/spanien/barcelona/forum/1237.aspx/spanien/barcelona/forum/1237.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2016-02-01 19:50
Pep kanske tar Valdes till City :)
Barcelona Nesto
2016-02-01 19:36
Valet är väl ganska enkelt ändå?

Han vill ha trygghet och möjligheten att få välja spelare han vill köpa samt att det ska finnas en bra grund. Allt finns i city.

*Chelsea sparkar tränare flera gånger om året,
*Liverpool har redan klopp och saknar dessutom materialet.
* United har sämre material än city och skulle behövas väldigt mycket rensning. I mitt tycke, en hel del träfötter.
*Arsenal har wenger.

Som sagt city har bra grund med tekniska spelare, cash, förtroende och en stor faktor till att han valde just city lär ju vara att laportas gamla män,txiki och Soriano finns i klubben.

Undra om han hade ett finger med i spelet när klubben värvade de Bruyne
Barcelona neymar JR
2016-02-01 19:29
Andresito Ifrågasätter inte hans lojalitet utan just hans lojalitet som bekymrar mig. Hans lojalitet gentemot Pep, han har nästan Pep att tacka för sin karriär Kanske dags att betala tillbaka?! Tror absolut inte att det handlar om pengar när man skriver på för Pep
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2016-02-01 19:18
@Katalano:

Jag går aldrig in på puertan. Jag bara svarade på en annan längs ner som själv varit på puertan och läst att Espanol är en värdemätare då vi inte lyckats vinna och inte heller göra mål på dem i ligan..
Barcelona Andresito
2016-02-01 19:10
Att Pep går till City kan ju knappast ses som fegt. Det är snarare en helt ny utmaning i hans karriär att gå till en klubb utan identitet och få helt och hållet fria händer att forma den.

City genomgår något av en generationsväxling och med tanke på det stora förtroendet han får från ledningen så kan han handplocka i princip vem som helst med tanke på sin egen dragningskraft men även pengarna som City sitter på.

Lägg därtill ett gäng sköna lirare som Kompany, Yaya, Silva, De Bruyne och Agüero som Pep säkerligen kan höja några nivåer.

Pep är ingen tränare som behöver bevisa något. Han är en av världens främsta tränare och ska vara i ett titelhotande lag så länge han kan. Om det sedan börjar gå sämre så kan han söka sig till mindre klubbar och starta mer långsiktiga projekt. Nu ska han dock fortsätta på den inslagna vägen i att försöka göra ett storlag till det största i Europa inom loppet av några år. Sen är det klart att han kommer tjäna en enorm slant i City också.
Barcelona Rambla~
2016-02-01 19:06
Flavia De må vara hänt att vår klubb i dessa dagar förknippas med Qatar, något som svider långt in i själen. Den stora skillnaden är att vår klubbs klättring till en av storklubbarna (du minns väl Cruijffs Dream Team?) knappast har kommit tack vare samarbetet med Qatar. Barcelona kände alla fotbollsintresserade till långt innan Rosell/Bartomeu ingick ett förbund med "djävulen". Var befann sig City innan Abu Dhabi-gruppens intåg? Jo, de harvade i botten av ligan och åkte jojo mellan PL och the Championship.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-01 19:05
Rambla - beror på vad man menar med toppen. Inter och Milan kan givetvis nå Cl men dom kmr aldrig mer bli ett av Europas bästa lag igen. Inter,Milan, Juve , kmr aldrig bli så starka som dom va innan 2006. Juventus med rätt taktik kan givetvis gå långt i cl men dom kmr aldrig bli det där laget som sätter skräck. Milan? Den klubben har inte tillhört ett av Europas bästa lag i snart 10 år. Senast man vann cl var 2007. Jag hoppas som dig att både Inter och Milan blir bra igen men de kmr ta sjukt lång tid innan den ligan blir så bra som den va innan 2006.
Flavia
2016-02-01 18:51
Rambla~

Om man ska vara riktigt ärlig, så är vi inte särskilt mycket bättre än den s.k. "shejk-klubben" eftersom att Barcelona själva får indirekt pengar från qatariska shejkar...

Att Pep sedan väljer att neka Milan/Inter är inte särskilt förvånande eftersom att deras spelarmaterial är inte tillräckligt bra nog att kunna tillämpa Peps avancerade spelfilosofi. Klopp är en taktiskt begränsad coach som lever mycket på gegen-pressing, Dortmund slutade 7:a efter att de övriga lagen läste sönder deras taktik....

Att endast vara en ideolog och filosofiskt lagd tränare kanske stämmer hos Arsne "almost signing" Wenger men Pep Guardiola är en tvättäkta vinnare ända ut i benmärgen.
Barcelona Rambla~
2016-02-01 18:49
Jag vägrar ge upp om att Milan och Inter inte skulle klara av att ta sig tillbaka till toppen. Se på Juve, de tvingades ner i Serie B, 10 år senare kan de mäta sig med de bästa klubbarna i Europa och det utan en ekonomi jämförbar med tex oljeklubbarna. Varför skulle inte Milan och Inter ej klara av det de också? De måste bara rensa ut gammal skåpmat som tex Galliani och Berlusconi och börja anpassa sig till den moderna fotbollen (jag vet, ett trist uttryck). En fotbollsromantiker som jag älskar de klassiska gamla storklubbarna, inte så att att jag håller på dem, och för mig är il Calcio något som är estetiskt vackert. :)
Barcelona Barcelonistas
2016-02-01 18:31
Rambla - Milan och Inter må vara gamla Storklubbar men dom kmr aldrig bli en stormakt igen. Pengarna finna inte. United borde Pep ha tagit över men det hade tagit enormt mycket tid. Pep är en tränare som max gör 3-4 år i en klubb sen drar han. United behöver nog runt 2-3 år för att bara hitta en balans igen i laget.
Barcelona Rambla~
2016-02-01 18:21
Så Pep går till City trots allt. Trodde och hoppades in i det sista att han skulle nobba shejk-klubben. Kan tycka att det är ett lite fegt och bekvämt val av Pep. Bayern kunde jag förstå, det är en superklubb nog alla tränare drömmer om att få träna någon gång, men City? Varför inte ta en riktig utmaning och försöka väcka en riktig storklubb som är lite på dekis, typ United eller Milan/Inter? Ungefär som Klopp gjorde. Han kunde garanterat fått ett erbjudande från en större (då menar jag ekonomisk starkare) klubb än Liverpool men antog gärna den utmaningen att försöka väcka Liverpool. All eloge till Klopp. Pep som anses vara en ideolog och filosofiskt lagd väljer att gå till City som bara är plast plast och plast. Nej, nu blev jag lite besviken på Pep.
Barcelona Kröjff
2016-02-01 18:10
@LennyRomario:
Ronaldo är i mina ögon en talangfull träningsprodukt med tyngdpunkt på sistnämnda, som i likhet med Zlatan har övat och tränat in sina finter, tills dom suttit ända in i ryggmärgen. Men just därför har det med tiden gått att mer eller mindre förutse eller åtminstone ana vad nästa steg blir i deras repertoar.Och än mer så när deras rörelser, med tiden blir lite långsammare som en konsekvens av flera kilon och år på nacken. Tittar man på Ronaldo så nådde han mycket riktigt sin peak i Man U ifråga om sina till synes vidunderliga (överarbetade) solonummer. Att dessa med få undantag som vid ett av målen igår nästan aldrig lyckas idag, tror jag beror på att bollen aldrig riktigt varit en naturlig del av honom. Utan att det rört sig om träning och åter träning tills finten suttit där den ska, för andra att i sin tur studera och lära sig upprepa alternativt återuppfinna. Eller rentav avslöja för dom välutbildade backar som blir satta att avväpna honom, på den nivå han rör sig allt mer stelt. Ronaldo försöker oftast inte ens ta sig förbi backarna med sina dribblingar längre. Till och med signumet i form av överstegsfinter har med tiden kommit att bli ett minne blott, efter att till slut fått ett löjets skimmer över sig. Istället verkar Ronaldo i allt väsentligt överleva på sin till synes outsinliga törst efter mål, som gör att han ständigt är på språng och hugget för att göra det som han är riktigt bra på. Nämligen att inte låta sig nedslås av sina begränsningar, utan alltid utmana dom. I grund och botten nog samma egenskap som förut gjorde att han kunde nöta en och samma inövade fint i timmar, till dess att den kändes och såg naturlig ut. Leo Messi däremot är i mina ögon ett unikt "naturbarn", som agerar med ryggmärgen från första början till avslut. Troligtvis vet han inte alltid ens själv eller tänker på vad han ska göra i en speciell situation, utan agerar instinktivt. Messi går med andra ord inte att läsa i förväg vad nästa drag blir, eftersom han för egen del inte vet vad nästa steg ser ut förrän det redan är taget. Och då är det alldeles för sent för försvararen att göra något. Själv tycker jag att den här skillnaden mellan Messi och Ronaldo också delvis kan åskådliggöra uttalade spelsystems svaghet, eftersom det syftar till något som blir förutsägbart, om och när någon bemödar sig om att in i minsta lilla detalj genomskåda idén och anlägga ett motmedel. Och just därför blir en "lirare" som Lionel Messi, som utan minsta förvarning förmår bryta det intränade mönstret, ovärderlig inom ett grundligt genomtänkt spelsystem som sådant.
Barcelona B-Guden
2016-02-01 17:57
@enkos:

Om 30 år kommer man minnas dom som blev vald till bästa spelarna, till dom som vann största titlarna.
Den där trion som alla fruktade, inte han som vann skytteligan men hans lag kom 3a i ligan...
Barcelona Andresito
2016-02-01 17:46
Förstår inte hur man kan ifrågasätta Busquets lojalitet. Risken att Pep och City med sina pengar skulle klara av att locka till sig Busquets är minimal. Vi snackar om en katalan som troligtvis kommer hänga skorna på hyllan på hemmaplan, precis som den föregående bäraren av #5 som personligen ville att Busi skulle bära tröjan efter sitt avslut i den blåröda tröjan.
Barcelona Katalano
2016-02-01 17:26
@enkos:

Detta skriver du gällande ligan eller skytteligan och inser inte att det kanske hänger ihop lite grann med tanke på vårt fullspäckade spelschema. Hur många gånger ska folk behöva påminna dig om att våra spelare inte kan gå på full kraft varenda match. Det är värt att ta det lite lugnt i matcher mot enklare motstånd så länge vi vinner dessa matcher just för att spara på krutet till matcherna som betyder något, dvs matcherna som leder till ligatitlar.

Jag bryr mig inte vem som vinner skytteligan och inte hellerhur många mål BBC gör eller mot vilket motstånd. Att du orkar fokusera så mycket på Real och ta denna diskussion varenda dag du skriver i forumet. Alltid BBC mot MSN. De enda som skriver om denna jämförelse är Real-fansen. Undvik att gå in i Puertan om det stör dig så mycket.
Flavia
2016-02-01 16:50
Fy fan vilken jävla spänst Bravo har, chilenaren lyckades faktiskt toucha ribban med sin fot medan han hoppade med ett sträckt ben. Edit: Och nej, det är inte photoshoppat. Bilden existerar även på Barcelonas officiella hemsida.
Flavia
2016-02-01 16:43
Förmodligen syftar du väl på denna tårta (titta på länktipset).

Yaya Toure hade varit avundsjuk.
Barcelona enkos
2016-02-01 16:43
@B-Guden:

Små barn kommer att ha mer rätt i framtiden än kunniga idag.. om 30 år kommer ingen ens nämna om det var mål mot Atletico eller Espanyol. .
Barcelona B-Guden
2016-02-01 16:40
@enkos:

Små barn och icke fotbollskunniga tar en titt på skytteligan för att avgöra vem som är bäst, fotbollsfans håller mål mot topplagen högre än att panga in 3 mål mot ett skitlag eller 20 mål i 20 matcher är bättre än 20 mål på 10 matcher och 0 i dom andra 10 matcherna, man ska kliva fram när det gäller.
Barcelona enkos
2016-02-01 16:34
Vron

Så du skiter i skytteligan så ska du också skita i hur många mål Pensldo och BBC gör och mot vilket motstånd.. för folk skiter i om det är Atletico eller Espanyol och räknar bara mål som mål..
Barcelona Vronskij
2016-02-01 16:32
@neymar JR:

Ville bara ha reda på hur långt enkos besatthet av skytteligan sträcker sig.
Barcelona enkos
2016-02-01 16:29
Afghanistans fotbollsförbund säger att Messi kommer att träffa pojken i plasttröjan. ..Inte i Afghanistan i alla fall utan pojken ska resa utomlands troligen till Barcelona
Barcelona neymar JR
2016-02-01 16:26
Vron Var det en seriös fråga?
Barcelona enkos
2016-02-01 16:24
Varför välja när man kan ha både och.. vi har ju världens bästa lag och världens bästa anfallare så det är tråkigt att inte vinna allt
Barcelona B-Guden
2016-02-01 16:23
@Vronskij:
Ja förra säsongen tog dom 4 poäng av 18 möjliga mot topp 4 i la liga. i CL slutspelet vann dom 2 matcher av 6 möjliga. en förlust och en oavgjord i 16delsfinalen i copa del rey mot Atletico i Supercupen mot Atletico 1 förlust 1 oavgjord. det enda topp laget dom vann emot var oss och var lite pinsamt tycker jag.
Barcelona Vronskij
2016-02-01 16:22
@enkos:

Om du måste välja mellan skytteligan och ligan då?
Barcelona enkos
2016-02-01 16:21
@neymar JR:

Då ska MSN bli mer överlägsna BBC och inte låta de vara bättre så vi får gång på gång lyssna på att de gjort fler mål...
Jag är personligen inte bara nöjd med att vi vinner titlar utan vill att våra spelare också vinner tex skytteligan..
Barcelona enkos
2016-02-01 16:18
Vem tittar på hur många titlar Pele har ?
Barcelona neymar JR
2016-02-01 16:17
Ändå leder vi serien :)
Barcelona Vronskij
2016-02-01 16:17
@enkos:
Jag tror man kommer titta på hur många titlar laget tog när man gör sin bedömning. Skulle Barcelona bli titellösa i år tror jag MSN-hypen kommer av sig lite.
Annons: