/spanien/barcelona/forum/12357.aspx/spanien/barcelona/forum/12357.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-04-26 14:07
Boojan11 Källa?
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 14:01
Gabriel

Iniesta kommer att spela i morgon
Barcelona Gabriel
2011-04-26 13:58
Så nu är Iniesta också skadad. Haha, this is just great. Jag orkar inte bry mig längre. Gudarna vill inte att vi ska vinna Champions League i år, så enkelt är det.
Coach pep -
2011-04-26 13:51
Haha. Det är inte Pep som är bra, det är Barcelona, som i sin tur egentligen inte heller är bra, det är Messi, som är bra bara för att han spelar i Barcelona.
Barcelona Hetfield
2011-04-26 13:49
Jag sticker ut hakan och säger att Barcelona är det tuffaste laget för en striker. Varför?

I Barcelona så finns det inte en utpräglad roll för en striker där tränaren säger "Lyssna, du står nära målet och gör mål så fort du får chansen". Barcelona är som en tusenfoting, alla fötterna måste gå mot samma håll så att säga. En anfallare i Barcelona är mer än "den där snubben som ska göra mål", utan han måste vara delaktiga i hela fasen fram till målet.
Det krävs mer kondition och psyke att pressa livet ur försvararna i 90 minuter än att stå runt straffområdet och låta resten få göra hela grovarbetet.

Om Villa hade haft samma bekväma roll som de flesta anfallarna har runt om i topplagarna så hade han gjort 25 + mål, garanterat.
Lägg Villa i t.ex: Chelsea så hade han briljerat målmässigt.
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 13:49
Since 2008, Barça have won 17 of the 19 ties played over 2 legs in the Champions League and the Spanish Cup, as well as winning the two Spanish Super Cups they’ve played in.

Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-26 13:44
DN's Johanna Garå skriver följande på sin Twitter:

Det RYKTAS om en systemförändring i Barça: 3-5-2 med Alves på mitten, Thiago in framför Messi och Villa.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-26 13:41
När vi hamnar i en svacka och är dåliga så kanske Pep team får den uppmärksameten som de förtjänar.
Barcelona Frodo
2011-04-26 13:38
Coach pep -

Det är en klassiker på svenskafans att man argumenterar för att vem som helst kan göra vad som helst i Barcelona. Vem som helst kan träna, göra mål, spela fram, försvara och stå målvakt i Barcelona.
2011-04-26 13:33
Coach pep

Haha. Den myten är helt underbar. Vem som helst kan göra mål i Barcelona. :)
Coach pep -
2011-04-26 13:25
Hetfield

Teorin om att det skulle vara Villas trötthet som får honom att tappa fokus framför mål kan säkert mycket väl stämma, jag brukar också tänka i de banorna och det vore ju inte mer än logiskt egentligen.

Men det kanske är lika bra att lämna Villa-snacket, orkar inte vända och vrida på det längre. Det är en klurig och komplex fråga som du säger.

Han har iallafall slagit hål på myten om att det skulle vara en dans på rosor för vem som helst att vara anfallare i Barcelona, med Xavi och Iniesta bakom sig.
PedroRodriguez
2011-04-26 13:15
Boojan 11

Nja, jag tror inte att Mourinho ändrar på ett effektivt koncept. Pepe har faktiskt fungerat utmärkt på den positionen och har lyckats utomordentligt bra mot oss senaste två mötena. Det bästa vore ju ett mittbackspar bestående av Ramos-Albiol. Inte ett särskilt pålitligt mittlås där inte.

Sen ser jag inte hur ivriga Ramos inte drar på sig en gulis.
,Sami
2011-04-26 13:12
Hetfield
Matchen är inte idag:)
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 13:08
Enligt marca.com

Så kommer Iniesta att spela i morgon,, men det riktiga testet blir under eftermiddagens träning
2011-04-26 13:08
Hetfield. Precis. Måste de ta det lugnt i attackerna så gynnar det ju oss. Har inte de ett bra resultat på Camp Nou och saknar viktiga spelare så kan det bli problem.

Kan inte matchen vara i kväll? Är grymt laddad
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 13:04
Hetfield

Visst ja det hade jag glömt helt :-) det innebär att pepe isf går tillbaka som mittback,det tippar jag på iaf

Sam att Ramos inte kommer gå lika hårt på Messi,Villa,Pedro beroende på vilka kanter dessa spelar på,, men oavsett om Messi är c,v,h så är Ramos alltid ute efter honom
Barcelona Hetfield
2011-04-26 13:02
Heywood

Glöm inte bort att Carvalho är avstängd och att Ramos blir avstängd om han blir varnad imorgon (var för ivrig :P).

Reals backlinje måste spela mer konservativt vilket gynnar oss.
2011-04-26 13:01
Jag har en lustig känsla som säger att vi kommer att spela fantastiskt fotboll i morgon. Vinner vi eller förlorar, vet jag inget om. Det handlar trots allt om att göra mål på chanserna.

Spelarna är taggade till tusen och vi vet hur det brukar se ut efter förluster. Då går vi flera matcher utan poängtapp. Vi ska inte behöva vara försiktiga i morgon. Ju fler spelare vi går upp med, lika många eller fler måste Real Madrid dra tillbaka i försvarsspelet.

Och vi måste utnyttja Sergio Ramos-Raúl Albiol. Ingen av de vet hur man styr en backlinje. Och Khedira saknas på mitten. Lämna Bernabeu med en vinst vore helt underbart.
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 13:00
Villa#7

Bra
Barcelona Villa#7
2011-04-26 12:54
Jag tycker att vi borde ställa upp med denna här startelvan som jag visar längre ner. Mascherano har gjort ett suveränt jobb där bak och Puyol verkar vara fit for fight så han får ta hand om vänsterbacksplatsen. Med flera spelare skadade tycker jag att vi lyckas ändå få ut en startelva som är nästintill den starkaste vi kan formera imorgon. Men man vet aldrig med Pep, han gillar att experimentera. In Pep we trust :)

----------Valdes----------
Alves--Pique--Masch---Puyol
Xavi-----Busquets----Iniesta
Pedro-----Messi-----Villa

Jag tror matchen slutar 1-2, där Messi och Villa sätter dit var sitt mål.
Mot Wembley =)

Visca el Barça!
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 12:51
Heywood Jablome - Xavi

Tror också Iniesta selar i morgon,,, detta tillhör förspelet etc,,, men jag vill hellre se masken på mitten
2011-04-26 12:48
Jag förstår inte heller hur Iniesta helt plötsligt kan bli skadad? Han är på presskonferensen och verkar vara helt normal. Och i dag kommer bomben om att han kan missa matchen.

Äsch, han spelar nog i morgon. Annars ser jag fanimej hellre Thiago än Keita i startelvan. Vi behöver kreativitet mot deras fotbollsmördande mittfältare.
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 12:42
Rambla~

Ja skoja,,, tur man just nu sitetr ner haaaaaaaaaaaaaa
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 12:41
Läste att Barcelona ska byta hotell dvs dom ska inte bo på sama som seanst dom var i Madrid,,, detta nya hotell ska tydligen ligga närmare arenan vilket ska vara positivt,,,
Barcelona Rambla~
2011-04-26 12:40
Vilken chock om Pep slänger in Thiago i startelvan. Det krävs balls för det. :P
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 12:37
Thiago puede tener protagonismo en el Real Madrid-Barça
Barcelona Boojan 11
2011-04-26 12:34
100% AntiMadridista

Masken som vänsterback???? tror du han klarar det?
Barcelona Rambla~
2011-04-26 12:33
Jag måste ju hålla med Hetfield när det gäller Villa på kanten. Det är ingen tillfällighet att han så ofta byts ut vid 70 min. Han har då oftast slut på bensin. En ytterpostion kräver mycket mer av en anfallare än en central position i anfallet. Spelare som Henry och Villa är så bra att de klarar av att anpassa sig vilket är beundransvärt med tanke på deras ålder och karriärer där de alltid spelat som rena strikers.
Barcelona Pep - El Míster
2011-04-26 12:32
Hyfsat bra "artikel" om varför Real Madrid är favoriter i CL.

Några saker jag dock vill påpeka:

Världens bredast trupp, ja, det håller jag med om. Men å andra sidan så tycker jag ändå att många av dom namnkunniga lirarna Real Madrid har vid sidan om inte rosat marknaden direkt. All heder åt Adebayor, Benzema och Kaka men folk får det att låta som det är spelare som gått in i alla lag i världen förutom Real Madrid. Dom sitter på bänken av en anledning och Adebayor var ett snabbt och väldigt kortsiktigt lån som också gjort bra ifrån sig. Men att Mourinho kan byta in vem han vill utan att bry sig och vinna matchen med antingen sin bästa startelva eller avbytarna är lite väl tilltaget. Nej, dom har en bred trupp men det i sig betyder inte att alla i den truppen kan gå in i ett El Clasico och bara "avgöra". Ungefär så får folk det att låta.

På vilket sätt har inte Keita gjort någon glad denna säsongen? Jag vet att det finns de som inte gillar maliern men att påstå detta är fruktansvärt okunnigt. Hur gör han folk glada? Han är inte som Messi, Ini eller Xavi. Det är just därför han finns i laget. Han bidrar med så mycket annat än fint tiki-taka. Han kan mycket väl vara viktig mot Real Madrid med sin löpvilja i djupet, fysik och huvudspel.

En annan tanke jag haft. Helt plötsligt är Real Madrid favoriter, bättre än Barca och kommer nog slå oss. Det är iallafall intrycket jag fått av folk "på stan" och av polare. Dom vann en(!) match mot oss i förlägningen som dessutom var den minst viktiga matchen(titelmässigt). Allvarligt, jag njuter just nu. Alla vi vet vad Barca går för och när dom går som mest kan inte äns Mourinhos fulspel stoppa oss. Att nu folk börjar tro på Real Madrid plus att Barca börjat visa lite stake och inte är så jävla ödmjuka är bara bara.

Om Barca går in med rätt inställning imorgon så tror jag stenhårt på vinst på Bernabeu. Real Madrid kan bara inte spela på detta sättet i två matcher, två matcher som sammanhänger. Dom måste gå fram lite i dessa matcher och får Barca bara lite mer yta kommer de smälla. Skulle Real förlita sig på att hålla nollan och göra 1 eller 2 mål på kontringar över 180 min? Det finns bara inte för mig. Kom ihåg att Mourinho hade med sig 3 mål med Inter förra året när han parkerade framför målet på Camp Nou.
Och hur ska divan Ronaldo orkar spela utan boll, "jobba hem" under 180 min mot Barca? Han kommer aldrig ha det tålamodet, det finns inte. I cupfinalen kan jag lova Er att det är lättare för spelarna i Real Madrid att hålla emot defensivt när dom vet att ett mål räcker i förlägningen alt. straffar och att det är final och en titel ligger några minuter bort.

Barca i final!!!!
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-04-26 12:32
Jag tror att Masken blir vänsterback imoron.. Pique och Puyol i mitten...

Valdes-Alves,Puyol,Pique,Masken-Xavi,Iniesta,Sergio-Villa,Messi,Pedro
Annons: