/spanien/barcelona/forum/12384.aspx/spanien/barcelona/forum/12384.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-15 20:42
Puyol matchotränad? Hans hjärta kommer att springa åt honom i morgon! :-)

Helvete, vad jag har saknat honom
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-15 20:41
Men är han redo? Jag tvivlar starkt på detta. Detta kan vara den sämsta tajmingen nånsin för Mascherano att bli avstängd, för nästa vecka hade det inte gjort något alls om han missar eftersom Puyol lär vara redo då. Men nu?

Det är väl lite väl tufft att hoppa in i ett el Clasico från start efter 4 månaders rehab... se bara på Pedro - två matcher och fortfarande ingen från start. Och då var hans skada lindrig i jämförelse.

Vill inte låta för negativ, givetvis är det UNDERBART att Puyol är tillbaka. Men som sagt, frustrerande dålig tajming. Med tanke på att den kunde varit så jäkla perfekt...
Länktips:
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-15 20:41
Utöver det om Puyol har Guardiola mest hyllat Real Madrid i allmänhet, som han alltid brukar göra, och Mourinho och Özil i synnerhet. Ganska typiskt Pep-aktig presskonferens.
Barcelona el Maestro!
2011-04-15 20:34
el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"//

Gracias!

Pep har agerat här lite som Wenger, antar jag!

Guardiola: "The recovery of Puyol has surprised us. In Donetsk we heard the pain seemed to disappear. We'll decide tomorrow if he plays."

Jag är mer än nöjd om kaptenen är med i truppen. Bara hans närvaro ger mig lugn i sinnet.
Barcelona Bernie
2011-04-15 20:30
Så himlaaaaaaaaa skönt o ha Tarzan tillbaka, fan vilka underbara nyheter. Oavsett om han spelar eller inte så är hans närvaro viktig. Vamos!!!
2011-04-15 20:30
Sjuuukt, men han bör inte starta imorgon. Eller bör han kanske det? Vad är bäst - Gabi Milito vs en Puyol som inte spelat en minut sedan 20 januari?

Återigen, fy på dig Mascherano :/
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-15 20:29
Pep Guardiola har just en presskonferens och har bekräftat att Puyol finns med i den preliminära listan och reser med till Madrid. Om han får spela eller ej ska avgöras väl på plats i huvudstaden.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-15 20:28
Tjena på er, min dator har varit sönder dem senaste 3 veckorna så har inte kunnat skriva här, men nu är jag tillbaka, vilket känns otroligt skönt!

Hoppas det är bra med alla här! :)

Nervöst inför imorrn...
Barcelona el Maestro!
2011-04-15 20:25
"Puyol has received the medical green light and is part of the match squad for tomorrow's game against Madrid"

Den där måste ju ändå vara ett skämt?

Är det någon som har koll på det?

Edit: Själv hoppas jag på att det stämmer!
2011-04-15 20:25
la_ronaldo

Blir väl:

Målvakter: Valdes, Pinto
Backar: Alves, Adriano, Pique, Milito, Fontas, Maxwell
Mittfältare: Xavi, Iniesta, Busquets, Keita, Thiago
Anfallare: Messi, Villa, Pedro, Afellay, Jeffren

Noterbart är att Puyol tränade med laget idag och enligt SPORT kanske kommer han att ingå i truppen.
Barcelona A. Iniesta
2011-04-15 20:24
Är inte Ramos avstängd imorgon?`
enligt goal är han med i truppen....
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-04-15 20:23
Grabbar vet inte om det här är skitsnack, men om inte det är det. HALELUUUJA!
Real Madrid la_ronaldo
2011-04-15 20:18
Tjena grabbar, Lite nervös inför imorgon men det är väl alla? Jag undrar om nån kunde va lite Go och berätta Barcelonas Trupp som följer med imorgon :)
2011-04-15 20:05
Figeta

Eller hur! Själva fan att båda saknas imorgon :P Det ultimata hade ju varit om Mascherano inte fick gult mot Almeria, tar det imorgon istället och Puyol gör comeback mot Almeria. Lite frustrerande att vara så nära att slippa spela med Milito, men ändå förmodligen tvingas till det :P

Personligen hoppas jag Mascherano få spela ett par matcher i framtiden. Jag gillar han oerhört mycket och anser att hans bollvinnande egenskaper är utöver det vanliga.. han tillför något som inte ens Puyol kan ge :) Självklart ska kaptenen spela såfort han är helt redo igen, men jag hoppas ändå Mascherano kommer användas i slutspurten på ett eller annat sätt. Han är egentligen för bra för att vara utanför förstaelvan, haha
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-15 19:58
1.70-ligan

Måste hålla med dig där. Man fick verkligen Puyol vibbar när man såg Masken mot Shaktar. Vilket kap vi gjorde när vi värvade honom som inte klagar när han får sitta på bänken och kan spela som både mittback och pivote och som gör det hur bra som helst. Han skulle till 100% starta i topplagen United,Real, Chelsea och Arsenal ifall man då ska räkna dem som topplag :)

Nu ska man ut och lira boll och självklart tar jag på mig Carles tröjan nu när han är tillbaks, en hyllning!
Barcelona Napao
2011-04-15 19:57
Shit vad man saknar Puyol och Barca B spelar idag här är lite länkar till matchen.
2011-04-15 19:52
el Maestro

Jag håller faktiskt inte med dig där. En matchotränad Puyol må vara säkrare och bättre än Busquets, men inte än Mascherano. Jag har sagt det ett antal gånger, och säger det igen - han har stillat det värsta av min "Puyolabstinens". Det kändes nästan som att ha vår kapten tillbaka mot Shaktar. Nästan. Hursomhelst, det kändes riktigt jäkla bra! De är ganska lika, båda med en enorm vilja... Även Pique såg bättre ut än på länge så även det samarbetet fungerar. Tills Puyol är tillbaka i hundraprocentigt skick igen ska Mascherano spela. Nu när vi äntligen har en riktigt bra backup igen finns det ingen anledning att skynda
2011-04-15 19:52
el Maestro

Han må vara en kapten som skulle lyfta laget enormt men att han direkt ska komma in och starta en cupfinal är inte så troligt speciellt ifall tränaren heter Pep Guardiola. Han är en tränare som tänker flera steg längre och litar till 100% på de spelare vi har tillgängliga. Men som du skriver så skulle det betyda enormt om han skulle spela.
Barcelona B-Guden
2011-04-15 19:51
el Maestro!

Han ger nog Puyol 20-35 min isåfall
Barcelona el Maestro!
2011-04-15 19:45
Figeta - Anims Abidal:

Får Puyol grönt ljus fram till onsdag så tror jag att han kommer att få spela i Cupfinalen. En Puyol som inte är i matchform är ändå betydlig säkrare än att ha Busquets eller Mascherano som mittback.
Puyol har erfarenheten att försvara i stora matcher. Även om han inte är helt i matchform så ger hans närvaro trygghet i försvaret medan Busquets får spela i sin naturliga position.
Jag hade satsat på det. Men det är Pep som avgör och han kanske värderar Champions League högre och väntar med Puyol.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-15 19:42
Blaugrana1990

Matchbiljetter till hemmamötet 3 Maj släpps för medlemmar "utan" säsongskort den 2 maj klockan 10.00 tror jag.

Det är skitsegt att få biljetter till El Clasico, du får ha ett jävla tålamod för att inte flippa ut..
Jag satt i 1 timme och dampade sönder på polarens dator när den vägrade ladda, fick snudd på PANIK och lyckades knipa 2 biljetter när det bara fanns cirka 15 stycken kvar.. Ungefär som en lottovinst som Tarrak beskriver det, notera dock att jag är medlem.

Som icke medlem får du inte köpa förrens på matchdagan och de "få" biljetter som säsongskortsinnehavare släpper över "natten" mellan 2 och 3 Maj kommer försvinna på några sekunder bara.

Som att vinna på lotto..

Personligen har jag haft tur med biljetter varje gång.

Barca - Real (tog som jag nämnde 2 stycken när det fanns 15 kvar)
Barca - Arsenal (fick tag i två stycken när det var i princip utsålt, dock släpptes det flera senare men ändå, var ett jävla tryck då också)
ARS - Man U, var imo svårare att få biljetter hit.. 5 sekunder efter jag tagit 1 av de "8" biljetter som fanns kvar på hela Emirates kom det upp en fet stämpel: SOLD OUT! .. antar att jag haft en jävla tur helt enkelt..

Dock hade jag ingen lycka med biljetter till CL finalen men men, vad ska man göra åt den saken..

Det sjukaste av allt var dock under El Clasico, jag fick ju 2 biljetter men ungefär 10 rader ifrån varandra.

ALLA platser var TAGNA utom en bredvid det "ena" av våra säten vilket gjorde att jag kunde sitta bredvid polaren, vadå tur? .. :O
Barcelona Piqué
2011-04-15 19:41
Blaugrana 1990

Sportsinternational är seriösa. Jag köpte paket av de för 3 år sen och jag fick biljetterna hemskickade och allt var perfekt. Sittplats, hotell och allt sånt var som de sa. Har åkt med andra företag också men då har man inte vetat exakt sittplats. Jag har även beställt träningsläger av sportsinternational en gång till fotbollslaget och det gick också bra,

Du behöver inte oroa dig för att de ska vara oseriösa, de har t.om. kontor i Barcelona.

Lycka till!!!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-15 19:35
Steveperryman är seriösa, första gången jag åkte med dom (visserligen några år sen) så gick det jättebra..

Att dom tar överpris som tusan är dock en annan femma men annars skulle dom ju inte tjäna nåt ; ) ..
Barcelona tarrak
2011-04-15 19:22
Blaugrana 1990

Märk väl att de skriver från 5000, förmodligen kostar de flesta paketen mer, men får du för det priset ska troligtvis du vara nöjd. Jag har aldrig åkt med dem, eller någon annan återförsäljare för den delen, så jag har ingen aning om vilka som är bra. De har dock funnits på marknaden ett tag och jag har inte hört några klagomål, så de borde vara pålitliga.
2011-04-15 19:20
el Maestro

Du har gjort min dag. Nu ska vi bara få igång honom i match form så snabbt som möjligt och en startplats i CL semin borde ju vara målet? hoppas det iallafall.
Blaugrana1990
2011-04-15 19:15
tarrak

SportsInternational säger att dem säljer för 5000 kronor inkluderat 2 nätter med hotell?

Är det ett trovärdigt företag enligt dig?

Notera detta är första gången jag ska (eller vill) se en match på Camp Nou så det är lite ny upplevelse för mig.
Barcelona tarrak
2011-04-15 19:12
Här kom länken också.
2011-04-15 19:11
el Maestro

Underbart! Dock hoppas jag han vilas i cupfinalen. Mascherano bör spela CB! Saknar honom så mycket inför morgondagens match att jag vill se honom till varje pris i veckan. Dessutom lär ju knappast Puyol vara fit tills dess. Bra inför framtiden dock, utan tvekan :)
Barcelona tarrak
2011-04-15 19:07
Blaugrana1990

Du kan glömma att få tag på biljetter direkt från klubben. Det släpps inga speciella biljetter för icke-medlemmar, utan de får det som blir över efter att medlemmarna tagit del av de ytterst få platser säsongskortsinnehavarna säljer tillbaka till klubben. Jag skulle tippa på att det är enklare att få alla rätt på lotto än att det går den vägen. Dessutom får du inte chansen förrän på matchdagen, vilket kanske är lite för sent för att chansa med de oddsen.

Har dock ingen aning när biljetterna släpps via återförsäljare, så det är väl bäst att du mejlar de direkt och frågar. Jag tror dock att du får vara beredd att lägga minst 5000 kr för en biljett.

Edit: Kollade Steve Perryman precis och som du kan se i länktipset verka de sälja för 6000 med en hotellnatt i priset.

Barcelona el Maestro!
2011-04-15 19:07
"Training session. Puyol returns to training with the group."

Hehe, det där är en nyhet som jag tycker är värd första glaset i kväll(v*n). Nu går jag och tar och skålar för att kaptenen förhoppningsvis ska vara tillbaka till cupfinalen.
Annons: