/spanien/barcelona/forum/12362.aspx/spanien/barcelona/forum/12362.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona De Goda "Erat hat gör oss starkare"
2011-04-17 12:04
Loggar in på Barcas forum och ser massa vita tröjor. Loggar ut.
Real Madrid Gotha
2011-04-17 12:04

DM1982

Jag ser det inte som rädsla eller någonting. Real backade hem, krympte ytorna och pressade när Barcelona försökte ta sig igenom. Det handlar ju om vad man är bra på.

Ni själva vill inte se barcelona spela fysisk kampfotboll, gå på kanter och slå inlägg för att ni har inte fysiska spelare eller spelare för att slå inlägg och vinna nickdueller offensivt etc. Därav spelar inte barcelona så, för det är inte deras styrka.

Precis som real är bäst i världen på att slå om, anfalla snabbt och kontra. Och då kombinerar man sin egen styrka med att försöka slå ut motståndarna, precis som alla andra lag gör. Har inget med rädsla att göra, det är bara att vara realistisk och försöka ge sig själva dem bästa möjliga chanserna till att vinna.

Är det rädsla, så är det ju lika mycket rädsla då att barcelona igår rullade runt bollen ovanligt försiktigt i backlinjen ofta, för att man itne ville tappa boll och åka på en kontring, eller?
Barcelona Barca4eva
2011-04-17 12:03
Hur som helst hoppas jag att Puyol inte blir borta igen...han visade vem han är igår, vilken jädrans kung!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-17 12:02
Ronaldos eventuella straff i förra clasicot var inte på något sätt mer solklar än den Villa inte fick igår. Och med tanke på att Marcelo tilldelades sin straff borde Villa även fått sin i första. Om man ska vara konsekvent.

Men egentligen spelar det ju ingen större roll? Ligan är vår. Madrid förlorade ligan definitivt i el Clasico. Det är bara synd att man inte på pappret kan säga att vi vann ytterligare en match på Bernabeu.

Barcelona DM1982
2011-04-17 11:59
Gotha

Självklart ska alla lag ha en taktik, det är ju fullständigt omöjligt att spela fotboll annars. Det är snarare valet av taktik som förvånar mig (och säkert många maränger). Att ställa upp med en defensiv elva och att agera räddhågsna på planen är något som jag aldrig har sett Real göra förut. Och allt ni fick för det var ett kryss när ni desperat behövde tre pinnar.

Kan inte riktigt försåt vilka psykologiska segrar man kan få då. Snarare ett bottenbetyg, att kryssa på hemmaplan när tre poäng var allt som räknades. Om nu inte ni är nöjda med ett kryss? Det förklarar allt i så fall men det är inte Reals sätt att spela fotboll eller deras ambitionsnivå.

För mig är det det slutgiltiga beviset för Barcelonas storhet i spansk fotboll när ärkerivalen är livrädda för oss. Det går nog inte att få ett bättre bevis än så och det är bara att tacka för det.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-17 11:57
Los mejores

Ska vi dra paralleller så var den situationen absolut värre än den som Marcelo var inblandad i. Villa sträcker sig efter bollen och kommer ner djupt, sedan kommer Casillas.

Gotha

"Sen tycker jag inte heller om hur marcelo visar glädje när han får straff, eller när crouch blir utvisad. Självklart blir alla spelare glada över att få sådana domslut med sig, men man håller det för sig själv. Det känns osportslig att visa det."

Precis min åsikt.
Barcelona barca111
2011-04-17 11:57
Det roliga är att Mourinho och real fan skyller på andra lag att de försvar sig med 11 spelare, när dem själva spelar likadant. Real är ett jävla skämt.
Real Madrid Los mejores
2011-04-17 11:55
Abbe

Nja, den var inte lika solklar. Då Villa bestämt sig för att dejta gräset innan Iker ens rört honom. Men på ren feeling hade jag dömt straff, tyckte det såg solklar ut direkt.

Hetfild

Visst är det du som så gärna vill se Edison Cavani Barca?
Barcelona Barca4eva
2011-04-17 11:52
Los mejores

Till att börja med skriver jag: Det var ingen straff, helt och hållet ingen alls.

Men det här snacket om att domarna alltid är på er sida tror jag inte heller på.
Visst gör statistiken att det lutar åt ert håll och kanske det t.o.m är så att de är på er sida, who knows?, men det är knappast troligt i mina ögon.

Må det bästa, smartaste?, laget vinna på onsdag!

Real Madrid Gotha
2011-04-17 11:52
Intressant diskussion just nu kring både straffar och taktiker.

Taktiken: Ser inget problem och skäms ingenting över att Real Madrid spelade som dem gjorde igår, man kan inte gå ut till en match i toppfotboll och spela utan taktik eller utan tanke på vad konsekvenserna av olika spelsätt blir. Att gå ut och anfalla och ge ytor till världens bästa passningsspel är ju bara idioti. Att man skall spela som förr och skämmas annars är ju bara Stolthet, och att vägra inse hur det ser ut och spela som förr för stolthetens skull, det är naivt och dumt.

Angående straffarna så är Villas straff solklar, dock är det röda kortet hårt. Marcelos är tveksam, dock tycker jag det är mest intressant hur domaren ger rött till Albiol, men inte ens gult till Alves. De är mycket värre det Albiol gör, men ger det rött, så bör Alves få gult. Domaren visare inte konsekvens i det läget.
Sen tycker jag inte heller om hur marcelo visar glädje när han får straff, eller när crouch blir utvisad. Självklart blir alla spelare glada över att få sådana domslut med sig, men man håller det för sig själv. Det känns osportslig att visa det.
2011-04-17 11:49
"Det jag även tycker är konstigt varför fick inte Alves kort? om domaren nu var så säker på straff borde ju väl Alves varnas."

Det är just det som var grejen. Han var inte säker på sin sak. Och det är det jag stör mig på
2011-04-17 11:49
Los mejores

Det skall väl i sådana fall även poängteras att vi blev rånade på en straff i den första halvleken då Casillas rev ned Villa.
Real Madrid Los mejores
2011-04-17 11:44
Tänker inte sitta och försvara domarens val av att blåsa straff för oss. Jag är faktiskt kluven där, Alves är ju tveklöst på Marcelo, men hur mycket är frågan. Skall dock poängteras att vi felaktig blev rånade på en straff på camp nou( Cristiano Ronaldo). Så alla teorier om att domarna ständigt är på huvudstadsklubbens sida borde skrotas. Det jag även tycker är konstigt varför fick inte Alves kort? om domaren nu var så säker på straff borde ju väl Alves varnas. Aja, bra att det inte blev så. Då straffen redan var 50/50 skulle det vara alldeles för hårt straff med en rött kort..
--
Psykologisk seger på så sätt att vi lyckades resa oss med en man mindre och kvittera. Det visar ju ändå prov på karaktär och det borde höja självförtroendet och moralen i truppen. Tror det var så skribenten menade.
Barcelona Barca4eva
2011-04-17 11:44
PedroRodriguez

Ja nu ser jag det...nej vänta, det är en fi*ta. =p
PedroRodriguez
2011-04-17 11:43
Barca4eva

Ronaldo är lite kär i Iniesta där:P
Barcelona Barca4eva
2011-04-17 11:40
Det första jag sade när Real fick straff var "Fan vad onödigt Alves.." Det var knappast "Han filma!".

Andreas - V.V [Barney S]

Vad är det med bild 25?

Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-17 11:40
Almer/skribent för Åtvidabergs FF

Bild 25, I knew it!
2011-04-17 11:39
Så oerhört dumt hela den situationen. Vi hade dom i brygga, för fan..
2011-04-17 11:37
Nu, när jag ser reprisen så ställer jag mig frågan?

Vad gör Alves? Vinkeln är ju skitdålig och han bör ju veta om att Marcelo är ett jävla svin..
Atlético Almer/skribent för Åtvidabergs FF
2011-04-17 11:36
Som neutral så kan man inget annat än bara njuta av det fotbollen som båda lagen presterade igår. Under länken finns lite foto från matchen. Ser redan fram emot onsdagens match.
,Sami
2011-04-17 11:35
En psykologisk seger. Stort jävla FAIL!
Barcelona Hetfield
2011-04-17 11:28
"En psykologisk seger"

Haha, de kryssade på hemmaplan med världens mest primitiva och defensiva spel.
Grattis.....
2011-04-17 11:27
Okej, Madrid hade sina chanser igår. Men det var en horribel straff som tillslut ledde till deras mål. Vi borde ha vunnit! Fan vad man hade mått då...
PedroRodriguez
2011-04-17 11:25
1.70-ligan.

Muñiz Fernández har inte alla hästar hemma, så är det bara.

Sen så tycker man ju att Villa behöver GPS för att hitta målet.
2011-04-17 11:25
1.70-ligan - Anims Abidal!

Inte nog med det, han firar som om dem hade gjort mål alternativt vunnit en VM-final. Det är bland det värsta jag vet när spelare firar straffar på ett sådant sätt. Det ser bara illa ut, och det blir ju inte bättre av att han firar för att han lyckades lura domaren.
2011-04-17 11:18
Hahaha, kolla på Marcelos straff. It´s a f*cking steal... hur fan kan man blåsa där?
Canaletes
2011-04-17 11:15
Nån som vet en sida med högupplösta bilder från matchen igår?

Vill gärna ha en när Pepe kallar Messi för loco
2011-04-17 11:12
Di Stefano måste gråta.

Krokodiltårar..
Barcelona Hetfield
2011-04-17 11:09
Jag pratar inte om Real Madrid som klubb nu men fyfan vad jag ogillar Mourinho, han är så äcklig och vidrig. Han har förstört el clasico för mig, det ska handla om två lag som ska visa vem som är bäst genom offensiv fotboll där det ska bölja fram och tillbaks, inte den där jävla fosterställningsfotbollen.

Jag har alltid respekterat Real Madrid föratt vara en klubb som försöker premiera bra fotboll, men hur i hela världen kan de acceptera Mourinho? Di Stefano måste gråta.

Real Madrid gick från att ha spelare som Raul, Redondo, Zidane, Roberto Carlos osv. där man kan sitta och njuta av deras spel, men istället så fick vi se ett destruktivt lag som var ute efter att döda matchen istället föratt spela matchen. Mourinho har tagit allt som var vidrigt med Inter och injicerat det i Real Madrid.

Jag förstår inte heller varför han spelar så, när Real pressade med 10 man så var de betydligt farligare och bättre. Äh, jag hoppas att Mourinho försvinner illa kvickt, det vore bäst för både Real Madrid och för den spanska fotbollen som ska stå för vacker fotboll.
Real Madrid Los mejores
2011-04-17 11:06
Criff

Det är ju en annan femma. Ert kollektiv var verkligen inte lika bra på den tiden heller. Så det var helt annorlunda förutsättningar på den tiden. Fotbollen, Barcelona och Realmadrid har ändrats, det går längre inte att leva kvar i de tiderna.

Dock är det som du säger, det var mäktigare för några år sedan.
Annons: