/spanien/barcelona/forum/12367.aspx/spanien/barcelona/forum/12367.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-04-17 00:08
Morales

Enögd? På vilket sätt då? Förklara gärna det.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-17 00:07
Cirre

Har matcher börjat sändas i 3D på Viasat? Är inte dem kanalerna svindyra by the way? Har 3D tv osv men tänker då inte betala 399 kr i månaden för att se en match i månaden @ 3D .. lol
Canaletes
PRESSKONFERENS LIVE NU!!!
RADIO
Barcelona Rambla~
elbraco

trivote = 3 DM :P
Barcelona B-Guden
Zamboza

Vafan gjorde pepe för fel den här matchen då ? Han var lyssande riktigt jävla bra och spela inte ens fult.

Barcelona DM1982
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

Trivote är inte en pivote, snarare två (eller tre?).
Athletic Morales
Rambla~

Enögd..
Barcelona Gonzalez_Barca
Bara jag som inte kunde vara mer nöjd? Visst hade en vinst varit skönare men fan, man kan inte hela tiden vinna clasicon.

8 poängs ledning nu, vi måste tappa tre matcher av 6 för att förlora ligan.

1 titel av 3 hemma.

Visca Barca!!
,Sami
Hur tror ni match bilden kommer se ut nu på Onsdag?
Barcelona IlTriplete
2011-04-17 00:06
Nu har Pep otroligt mycket att fundera på tills på onsdag. Nu måste vi spela på topp för att ta hem cupen!
Villarreal Akdemir
Rambla~

Tycker faktiskt inte att varken Barcas eller Reals straffar var billiga utan tycker att det mer var uselt försvarsspel. Marcelo hade mer fart än alves och var förs på bollen och en usel tackling. Marcelo kände kontakten och hjälpte visserligen till men min ÅSIKT är att det var straff. Albiols försvarsspel var ju skrattretande och eloge till domaren för bedömningen.
Coach pep -
Frodo

Extremt jävla störande hur vi gång, på gång, på gång, på gång faller i samma jväla fälla varje gång och slutar anfalla när vi leder med uddamål. Det slutar alltid med att motståndarna kommer ikapp.

Varför slappnar vi av!?
Barcelona Ordem e Progresso
2011-04-17 00:05
Det är väl ingen här som tyckte sig se en match ikväll där Barcelona gick på högsta växeln? Det här var samma sparlåga jag sett under stora delar av ligalunken, med vissa tempoökningar då och då.

Smart, med tanke på de viktiga matcher vi har framför oss, viktigast idag var att se till att Real inte vann, vilket vi gjorde, en bra kväll allt som allt.
Barcelona Rambla~
Morales

Mycket taktisk dåligt genomförd match? Var det därför Madrid ställde upp med en spelarbuss? Detta var en ligamatch, Barca är 8p upp innan matchen. Det är fortfararande 8p som skiljer med endast 6 omgångar kvar. Detta var en ligamatch, alla matchar har ett eget liv.

Dåligt taktiskt. Haha.... jo tack. Vi tar med oss det när vi firar 3:e raka ligatiteln. :)
Barcelona Cirre
Första matchen i 3D för min del - rekommenderas varmt då det ger ett bättre djup & känsla för matchen. Kanonbild dessutom (Canal+ via comhem)
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
Abbe. - Anims Abidal!

Fanns 2 situationer i dagens match då han fick bollen i mittplan när reals halva lag som befanns sig i offensiv plan halva, han hade chansen att sätt Villa & Messi i 2 vs 2 situation men istället borrar han ner huvudet och kladdar på bollen och nästa dribblar av sig själv
Frodo

"Ställer upp med en trivote på hemmaplan och har typ 25 % bollinnehav."

Varför är det så konstigt att Real använder sig av en pivote?? Eller misstolkar jag något?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-17 00:04
En polare till mig sa inför matchen "förmodligen gör Messi 1-0 sen byts Keita in och Real gör... mål". Precis så blev det.

Va, känner jag dig? Jag är ju "polaren"
Barcelona El Soap
2011-04-17 00:04
Fantastiskt att det är Ramos och Pepe som går fram till Messi när han skjutit bollen mot publiken, dessa "moralväktare".

Synd att vi ger bort bollen strax innan deras straff, dessutom Villa, kanske dags att resa sig ur formsvackan någon gång?
Real Madrid MetallicA - Mourinho > Guardiola
2011-04-17 00:03
Zamboza//

Pepe var utan tvekan matchens bästa spelare, eller åtminstonde Reals bästa, han briljerade! Han kunde kanske ha fått något gult kort, annars var han väl inte så aggressiv.
Barcelona Rambla~
¡Barca! - Crèma Catalana

Visst var den. Jag ville bara var lite modest ödmjuk. :P
Barcelona Frodo
Precis som jag förväntade mig var domaren Slicket kass. Deras skithögar gnagde hela tiden i hälsenorna och spelade fult precis efter att bollen redan spelats iväg från våra spelare. Jag är dock sur över att vi gav de ett oavgjort. Jag avskyr när vi leder med 1-0 för hela laget slappnar av och de verkar inte tro att motståndarna kan göra mål. Döda matcherna! Ytor fanns ju efter utvisningen så visst hade man bara kunnat vara lite mer fokuserad och slå bollarna på djupet.

Att Real skulle få straff med Muniz Fernandez som domare förvånade mig inte. Han har nu dömt 11 straffar till Real och 2 till Barca. Hur många straffar har Real nu fått i ligan? 11 eller 12? Helt absurt.

Förövrigt måste någon hälla en hink med iskallt vatten över Villa så att han vaknar upp. Det känns som att han inte ens kan göra mål även om det inte står någon målvakt som vaktar buren.

Överlag får man väl vara nöjd då vi nu har säkrat ligan. 8 poäng med 6 matcher kvar ger ett bra andrum.

Slutligen så kan man bara konstatera att Real är ett riktigt pinsamt lag. Ställer upp med en trivote på hemmaplan och har typ 25 % bollinnehav. Varför sparkade de Capello? Inte ens han körde så många långballar a la Stoke.
Athletic Morales
2011-04-17 00:02
Mycket dåligt taktiskt genomförd match av Pep Guardiola. Ni slutade spela fotboll direkt efter utvisningen.. Jag hejar varken på Barcelona eller Real men en vinst för Real vore mer rättvis. Nu var detta resultat helt klart till er fördel
Rambla

Håller med. Däremot tror jag Barca har en extra växel till som Real inte har. Dom spelade på topp idag.

Tycker inte Villa var så dålig idag. Ska ha två klockrena straffar men får bara en. Dessutom rivs han ju ner minst tre gånger var tionde minut.
Det märks dock tydligt att han inte har gjort mål på länge.
Barcelona DM1982
MetallicA - Mourinho > Guardiola

Matchen öppnade upp sig efter vårt mål men innan dess var det alldeles för defensivt för min smak. Real ska inte behöva hålla på så där på sin hemmaplan, Mourinho kommer inte komma undan med det där så många fler gånger.
Barcelona Rambla~
Lugn Canaleters, Villa och Pedro kommer att komma i form. Nu kan de träna och fokusera på nästa möte. Ligan rullar på av sig självt nu.
Barcelona Zamboza
Pepe sjukt bra? Snarare sjukt våldsam. Kan inte fatta att han fick vara kvar i 90 minuter. Å andra sidan sög domaren så hårt. Han dömde lika dålig som Pepe var våldsam.
Barcelona Alvés
Cup matchen blir annorlunda, krig från båda håll och mindre chansningar
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-04-17 00:01
Rambla~

Barcas straff kan diskuteras? Den kunde inte varit mer solklar.
Barcelonistas
2011-04-17 00:01
Är nöjd med Barca ikväll, tråkigt att vi bara bjuder in Real i matchen.
Annons: