/spanien/barcelona/forum/12353.aspx/spanien/barcelona/forum/12353.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-06-13 21:17
Åh, Ronaldinho. Min största favorit genom tiderna. Jag tror inte att jag kommer att få vara med om en liknande spelare, han var verkligen unik.

Thiago kan bli lika stor som honom om han fortsätter på rätt nivå.
Barcelona Afellay_20
2011-06-13 21:04
börja gråta när jag ser det har har vidoe
Barcelona Hetfield
2011-06-13 20:29
addeh

Är du seriös nu? Det är större att VINNA ligan och SPELA i CL än att komma 4:a den här säsongen och göra ett bra VM-kval och VM. Förövrigt kan jag nämna att Gourcuff fick spela VM i (kanske) Frankrikes sämsta upplaga.

Jo, men nu pratar vi om genombrott. Det är efter hans säsong i Udinese som halva europa är ute efter honom och att han värderas till 35 miljoner.

Barcelona Blaugrana91
2011-06-13 20:22
På tal om överpriser, United har köpt någon vid namn Phil Jones från Blackburn för 185 Miljoner kr....

Engelska "talanger" är dyra med andra ord...
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-13 20:21
Intervju med Gerard Deulofeu på spanska.
2011-06-13 20:17
Hetfield

Jag har inte påstått något annat? Gourcuff var kanske den största anledningen till att Bordeaux vann ligan 2008/09 och gick till kvartsfinal i CL säsongen därpå. Det tar jag inte ifrån honom, men att jämföra honom med Sánchez, som spelat över 100 A-lagsmatcher med Udinese som 22-åring och den här säsongen varit helt fantastiskt, samt att blivit valt till VM-kvalets bästa spelare och även gjort riktigt bra ifrån sig under VM, är konstigt enligt mitt tycke.

Det var under VM som jag fick upp ögonen för Sánchez. Jag hade troligtvis inte sett en enda Udinese-match under hösten om inte Alexis gjort så bra ifrån sig under VM. Hans stora genombrott må ha kommit under säsongen, men det var under världsmästerskapet som folk fick upp ögonen för honom.
Barcelona Capitán - El tiburón
2011-06-13 20:16
Man kan ju inget annat än beklaga vilka jävla clownpriser som cirkulerar kring spelare i dagens fotbollsvärld! Att Udinese skulle begära närmare 40€ milj. för Sanchez är ju fan obegripligt...
Sedan "tvingas" många klubbar betala dessa idiotsummor och vips så blir matchbiljetterna för oss supporters tusenlappen dyrare.

Jag må låta jävligt bitter, men en dag hoppas man ju nästan att fotbollen kollapsar under sin egen vikt!

Lite OT kanske, men jag var bara tvungen att släppa loss mitt lilla utbrott...
Barcelona Hetfield
2011-06-13 20:11
addeh

Gourcuff var faktiskt otroligt bra i Bordeaux tillsammans med Chamakh, han var faktiskt franska ligans bästa spelare ett tag.

Då delar vi inte samma åsikt, det var med Udinese i år som Sanchez fick sitt internationella genombrott. Han är inte värd i närheten av 30-35 miljoner euro, men trots det så ser jag hellre Sanchez än Rossi i laget. Seriöst, tänk om vi ska byta in Rossi mot Villa för att få fart på anfallet..same s*it typ.
Sanchez skulle erbjuda mycket mer.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-13 20:10
Pinsamt om Udinese kräver €40-50 Miljoner för Sanchez, som sagt han är riktigt bra, men han är verkligen inte värd dem pengarna, det som Barca vill betala €25-27 Miljoner tycker jag räcker gott och väl för honom.

Om man ska köpa någon dyr anfallare så kan man lika gärna köpa Aguero isåfall, han och Messi är väldigt goda vänner och kan tänka mig att Messi gärna vill att Aguero kommer hit.
Aguero har dessutom för några dagar sen lovordat både Messi och Barca som klubb.
2011-06-13 20:09
Hetfield

Bara för att Lavezzi kanske är en av världens snabbaste spelare tar inte det bort Pedros snabbhet. Jag ser faktiskt många likheter hos dem båda. Dels snabbheten, men framför allt arbetsinsatsen båda gör för sina lag. Det är få som arbetar så mycket under en atch som Lavezzi och Pedro. Sedan utmanar kanske argentinaren mer, men även Pedrito försöker sig på några dribblingsräder titt som tätt.

Konstigt att jämföra en spelare som Sánchez med Gourcuff. Den stora skillnaden är att Alexis presterat både i klubblag och landslag, och det på en väldigt hög nivå. Hade inte chilenaren presterat som han gjorde i VM hade det varit en helt annan sak. Det var i VM han fick sitt genombrott, inte nu.
Barcelona Hetfield
2011-06-13 20:02
addeh

Lol, Lavezzi och Pedro är helt olika spelare. Lavezzi utmanar betydligt mer och han är mycket snabbare än Pedro (kanske världens snabbaste spelare).

Ja, men det är under de 6 senaste månaderna som Sanchez har blivit "the s*it", innan dess så var han inte så ruskigt het som nu. Samma sak med Gourcuff, han var också "the s*it", nu kommer folk knappast ihåg honom.
2011-06-13 19:55
el Maestro!

Sánchez är ju en betydligt mer etablerad spelare än Rossi. Han har visat upp sina kvalitéer både i Serie A under flera säsonger och i landslaget, framför allt i VM. Han blev även utsedd till VM-kvalets bästa spelare.

Vet vad Rossi går för? Ja, det är en duktig fotbollsspelare med bra målsinne, men han är inte särskilt bra man-mot-man och har i stort sett aldrig spelat som ytterforward. Ser verkligen inte vad vi ska med honom till.
2011-06-13 19:52
Hetfield

Faktum är dock att Sánchez varit bra även innan den här säsongen, och framför allt också i VM förra sommaren. Att påstå att han bara varit bra i sex månader är en stor lögn.

Lavezzi skulle vi nog också få betala feta stålar för men han känns nästan som en kopia av Pedro, med sämre målsinne.
Barcelona Gabriel
2011-06-13 19:50
Finns bara en spelare som jag verkligen vill ha i Barça som inte redans finns i laget (bortsett från Rooney då men det går inte) och det är David Silva. Alla andra vi köper kommer jag att reagera som "eh okej" på.
Barcelona el Maestro!
2011-06-13 19:46
addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia//

Kan du få Rossi på 25-27 miljoner som Rambla nämner är han verkligen inte övervärderad. Rossi vet vi mer eller mindre vad han går för, vi som följer La Liga. Han kommer att leverera direkt mer eller mindre. Han han har dessutom potential till att växa i Barça ytterligare. Det är en spelare som kan ersätta både Villa och Pedro vid behov.

Bojan behöver däremot få mycket speltid för att kunna utvecklas ytterligare. Att hoppa in då och då hjälper inte honom. Han är bara 20 år och han behöver tid och regelbunden speltid. Det kommer han tyvärr inte att få i Barça. När Zlatan fanns i Barça kunde Bojan få speltid eftersom han är en annorlunda anfallare än Zlatan . Bojan är alldeles för lik Villa och Eto’o. Det är därför han inte har kunnat få speltid.
Det bästa för Bojan är att dra i sommar så att han kan få utvecklas.
Barcelona Hetfield
2011-06-13 19:39
Seriöst, är det värt att lägga 35 miljoner på en spelare som har haft 6 fantastiska månader med Udinese? Han må ha talang, men han har inte visat att han är värd den summan.
Ge mig Lavezzi istället.

Jag sa det tidigare och säger det igen, den enda spelaren av alla som ryktas hit som är värd den summan är Cesc, pga. att den är en stjärna.
Barcelona Nesto
2011-06-13 19:28
el Maestro!

Sanchez är långt ifrån lik Capel..
Sanchez tar sig förbi spelare,gör mål och har en förvånansvärt bra spelförståelse och passningsteknik.

Villa har blandat och gett ganska mycket under säsongen. Varit väldigt ojämn så Sanchez skulle vara bra att ha att kunna byta av med Villa och Pedro.
Jeffren har väl ingenting kvar att ge i klubben och Bojan borde lånas ut 1-2 år.
Vem har vi kvar då som ska täcka upp för MVP trion? Bara Affelay?
Barcelona Rambla~
2011-06-13 19:27
Jag tror vi kan lägga ner Sanchez helt. Det är fan sjuka summor det rör sig om nu. Barca är typ beredda att ge upp till 25-27m medan Udineses galna ägare nu snackar om summor som 40 till 50m. Helt sjukt.

Kan man få Rossi för 25m så är det bara att köra på det istället. Det går inte att komma ifrån att Rossi i dagsläget har bra mycket mer klass än både Bojan och Jeffren, det är stor skillnad. Fast helst hade jag kört på att låna ut Bojan alternativt sälja med återköpsklausul, flytta upp Soriano och ge honom chansen under en säsong. Dessutom köpa in en billigare yttertyp som Griezmann, Piatti eller liknande.
2011-06-13 19:23
el Maestro!

Du tycker inte att Rossi är övervärderad då? Sánchez är en bättre ytterforward än vad Rossi är, därför vore italienaren ganska useless. Det enda han skulle tillföra vore en ganska så stor lönecheck och en stadig plats på bänken. Då kan vi lika gärna behålla Bojan ytterligare en säsong.

Om klubben väl inser att Bojan inte passar in i det nuvarande systemet och vill låna ut honom, varför ge sig på Rossi och få en exakt likadan spelartyp?

Dessutom skulle Sánchez, i trånga matcher, kunna komma in och ändra en matchbild med sin snabbhet och teknik.
2011-06-13 19:18
Vilket otroligt vackert förarbete Thiago gör till Jonathan Soriano vid 2.20. Klass.
Barcelona Antonio Puerta
2011-06-13 19:17
Tjenna

Jag undrar lite om u21 EM som pågår kan någon vara snäll och länka vilka tider alla matcher och och vilka kanaler de sänds på skulle vara jätte tacksam:)
Barcelona el Maestro!
2011-06-13 19:14
Rossi kan jag förstå om det är tänkt att Bojan ska lånas ut. Men jag har svårt att förstå varför Barca ska köpa in en bollkär Sachez som stundtals påminner mig om Diego Capel - kan jag säga att jag har sett väldig lite av honom. Vad ska vi ha med Sanchez till i Barca?
Sanchez som dessutom är övervärderad prismässigt. Barca behöver inte ha en ytter till. Det finns Pedro och Afellay som ersätter honom i fall han skadas. Afellay ska ju även avlasta Pedro och han kan verkligen vara en faktor när han hoppar in med fräscha ben.
Nä, jag hoppas att det är en rökridå för en annan spelare som klubben har i tänkarna.

Jag vill ha en förstärkning av mittfältet. Cesc är här önskevärd. Sen helst vill jag ha Rossi och den unge vänsterbacken som klubben började förhandla med Sporting om i början av juni.
Därefter tycker jag att truppen ska spikas. Jeffren kan gärna säljas om han själv inte vill nöta bänk eftersom jag har svårt att se att han kommer att få speltid. Eventuellt skulle jag även vilja "cacha in" Keita. Det vore syn att se honom att få ännu mindre spelminuter om Cesc anländer i sommar.
Barcelona Rambla~
2011-06-13 18:23
"I'm still some way off from achieving...."

Heh, det var ett understatement.
Barcelona F_C_B
2011-06-13 18:19
Sanchez:

“I’d like to just be remembered as myself without any comparisons,” Sanchez told Calcio 2000 magazine.

“I’m still some way off from achieving what Messi and Cristiano Ronaldo have done,” he continued.

“I am just Sanchez. I’m only at the start and I must continue on this path. It takes more than two or three goals to become a great player.”

When asked where he would like to be in a decade’s time, the South American kept his feet on the ground.

“I don’t know, I’m just taking things a year at a time,” he added. “I know that I want to play football. I want to improve – as a person and as a player.
Barcelona Barca o Mort!
2011-06-13 18:17
Är det b-laget eller yngre som spelar mot Atl Madrid just nu?

Verkar vara något u17 lag.
Barcelona Rambla~
2011-06-13 18:17
Den hade jag skrivit på direkt. Behåll Cesc livet ut bara du låter bli att visa din fula nuna utanför La Masia. :P
Barcelona Afellay_20
2011-06-13 18:16
Fan Wenger ge dig...

Borde finnas en överenskommelse att skriva under: Fabregas får stanna i Arsenal resten av karrären men Arsenal får inte ta barcas talanger
Barcelona Rambla~
2011-06-13 18:13
Jonathan Sorianos alla mål den gångna säsongen. Vilken fox-in-the-box han verkar vara. Vilka kyliga avslut sen. Han osar klass hela han. Varför låta en sådan spelare försvinna för peanuts?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-13 17:50
Cataloniaboy

Har hållt på med signerade matchtröjor för några år sen, hade kontakter nere i Spanien som fixade fram åt mig vilka jag sålde vidare här i Sverige.
Sålde en tröja för cirka 2.5-3.000:-
Dock är det jävla svårt nu för det har blivit så exploaterat, speciellt när det säljs "fejks" på ebays, som vanliga Svenssons tror är äkta, haha.
En äkta signerad (av ett storlag) hittar man inte under 3000:- om det inte är nåt riktigt jävla stolpskott som lagt ut en annons.

Har en stor samling signerade tröjor själv och hade haft en enorm om man sparat allt.
Wayne Gretzky är lätt den bästa jag har, kommer det en tjuv och försöker ta den så då jävlar får han döda mig först :P

Angående medlemmar,

Du kan bli medlem om:

1. Du har släkt/familj som är/har varit medlemmar i klubben.
2. Du har varit medlem sammanhängande under 3 år.

Satan i gatan vad glad jag är att jag är medlem, nu måste man vara något jävla "plast-fan" i 3 år innan man kan ansöka om riktigt medlemsskap, fyfan!
Barcelona Afellay_20
2011-06-13 17:48
vilka possition spelar han på
Annons: