/spanien/barcelona/forum/12354.aspx/spanien/barcelona/forum/12354.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-04-17 22:59
Pep.G

Ja, direkt efter att vi kvalificerade oss för final sade Pep att Pinto kommer stå i den matchen.
Barcelona Barca4eva
2011-04-17 22:56
Futzzzbol!

Tänkte direkt på det inlägget efter att Messi chippade
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-17 22:54
MetallicA

Var ser du kontakten?

Pep.G

Jepp, han har sagt att Pinto kommer starta. Måtte han inte göra bort sig...
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
Pep.G/

Guardiola sa under en presskonferens för flera veckor sen, i samband med när Barça tog sig till finalen, att Pinto skulle stå mellan stolparna i den matchen. Det blir Pinto och tio andra i finalen mot Madrid.
Barcelona Dani Alves=The King
Seriööst kolla in Ronaldo hur fan kan man göra så HELA tiden när man är en sådan stor spelare ???

Sen undra jag va Messi gjorde igår som va så fel ser att de är en diskussion om det..
Atlético addeh
Tackar Esoanyol & Atlético för underhållningen, fantastisk match. Domaren blåste i princip inte för nånting vilket gjorde att det ofta var längre spel utan avbrott. La Liga när den är som bäst.
Barcelona Barca4eva
MetallicA

Solklar filmning..
Hunting Bears
2011-04-17 22:52
Kontakt ska inte per automatik generera en straff.
Barcelona Pep.G
2011-04-17 22:48
addeh

Är det officiellt på något sätt att Pinto startar? Har Pep sagt det eller? Själv tycker jag att han borde få den matchen. Spelar Barca bra kan vi lika gärna spela med Dudek som målvakt och ändå vinna.
Futzzzbol!
2011-04-17 22:41
jag sa det innan matchen ''hoppas inte messi försöker chippa och missar idag oxå''
Så gjorde han det, när ska ha lära sig att målisarna läser han
Real Madrid MetallicA - Pepe > Qatar
2011-04-17 22:31
Barcelonistas och AndreD//

Straffen kan absolut diskuteras och jag förstår att ni tyckte att han filmade. Jag kan faktiskt hålla med om att han slängde sig lite, men det fanns ändå kontakt.
Barcelonistas
2011-04-17 22:25
AndreD

Det roliga är att mou tycker våran straff var billig, haha vafan är inte denna då? ett cirkus nummer av Marcelo, som förövrigt liknar en jävla clown. Snubben valde fel verksamhet!

MetallicA

Trodde de var ganska klar straff under matchen, men när man ser repriserna kan man se att Marcelo filmar grovt. Sen har han ju själv erkänt att han slängde sig...
2011-04-17 22:21
Ravo//

Detta hände förmodligen precis efter något som kan ha irriterat många Madridistas. Tex en förlust, rivalen vinner, rivalens spelare gör något fult. Detta är dock ingen ursäkt, jag håller med dig om att detta är sjukt patetiskt, och det händer tyvärr inte bara i Puertan. Det roliga är ju att det är väldigt svårt att hitta ett forum med högre nivå än dessa har. Överallt man tittar ser man tex förolämpningar mot spelare, smeknamn som Cristina Ronaldo och Anaboladvärgen och kanske tom rasistiska uttal. Även hyllningar till sånt man verkligen inte borde hylla. Jag vågar dock inte säga att jag aldrig har bidragit till detta någon gång.

Väldigt tråkigt...
Barcelona Ravo
2011-04-17 22:15
MetallicA - Pepe > Qatar

Enligt puertan så var det väl runt 98% av alla som skrev så här när ramos gjorde det. Fan va skönt att Ramos gjorde det, jag hade gjort samma sak, sen sa de lite saker om barca spelarna och att de förtjäna det.. alla tycker itne så men när mer än 90% av alla skrev så.. för jag gick genom det mesta för och se om någon skrev att det va dåligt gjort men hittade aldrig något sånt. Så det va inte några utan nästan alla skrev så och även när pepe gjorde det.

Jag anklagar inte dig men de är stor dubbelmoral hos de flesta Madrid fansen har, nästan halva min släkt är real fans och alla tyckte att de va bra så jag väntar barar på vad de ska säga om Messis fall.. Det är precis så det är i forumet i puertan just nu. Nästan alla som säger sånt om Messi hyllade Ramos när han gjorde något värre. Jag säger inte att Messi gjorde rätt men ville bara veta varför folk egentligen har dubbelmoral mot det laget de hatar
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-17 22:14
Barcelonistas

Solklar filmning. Till och med en död gris ser att det är filmning. Det roliga är att Marcelo erkände till Alves att han dök. Vilket jävla svin.

MetallicA

Blind, eller bara enögd?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-17 22:13
Barcelona and Valencia agreed a 2M transfer deal on Barcelona B right back Martin Montoya (20), including a 3M buy back option. [el9]

...stämmer detta tro?
2011-04-17 22:08
Ravo//

Kanske för att vi inte tycker det? Bara för att några idioter har tyckt det betyder det inte att alla Real fans tycker det.

Jag har faktiskt aldrig sett någon tycka att det som Pepe gjorde var "coolt". Det var snarare väldigt dumt och fult gjort av Pepe.

Barcelonistas//

Straff.
Atlético addeh
2011-04-17 22:07
Kom precis att tänka på att Pinto kommer stå i cupfinalen och i samma ögonblick steg nervositeten. Positivt dock att både Adriano och Puyol tränade med laget idag och det verkar inte vara någon större fara med någon av dem.

Wow, vilket mål av Agüero, hur iskall som helst i avslutningsmomentet. Tänk vilket anfall Atlético kommer ha nästa säsong om Kun blir kvar samtidigt som man värvar Piatti från Almería, Turan från Galatasaray & får hem Salvio från Benfica.
Barcelona Hetfield
2011-04-17 22:05
0-2 Udinese

Grattis Milan till ligatiteln.
Barcelona De Goda "Erat hat gör oss starkare"
2011-04-17 22:04
Marcelo såg ut som en muterad primat när han firade sin filmning
Barcelona Ravo
2011-04-17 22:03
Varför svarar ingen real fan på min fråga? Varför tycker ni att det Ramos gjorde var så hilma bra.. knuffa och boxa spelare.. men när Messi gör något så är han feg jag vet inte vad.. har för mig att även vissa tycker att det pepe gjorde va coolt också.. kallar inte sånt för dubbelmoral?

Det är i flera tillfällen som jag har hört real fans försöka komma med bortförklaringar.. De snackar om Messi fuskar genom att göra mål med handen men när jag tar upp Raul så förklarar dem sig direkt? är det någon skillnad på det? Handsmål som handsmål väl? Och att säga att Valdes springer fram och klagar på domaren hela tiden och att Casillas aldrig gör de.. så måste ni vara blinda.. Casillas har också fått gula kort för de.. jag älskar casillas som målvakt men inse att alla gör det och sluta blunda när det är en real spelare som gör det.. Ni kan inte kalla er för en fotbollsälskare om ni inte kan kritisera det laget ni hejar på..
Barcelonistas
2011-04-17 22:01
Va tycker ni straff elr inte?
Real Madrid halamadrid1902
2011-04-17 22:01
Barcelonistas

Ja, men på den tiden var det väl full fart framåt utan någon som helst taktik. Det fanns många matcher som slutade med 9-1, 8-0 och 7-0 osv. Ett lag kunde vinna med 5-0 för att i nästa match förlora med liknande siffror. Sen var inte Real Madrid någon maktfaktor inom spansk fotboll på den tiden. Inte Barcelona heller för den delen.

Jag kan förstå att det ser lite konstigt ut, men att vi förlorade finalen mot Athletic på vår hemmaplan ser också ganska konstigt ut.
Barcelona Frodo
2011-04-17 21:55
Penaltianos filmningar från igår. Han kände väl att di Maria gått om honom så han ville visa vem som fortfarande är mästaren.
Barcelonistas
2011-04-17 21:51
halamadrid1902

Jag tycker bara det är otroligt konstigt hur ett lag som vinner första mötet med 3-0, för att sen i andra bara losa med hela 11-1. Jag är säker på att något hände innan avspark.
Barcelona Gabriel
2011-04-17 21:46
Skitsamma ångrar mig, orkar inte. Ignorera...
Barcelona Blaugrana91
2011-04-17 21:43
Santiago Be

Jaja försök intala dig att ni spelade som ett topplag om det får dig att känna dig bättre...
Men faktum är att alla såg hur fegt Real spealde igår, i dem matcher jag sett tidigare med Real denna säsong har dem inte spelat så fegt och verkligen inte på hemmaplan...Och att spela så hemma är att agera som ett bottenlag, på hemmaplan ska laget dominera matchen (åtminstone försöka) och inte backa hem.

T.o.m Madridbaserade AS skämmdes över Reals sätt att spela...
Barcelonistas
2011-04-17 21:41
Santiago Be

Ni hade press på er, ni var tvungna att vinna matchen för att ha chans på liga titeln. Men istället väljer ni att ställa upp med 3 defensiva mittfältare (lol) på bernabeu.
Real Madrid halamadrid1902
2011-04-17 21:40
Barcelonistas

Du skrev att vi vann med 11-1 tack vare Franco. Då var det semifinal i Copa del Rey. I finalen ställdes vi mot Athletic Bilbao som vi förlorade mot. Varför hjälpte inte Franco oss som han, enligt dig, gjorde mot Barca?
Barcelona Frodo
2011-04-17 21:39
På tal om annat än madridtroll så har Gerard Deulofeu blivit uttagen till det spanska U19-landslaget tillsammans med Muniesa, Gomez och Rafinha. Som 94:a så är han yngst i truppen som består mest av 92:or.
Annons: