/spanien/barcelona/forum/12398.aspx/spanien/barcelona/forum/12398.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-04-15 12:10
Sami

Han sa skillnader, inte likheter haha
,Sami
2011-04-15 11:31
Hetfield
Att båda 2 klubbarna har mycket pengar och köper bra spelare men det går dåligt för båda 2? Dom har ingen spelide?
Barcelona C.A.K (Lyon)
2011-04-15 11:24
Hetfield// Vet inte! :D
Barcelona Denyo
2011-04-15 11:18
dem borde sätta en gräns att man måste vara minst 25 år och någorlunda objektiv för att få vara moderator, du ser ju vilka pajaser syftar på puertan.

jag menar ska man stå för alla regler som står på sidorna så går ju geeggii fernando gago king of madrid

feting bort!

Barcelona Hetfield
2011-04-15 11:14
Real Madrid is like school in July...no class.

Här har ni en gåta, vad är skillnaden mellan Real Madrid och Man C?
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-15 11:08
Alla är likadana och de kommer aldrig ändras. Real Madrid-fans i nötskal.
Barcelona Android
2011-04-15 10:49
Hunting Bears

Geeggii som skriver här nere är ju moderator på deras forum och han själv skrev att han hoppas någon spelare från Madrid bryter Messis knäskålar i två delar.

Sjukt lågt.
Hunting Bears
2011-04-15 10:25
Jag ser gärna att man vilar Messi första matchen men det kommer inte ske. Men är ganska övertygad om att Real kommer försöka skada Messi 90 minuter konstant.

Och övervägande delen av Puerta verkar vara beredda på det. Är samtliga Realfans inbreds och efterblivna eller är det bara den stora majoriteten?

För det verkar ju som att även Moderatorerna på deras forum sitter och hoppas att dom ska bryta benet av Messi etc.

Barcelona Riiio!!
2011-04-15 09:24
Valdes
Alves-Pique-Busquets-Adriano
Keita
Xavi-Iniesta
Pedro-Messi-Villa

Många här som kanske tror att en förlust är skit samma eftersom ligan redan är vunnen men man ska ALLTID gå in för El Clasico med sitt bästa lag enligt mig. Vinner vi så kan vi spela mer avslappnat i cup finalen men förlorar vi så kommer dem känna att dem har ett övertag. Tror inte heller att Real går in till morgondagens match med något fjantigt B-lag bara för o vila spelare till cupen som innebär en titel.. herregud dem spelar denna match på hemmaplan o inte fan vill dem förlora, för fansens skull!

Har vi däremot en betryggande ledning när det är sisådär 20, 25min kvar så är det ingen tvekan om att vissa ska bytas ut och spelare som Afellay,Maxwell mf kan komma in.. hoppas Pep planerar spela såhär också =)
Atlético addeh
2011-04-15 01:02
geegiii

Precis. Nu kanske inte jag höll den bästa tonen i mitt inlägg, men jag tror inte det hade spelat någon roll. Så länge det är samma stubbar som sitter i den där studion vecka ut och vecka in lär ingenting ändras.
Real Madrid geegiii - Iker el Dios
2011-04-15 00:51
addeh //

Håller med. Jag kan förstå dem fall personen i fråga formulerar sig som en 10 årig idiot, men när man framför kritik på ett bra sätt, ja då bör den fan mötas på ett bra sätt. Antar att de är känsliga mot kritik, det kan trots allt skada deras "image" som är byggd av 12 åriga (no offense) fotbollsfantaster.
Atlético addeh
2011-04-15 00:36
geegiii

Vet att Mohamed i redaktionen också blivit kickad från gruppen och inte kan skriva där mer, och om jag inte är helt ute och cyklar var det efter att han slängde iväg en pik mot just Hussfelt. Det verkar som dem hellre kickar folk ur gruppen än att ta en diskussion och argumentera för sin sak. Väldigt professionellt.
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-15 00:33
geegi

Been there done that. De tål verkligen inte kritik.
Real Madrid geegiii - Iker el Dios
2011-04-15 00:28
addeh //

Förvånad över att de inte tog bort din kommentar, faktiskt. Skickade själv iväg en pik till Hussfelt vida deras Facebook, där jag kritiserade hans blogg (huruvida Ibra har mognat, efter hans idiotiska utvisning)
Min kommentar blev borttagen samtidigt som de kickade mig ur gruppen.

Hunting Bears
2011-04-15 00:20
Dom tycker ju det är roligare att diskutera utgångar, tjejer och kavajer och kläder än fotboll. Jävla lallare hela bunten.
Barcelona Frodo
2011-04-15 00:16
addeh

Ok, bra att någon sätter de på plats men med tanke på Kåmarks, Hussfeldts etc inkompetens så ska man nog inte räkna med någon förbättring.
Atlético addeh
2011-04-15 00:11
AndreD

"Det tar liksom 1-2 minuter att känna igen spelare. Och på artiklarna på fotbollskanalen om La Liga brukar det alltid vara minst 3 fel."

Precis. Att man inte känner igen Marco Ruben vid första ögonkastet, fine, men att inte känna igen spelare som Cazorla & Nilmar, då börjar man ramla över gränsen för att kallas expert. Vanligtvis hinner det komma upp på TV-skärmen vem som gjort mål innan de i studion kommit på det. När vi snackar spanska lag det vill säga, och när inte Rossi gjort mål.

Håller även med om att artiklarna på fotbollskanalen.se innehåller väldigt mycket fel. Det händer ofta att de kallar en spelare för dennes efternamn även om han är känd under sitt förnamn eller ett smeknamn. I mina ögon är det ett tydligt exempel på dålig koll.
Barcelona Hetfield
2011-04-15 00:08
Inte föratt låta som en gaylord, men har inte vi den snyggaste tränaren or what? :D

Screw Tyra Banks, this is the s*it.
Atlético addeh
2011-04-15 00:06
Frodo

På torsdagar när det är Europa League kör de ju superlive på fotbollskanalen.se, det vill säga Kåmark & gänget sitter i studion och diskuterar allt möjligt fast är inte i sändning, det kan bara ses via nätet. När något lag gjort mål eller haft en farlig chans så visas det. I hela slutspelsfasen har dem för det första pratat väldigt lite om Villarreal, som enligt mig spelat alldeles fantastiskt och slagit ut tunga lag som Napoli & Bayer Leverkusen. Så för det första är jag lite lack på att dem inte pratat mer om ubåtarnas framfart men det som gjorde mig upprörd nu var att de inte heller verkar känna till vilka som spelar i Villarreal. I alla fall inte hur de ser ut. Jag menar, som gängets Spanien-expert bör man ju veta hur stora profiler som Santi Cazorla & Nilmar ser ut. Att ingen av herrarna visste att det var Marco Ruben som slog in den andra straffen mot Twente idag kan jag förstå, men att dem först gissade på Rossi tyckte jag ändå var ganska patetiskt då han är vänsterfotad och skytten, alltså Ruben, ställde upp sig som högerskytt. Sedan när han hade satt bollen i nät och man fick se honom i närbild, samt hans nummer, var det solklart att det var Cani...

Ska man inte kunna begära lite mer av folk som ändå får betalt för att prata fotboll?

Sedan påpekade jag även att de i allmänhet har dålig koll på spansk fotboll vilket jag snabbt replikerades av Kåmark med att "efter 7 år i den här branschen har man samlat på sig väldigt mycket info men ibland är det lätt att man glömmer en spelares namn".
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-15 00:03
Frodo/elbraco

addeh skrev på Fotbollskanalen Europas facebook-sida, sen tog de upp det i "Superlive" programmet. Tycker som addeh att de har riktigt dålig koll på La Liga. Det tar liksom 1-2 minuter att känna igen spelare. Och på artiklarna på fotbollskanalen om La Liga brukar det alltid vara minst 3 fel. Jag är sedan länge blockad för att jag klagade för samma sak.
Hunting Bears
2011-04-14 23:40
Real Madrid har ju en halv startelva som är fullt kapabla till att skada Messi om dom blir tillsagda. Tvivlar inte en sekund på att Ramos, Pepe, Arbeloa, Carvalho eller typ Gago hade gjort detta om Mourinho ber dom.

,Sami
2011-04-14 23:39
Visst blir man taggad!!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-14 23:38
addeh

Fotbollskanalen Europa eller? Ha, det vill jag se...Kåmark borde fanimej ha koll på sånt. Kudos!
Barcelona Frodo
2011-04-14 23:38
addeh

Vad har jag missat? Varför tog de upp dig på fotbollskanalen?:D Har de lagt upp det på deras hemsida?
Barcelona Hetfield
2011-04-14 23:34
Jag kan tåla deras dynga om "vi är bäst" snacket, men när de försöker göra Franco till en hjälte och mysfarbror så går det över gränsen.

Men så länge det gynnar Real Madrid så spelar det ingen roll vad personen har gjort, jag är säker på att de skulle försöka göra Hitler till en mysfarbror om han hade på något sätt representerat deras klubb.
Usch.
Barcelona Frodo
2011-04-14 23:31
Hunting Bears

Jag läste precis det och man kan bara konstatera att han antingen med flit utelämnar fakta eller bara inte har koll. Skribenten säger att Messi är på väg att slå Ronaldos målrekord på 47 mål trots att Messi slog rekordet häromdan med mål nr 48.

Sen var ju Messi briljant i senaste klassikern med sina två assist så jag fattar inte vad han snackar om att han inte lyckats mot Mourinho. Antingen är skribenten bara statistikkåt där mål är det enda som betyder att man spelat bra eller så missade han det senaste mötet.

Förövrigt har Messi typ 7 mål och 4 assist på 9 möten mot Real Madrid eller nåt liknande. Om de nu ska basera allt på stats.

Jag hoppas däremot att Messi inte spelar ligamatchen mot Madrid. Skaderisken är enorm med pajasen Mourinho på bänken. Jag kommer ihåg Del Hornos spark mot Messis knä när han var 18 och det var en spark som hade kunnat förstöra Messis karriär. Jag talar inte om sparken som fick honom utvisad utan en spark som skedde några minuter innan. Chivus tilltag förra året har jag heller inte glömt. Att Arbeloa endast kom in för att mangla Messi senast samt Carvalhos och Ramos tilltag på Messi senast visar på att Mourinhos taktik är att skada Messi.
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-14 23:23
Har inte läst och kommer inte läsa Realreds nya skitartikel. Antar att de skriver att Messi aldrig presterar mot The Special Five. Har de glömt förra matchen? Messi bäst på plan och två sjuka assist. Vissa glömmer snabbt.

addeh

Kung!
Atlético addeh
2011-04-14 23:21
Manita

Hehe, ja. Får man som Kåmark betalt för att vara gängets Spanien-expert bör man väl veta hur Cazorla & Nilmar ser ut, och i det här fallet även Marco Ruben. Tycker bara i allmänhet att svensk media har väldigt dålig koll på spansk fotboll och om jag "lackade ur" som Hussfelt menade på så är det okej för mig.
Hunting Bears
2011-04-14 23:16
Skön vinkling om att Messi har svårt mot Real Madrid. Han har varken svårt att göra mål mot Madrid eller svårt att prestera mot Mourinho. Två assist i den senaste matchen säger väl en del. Och generellt jävla massa mål mot Real.

Reals-red är alltbra inkompetent.
Barcelona Manita
2011-04-14 22:56
addeh, vad var det du skrev till Fotbollskanalen? Hörde att de pratade om dig.
Annons: