/spanien/barcelona/forum/12399.aspx/spanien/barcelona/forum/12399.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-05-11 11:17
Nothing like a good old Ronaldo vs Messi.

Ronaldo har gjort 7 mål på två matcher, klart marängerna får luft under vingarna.
Lost Art Of Murder
2011-05-11 11:16
Figeta

Nadal är rankad etta.
Cigge
2011-05-11 11:16
Frodo

Nej, jag gick bara efter vad Mourinho har sagt. Jag personligen tror inte att Morata får någon plats i truppen. Tycker inte att det vore en optimal situation för honom heller. Laget verkar, som du säger, ta steget upp i segundan. Få en hel säsong där skulle nog ge honom en bättre utveckling i längden.

På förhand trodde man väl att det bara skulle bli stora namn som skulle värvas med Mourinho och Perez vid ratten. Jag tycker dock båda två har började den här säsongen lovande med smarta värvningar. Özil, Di Maria och Khedira håller redan idag bra klass, men det är långsiktiga värvningar. För några dagar sedan gjorde vi klart med ännu en talang, Nuri Sahin.

Jag tycker värvningsfilosofin har förändrats något kopiöst för Mourinho, Perez och inte minst Real Madrid. Jag ser otroligt ljust på framtiden. Med tanke på att ordinarie spelare som Ramos, Marcelo & Higuain/Benzema är så pass unga ser det än mer lovande ut.

Det finns dock ett problem. Jag har en magkänsla av att vi kommer värva en anfallare i sommar. Det ser jag egentligen inte som något problem, då jag hade velat ha ett tredjealternativ till Higuain & Benzema. Utan problemet ligger i att vi, mer sannolikt, kommer gå för en spelare som kan utmana Higuain om en startplats. Mourinho har tydligt visat att Higuain är förstavalet. Benzema blir i så fall tredjeval och det tror jag vi som klubb och Benzema tappar på.

Hur ser det ut för er del på anfallsfronten? Hur ser den troliga framtiden ut för Bojan/Jeffren? Vad händer med Villa, som jag tycker har fått oförtjänt mycket kritik? Är det Neymer eller Sanchez som gäller vid en eventuell värvning?
Barcelona Figeta
2011-05-11 11:13
Real Madrid Fotboll123
2011-05-11 11:11
Tror ni Messi kan vända bataljen mot Ronaldo? Portugisen är ju hela fem mål före med tre ligamatcher kvar (två för Ronaldo). Känns som om guldskon är vigd åt Ronaldo i år...
Lost Art Of Murder
2011-05-11 11:11
Los Mejores

Men var är dina argument för att Ronaldo skulle vara bättre? Han är sämre i viktiga matcher, har färre assist, färre mål. Men ändå är han bättre för statistiken inte alltid räknas. Visst, statistiken räknas inte alltid. Men jag ser inte dina argument till varför ronaldo skulle vara bättre?
Barcelona Deulofeu
2011-05-11 11:10
till los mejores att ett lag som Barca får mest frisparkar är väl inte så konstigt kolla bara mot er vi hade väl bollen 80% på er hemmaplan...det är just därför lustigt att Real fått mer än dubbelt så mycket straffar...
Barcelona Denyo
2011-05-11 11:09
Los mejores

vänd på det om Ronaldo och Messi hade spelat i barca hade du sagt samma sak då?

knappast,
Messi är bättre i statistiken på plan han är mer komplett en ronaldo.

så ta din ryggsäck och gå till skolan istället och lär dig något.
Lost Art Of Murder
2011-05-11 11:02
Los Mejores

Kul då att han inte lyckas visa sig från sin bästa sida i CL. Typ någonsin.
Messi har bättre statistik på alla plan i år, det går liksom inte att förneka. Hur kan då Ronaldo vara bättre, när hans mål i ligan på sätt och vis är helt menignslösa då ligan ändå inte ens är nära att vinnas.

Real Madrid Los mejores
2011-05-11 10:58
di Maria har väl mer assist än både Xavi och Iniesta ihop, gör det honom till en bättre lagspelare?

Kom igen liksom..

Cristiano är ingen diva, ni måste inse att han ändrats helt och hållet. Han slänger sig inte lika mycket, klagar inte lika mycket. Han har inte helt kommit ifrån det, men alla fuskar tyvärr nu för tiden, Cristiano gör det dock inte mer än någon annan. Såg ni matchen igår, var han verkligen så himla divig igår, han ville verkligen återgälda Özil för sina assists, det såg man tydligt..

Precis som ni säger att Messi är bättre pga mer assists, kan jag ju nämna Ronaldos betydligt mycket mer bättre löpningar än Messis. Ronaldo löper otroligt mycket och bra i djupled, vilket Messi i stort sett aldrig gör. han vill bara ha den på fötterna. Vilket för en stor nytta för resterande Madrid spelare, det öppnar enormt med ytor.

Viker alltid ner sig i stora matcher? har du koll på hur många mål han gjort i matcherna mot big four i England. Han avgjorde mot Barcelona, med ett fantastiskt mål i år, och han verkar kunna göra mål exakt när han känner för det.

Observera i stort alla, inte direkt alla. Men de flesta är helt korrekt dömda.

Figeta

Du visar prov på en enorm inkompetens här. Först och främst skriver du utan vetskap. Nadal är ju bättre än Fedrer, snacka om att säga emot sig själv. Två fel i en mening, en konst bara det..
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-05-11 10:47
Skillnaden?

Messi börjar INTE grina istället för att fira med laget när de har gjort mål, Ronaldo gjorde i princip det för han tyckte att han borde fått passningen, lol..
Lost Art Of Murder
2011-05-11 10:45
För mig är Ronaldo inte ens direkt nära. Han viker typ alltid ned sig i stora matcher, har sämre karaktär och är en sämre passningsspelare.

Messi är mer eller mindre alltid bäst på plan i de största matcherna och har dessutom både mer mål och assist totalt än Ronaldo i år.

Ronaldo gör ju typ endast mål mot Osasuna och dylika lag.
Visst, i år gjorde han två mål på Barcelona men vart var han i CL-matcherna? Osynlig som alltid typ. Messi har väl typ 1,5 p per match mot Real sett till sin karriär.

Ronaldo är väl sämre på all statistik i år? Ja, fler mål i ligan, färre mål totalt, inga titlar förutom en CdR titel och dessutom färre assist.

Barcelona Figeta
2011-05-11 10:44
Los mejores

Messi är bättre för att han är en LAGSPELARE och gör hela laget bättre och gör fler assist.

Messi är bättre för att han avgör matcher som är VIKTIGA och som betyder något och om han inte gör mål på den matchen så är han åtminstone bakom det målet.

Att jämföra Messi och Ronaldo är som att jämföra Nadal och Federer. Nadal är mer KOMPLETT som ni säger och är bättre på de flesta grejerna tex hårdare skott, snabbare osv.. men det Federer är bättre på är någon unikt som är häst längder viktigare än snabbhet, skott. Det är något som Zizou,Xavi,Messi och unika spelare har och det är en hjärna för sporten som ingen spelare kan jämföras med.

Kan fortsätta men orkar inte lägga ner så mycket energi på någon säger att Ronaldo är snäppet vassare. Hahaha du gjorde fan min dag!
Barcelona Criff -Llourinho
2011-05-11 10:43
Los mejores, Vet inte om du är seriös när du diskuterar eller inte, men att komma in i ett Barca forum & säga att alla era straffar har varit rätt dömda, Ronaldo är bättre än Messi och att Barca spelare filmar är kanske inte riktigt the way to go.

Messi ÄR bättre än Ronaldo, guldbollen säger så :)
Bara hälften av Di Marias straffar är INTE regelrätta.
Och Real har spelare som filmar för att få straffar, det gör inte våra anfallare :)

Har du fått en bra diskussion nu tycker du? Lärde du dig något nytt?
Barcelona Essienesque
2011-05-11 10:43
Los mejores

Skulle gissa på att det handlar om hans mycket bättre passningsspel och blick för spelet. Att han sedan har 11 fler assister än Ronaldo i år är nog bara ett resultat av detta.

Jag skulle gärna vilja att du utvecklar anledningarna till att du håller Ronaldo som "vassare". Ser inga argument som talar för att Ronaldo skulle vara just "vassare" än Messi, om du inte menar starkare eller skjuter hårdare förstås...
Barcelona Denyo
2011-05-11 10:42
Los mejores

Messi är världens bästa där av att han fått priset,

- han är mer allround dvs kan spela på fler positioner
- spelförståelsen är gudomlig
- han är mer av en fotbollspelare medans ronaldo är mer atletisk.

finns ett möjligen två områden han är bättre en messi på frisparkar och huvudet

att påstå något annat en att messi inte är världens bästa är löjligt.
Real Madrid Los mejores
2011-05-11 10:25
Vad gör Messi till en bättre lagspelare, är det antalet assist du syftar på nu eller? du får gärna utveckla det där.
Barcelona HugoBoss
2011-05-11 10:22
Messi är bättre än Ronaldo. Utan tvekan. Visst, Ronaldo är en jävligt bra spelare. Men han är knappast en lagspelare, jag säger inte att Messi är en jävligt bra lagsspelare, men i den punkten är han hästlängder bättre än Ronaldo.

Sen om vi ska jämföra titlar mellan dem, hur många har Ronaldo vunnit de senaste 3 åren? 1 titel. Går inte ens och jämföra med Messi. Som har vunnit över 8 titlar de senaste 3 åren.

Fotboll går ut på att göra mål, men det går även ut på att vinna titlar.
Barcelona Barca4eva
2011-05-11 10:17
Los mejores För mig är han väldigt nära..men inte mer ;p
Real Madrid Los mejores
2011-05-11 10:15
Blaugrana91

Tror på fullt allvar att folk ska ta dig seriöst när du skriver att Xavi och Iniesta är bättre än Cristiano Ronaldo. De två i all ära, men Cristiano är hästlängder före de bägge. Inget ont om dem alltså, dem är riktigt bra, men som sagt är det inget snack om den saken..

Messi och Ronaldo är dock en helt annan femma, världens två överlägset bästa fotbollspelare. Cristiano anser jag dock vara lite vassare, även om det är sjukt jämt. En väldigt svår fråga i mina ögon, men för alla här inne är Ronaldo inte ens nära, eller?
-
Frodo

Du har rätt angående Morata, han kommer inte gå upp i år. Men som du påpekade är han heller inte redo, ett år i segundan skulle göra han gott. Tevez lär värvas i år också, eller någon annan crack, tyvärr.

Deulofeu

Jag kan ta fram 2 situationer där Barca spelare filmar med mindre än 5 minuter mellanrum. Den diskussionen känns dock så avlägsen nu. Förövrigt har i stort sett alla våra straffar varit solklara.
Har du statistisk på vilket lag som får mest frisparkar med sig då, den statistiken skulle jag vilja se med ett leende på läpparna.
Barcelona A.Gaudi
2011-05-11 09:35
Ronaldo är som sagt fruktansvärt bra och han har bara otur som lever i samma tid som messi. ifall messi inte lirat hade han säkert plockat hem några ballon dór idag. men det är ingen tvekan om att messi är bättre än ronaldo. den dag då ronaldo börjar dominera mot big four, barca, milan, inter så kan vi ta diskussionen igen.
Barcelona Deulofeu
2011-05-11 09:27
Måste bara säga att man imponerades av Ronaldo igår 7 mål på två matcher blir tufft för Messi att toppa.Jag förstår inte hur Real kan klaga på att Barca spelare filmar kolla bara på några exempel här

http://www.youtube.com/watch?v=4VgWGo5D6aU Ronaldo pinsam
http://www.youtube.com/watch?v=mLc-Ked49og Di Maria pinsamm Barca har fått 4 straffar och Real 10 straffar. Ronaldo har 8 straffmål Messi 4.

KOm igen nu Barca vinn ikväll och det vore kul om Messi kunde göra några mål för att fortfarande kunna vinna skytteligan.Men vi har ju cl att tämka på också ; ) Vore också kul om Deulofeu kunde sitta på bänken någon mer match och få göra debut...
Barcelona Frodo
2011-05-11 01:25
Cigge

Tror du verkligen att Morata kommer att få en plats i a-truppen nästa säsong? Jag tror att det bara är falska löften som kommer att sluta med att Mou säger att han inte är redo. Ni lär väl troligtvis gå efter en striker i sommar. Dessutom är väl ert b-lag på väg upp till Segundan om jag inte är ute och cyklar. En säsong där som starter kommer nog att var bra för hans utveckling.

Vad gäller snacket om att ni ska ta upp talanger så tror jag inte på det med Perez och Mou vid rodret.

Att jag sa att han är bäst i Europa för sin ålder bör du iofs inte ta på största allvar då jag knappast har koll på alla 94:or. En av de bästa kanske hade varit lämpligare att säga. Han är åtminstone den bästa spanska 94:an i dagsläget. Att han spelar med äldre både i klubb och landslag styrker det då både Barcelona och Spanien är starka på ungdomssidan.

Vad gäller engelska ungdomar ska man inte tro på hypen. De går ju nästan endast på fysik när de kollar efter "talang" så det är inte konstigt att de gör bra ifrån sig i ungdomsturneringar där deras ungdomar ser ut som fullvuxna män. Så småningom växer resten upp och engelska "talanger" blir sedda för vad de är. Jag håller dock med dig om att Tyskland producerar fina talanger.
Real Madrid Sempre_Maravilla
2011-05-11 01:18
Haha ok fattar.
Real Madrid fridasoft3
2011-05-11 01:09
Ronaldo vs Messi.

2 underbara spelare med 2 bälten som världens bästa spelare. Jag undrar verkligen om messi blivit utsedd till världens bästa om RM plockat ligatitlarna de senaste 2 åren.
Eller om messi gjort det om ronaldo stannat kvar i united.
Om ens lag vinner betyder så mycket vad man blir utsedd till.

Men iaf, jag hade varit sjukt glad om antingen messi eller ronaldo lirat i vilket lag jag än älskade. För det är vad de bringar till fotboll, glädje, spänning och exceptionella insatser.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-11 00:53
Mycket bra gjort av Ronaldo, han är en fantastisk spelare. Man kan inte säga något annat än det och dessutom är hans skicklighet bra tändvätska för Messi.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-11 00:46
Sempre_Maravilla

Självklart vill Barca vinna allt som går att vinna, men när vi sammanfattar det hela så är Cupen den minst viktiga titeln. Som sagt den titeln är till för såna lag som inte håller i en liga på 38 matcher samt inte riktigt håller måttet ute i europa, t.ex. som Real då...:)

Sen visst hade man velat att Messi skulle vunnit skytteligan, speciellt eftersom han förtjänat det i motsat till överskattade Ronaldo som bara presterar mot bottenlagen...Men jag tror nog att Messi är ganska nöjd med att vinna ligan, ev. även CL-finalen, vinna skytteligan i CL för tredje året i rad, gjort mest mål sammanlagt i världen och säkert vinner guldbollen för tredje året i rad och dessutom veta att han är världens i särklass bästa spelare. Så som sagt tror inte han bryr sig märkbart om CR vinner Marcas fuskpris...:)

Sen vet du vad som är komiskt? Det är när ni Realfans firar en cuptitel och CR ev. skytteligavinst som det vore en CL-titel...Haha det är komiskt som sagt.
Barcelona J.Gamper
2011-05-11 00:42
Ronaldo är en oerhört duktig och komplett målgörare, men tycker att han saknar oerhört mycket i själva spelet jämfört med Messi. Då Messi kan göra så mycket mer, skapa mål situationer osv.

Men det är bra att spelare som Ronaldo finns i ligan.. känns som att Messi och andra barca spelare blir taggade till att bli bättre och spela bättre.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-11 00:36
Äsch låt Ronaldo vinna skytteligan vem bryr sig, han är så duktig på att prestera när det inte längre finns något viktigt att spela om...
Vart är han i dem viktiga matcherna? Totalt osynlig!
Han är bra men otroligt överskattad. Anser inte ens att han är topp 3 i världen, då Messi, Iniesta och Xavi har dem platserna.

Såg inte matchen men låt mig gissa hade gjorde minst 1 straffmål?..... :)
Hur många mål har han fått som varit på straffar egentligen? 20 st?
Kan tänka mig att han slet som en galning för att göra massa mål och alla i laget försökte väl göra så att han skulle göra mål....Pinsamt...

Men detklart har man bara vunnit (Cupen) tröstpriset som är för klubbar som inte håller i en liga eller i europa, så gör man väl allit i sin makt för att vinna något mer...:)

Messi kommer ändå vinna sin tredje guldboll och CR ska inte ens nämnas i samma menning som Messi då Messi är klasser bättre , den som säger något annat bör bege sig till mentalsjukhus.
Barcelona Barca4eva
2011-05-11 00:34
Smajic - La Bota Mágica

Vem sade att Supercopan räknas in i en Trippel? Visst, det blir ju 3 titlar men ingen här säger väl att det blir en trippel?

"Nöj er med det, för det är inte fy skam med en ligatitel och en eventuell CL titel."

Säg mig vem fan som inte är nöjd med det? Snackar du bara sådär eller?
Annons: