/spanien/barcelona/forum/12393.aspx/spanien/barcelona/forum/12393.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hunting Bears
2011-04-14 12:56
Vadå, menar du att Real Madrid skäms över sina band till Franco? Trodde det var det dom var mest stolta över med sin historia.
Barcelona Suñol
2011-04-14 12:50
Rambla: Visst hade klubbledningen starka band till Franco på den tiden då dom var tillsatta av regimen då den gamla presidenten blev avrättad av falangisterna. Dom avrättade ju även Real Madrids dåvarande president. Så Madrid blev ju tyvärr kidnappat av Franco, det konstiga är ju deras ovilja att rensa ut sitt mörkna förflutna och ta tillbaka dom värderingar som en gång fanns i klubben. Det finns ju många supportrar som vägrar använda sig av namnet Bernabeu och istället säger Chemartin av den anledningen.
Hunting Bears
2011-04-14 12:48
Dom försöker väl rättfärdiga Franco med att hitta på saker som han har gjort bra för Barcelona så vi ska börja tycka Franco är en hyvens kille. Och de vill väl att Gamper inte ska få vara så genomgod som de anser honom vara. Jag är mer än lovligt trött på alla dessa artiklar inför el Clasico. Tycker vi i framtiden ska behandla dessa matcher precis som vanliga matcher och inte ge dom någon luft alls. Orkar inte med alla dessa patetiskt skrivna skitartiklar från Madrid-red.

Samtliga av deras artiklar handlar ju ändå om annat än deras egna klubb, dom verkar ha fastnat i tankegångar kring hur alla andra tycker och tänker om deras älskade klubb men att fokusera på sin egna klubb själv verkar dom inte bry sig om.

Suck
Barcelona Rambla~
2011-04-14 12:43
Börjar bli trött på de lögner de skriver om från madridhåll, nu senast från fåntratten Drilon Pollozhani. Hans (Joan) Gamper var fan ingen plantageägare som sysslade med slavhandel. Var får ni alla jävla suspekta uppgifter från eller hittar ni bara på för att verka coola?

Han sysslade med handel (fartyg) och impoterade varor som socker, kaffe och kanel. Gamper hade ett stort fotbollsintresse och hade tidigare varit lagkapten för det schweiziska laget Excelsior och var en av grundarna av FC Zurich. Han blev kvar i staden Barcelona av en tillfällighet då han blev övertalad att stanna av en släkting. Han tog jobb som chefskamrer på ett lokalt spårvagnsbolag.

Och grejen att Franco skulle ha räddat Barcelona från konkurs är ju bara ett skrattretande påhitt. Även om han skulle ha gjort det, skulle det tex helt plötsligt försvara alla de tiotusentals han lät sina stormtrupper ställa upp utmed fasaderna och arkebusera när staden Barcelona intogs?

Varför ens tag upp skiten inför varje jävla el Clásico?
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-04-14 12:25
Det har faktiskt varit vissa matcher på sistonde Milito har varit helt okej, inte strålande men helt klart godkänd och att man inte blir rädd så fort han är i närheten av bollen. Nu ser det trots allt ut som han startar El Clasico, vilket jag tyvärr anser vara vårt bästa alternativ just nu. Känns konsigt att säga det, men nu när Masch är avstängd så är det enda andra alternativet Fontás. Där tycker jag faktiskt Pep gjort ett litet misstag, han hade kunnat starta med ynglingen i både matchen mot Almería och mot Shakhtar, men nu när han inte fått spela i A-laget på ett tag så tycker jag det är bäst att inte chansa med honom direkt i El Clasico. Vi får nog helt enkelt ställa in oss på att Milito spelar mot Real, hur illa det än låter.
Hunting Bears
2011-04-14 12:02
Pierre13

Han gör det mot alla typ, är ett mysterium att han inte blir bannad. Vet inte varför, skit i att svara så tröttnar han nog. Han är ju inte den skarpaste kniven i lådan så han tröttnat nog när han märker att han inte har något att fortsätta skriva.

Förmodar att Milito får chansen för att innerst inne inom Milito är han ju en klassmittback, och Pep kanske hoppas/litar på att Milito med all sin rutin och sin ålder höjer sig i ett el clasico. Jag kan förstå hans tankegång även om jag är skeptisk. Bara att hålla tummarna, han kan ju inte vara totalt bedrövlig i 90 minuter, det är ju en omöjlighet.
Barcelona Deulofeu
2011-04-14 11:38
Jag hoppas faktiskt att Fontas startar matchen mot Madrid för jag vill verkligen se Busquets på mittfältet.Busquets är grym på innermittfältet och spelet blir snabbt i backlinjen är han bra men inte snabbast och mot Real blir det tufft eftersom alla i anfallet är snabba.Jag säger inte att Fontas är världens snabbaste men spelar Busquets på mitten skyddas backlinjen mer och vi kan anfalla istället för att försvara oss.de matcher fontas gjort i a laget har varit bra visserligen mot mindre namnkunnigt motstånd.Han är en klippa i b-laget och han spelar varje vecka till skillnad från Milito. Argentinaren såg riktigt nervös ut sist och istället för att bli bättre blir han just nu sämre.Mina tankar
Real Madrid Pierre13
2011-04-14 10:57
Kan inte någon admin ta tag i Barcelonistas och Ip-spärra honom.

Killen sitter och skickar runt massa dryga och personliga påhopp konstant till folk.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-14 08:29
1.70-ligan/

Tycker inte man ska behöva sätta kravet på Fontás, eller någon annan lovande mittback från akademin, att vara "en ny Puyol". Han har sagt själv att han inte tycker det vore lämpligt att jämföra honom med vare sig Puyi eller Piqué och jag kan förstå honom. Vi supportrar är alltför snabba med att stämpla unga talanger som "den nye (klistra in namn på en klubblegend)" och man borde ha lärt sig vid det här laget att ungdomarna inte gynnas av den enorma pressen.

Xavi har ju själv flera gånger berättat hur jobbigt det var honom att bli kallad för "den nye Guardiola" när han först slog igenom. Det var ju bl.a. därför som han medvetet valde att inte bära tröja nummer 4, för att på så sätt undvika flera jämförelser med Pep.

Istället borde vi låta talangerna utvecklas i lugn och ro och hitta sitt eget spel och identitet. Det viktigaste med Fontás är inte att han lyckas ersätta Puyols aggressiva spelstil, utan istället att bli en duktig spelare i sin egen rätt.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-14 07:59
ja, det är förvisso sant. Har dock inte fått intrycket av att han ska kunna bli en ny Puyol, men vi får hoppas att han fortsätter att gå mer åt det hållet i framtiden. Någon som vet mer om Botia? Vilken spelstil har han?
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-14 07:59
Igår skrev MD att det fanns en chans att Puyol kunde spela cupfinalen mot Madrid nästa onsdag, men idag, enligt SPORT, får man läsa raka motsatsen, att kaptenen inte kommer hinna tillbaks i tid för det mötet.

Det är å en sidan bra att man inte riskerar något, men samtidigt synd att Puyi inte kan bli kvitt med alla känningar han har i knäet. Jag har en stark känsla att vi kommer sakna hans ledaregenskaper, rutin och uppoffrande spelstil i de viktiga clásicos som stundar.

När det gälelr Fontás tycker jag att han är en blandning av Puyol och Piqué sett till spelstilen. Han verkar vara bra på det mesta och när man ska agera mittback i Barça är uppspelsfasen den kanske viktigaste egenskapen att bemästra och det ser det ganska bra ut för unge Fontás.
Atlético addeh
2011-04-14 00:18
1.70

Jag förstår helt vad du menar, men i Barça B är ju Bartra den eleganta spelaren medan Fontás är krigaren. Nåja, han har inte samma vilja som Puyol men sånt kan förhoppningsvis komma med tiden. Jag säger inte att Piqué-Fontás är det ultimata paret i framtiden, men jag tror mycket på dem tillsammans.
Hunting Bears
2011-04-14 00:03
Va?! Är han så gammal?! Trodde han var typ 22.
2011-04-14 00:03
Fast nu spelar ju Thiago Silva i Milan. 27 år där räknas som 17 år ungefär har jag hört
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-04-14 00:01
Hunting Bears

Thiago Silva är 26 (fyller 27 i år) :P
Hunting Bears
2011-04-13 23:59
Visserligen sant det här med åldern men Piqué är ju bara 23, Thiago Silva är väl ygnre. Hummels och Subotic 21-22.

Men det är väl olika för olika spelare förmodar jag.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-04-13 23:56
Med tiden kanske spelstilen ändras det vad man inte än. Ok Fontas uppspelsfas är ganska likt Piques, hell han ser nästan ut som Pique också. Men som sagt spelstilen kan ändras med tiden, vem hade kunnat tro att vi skulle kunna få ut så mkt av Abidal den här säsongen, från lugn/sansad vänsterback till djurisk mittback som nickar bort bollar liggandes!

Tiden får helt enkelt visa vägen.
2011-04-13 23:50
Blaugrana són els colors!

"Men jag fattar vad du vill komma fram till, du vill ha en Labrador och en Pitbull i backlinjen"

Ja, exakt. Oavsett om Fontas blir lika bra som Pique på sikt - är det verkligen ultimat? Nej, jag tror inte det. Det blir som tårta på tårta...
Barcelona Sodan
2011-04-13 23:49
Någon som vet hur man får tag till CL biljetter mellan Barca och Real 3 maj utan att betala ett överjordiskt pris, tex om det går att köpa från barcas officiella hemsida, om dom släpper biljetterna där ? Går det att köpa till Sverige därifrån också ?

Tacksam för hjälp :)
Barcelona Hetfield
2011-04-13 23:48
Mittbackar har inte samma krav att lyckas och explodera i utvecklingen tidigt eftersom att deras "prime" är senare än mittfältare och anfallare. Fontas har inte bråttom och det ser ut som att han lär flyttas upp till A-laget nästa säsong.

Barcelona Gonzalez_Barca
2011-04-13 23:47
Hunting Bears

Kom ihåg att 21 år är en vääääldigt ungt ålder för en mittback. De spelar som bäst när de är runt 25-30 års åldern så det är än för tidigt att döma Fontás.

1.70-ligan

Håller med dig där, under Ronaldinho eran var det Marquez som var liraren. Det gäller att hitta en riktig "galning" i mittlåset då Fontás känns som en vänsterfotad kopia av Pique..
2011-04-13 23:46
1.70-ligan - Anims Abidal!

Jag fattar exakt vad du menar! Men samtidigt har man sett så lite av Fontas så man vågar nästan inte chansa och slänga in honom direkt in i hetluften. Av det jag har sett av honom så är han nog redo men å andra sidan vem är jag haha! Men jag fattar vad du vill komma fram till, du vill ha en Labrador och en Pitbull i backlinjen haha!
Hunting Bears
2011-04-13 23:43
Jag börjar ju undra hur stor talang/löfte Fontás är. Han är väl trots allt 21 år och har ännu inte riktigt fått någon riktig chans i a-laget, mot Almeria och Shakthar hade ju varit ett gyllene läge att testa honom men något gör att man ej var sugen på det.

Någon som sett grabben spela regelbundet som kan säga hur bra Fontás är? Är han en framtida spelare eller är han överhypad?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-04-13 23:43
Futzzzbol!

Pep: "I det här fallet är det säkert, om vi vinner imorgon är vi i final, inte sant?"
Bakgrunden: "Om vi vinner över Shakhtar så är vi i semifinal"
Pep: "Semifinal? Aha Semifinal, förlåt det var ett stort misstag."

Hahaha underbart klipp :)
Futzzzbol!
2011-04-13 23:40
här kommer länken
Futzzzbol!
2011-04-13 23:40
Kan nån översätta vad Guardiola säger på videon i länktipset, för enligt undertexterna så säger han typ ; ''är inte vi i final? aha är det semifinal kvar? okej visste inte det.''
Men turkar kan ljuga med undertexter så skulle gärna uppskatta om nån skulle kunna översätta det för mig
2011-04-13 23:39
Hur som helst, jag börjar undra om Fontas är ultimat brevid Pique på sikt. Ärligt talat, jag gillar mer kombinationen av Piques elegans och en riktigt bulldoser brevid, som Puyol brukar vara - och som Mascherano var igår.

Det kändes aldrig riktigt lugnt när Busquets var mittback. Han är för lik Pique. Det blir för elegant och för lite jävlarnanamma - och det är inte ultimat. Men när Masken flyttades ned istället tog det 20 min, sen kändes det nästan som att se firma Puyol/Pique back in business. Inte bara det att Mascherano gjorde det jävligt bra - även Pique lyftes med honom vid sin sida.

Så, jag ställer mig frågan: är Fontas verkligen framtiden brevid Pique? Rent spontant känns det faktiskt inte så. Jag vill ha en krigare och en lirare i Barcas mittlås, nu, imorgon och för alltid.
Hunting Bears
2011-04-13 23:33
Andreas - V.V [Barney S]

Varför det? Det är inte direkt en universell lag på att spela sin andremålvakt? Om man vill vinna titlar spelar man väl med sitt bästa lag? Det är trots allt inget dagis eller välgörenhet som bedrivs i klubbarna idag. Borde väl vara upp till varje klubb själv att välja.

Det är väl "synd" om alla spelare som inte får spela från start, men ska man spela med spelare som är klart sämre bara för att det är synd om dom?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-04-13 23:33
Andreas - V.V [Barney S]

Haha Dudek behövde tydligen vilas när de mötte Levante.. Sen hade de lite svårare motstånd och Mourinhoe vågade inte spela med Dudek.

Föresten, PMar dig snart angående CL semin ;)
2011-04-13 23:31
Såklart det är, jag lider av nervsammanbrott haha! Vem hade inte varit det? Men vi glömmer faktiskt att Milito startade förra året borta mot Real och vi vann 0-2, repris? YES PLEASE.
Annons: