/spanien/barcelona/forum/12349.aspx/spanien/barcelona/forum/12349.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Los mejores
2011-04-17 13:21
Jag vill verkligen spela i Madrid, det tolkar jag bara på ett sätt i varje fall. Tog möjligtvis i lite. Eller jävligt mycket kanske. Men det är tydligt vart han vill spela.

Nej, Iniesta har inte ett Madrid hjärta. Men han hade det. Hur gammal var han när gjorde det uttalandet, 11-12? då är man väl lite mer förståndig än att bara snacka skit. Tror defintivt han gillade Madrid mycket. Även om det kanske inte var så att han var ett die hard fan.
Hunting Bears
2011-04-17 13:21
Los mejores

Det har säkert funnits en liten unge som åt bajs när han var liten, men han har säkert slutat med det idag då han tycker det är äckligt. Förstår du liknelsen? Saker förändras.
Barcelona Trippeln
2011-04-17 13:20
Iniesta var 10 år när han sa att han gillade madrid, när jag var 10 år trodde jag på tomten ^^
Barcelona messinah!
2011-04-17 13:18
Tycker Villa borde träna lite 2v4 messi och villa mot alves pique puyol adriano. Dock bara villa som får avsluta. De e sjukt nice träning för anfallare :P
Barcelona Hetfield
2011-04-17 13:17
Rambla

Precis ;)

Los mejores

Haha. Du är medveten om att Özil skrev själv "Favoritlag: Barcelona och Fenerbache", när han blev klar för er så raderade han bort det direkt.
Så Cavani har "hjärta" för er pga. ett uttalande när Özil bara "gillade" oss?
Bra logik.

Snälla, dra inte upp Iniesta grejen. Han var en liten unge då, jag gillade saker när jag var liten som jag avskyr nu.
Barcelona Rambla~
2011-04-17 13:16
Los mejores

Tror du på fullaste allvar att Iniesta är madridista? Seriöst, är alla hjärntvättade eller vad är det frågan om?

Nej men det är klart, enligt dig och er så är alla madridfans. Resten råkar bara gilla hur Barca spelar osv.
Barcelona Rambla~
2011-04-17 13:14
Hetfield

Visst, om han dömer straff där bör han också ge Alves ett gult kort även om båda gula korten hade varit totalt felaktiga.
Real Madrid Los mejores
2011-04-17 13:13
Hetfield

Cavani verkar ju ha Madrid i hjärtat, det hade definitivt inte Ozi. Det enda Ozi gjorde var att han gillade sättet ni spelade på och att han skulle kunna tänka sig att spela där.. Men som du säger, Iniesta verkar ju även han ha varit en riktigt Madrdista och han hamnade ju hos den största rivalen. Carragher var ju Everton fan, men kolla hur han är nu. Du har rätt, länkade bara för att. Onödigt kanske..
Barcelona Rambla~
2011-04-17 13:12
Los mejores

Du kan dra upp hur många exempel du vill, förstår dock inte poängen.

Media en förkärlek till oss? Var det ett skämt? Läs svensk media efter det att guldgossen Zlatan tvingades lämna. :P
Barcelona B-Guden
2011-04-17 13:12
Siempre Barça

Han har ju en baktanke i det, vad var det som pröd första sidorna ? Mou vägrar prata.
Istället för Gör Ronaldo mål eller Kan Real vinna över Barca.

Så fick han bort pressen från spelarna.

Canaletes

Haha det roliga är ju att pepe går fram och berättar hur man ska bete sig :)

iMadridista hasta que me muero!

Visst Real kunde göra mer mål men det kunde barca också.
Messi aka lobbarn, tror han missat 5 frilägen på 2 matcher nu pga att han ska lobba. Villa kunde inte göra mål men skulle han en straff.

Ärligt så åker jag till Barca och nästan stryper messi om han ska lobba i Finalen och missar så vi förlorar.
Barcelona Barca4eva
2011-04-17 13:11
Los mejores

Det är ju ändå Cristianos attityd i grunden som median har fått bygga på...
Att media är efterblivet är väl ändå ingen nyhet?
Barcelona Rambla~
2011-04-17 13:11
Ja, ni lyckades vända på en felaktigt dömd straff. Fernandez har nu gett Madrid 11 straffar. Hans polare Megía Dávila, fd domaren Madrid anställt, var säkert nöjd med slickets insats. :)
Barcelona II Barça II
2011-04-17 13:10
Efter matchen igår är jag övertygad om att vi ganska lätt går vidare till finalen i CL. Real Madrid är inte längre vad de en gång tiden har varit. Finns många lag ute i Europa som är betydligt bättre. Det är nästan sorligt att se Real, en gång i tiden världens överlägset, bästa lag, spela som de gjorde igår. Starta med tre defensiva mittfältare! Det är ändå Real Madrid vi snackar om! Och på hemma plan!

De hade några halvchanser och så en felaktig dömd straff. Thats it!

Det enda som är sorligare är deras spel är deras såkallade ”fans” här i Sverige. De är lyriska över ett 1-1 resultat mot värsta rivalen PÅ HEMMA PLAN! Snacka om att inte veta någonting alls om Real Madrid och dess historia.

Hur som helst kan allting hända på onsdag, då det avgörs på en enda match. Men över två matcher så har de ingen chans.
Barcelona messinah!
2011-04-17 13:09
Capilito: Barca sa så i ungefär 10 år. Detta handlar inte om vem som är bäst eller sämst. Detta går alltid i vågor och kommer alltid att göra det. :)
Real Madrid Los mejores
Rambla~

Ok. Ronaldo då, träffade han kameran? det är bara inse att media även har en förkärlek till er och framförallt Messi.

Kan dra upp flera exempel om du vill.
Barcelona Hetfield
Rambla

Om domaren hade så mycket självdistans så hade han inte ens gett kortet till att börja med, vi pratar trots allt om backslicket. Jag tycker bara att det är konstigt att han dömer för straff, men inte ger kortet. Lite mer konsekvent för skitdomaren vara.
Det han gjorde igår som var bra är att han inte gick på C.Ronaldo och Di Marias filmningar, kudos för det.
Btw, finns det en vidrigare spelare än Di Maria? Du får en kaka om du lyckas med det.

Los Mejores

Sorry om jag lät hård i tonen. Det spelar ingen roll, Özil hade Barcelona som favoritlag i hans sajt, men han spelar för er. Pastore vill till Barcelona men kan lika gärna hamna hos er osv.
Real Madrid MetallicA - Mourinho > Guardiola
"Men era ambitioner är väl uppenbarligen inte särskilt höga längre, efter ett par år av total Barcadominans."

You said it! Det hade sett exakt likadant ut för er också. Jag själv är inte nöjd med oavgjort mot Barca, jag är mest nöjd med lagets (speciellt Pepe och Khedira) insats och att vi lyckades vända med 10 spelare.
Barcelona Capilito
2011-04-17 13:08
Haha älskar när real säger att de inte ska vara som bäst i år utan nästa, och säsongen efter det. Det slutar alltid på samma sätt.
Barcelona Rambla~
2011-04-17 13:06
Los mejores

Nu sköt han ju inte mot publiken utan mot reklamskyltarna. Det är en viss skillnad.
Real Madrid Gotha

DM1982

I agree, to disagree
Real Madrid Los mejores
Hetfield

Calm down dude. Undrade bara då Edison kom med ett intressant uttal under gårdagen.

"- Jag lever min dröm här i Napoli. Men i framtiden, jag har alltid älskat utmaningar, det är sant."

"- Det är en speciell klubb jag skulle vilja spela för och det är Real Madrid. Jag vill verkligen spela i den vita tröjan"
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-17 13:05
MetallicA - Mourinho < Guardiola

...Nöjda med att på sin hemmaplan tvingas anpassa sig efter värsta rivalerna?
...Nöjda med att tvingas bänka offensiva stjärnspelare till förmån för tre DM, för att inte riskera att bli straffade av värsta rivalerna på sin egen hemma plan?
...Nöjda med 1-1?

Vi behöver inte gå tillbaka mer än några år i tiden och de flesta maränger hade tyckt detta var katastrof. Men era ambitioner är väl uppenbarligen inte särskilt höga längre, efter ett par år av total Barcadominans.
Barcelona Rambla~
2011-04-17 13:05
Hetfield

Kanske för att domaren var medveten om att han precis innan gett Alves ett helt felaktigt gult kort när Adebayor filmade till sig en frispark? När Alves INTE stängde honom utan flyttade på sig. Adebayor räknade med att Alves skulle stå i vägen och bara la sig ner på ren instinkt.

Så Mourinho ville ha Alves avstängd på 2 felaktiga grunder. Jävla mupp.
Barcelona Hetfield
2011-04-17 13:03
Los Mejores

Ja, jag vill ha Cavani i Barcelona. Your point is...?
Barcelona messinah!
2011-04-17 13:03
iMadridista hasta que me muero!:
Det är skillnaden mellan hur vi ser på Real, jag säger att nej dom hade inte firat det, inte med det spelet dom hade. Ja har 3 ultra madridistas i min närhet som hållt på laget i över 25år. Tro mig när jag säger det här till dig, dom skämde igår. Inte för att ni spelade 1-1 med 10man i 45 minuter (vilket är ett bra resultat pga omständigheterna för er) utan för att ni från start (MED 11 man) spelade som ett bottenlag.
Aja jag ska inte börja tjaffsa om hur ni ska tycka om ert lag, nu har jag sagt vad jag hade på hjärtat iaf.

Väl mött .
Barcelona DM1982
2011-04-17 13:02
Gotha

Nej barcelona spelar inte som för sjuttio år sedan men däremot på samma vis sedan 70-talet. Tiki-taka med totalfotboll. Ibland funkar det ibland inte. Men vi överger inte vår filosofi och det borde inte ni heller göra. Jag respekterar real när de kör sitt lir, inte när ni är rädda när ni inte borde vara det.
Real Madrid Los mejores
2011-04-17 13:02
Canaletes

Ronaldo spottar mot marken, skrivs en artikel. Ronaldo tittar snett på en spelare, skrivs spaltmeter om det.

Messi skjuter mot publiken, ingen uppmärksammar det. Han hyllas för det för att ha visat hjärta och så gärna vill vinna.

Det som är synd är att folk låter sig influeras av tidningarna och aftonbladet. Allt skitsnack om Ronaldo är för mig tomma ord. Synd dock då all får en sned vinkel om Ronaldo.

Messi hyllas till skyarna för att vara så snäll, Ronaldo är äcklig och allt vad det heter. Det har blivit en slags modetrend att se det på det sättet, tyvärr. Messi visar också upp en hel del äckliga sidor också..
Real Madrid Gotha
2011-04-17 13:01
Messinah!

Njae, det handlar ingenting om mig, tyvär. Jag firade inte gårdagens match, är aldrig nöjd med annat än vinst mot Barcelona, oavsett hur det ser ut i klubbarna.

Men jag är realist, ideologier kommer och går och allt förändras. Ni har er era nu, vi hade eran för 10 år sedan. Det kommer vända, rollerna kommer bytas om någon gång och ni kommer förändra ert spel osv.

Bara inse, allt är föränderligt och allt är relativt.
Barcelona Rambla~
2011-04-17 13:01
iMadridista hasta que me muero!

Nej, du säger inte alls som det är. 3 DM igår.
Barcelona Hetfield
2011-04-17 13:00
Jag tycker att det är otroligt konstigt att Alves inte fick ett gult kort när han tacklade Marcelo. Jag tycker inte att det var straff, men om domaren var så säker på sin sak, borde inte Alves få gult kort?
Otroligt dålig domare.

När man ser Silva briljera i Man C så undrar man ifall vi köpte fel stjärna i Valencia.
Annons: