/spanien/barcelona/forum/12386.aspx/spanien/barcelona/forum/12386.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2011-04-16 20:55
Balotelli är en mycket bra spelare men han har helt klart stora problem med sig själv. Han måste konsultera en psykolog för att klara av att spela på hög nivå, han kommer åka ut hela tiden annars. Tycker synd om grabben, hoppas att det löser sig för honom.

Kan inte komma ihåg när jag var så här lugn inför ett möte mot Real. Visst hoppas jag att vi vinner men prio ett är att vi klarar oss från skador med tanke på att det är en del psykfall som spelar i Real.

Mötet i cupen och CL kommer vara bra mycket mer nervigt för mig.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2011-04-16 20:55
Trippeln08/09

Tackar!
Barcelona Barcadinho.
2011-04-16 20:52
Criff+Rambla-

Haha, tack. Det blev riktigt kaos med massa adrenalin.
Kul att City slog United tycker jag, även om de är ett köplag.
United dominans i England är för mycket.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-16 20:51
Har Sport rätt så startar Barça enligt följande:

Valdés, Alves, Piqué, Puyol, Adriano; Xavi, Busquets, Iniesta, Messi, Pedro y Villa.
Real Madrid Zizou#5
2011-04-16 20:50
Och sport är ju väldigt objektiva och har säkert och varit på Bernabeu och mätt gräset sen förr veckan.
2011-04-16 20:49
"¡Puyol es titular!"

Sport verkar säkra på sin sak.
Barcelona Trippeln08/09
2011-04-16 20:47
Ronaldinho10yElfenomeno9

postade precis en länk (spansk) som funkar nu och dem har börjat prata om matchen redan nu.
Sen ifall det inte funkar kan du testa veetle.com eller atdhenet.tv
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
Vad är det för fel med att vattna en planhalva? Barca kanske förväntade sig att hålla bollen mycket på eran sida och ville spela extra snabba bollar där...
Tycker det är en förlust för Real som kallar sig ett offensivt lag att låta gräset växa för att låta bollen rulla långsammare. Pinsamt.
Barcelona 100% AntiMadridista
hahah jag älskar hur Madrid fansen skyller på doping, domaren, spelschema och nu vattnandet av gräsmattan :)
När tar deras bortförlaringar slut?
Real Madrid Zizou#5
2011-04-16 20:46
Sen hur mycket man kan lita på kåmark och company är en annan historia.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2011-04-16 20:45
Är det någon som kan någon sida där man kan streama matchen? Helst utan lagg. Tacksam för svar.
Real Madrid Zizou#5
2011-04-16 20:45
Jag har tyvärr inge källa på det DM1982, vet bara att kommentatorerna som var på matchen sa vid matchstart att efter spelarna gått in i omklädningsrummet efter uppvärmningen så sattes vattenspridaren på madrids planhalva på medan de sprutades ingenting på barcas.
Barcelona Trippeln08/09
2011-04-16 20:44
för er som ska vara hemma och streama matchen så verkar denna på länken vara bra.
Osäker på om ni behöver installera något men funkar för mig
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-16 20:43
Puyol från start??? Käre nån... säger en del om krisen backfronten. Mascherano :/
Barcelona Criff
2011-04-16 20:41
Balotelli händelsen i länktips :)
Det sägs på lite olika håll att Puyol startar.

Som tidigare skrivet så påstås ett filmteam ha sett kaptensbindeln ligga på Puyis plats i omklädningsrummet. Det återstår att se om det stämmer.
Barcelona Trippeln08/09
Kakaos

139 kr för hd och 99 kr för vanlig kvalite annars kan du alltid testa streama på
veetle.com eller atdhenet.tv brukar funka
Barcelona Rambla~
2011-04-16 20:40
Barcadinho

Han sa något spydigt till Ferdinand precis vid slutsignalen. Det såg ut som om Rio ville strypa honom om han bara fått tag i honom. :D
Barcelona DM1982
2011-04-16 20:39
Att ha långt gräs på en fotbollsplan är hemmalagets rätt att bestämma, inget att hetsa upp sig för. Det är inte ett fult knep, alla hemmalag bestämmer om planen.

Däremot är jag ytterst tveksam till att Barcelona skulle ha vattnat en sida av planen mer än den andra, det är förbjudet att göra så. Skulle vara intressant med en källa om det, Zizou#5

Kakaos

csports.se
Kakaos
2011-04-16 20:37
En enkel fråga... Vart kan jag köpa hem matchen.....?
Barcelona Barcadinho.
2011-04-16 20:34
Här får du en artikel om det.
Real Madrid Zizou#5
2011-04-16 20:32
Om de nu stämmer angående planen så ska inte ni i barca inte hetsa upp er allt för mycke och prata om feg spel. Förra året så hade ni vattnat ena plan halvan betydligt mer än den andra för att de skulle gynna er.
Barcelona B-Guden
2011-04-16 20:26
Källa på att mou har förbjudit planskötarn att klippa gräset...
Barcelona Blaugrana91
2011-04-16 20:23
Mourinho är helt störd...
Förbjuder planskötaren att klippa gräset, ställer upp hur fegt som helst...Snacka om att han är rädd för Barca!

Dessutom är han paranoid...Alla är ute efter honom, alla vill honom illa...
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-16 20:22
Rambla~

Haha, nästan så man får säta nytt lågvatten märke på Mou..
Barcelona Barcadinho.
2011-04-16 20:21
Rambla -

Vad gjorde Balotelli?
Jag såg inte, lagade tacos istället.
Barcelona Rambla~
2011-04-16 20:18
Mourinho är världens fegaste coach, visste ni inte det innan? Om han har förbjudet att klippa gräset så förvånar det inte mig. Det troliga är ju att det även missgynnar hans egna lag.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-16 20:15
Vänta lite nu, har Mourinho beordrat planskötaren att låta bli att klippa gräset och kommer Mou ställa upp med 3 defensiva mittfältare? Fyfan vad löjligt, men det värsta är att det kommer hämma oss...
Barcelona Rambla~
2011-04-16 20:13
Haha Balotelli, han skulle kunna reta en död fluga till vansinne. Halva United jagade honom efter slutsignalen. :P
Barcelona Barcadinho.
2011-04-16 20:12
Vi får väl se hur matchbilden kommer att se ut. Mourinho verkar ställa med en extra defensiv uppställning (om experternas analys stämmer).
Poängen är att Barca inte behöver köra tok offensivt. Det räcker gott och väl med ett kryss.

Jag har en känsla av att Pep planerar en liten överraskning idag precis som han gjorde i finalen mot United.
Mr Ferguson var då lite chockad. Barca var då ovanligt avvaktande i vår planhalva under den här matchen. Vi drog inte alls vår berömda höga press på motståndarnas backar. Uniteds backar var helt förvånade att de fick utrymme att rulla boll mellan varandra utan att bli störda. Hela deras taktikförberedelser inför matchen var nog att förvänta sig hög press och sätta långa bollar för kontringar.
Men istället stängde vi vår planhalva med små ytor mellan mittfältet och backlinjen (som låg lågt ner nära Valdes). Det fanns inga ytor för kontringar.

Vi lyckades å andra sidan att hitta öppningar i anfallet på grund av våra tekniska anfallare och vinna matchen.

Jag har en känsla av att Pep kommer att köra med samma taktik idag. Mourinho får mycket berömd för sina taktiska kunskaper som ibland ligger på en sandlåda nivå. Men inte många märker att Pep också är super taktiker.

På tal om att skada spelare- det går inte att vara rädd för såna saker, varken som en spelare eller tränare.
En tränare kan inte sätta sin bästa spelare på bänken, utan sin vilja, bara för att han är rädd för brutala motståndare. Det är först och främst domarens uppgift att sätta normala gränser. Annars kan man ge en order att köra lika tufft tillbaka. Keitas dubbar kan göra lika mycket ont på Ronaldo som Ramos på Messi.

Och på tal om Ramos - hur kommer det sig att han spelar? Fick han inte sitt 10.ende kort förra veckan mot Bilbao?
Annons: