/spanien/barcelona/forum/12401.aspx/spanien/barcelona/forum/12401.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-16 14:46
Ignorera...
Barcelona Messidinho_10
2011-04-16 14:41
Barca4eva

Är du en amatör eller borta i huvudet?? Varför i helvete ska vi riskera Messi ikväll, förstår du inte att Mou kommer sänka honom annars?? Kvällens EL CLasico gäller ingenting, det på Onsdag och i CL det gäller det då vi ska vinna!!

Barcelona Gustva
2011-04-16 14:35
Hej, är det bara för mig Real Madrid - Barcelona inte syns på Livestreamtjänsten hos Bet365?
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-16 14:34
addeh

Precis, han har varit skadad - min poäng exactly. Det var därför jag tyckte det var lite att ta i när du skrev " Har ni överhuvudtaget sett kanariern spela den här säsongen?", för jag tycker inte han har varit direkt avgörande någon gång.
Men vi är klart överens om att han ska spela.
Vem av Xavi och Keita föredrar ni som pivote? Själv tar jag klart Keita, men inte för att han är speciellt bra där utan för att Xavi behövs längre upp!
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-16 14:32
Vi får akta oss för Sergio Ramos i kväll.

Diggar verkligen Messis stil i den här videon efter att han blir nersparkad.
Atlético addeh
2011-04-16 14:18
elbraco

Grabben har ju varit skadad på sistone och ännu inte riktigt kommit igång. Att han inte skulle starta en sådan här match vore för mig obegripligt. Skulle dock inte bli förvånad om Pep flyttade upp Iniesta i anfallet och satte in Keita från start på Pedros bekostnad.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-16 14:18
AndreD - Anims Abidal!
Hahhahaha
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-16 14:09
addeh

Tycker tvärtom att Pedro har varit snäppet sämre än vanligt ett tag nu. Däremot ska han självklart starta istället för Afellay...allt annat är okunskap.
Frågan ikväll är vem man väljer att ersätta Busquets med på mittfältet (då han och Pique startar på backlinjen). Thiago, Adriano, Afellay? Xavi som pivote?
Chansen att Pep spelar med Milito räknar jag som mikroskopisk.
PedroRodriguez
2011-04-16 14:08
Figeta

Jodå, Pedro hoppade in mot Shakhtar och jag är övertygad om att han är i matchform. Afellay bidrar inte med lika mycket som Pedro gör och det vore tjänstefel att inte spela Pedro från start. Han är vital för vårat presspel.
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-16 14:01
Messidinho_10

You really did bang 7 gram rocks, didn't you?
Atlético addeh
2011-04-16 14:00
Det skrämmer mig att folk vill se Afellay i startelvan istället för Pedro. Har ni överhuvudtaget sett kanariern spela den här säsongen? Han kan vara skillnaden mellan vinst och förlust.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-16 13:59
Jag anser att vi bör spela med starkast möjliga elva ikväll, en vinst och vi leder isåfall ligan med 11 poäng och har då med all säkerhet vunnit ligan. En vinst skulle också innebära ett psykologiskt övertag inför kommande matcher, vilket är otroligt viktigt.

Så jag hoppas detta blir elvan i kväll:

Valdes
Alves-Pique-Puyol-Adriano
Xavi-Busquets-Iniesta
Pedro-Messi-Villa
Gällande Puyol så ser jag hellre att han spelar trots att han inte spelat på ett tag än att låta Milito spela.
Barcelona Barca4eva
2011-04-16 13:57
Messidinho_10

Du är ju helt borta i skallen.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-16 13:56
PedroRodriguez

Jag tror Larsson menar att Pedro inte är i matchform och kan därför inte starta och det tycker även jag. Han han är långt ifrån formen men detta är ett perfekt tillfälle att starta. Han har gjort två inhopp de två senaste matcherna och nu när vi spelar den minst viktigaste matchen av alla möten mot Real så passar det bra att han startar.

Ett perfekt byte är Afellay. Han bidrar alltid med djupledslöpningar och ungefär vid 70 minuters spel så kommer försvaret vara ganska trötta och då passar det ännu bättre med det bytet. Förra matchen mot Real på Camp Nou såg vi Pep byta in Jeffren. Han är dagens Afellay om ni förstår vad jag menar. Jeffren gick in när försvaret var slutskörda och med sin snabbhet sprang han ifrån dem enkelt och gjorde 5-0 målet.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-16 13:52
Nu kommer min elva till dagens EL CLasico

Pinto (jo för Valdes tar finalen)
Alves Pique Puyol Maxwell
Thiago Busqets Adriano
Pedro Villa Affelay

Och sen har vi Messi Iniesta Xavi och de andra på bänken, som bör vilas med tanke på att real spelarna kommer kötta.

PedroRodriguez
2011-04-16 13:47
Larsson1333

Varför Afellay före Pedro? Är kanariern tillgänglig så finns det väl inga som helst tvivel om att han kommer att starta. Killen som nätat i de två senaste Clásico's.
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-16 13:30
Barca4eva

Vad göra? Spela fotboll :)
Barcelona Barca4eva
2011-04-16 13:27
En vinst idag så kan vi vila många spelare nästa helg, alltså bör vi ha bästa möjliga elva idag och i finalen.
Barcelona Larsson1333
2011-04-16 13:24
Vila spelare inför cupfinalen? Spelarna är ju för fan proffs, dom borde la orka spela 2 matcher på en vecka typ, vi ska ju vinna alla matcher!

Bättre att starta med dem och sen byta ut dem om dom nu behöver vila

Valdes
Alves-Pique-Milito-Adriano
Xavi-Busquets-Iniesta
Villa-Messi-Afellay

Jag hade gärna sett Fontas från start istället för Milito, men det är så här jag tror vi kommer starta. Fontas har inget att förlora, bara gå in och köra och det tror jag kan visa sig lyckat
Pedro, Thiago och Keita får agera inhoppare för t.ex. Xavi, Iniesta och Villa/Messi
barcarobin
2011-04-16 13:10
supa så klart, dum fråga
Atlético addeh
2011-04-16 13:08
Barca4eva

Jag ställer mig samma fråga. Fan.
Barcelona Barca4eva
2011-04-16 13:00
Vad ska man göra i 9 timmar
Barcelona el Maestro!
2011-04-16 12:21
Om Mourinho förlorar ikväll kommer han troligen att ställa upp presskonferensen. Han är ju som bekant bäst på att bortförklara saker eller att skylla på saker. Domaren, Barcaspelarna som spelar teater, schemat, vädret, media, o.s.v.

"Mourinho won't attend the post-match press conference if Madrid wins the game. He will if they lose". [guillembalague]

Vid förlust lär han säkert komma ut med en lista som liknar den som han hade mot Sevilla. Då hade han 13 punkter. Jag har aldrig upplevt något liknande. Stackars Mou!

AndreD - Anims Abidal!
2011-04-16 12:21
Penalties given by tonight's referee Muniz Fernandez: Madrid 10 - Barcelona 1 #elclasico #fcblive [via md]

Bli inte förvånade om Real får en straff idag.
Barcelona petersays
2011-04-16 12:14
Pepp inför kvällen. Ska man våga lite på stream eller måste man ut på krogen och trängas tro?
barcarobin
2011-04-16 12:07
någon som har koll som en bra stream till kvällens match?
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-16 11:44
H.Alavi

Vi kan vända på det om du vill. Tänk dig att vi spelar borta match mot Real på Bernabeu när det spö regnar. Hellre att vi spelar i ett sådant väder på hemmaplan än borta tycker jag iallafall.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-16 11:39
Det hör väl till vanligheterna att det är 20+ och sol när matchen spelas på Bernabué men när matchen spelas på Camp Nou så är det tjockt moln och regn som hänger över Camp Nou.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-04-16 11:29
Puyooooooooooooooooooooooool

Även om han inte lirara idag så så vet man iallafall att man har han på bänken de är enormt skööönt.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-16 11:24
Visca el barca <3

Jag älskar 1-2 målet, El Capitan! Och målchesten! Love i!
Annons: