/spanien/barcelona/forum/12350.aspx/spanien/barcelona/forum/12350.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2011-08-04 10:54
4-1 känns lite i överkant men det blir väl så när man mönstrar b- och c-lagsspelare. Bra att Villa gjorde mål, det stärker hans självförtroende.

Egentligen är det inte så mycket själva turnén som känns viktig utan att många a-lagsspelare får vila. De har spelat många matcher och behöver vila upp sig för att komma tillbaka laddade. Barcelona har ett väldigt samspelt lag och det behövs inte många matcher för att spela ihop laget så försäsongen för många är väl mer eller mindre fysträning.

Ska bli kul att se vad Sanchez kan hitta på i laget, hans teknik kan nog bli väldigt underhållande. Det känns nog dock som om det är dags för honom att få spela in sig i laget, det blev inte lång försäsong för honom i laget.

Sedan är det lite oroande att Puyol beräknas vara borta en månad till, känns som om det knappt går att räkna med att han ska spela så mycket den här säsongen. Tror tyvärr inte att det är den enda skadan han kommer ha den här säsongen.

Milito får gå gratis? Hur kan det vara möjligt? Hur som helst, nu slipper Barcelona hans lön under ett år, alltid något.

Nåväl, snart är hela laget samlat och de kan börja träna på allvar. Hoppas de hinner få upp flåset innan dubbelmötet mot Real.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-04 10:26
Jag är så trött på de här dagisfasonerna. Man behåller Milito för att han är en trevlig snubbe under januarifönstret, sen så vill man ge bort honom helt gratis. Vad har han gjort för att förtjäna det? Så vitt jag vet så var han skadad i 1 år, och efter skadan så har han radat upp mediokra insatster efter en annan, då ska vi inte prata om den här säsongen. Det är inte precis så att han är en klubbikon/legend så att man ska släppa honom sådär.

Om så många lag är intresserade av honom, varför ska man ge bort honom helt gratis? Det är samma sak med Pinto, det är kul att han är lagets clown men jag har hört att Dave Chappelle är ledig. Vi kan väl anställa honom och få laget att skratta, om det är de som är syftet med att ha bänkspelare. Nästan pinsamt att världens bästa lag har Pinto som andramålvakt, jag hade hellre köpt Asenjo eller tagit upp en målvakt från b-laget. Det får vara nog med sånt.
Barcelona Més que un Esport
2011-08-04 10:26
Barcadinho

Good points, håller med.
Lägg till att vi testat många oprövade kort och fått massor med svar där (både pos & neg)

- dos Santos är nog inte lämpad som högerback
- en hög med kids har fått chansen och vi har sett att steget upp till A-laget är stort
- grundspelet sitter som gjutet, även hos de ovan nämnda
- Pinto har sina brister, men det finns egentligen inga alternativ
- det är sjukt jobbigt med preseason i USA med matcher mitt i natten
Barcelona Barcadinho.
2011-08-04 10:02
Man blir förstås besviken av ett stort stryk, även om det är en träningsmatch.
Men jag är faktiskt nöjd med hur Pep och tränarteamet matchar in spelarna!

Vi har haft 5 försäsong matcher hittills och vi kan lägga märke till följande.
Fontas och Abidal har fått många spelminuter och framförallt många spelminuter ihop. Viktigt för Fontas att komma in i uppgiften med a-laget. Han är igång. Viktigt för Abidal att komma igång efter 4 månader frånvaro. Han är också igång.

Anfallarna Pedro och Villa har också fått många spelminuter. De har sett hittills väldigt rostiga, men sånt tvättar man bort genom att spela.

Thiago är en ny a-lags spelare permanent och han har spelat väldigt mycket. Han kommer mer o mer i rollen som han så småningom skafå på mittfältet.

Vi har också Iniesta, Busqi o Keita som också har fått många springminuter i kroppen. De är så klart spelare som brukar spela mycket under en vanlig säsong.

Sen har vi de små skadade Xavi och Pique som också börjat få spela igår. De har nu två extra matcher mot Club America och Girona för att få bättre fart på benen innan Supercupen

Puyol är fortfarande skadad.

Messi, Milito och Mash har spelat extra matcher i CA, Alves två matcher.
Den enda som saknar matchtempo helt är väl Adriano. Men han kommer nog ifatt snabbt.

Det som fattas är att samspela allihop. Men det kommer. Det är också viktigt att vila.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-04 09:38
Vem bryr sig om Ronaldo, det här är faktiskt ett barcaforum..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2011-08-04 09:19
Detta är väl inget nytt, att Ronaldo är sådan har vi vetat länge.
Atlético addeh
2011-08-04 08:20
Känner mig ändå ganska nöjd över att jag somnade om när väckarklockan ringde 02:20 i natt. Att döma av resultatet gjorde jag nog rätt beslut, hade bara blivit förbannad om jag suttit uppe och sett laget åka på torsk med 4-1.

Har spelarna redan Madrid i tankarna?
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-04 08:11
jaha, storförlust inatt alltså. Oväntat! Och oroande. Visst, det är försäsong men formen tycks vara långt borta och snart drar det igång..

Kanske speglade inte resultatet matchen alltför mycket? Såg att vi ledde i halvtid och villa nätade - alltid nåt.
Vad hände sen då? Vilka spelade i andra? Kanske detta blev en väckarklocka på mer än ett sätt. Spelarna inser att de inte kan slappna av och pep kanske inser att någon spelare till inte skulle skada. För görs en sån här plattmatch av juniorerna under säsong lär de inte få så många mer chanser.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-04 07:19
The remaining issue regarding the transfer of Arsenal midfielder Cesc are the variables and the conditions for those to be fulfilled. [rac1]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-08-04 06:43
: Messi_1011

Fattar du trögt? Du skrev pantade BURKAR men de är gjorda av FLASKOR inte burkar.
Barcelona Canaletes
2011-08-04 06:12
hahaha va i helvete gör Dos Santos när Chivas gör 2-1. Kolla på honom
Barcelona barca111
2011-08-04 04:56
barcelona b borde köpa Carlos fierro som anfallare, han har absolut det som krävs för att spela på den nivån
Barcelona Messi_1011
2011-08-04 04:55
Du måste skoja så vi ska spela El clasico mot ett real som har spelat hela truppen tillsammans flera matcher och så kommer spelare som Messi och ska vara igång :/!?!?
tror vi kommer ha stora bekymmer mot real
Barcelona barca111
2011-08-04 04:54
Messi_1011

Det är bara b-lags spelare som kommer spela den tunnringen
Barcelona Rambla~
2011-08-04 04:53
Haha, Chivas-spelarna kunde gå i döden för en vinst kändes det som. Snacka om att vara taggade. :P
Barcelona Messi_1011
2011-08-04 04:53
barca111

Hinner dem till catalonia cup då?? vi MÅSTE ha en tränings match med hela laget och med Alexis framför allt!
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-04 04:52
Vad gäller ungdomarnas insats ska man inte dra alltför stora växlar av den här matchen. Att kastas in i hetluften när laget är osynkat mot ett taggat lag är inte det lättaste. Espinosa imponerade på mig. Hans touch, vision och passningsspel är lovande för framtiden. Han var mognare än de andra som spelade utan tålamod.

Återigen min kära.
Barcelona Messi_1011
2011-08-04 04:52
Såg liksom flera misslyckade bollar mot bl.a Abidal idag .. :/
Barcelona Messi_1011
2011-08-04 04:51
Frodo

Vad jag hatar mest med Pinto är hans dåliga kross bollar jag menar när ett lag sätter högpress på oss utelämnar dem oftast våra ytterbackar, ett exempel till det är Pedros 1-0 mål i CL i våran hemmaplan tror jag det var mot Real Madrid.

Aldrig att Pinto hade lagt en sån fin boll mot Dani Alves kolla länktipset för källa.
Hittade tyvärr ingen bättre video :/
Barcelona barca111
2011-08-04 04:51
Enligt Sport har wenger meddelat arsenals förhandlare att på skynda försäljningen av fabregas, då han har insett att han vill spela för barcelona
Barcelona Rambla~
2011-08-04 04:49
Blaugrana91

Försäsongen är till att få spelarna fit och att tjäna in lite pengar. Resultaten skiter nog de flesta i även om det självklart alltid är roligare att vinna matcher. Vi kan inte kasta hela laget pga en skitmatch. Istället kan man vara irriterad över att Barca är det lag som sätter igång försäsongen senast av alla klubbar i Europa av vad jag kan komma på. Alla spelarna är ju inte ens fullt tränade ännu. Flera viktiga nyckelspelarna är ju inte ens här. Xavis första minuter var idag tex. Puyol har ännu inte spelat.

Jag försöker inte hitta bortförklaringar, idag förtjänade man knappast att vinna efter den sura andra halvleken. Precis som Frodo är inne på så var det mycket som kändes osynkat idag. En av det viktigasteär faktiskt pivote-rollen. Den klarar Keite helt enkelt inte av.
Barcelona barca111
2011-08-04 04:48
Messi_1011

8 augusti
Barcelona Messi_1011
2011-08-04 04:47
När Kommer våra sydamerikaner tillbaka från vilan?
Barcelona Frodo
2011-08-04 04:45
Keita är brutalt dålig som pivote. Hela spelet och systemet faller ihop med honom på den positionen. Pinto är som vi alla vet kass. Det som oroar mig med honom är inte att han aldrig räddar några skott utan snarare det faktum att han knappt reagerar på de överhuvudtaget. Ta en titt på målen så ser ni att han inte ens reagerar. Visst är det bra att ha en kille som höjer moralen i truppen men en viss kvalitet måste man ha.

Vad gäller ungdomarnas insats ska man inte dra alltför stora växlar av den här matchen. Att kastas in i hetluften när laget är osynkat mot ett taggat lag är inte det lättaste. Espinosa imponerade på mig. Hans touch, vision och passningsspel är lovande för framtiden. Han var mognare än de andra som spelade utan tålamod.
Spanien Osito
2011-08-04 04:41
barca111: Helt klart! Jag rankar Fierro som än större talang än Erik Torres av det lilla jag har sett av Fierro!
Barcelona Blaugrana91
2011-08-04 04:41
Jaha där var det slut, Chivas vinner med 4-1 och det var dem helt klart värda att få göra!

Dock var Barca överlägset bäst i första och borde ha haft minst 4-0 i paus, dessvärre verkar man ha stora problem att få in bollenjävlen i mål, är det inte ribban som man träffar 3 gånger så missar man skott som ett dagisbarn skulle satt....
Jag vet jag låter bitter och det är ju trots allt bara en försäsongsmatch där vi spelar med väldigt många ungdommar, men ändå, vill man ens vinna? Försöker man ens vinna? Tycker svaret är nej på båda dem frågorna.

Nej den här försäsongen har inte varit så speciellt kul, den enda som verkligen har imponerat är Thiago.

Äsch jag låter som sagt säkert skitbitter, men även om det är så att vi spelar med många ungdomar och man därför inte ska förvänta sig allt för mycket av dem så tycker jag ändå att man allafall kan visa lite bättre inställning i matcherna.

Aja nu måste man sova...Kanske man borde gjort redan från början, istället för att se den här matchen?
Barcelona Rambla~
2011-08-04 04:40
Det lustiga är ju att Barca borde haft minst 3-0 i halvlek, så överlägsna var de i första halvlek. Vad hände sen? Visst, Pep byter ju ut halva laget i paus som vanligt men det har ju funkat tidigare under försäsongen. Tydligen inte idag.
Barcelona barca111
2011-08-04 04:40
Carlos fierro vilklen talang, han är född 1994 och blev utsedd till bästa spelaren i u17 vm
Barcelona Messi_1011
2011-08-04 04:39
hahahah så du kunde inte bara ha svarat nej, tröjorna är gjorda av pantade flaskor och föresten så visste du inte ens det även om jag hade frågat om det var gjort av pantade flaskor så hade du skrattat & kallat mig troll osv.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-04 04:37
Rambla~

Guardiola lär nog inte vara kvar nästa säsong tyvärr..

Säger inte detta pga dagens match. :P utan för hur spekulationerna sett ut under förra säsongen ofc.
Annons: