/spanien/barcelona/forum/12385.aspx/spanien/barcelona/forum/12385.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Cigge
7/7/2011 01:08
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Visst, det kan bli bättre stämning och harmoni med Cesc i laget, men det är väl trots allt inte därför ni är ute efter honom? Han har varit enormt skadedrabbad de senaste åren, även om jag tror att han skulle få en nytändning av att komma till, så tror jag att ni helt plötsligt "måste" börja rotera mer än vad ni gjort. Busquets ser inte mycket ut till världen, men är vital för spelet ni använder er av. Med Cesc eller Xavi i den rollen tror jag helt enkelt att ni blir ett sämre lag, även om Cesc i sig är en fantastiskt duktig fotbollsspelare.

Haha, håller fullständigt med dig vad gäller Neymar. Han har dansat runt i den otroligt svaga brasilianska ligan och blivit hypad tack vare sin teknik som påminner en del om både Robinho och Ronaldinho. I Santos (och Brasilien) har han en fri roll där han rör sig över stora ytor. Varken vi eller ni har råd med att ha en spelare (utöver Ronaldo och Messi) som får göra lite som han vill. Jag tror dock att han skulle passa in bättre hos er än hos oss då han på sikt kan ta över efter Villa. I vår offensiva trio är Ronaldo given medan Özil och Di Maria är födda 88 med framtiden framför sig.

Sedan är hypen överhuvudtaget överdriven vad gäller Neymar. Hans spelstil och att han är brasse gör att hans marknadsvärde fördubblas. Han borde dock lämna den brasilianska ligan för att acklimatisera sig till den europeiska spelstilen och få möta värdigare motståndarförsvar än de han möter i dagsläget.
Rogge
7/7/2011 01:07
Vi är vana, inget att bry sig om. Dock onödigt och osmidigt, om det nu är sant. Tyvärr är inte alla fotbollsspelare lika smidiga utanför som på plan.
Barcelona Rambla~
7/7/2011 01:05
Hade inte Wenger envisats med att ha sina scouter häckandes utanför La Masia, passat på att sno Cesc mitt under pågående presidentvalkampanj och när klubben styrdes av en interim-president. Samtidigt som Barca inte hade jagat Cesc under några säsonger nu med en massa offentligt snack till höger och vänster, så kanske relationerna mellan klubbarna hade varit rätt så bra. :P

Jag menar, Barcelona hjälpte ju tidigare Arsenal att bli av med spelare som gjort sitt i Arsenal och betalade snuskiga överpriser för det. Jag tänker på Petit och Overmaars.
Barcelona Frodo
7/7/2011 01:05
truten

Jag syftar på de som lever i en liten bubbla där Cesc inte vill komma till Barcelona. Killen vill lämna. Svårare än så är det inte. Varför förneka det? Sen om klubbarna lyckas nå en överenskommelse eller inte är en helt annan sak.

Dessutom skriver de spanska tidningarna bara att Alves förstår sig på Cesc situation. Det står inget om det citatet du tog med. Och vem bryr sig om huruvida Barcelona gör sig populära hos er? Er klubb försöker knappast göra det genom att kontakta halva vår akademi så varför leka med moraliska pekfingrar?
Spanien truten
7/7/2011 01:01
Rambla~

Håller med.

Blaugrana91

Helt klart lite kul ;) Verkar inte så, förhoppningsvis så är det ingen som postar det.
Barcelona Rambla~
Barcelona don't want to finalize the transfer of Bojan to Roma until after they've signed Udinese attacker Alexis Sanchez. [rac1]

Det verkar som om Roma kan få vänta på Bojan ett tag.
Barcelona Barca4eva
Rambla~

Hahaha so true
Barcelona Rambla~
7/7/2011 00:59
Gaspart (ex-president): "Cesc is an great player, his signing would be good, but is not needed. If he doesn't join, no problem." [via efe]

Kan vara bland det vettigaste Gaspart någonsin har yttrat. :P
Barcelona Blaugrana91
7/7/2011 00:58
truten

Jo visst är det provocerande, men lite kul ändå tycker jag. ;)

Kan tänka mig att det är hata Barca-time inne på Arsenals forum nu?
Barcelona Rambla~
7/7/2011 00:57
truten

"Kommer reta upp stämningen ännu mer, oavsett om det stämmer eller ej."

Där har du hela kärnfrågan. Under det senaste året har det postats så mycket skit på webben och i tidningar, vad personer har sagt elle inte sagt. Just för att reta upp stämningen. Det finns personer och annat löst folk som verkligen vill att det ska vara en infekterad stämning och allmännt tjafsigt. De går igång på sådant, dessutom så tjänar man pengar på det.
Barcelona Alvés - Por Que?
7/7/2011 00:51
Håller med där, Coentrao tycker jag inte behövs alls då Marcelo har tagit steget mot att bli en utav världens bästa vänsterbackar offensivt sett, och han har utvecklat sin defensiv rejält. Marcelo är fortfarande ung och jag tycker att han är bättre än Coentrao, plus att han passar perfekt in i Real Madrids spelsätt.
Spanien truten
7/7/2011 00:51
Blaugrana91

Det ligger helt klart något i det, däremot så är det ett väldigt provocerande sätt att säga det på. Kommer reta upp stämningen ännu mer, oavsett om det stämmer eller ej.
Barcelona Rambla~
7/7/2011 00:50
truten

Haha, jag tvivlar på att Alves sagt så där. Enligt spansk press säger han att han gick igenom samma sak själv när han lämnade Sevilla. Det nämns ingeting om det där du postade.
Barcelona Blaugrana91
7/7/2011 00:50
truten

Hahahaha, nu tror jag inte att Alves sagt det där...Men ligger ju lite i det. ;)

RAC1 brukar dock vara ganska trovärdiga....

Cigge

"Helt seriöst, vad ska ni med Cesc till?"

Helt seriöst, vad ska ni med Coentrao till?

Atlético addeh
7/7/2011 00:49
Cigge

Jag jämförde aldrig Sqd med Alexis, påpekade bara att ingen har varit speciellt bra på sistone och jag är tveksam om någon kommer ingå i klubbens framtida planer.

Angående Cesc så känns det som nu eller aldrig. Jag hoppas han stannar i London.
Spanien truten
7/7/2011 00:48
Frodo

Syftar du på mig?
Barcelona Alvés - Por Que?
7/7/2011 00:48
truten

Man ska aldrig lita på källor om det inte är från dom officiella hemsidorna, eller om självaste spelaren har sagt det på video intervju eller ljud.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
7/7/2011 00:47
Cigge.

Cesc är verkligen inte nödvändig, men det finns väl kanske en plan. Jag tror ändå att hans aura och personlig kommer att höja vissa spelares nivåer. Han är ju bra vän med många i klubben. Han kommer att höja harmonin i laget rejält.

Vad tänker Rosell och Perez med egentligen? Vad i helvete ska Barcelona eller Real Madrid med Neymar till? Neymar är en spelare som tar mycket plats och som har ett enormt stort ego. Messi behöver stor plats och har ett stort ego, detsamma gäller Ronaldo.
Barcelona Rambla~
7/7/2011 00:47
Heywood

Lika gärna stanna kvar? Spelar han CL-kvalet för Arsenal innebär det ju att hela affären läggs ner. Då är det ju uppenbart att han stannar kvar i Arsenal.
Barcelona Frodo
7/7/2011 00:46
Vad är det nedanstående Arsenalfans försöker argumentera för? Att Cesc inte vill lämna för Barca? Seriöst?
Spanien truten
7/7/2011 00:45
Dani Alves to radio station RAC1: “I am convinced Cesc will join us. Arsenal are in tourist class, Barcelona are in business class.”

Barcelona gör sig mer populär hos Arsenal-fansen :/
Cigge
7/7/2011 00:43
addeh

Kan tycka att du är något hård mot Sqd. Han har inte varit som bäst på den senaste tiden, men att jämföra honom med Alexis är lite väl taskigt tycker jag. Alexis är i mitt tycke en fruktansvärt dålig mittback. Han är i klass med Boumsong, Coloccini och Bramble när det gäller tabbar.

För övrigt tror jag inte att Cesc går till er den här sommaren heller. Hans vara eller icke vara i Arsenal gick över gränsen för två säsonger sedan. Helt seriöst, vad ska ni med Cesc till? Jag tror att ni blir ett sämre lag med Cesc på planen, så för mig gör det absolut ingenting om han går till er.
Barcelona Barca4eva
7/7/2011 00:41
Rambla~

I feel so stupid...tack än en gång dock!
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
7/7/2011 00:40
Cesc får ju gärna följa med på försäsongen till Asien med Arsenal. Det kvittar egentligen, men om Cesc spelar i CL-kvalet med Arsenal i mitten av augusti kan han lika gärna stanna kvar.
Barcelona Rambla~
7/7/2011 00:39
Barca4eva

Här också, fast det är nog dyrare förmodar jag. Vet inte om du kan skippa resan och bara handla biljetter på den sidan. Du får läsa själv.
Barcelona Rambla~
7/7/2011 00:37
Barca4eva

Även den informationen finns på websidan om du läst vidare. Se länktips. Där finns länkar på andra säljställen.
Barcelona Rambla~
7/7/2011 00:34
Blaugrana91

Det kanske han har gjort också? Bakom kulisserna altså. Vi vet ingenting vad som sker bakom stängda dörrar och i omklädningsrummet.
Barcelona Barca4eva
7/7/2011 00:33
Rambla~

Tack!

Det kommer väl kosta nån tusing och en halv då.
Har även hört att det inte är så lätt att få tag på de genom officiella hemsidan, känner du eller någon annan till andra alternativ förutom att köpa på plats?

Googlar lite samtidigt :p
Barcelona Rambla~
7/7/2011 00:32
truten

Maxwell är en duglig och erfaren spelare som säkert hade stöttat och gjort så att Gibbs utvecklades i rätt riktning. Problemet att den rätt så tuffa ligan nog inte hade passat Maxwell speciellt bra. Faktum är att har svårt att klara 90 minuters spel två gånger i veckan i Spanien. Hade jag varit Wenger, hade jag krävt Adriano istället. Kan alternera även på högerbacken eller som kantspringare. En uppgradering av Eboue skulle man kunna säga.
Barcelona Blaugrana91
7/7/2011 00:32
Rambla~

Visst håller med om att det inte är snyggt alls när spelare bråkar sig ifrån klubbar. Men just i hela den här Cesc-historian kanske det hade varit bra om Cesc allafall visade för Arsenal att han vill lämna eller åtminstone säger det klart och tydligt. Jag tror som sagt att det hade varit bäst för alla parter.
Annons: