/spanien/barcelona/forum/12387.aspx/spanien/barcelona/forum/12387.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2011-04-16 20:21
Rambla -

Vad gjorde Balotelli?
Jag såg inte, lagade tacos istället.
Barcelona Rambla~
2011-04-16 20:18
Mourinho är världens fegaste coach, visste ni inte det innan? Om han har förbjudet att klippa gräset så förvånar det inte mig. Det troliga är ju att det även missgynnar hans egna lag.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-16 20:15
Vänta lite nu, har Mourinho beordrat planskötaren att låta bli att klippa gräset och kommer Mou ställa upp med 3 defensiva mittfältare? Fyfan vad löjligt, men det värsta är att det kommer hämma oss...
Barcelona Rambla~
2011-04-16 20:13
Haha Balotelli, han skulle kunna reta en död fluga till vansinne. Halva United jagade honom efter slutsignalen. :P
Barcelona Barcadinho.
2011-04-16 20:12
Vi får väl se hur matchbilden kommer att se ut. Mourinho verkar ställa med en extra defensiv uppställning (om experternas analys stämmer).
Poängen är att Barca inte behöver köra tok offensivt. Det räcker gott och väl med ett kryss.

Jag har en känsla av att Pep planerar en liten överraskning idag precis som han gjorde i finalen mot United.
Mr Ferguson var då lite chockad. Barca var då ovanligt avvaktande i vår planhalva under den här matchen. Vi drog inte alls vår berömda höga press på motståndarnas backar. Uniteds backar var helt förvånade att de fick utrymme att rulla boll mellan varandra utan att bli störda. Hela deras taktikförberedelser inför matchen var nog att förvänta sig hög press och sätta långa bollar för kontringar.
Men istället stängde vi vår planhalva med små ytor mellan mittfältet och backlinjen (som låg lågt ner nära Valdes). Det fanns inga ytor för kontringar.

Vi lyckades å andra sidan att hitta öppningar i anfallet på grund av våra tekniska anfallare och vinna matchen.

Jag har en känsla av att Pep kommer att köra med samma taktik idag. Mourinho får mycket berömd för sina taktiska kunskaper som ibland ligger på en sandlåda nivå. Men inte många märker att Pep också är super taktiker.

På tal om att skada spelare- det går inte att vara rädd för såna saker, varken som en spelare eller tränare.
En tränare kan inte sätta sin bästa spelare på bänken, utan sin vilja, bara för att han är rädd för brutala motståndare. Det är först och främst domarens uppgift att sätta normala gränser. Annars kan man ge en order att köra lika tufft tillbaka. Keitas dubbar kan göra lika mycket ont på Ronaldo som Ramos på Messi.

Och på tal om Ramos - hur kommer det sig att han spelar? Fick han inte sitt 10.ende kort förra veckan mot Bilbao?
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-16 20:10
Enligt katalanska TV3 så hänger kaptensbindeln på Puyols plats i omklädningsrummet.
Barcelona L!VOZ
2011-04-16 19:58
Jag har en äcklig känsla av någon kommer att skada messi.. för att slippa honnom vid viktiga matcher framöver.

Hoppas att jag har fel!!
2011-04-16 19:51
¡Barca! - Crèma Catalana

Läste det på "Barcastuff", informationen kommer ursprungligen från Sport.
Barcelona L!VOZ
2011-04-16 19:51
Abbe. - Anims Abidal!

Han gjorde samma sak med chealski där planen var skit!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-04-16 19:50
Abbe

Källa på det?
2011-04-16 19:47
DM1982

Han kommer troligtvis inte ge Xavi en tum. En och annan häl kommer han nog gnaga sönder ikväll.

Éluc - Anims Abidal!

Absolut. Jag antar att de kommer att vattna planen mindre än vanligt inför matchen också.
Barcelona Éluc - Anims Abidal!
2011-04-16 19:46
Det där med gräset kan faktiskt ha en avgörande påverkan.
"Mourinho has forbidden the club to cut the grass at the Bernabeu this week. It's 3 to 4 centimetres higher than usual."
Barcelona JonasH
Förra matchen klarade inte Real att slå ens 5 korrekta passningar inom laget mot Barca. De skapade en het målchans, Benzema (pass från Ronaldo) och sedan en frispark (från Ronaldo).
Barca dominerade på alla positioner och med det höga passningstempo som Barca hade spelade dem ut Real. Det är just denna biten som Mou antagligen vill försöka ändra på.

Jag tror han vill spela mycket mer tätare och kompaktare även om dom gjorde det på Camp Nou, men om Real lyckas få ner Barcas passningstempo kan de ha en chans mot oss. Genom att punktmarkera/spela tufft mot Xavi, Iniesta och Messi ska Real försöka förstöra Barcas spel.

Känns som att Barca måste få ett tidigt mål, likt förra matchen, för att vi ska säkra en seger.

Visca Barca!
Real Madrid elegantzidane
2011-04-16 19:44
DM1982

Eller så visar det att Mourinho tror att Cristiano kan hota Barcelona offensivt nästan på egen hand:D

Nej, men skämt åsido. Jag tror att Mourinho vill stärka mittfältet annars har Barcelona ett för stort övertag där. Det funkade inte med enbart Khedira och Alonso förra mötet, ja resultatet talar för sig självt.
Barcelona Coach pep
2011-04-16 19:44
Tiden går för sakta..
2011-04-16 19:37
Hur kör man kontringsfotboll mot ett lag som inte ens måste vinna? Oavgjort är ett bra resultat för Barca och dom behöver inte köra totalanfall.
Barcelona DM1982
2011-04-16 19:34
Det känns som om Pepe har ett beställningsjobb och det är att skada en Barcelonaspelare. Skulle inte förvåna mig ett dugg.

Om nu Real startar så där defensivt så är det ett mycket fint erkännande för Barcelonas spel men även ett bevis på respekten som Real har för Barcelona.
Barcelona B-Guden
2011-04-16 19:32
Barcamannen

Ja Barca har förlorat matcher där det var 2 st spelare som ska anfalla klart vi kan förlora idag också.

Hade jag vart pep, hade jag slängt in en reserv för att skada nån i Real om dom gör det.
Tyvär får man inte som i hockey stå upp för sitt lag med att slå någon det kan behövas ibland.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-04-16 19:29
Barcamannen

De kör på kontringar? Troligen gör de det hela matchen och resten är bara försvar.

Det här om att Real är fega är ju bara löjligt. Hur snyggt det än är med passningsspel så handlar fotboll om att vinna, och när man möter ett sådant bra lag som Barca borde man få ta till vilken taktik man vill för att stå som segrare. Sedan att jag inte velat att mitt eget lag skulle ställt upp så är en annan sak, men man borde inte kallas feg för det. Dock är jag lite orolig att Pepe spelare i exakt samma yta som världens bäste argentinare, det är väl kanske lite för mycket begärt men jag hoppas portugisen kan ta det lite lugnt, dock tror jag inte han har några problem med att skada Messi.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-16 19:24
Mou är ju ett stort jävla skämt ju, hoppas Pep knäcker hans taktik.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-16 19:20
Barcamannen

C.Ronaldo...

Är den enda bra offensiva spelaren Real Madrid har så det är väl genom han allt kommer gå.

Ska inte ÖZIL spela heller? What?
2011-04-16 19:20
Piquénbauer

Hahah den var riktigt rolig faktiskt
LOTG - Daniel Alves da Silva
2011-04-16 19:19
Pepe försöker leva upp till sitt utseende genom att bete sig som en råtta, inget nytt...
Barcelona Messidinho_10
2011-04-16 19:18
Mascherano hade behövts idag, suck...
Barcelona Barcamannen
2011-04-16 19:18
Om vi säger så här, Real ska anfalla med Di maria, Ronaldo, Benzema, Alonso och möjligtvis en del ramos också. 4 + 1 spelare som ska styra den offensiva biten. Hur i h*****e ska dom lyckas vinna med dessa?
Barcelona Manita
2011-04-16 19:11
Pepe och Ramos, två psykopater som inte ska vara på en fotbollsplan. Idioterna kommer försöka skada våra spelare från minut 1.
PedroRodriguez
Malaga ökar på till 3 - 0 och det är återigen Baptista som slår till.
Barcelona Ton
Var inte Ramos avstängd ikväll?
Barcelona Piquénbauer
2011-04-16 19:10
Hahaha
Ganska rolig bild i länken :) Nu laddar jag upp i alla fall!!

0-3 Messi gör alla 3.
Annons: