller hur var det Kåmark sa.
Barcelona Messidinho_10
Hetfield

Nu är du ute och cyklar, vänsterkanten är försedd för Alves dvs det ska vara öppen gata för honom att göra sina räder!!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
Jag gillar Villa och tycker han gjort det bra hela säsongen. Men nu börjar hans form bli oroande. Jag tror han är trött. Saknar den form han hade i februari. Fan vad bra han var då!

Och en annan sak. Oavsett om man gillar Villa eller inte, tror ni inte att David Silva hade varit ännu bättre för Barca? Jag tror vi kanske skulle haft större nytta av honom, eftersom han är en naturlig ytter.
Villa passar bra i Barca, men Silva hade nog kunnat passa in löjligt bra.
Barcelona Hetfield
2011-04-12 23:23
haowlq

Men Kåmark, vad har vi sagt om konspirationsteorier? :P
haowlq
2011-04-12 23:21
Grejen med Villa tror jag är att man självklart blir lite sur o sämre när det finns en annan som tar större plats, är stjärnan i laget, är världens bästa spelare o heter Messi. I Valencia var Villa kung o därav gjorde han så mycket mål.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
Det som var jävligt skönt var ingen av våra viktiga spelare fick varning , säg inte Milito nu:P Vi går alltså till Madrid med 0 varningar och halva Madrids startelva riskerar avstängning imorgon om de får gult.
Coach pep -
Hetfield

Jo, lät kanske lite konstigt att påstå att laget inte blir lika bra om Villa själv blir bättre centralt. Men saken är ju att vi är som bäst med Messi centralt, bättre än om Villa skulle spela där, förmodligen.
2011-04-12 23:20
Frodo

Exakt. Kändes riktigt bra, efter en 20 min när han kom in i det ordentligt. Vill se honom där ända tills Puyol är tillbaka. Riktigt surt att han missar el Clasico, men som tur är är det tre möten till han kan spela. Milito mot Ronaldo? Fy
2011-04-12 23:19
Villa har varit lite off ett bra tag nu, jag är dock inte orolig så länge han springer och sliter. Kan det vara så att Peps formation inte gynnar Villa som hamnar på en kant?

Man vill ju ha Honom mer centralt och avlossa och gå på mål därifrån inte sant?
Han vänjer sig väl vid denna formation så småningom.

För er som behöver lite gott skratt, kolla in länken som är off topic.
Barcelona Frodo
2011-04-12 23:19
Dani Alves=The King

Japp, vi säljer Villa och hämtar tillbaka den stillastående statyn. Att delta i presspelet som är en grundpelare i Barcelonas spelmodell är inte viktigt...
Barcelona Dani Alves=The King
2011-04-12 23:16
Kan någon säga mig vad David Villa gör som är så bra. Vad har hänt med den Villa från Valencia seröst, villa verkar ha kommit till åren känns de som.
Skillnaden mellan Villa och Ibra i Barca är att Villa får ett större förtoende än vad Ibra fick. Zlatan blev utbytt senast i den 60 min om han inte prestera medans Villa får spela till minst 80 min..

Jag ser iallafall inget positivt med Villa än så länge..

Tycker också att Pedro borde ha fått starta idag ...

Barcelona Hetfield
Heywood

Problemet är inte just med Villas, problemet är att vänsterkanten är ungefär som lagets "bitch". Personen ska springa och vara tyst så att Messi får en fri roll.

Det är ett större problem än bara Villa, om Pep vill maximera anfallet så måste vänsterkanten få bli mer involverad.

Såsom vi spelar nu med en arbetshäst på vänsterkanten så är vi väldigt beroende av att Messi har en bra dag, det mesta hänger på honom.

tiki-taka

Låter bra, men då tappar man kantspelet, det känns som att det blir för centrerat.

Coach Pep

Kan man få ut maximalt från Villa så kommer laget att bli bättre, så det hör väl ihop. Som sagt, det är väldigt komplicerat.
Coach pep -
Hetfield

Vad menar du? Vill du att det ska gå bra för Villa eller laget? För med den här formationen vinner vi 9 av 10 matcher. Det mest optimala för laget är Messi som falsk 9a, och Pedro och Villa på kanterna. Så har jag förstått det i alla fall. Sen är det klart att Villa själv skulle vara bättre centralt, men det är en annan femma. Han kom dock till oss för att göra laget bättre, inte sig själv.

Don't change what aint broken. Jag tror inte vi blir så mycket bättre än så här. Undrar om vi egentligen skulle bli lika bra med Villa centralt..
Canaletes
2011-04-12 23:15
Villa sparar sig inför Madrid matcherna ;)

Eto'o hade samma problem 2009. Slutet av säsongen hade han svårt att göra mål men levererade i finalen mot United!
Barcelona Frodo
2011-04-12 23:14
1.70-ligan - Anims Abidal!

Jag tänker likadant som dig gällande Mascherano som Puyols ersättare. Snabb, aggressiv, brytningssäker och han är en räddande ängel vid kritiska situationer. Busi är mer den eleganta typen som mittback precis som Pique. Det är bättre att spela med Masch som mittback och Busquets som pivote framöver. Jag antar att det blir Milito som mittback mot Real i ligan.
2011-04-12 23:14
FcB - I Motgång Och Framgång!

Okej då. Men åtminstone så nära man kan komma :P Jag kände mig säker med han som mittback och det har jag inte gjort sedan Abi var på plan!
Barcelona B-Guden
2011-04-12 23:13
Hetfield

Då får man ju inte ut max av iniesta, han rätt värdelös som anfallare.
blir typ 4-4-2 när han spelar anfallare

Förstår inte varför vi ska ändra spelsytem, vi spelar ut allt och alla, ingen förbjuder Pedro och villa att gå in centralt bara att utgång positionen är på kanten.
Adriano och Alves tar jobbet där ute om det behövs.
Jag tror Villa är sliten. Han behöver vila en match. Med facit i hand borde han gjort det ikväll..
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
1.70-ligan - Anims Abidal!

Mascherano samma vilja som puyol? Ingen har samma vilja som våran kapten.. Ingen
Annons: