/spanien/barcelona/forum/12358.aspx/spanien/barcelona/forum/12358.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-04-17 00:27
Innan man analyserar matchen och säger att det var en dålig genomförd match ska man kanske ta och tänka till vad det för slags match och dess sammanhang. Barcleona kommer från en tröttsam och lång resa från Ukraina i veckan. De står inför uppgiften att inom 18 dagar möta detta Madrid hela 4 gånger.

Vad var Peps viktigaste uppgift och tanke i kväll? Det måste väl ändå vara att inte förlora matchen och helst inte tappa några spelare för skador eller avstängningar inför cupfinalen på onsdag. Allt detta uppfylldes. Jag är övertygad om att både han och spelarna är hur nöjda som helst över detta resultat. Ligan är status quo och enbart ett mirakel måste ske för att de ska tappa ligan.

Visst kunde man ha gått för 2-0 efter utvisningen och jag är säker på att Peps intention knappast var att laget skulle slappna av och gå ner i tempo. Samtidigt så förstår jag att en trygghetskänsla infinner sig hos spelarna. Varför gå framåt för fullt och riskera något? Kvitteringen är så klart olycklig men spelarna kan knappast hjälpa att domarfånet väljer att ge straff där. Alla spelarna var ju inställda på inspark för Valdes. Istället pekar han på straffpunkten av någon konstig anledning. Efter det är det ju självklart prio att inte släppa in ett mål till och förlora matchen utan bara spela av den och ta med sig en poäng man har som säkerligen också säkrar ligan.

Nästa match är en helt annan historia.
Atlético addeh
2011-04-17 00:27
"Två omdiskuterade straffar när el Clásico avgjordes". Rubrik på fotbollskanalen.se. Vad har skribenten rökt egentligen? Barcas straff var fan i mig den solklaraste straff vi fått den här säsongen.
Spanien TheNExTDeLPieRo
2011-04-17 00:25
Ärligt hade ni velat vinna så hade ni gjort det,, ni kanske gick in 60% idag och det räckte för att nästan vinna borta mot Real madrid som verkar fira segern som om det vore champions league... Man såg skillnaden direkt när ni ville gå för 1-2 vilken stor skillnad det är på lagen.. Jag tror ärligt att ni kommer köra över om resterande 3 matcherna...

väl mött
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-17 00:23
Nej, godnatt..

Man får väl vara nöjd fast irriterande ändå..
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2011-04-17 00:23
Vi måste komma ihåg att dagens match var den som betydde minst för Barcelona, Jag tror och hoppas att till dom resterande 3 matcher kommer vi se en helt annan Barcelona med spelare taggade till max.
LOTG - Daniel Alves da Silva
2011-04-17 00:22
Någon som redan har tillgång till highlights?
Real Madrid MetallicA - Mourinho > Guardiola
2011-04-17 00:22
elbraco//

Någon skrev i Puerta att han ville tacka fansen för supporten, men spelarna lämnade arenan direkt.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-17 00:21
Var det någon speciell anledning till att Casillas flippade där i slutet?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
¡Barca! - Crèma Catalana

Skicka kanalen på posten till mig! muhaha
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
mofasa!real!

Kände av lite i baklåret. Man plockade ut honom för att undvika något värre. Bör inte vara någon fara inför cupfinalen.
Real Madrid MetallicA - Mourinho > Guardiola
¡Barca! - Crèma Catalana

Klart han blir arg när folk kallar honom för troll bara för att han har en annourlunda åsikt. Ganska pinsamt faktiskt, det behövs lite objektiva personer både här och i Puerta.
Ryo Miyaichi
2011-04-17 00:20
Jag får hålla med - pepe var ett monster idag, hur mycket sprang han ?

Bytena av adebayor och özil räddade real idag för ärligt talat tror jag ni hade vunnit 2/3-0 om dom bytena inte kom såpass tidigt.

Och vad är det med barca och tappa ledningar?
(nu alla pikar mot Arsenal om newcastle ska komma :p )

Fan va kul det ska bli att se hur många mål Messi och Ronaldo kommer upp i iår :-) galet.

Väl mött
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
"När fan ska Guardiola lära sig att coacha matcherna så vi kan hålla i en ledning. Kan ngn förklara för mig varför han byter ut Adriano och sätter in Maxwell, detsamma ifrågasätter jag bytet av Pedro! "

Jag kan förklara det för dig. Adriano gick ut skadad och Pedrito är inte redo för 90 minuter än. Han har efter sin skada lirat drygt 30 minuter per match, klart han inte var redo för en hel match idag.
Barcelona Alvés
Puyol var kung före han klev av, han behövs verkligen i en final bara hans närvaro höjer lagmoralen, kung kung kung
Real Madrid mofasa!real!
Hur gick det med puyol? någon som vet?
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
Canaletes

Var det inte Cadena Cope som anklagade Barca för att vara dopade?
Guardiola: "A draw against Madrid at the Bernabeu is a good result. Maybe we should have been a bit sharper after the 0-1."

B-Guden
Citera gärna där jag säger att Pepe var dålig. Tvärtom sa jag att jag skulle vara glad att ha Pepe i mitt lag om jag var maräng, det ser du om du scrollar ner.
Däremot säger du att Pepe inte spelade fult. Killen högg ju hälsenor så det smattrade om det. Gjorde onödiga små tacklingar som konstant förstörde spelet för Barca. Han var bra, men det hindrar mig inte för att tycka jävligt illa om honom.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-04-17 00:19
B-Guden

Haha betyder det där så mycket för dig? Du låter verkligen som ett real fan
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-17 00:19
Skitsamma om Puyol är matchotränad. Han visade idag att han inte behöver matchträning. Puyol > Chuck Norris.
Canaletes
2011-04-17 00:17
älskabarcelona

Ja, enligt Cadena Cope.
Barcelona Messidinho_10
Bästa låten!!!

Rumba de? Barcelona
Barcelona B-Guden

Vad var det han gjorde som var dåligt då ? Förklara?
Är man så enögd att man inte kan säga att pepe var riktigt bra idag då kan man ingen om fotboll. Han var klart matchen lirare.
Barcelona älskabarcelona
Jag förstår inte nu . Missar Albiol och Arbeloa cupfinalen ??

Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
Mangi

Vi hade hyfsad koll på ledningen tills domaren lade sig i handlingarna.

Och egentligen, vann vi inte mer än vad vi förlorade ikväll? Vi kryssade mot Madrid, men förlorade vår Kapten igen..
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2011-04-17 00:16
First medical report Puyol: Felt some hamstring trouble and asked to be subbed out of precaution #fcblive #elclasico [@fcbarcelonaa]

2 minutes ago via TweetDeck Från Barcastuff

Låter positivt, men återigen är det värd att chansa med en halv skadad/ match otränad Puyol?
Barcelona Zamboza
B-Guden

Är du säker på att du såg matchen eller dömer du Pepe efter vad dem sagt på puertan, där dem hyllat våld mot barca flera ggr om.
Andreas-
Jag orkar knappt gå in på vad som händer idag, hjärtat blöder. Tur det finns alkohol. Vi bryter ihop o kommer igen...

PS: Fattar ni hur överlägsna vi är när vi är missnöjda med 1-1 och dem firar som om trippeln vore hemma?!?!
Barcelona Alvés
2011-04-17 00:15
Adriano has a calf problem in his left leg #fcblive

Carles Puyol has a hamstring problem and he was taken off as a precaution #fcblive
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-17 00:14
Jag tycker att det var lite onödigt av Alves att tackla honom där , liksom han var ju nära på att tappa bollen och Alves behöve ju bara stå och täcka bollen + Marcello befann sig i en dålig vinkel. Men det gör inget, Kryss är jättebra med tanke på att vi spela i Madrid.

Någon som vet något om Puyol? Slog han upp skadan?
Barcelonistas
2011-04-17 00:14
Även cred till Madrid som klarar kryss mot oss med en man mindre, ( Det är nästan en omöglig uppgift)
Annons: