/spanien/barcelona/forum/12348.aspx/spanien/barcelona/forum/12348.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Visca Barca-Messi#10
2011-04-18 13:37
Rambla~

Cruyffs ideér? Var det inte Guardiola som skapade tiki taka? Haha har alltid trott det. Vad man kan ha fel ibland.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-18 13:36
Hetfield

Xavi har oftast en poäng när han skäller ut domaren. Visst är det onödigt då han inte kan häva domslutet, men han har fortfarande en poäng. Jag hade antagligen fått ett rött kort om jag hade spelat i el Clasico bara av att se en spansk domare på planen.
Barcelona Rambla~
2011-04-18 13:35
Hetfield

Ja, Xavi fick en varning. Fast oftast har han ju rätt i sin kritik till domaren fast han borde fatta vid det här laget att det knappast hjälper att tjafsa med dem.

Ja, det är ju det jag säger. Pep är inte så dum att han skulle försöka få Inter till att bli ett italienskt Barcelona. Total-fotboll och Cruijffs idéer kan man man nytta av och även nyttja på annat sätt. Samtidigt som han pusslar ihop bitar med det som Inter i det är exemplet står för och är bra på.
Barcelona Barca4eva
2011-04-18 13:34
H.Alavi - Magico!

Jag lurade han i fredags att ligamötet spelades samma dag och han gick på det, sedan dess har jag skämtat med honom om det. Kanske hans hämnd :p
2011-04-18 13:33
Barca4eva

Han och Kåmark kanske har samma källor nere i Spanien. ;)

----

el Flaco

Håller med, vi hade chanserna men förvaltade inte dem. Oroväckande att Pedro och Villa är på rock bottom just nu, vi behöver de i målform på onsdag. Hoppas att det lossnar då. Iniesta har klivit fram i deras frånvaro, men han kan inte göra det i varje match.
Real Madrid Shac81
2011-04-18 13:32
Att Pepe gick fram till Messi och skällde på honom tycker jag är logiskt. Känns nästan som om ni härinne tycker att Pepe skulle knipa käft medans Messi drog en raket mot publiken. Har sagt d förr att jag förstår Messis handling och med matchens hetta att man kan göra detta, men tycker Pepe har all rätt o gå fram till Messi och markera att detta är fel. Konstigt vore nog om han skulle skita i d. Även om Pepe är känd för sin tuffa spelstil samt att han brukar tappa huvet och gör sjuka saker på plan så har man rätt till o reagera mot Messis handling. Allt annat borde ju vara konstigt annars.
Barcelona Hetfield
2011-04-18 13:30
På tal om dumma kort. Är det inte dags för Xavi att sluta tjata på domaren? Hur många onödiga kort ska han ta pga. tjat och tjafs med domaren? Om jag inte miss minner mig så fick han även gult kort i el clasico när han tjatade.

Rambla

Pep har tagit ifrån den "Cruyffianska" skolan, där det är totalfotboll med alla spelarna framåt. Inter klarar inte av det, och hur bra än Pep är så kan han inte få Inter att spela sådär, lika lite som han kan börja spela "Mourinho" fotboll.
Barcelona Rambla~
2011-04-18 13:29
Hetfield

Pep är en intelligent person. Han hade inte försökt kopiera Barcas tiki-taka till tex Inter. Han är så pass förståndig att han tar åt sig, studerar, den klubbens filosofi och spelmodell, och utgår sen med det i sitt arbete. Visst, han hade säkert implementerat vissa delar från det han lärt sig själv och användt sig av i Barca och pusslat ihop det med någon mix med andra bitar som är kännetecknade för Inter.

Hade han tex blivit tränare för Chelsea, hade han knappast tvingat dem att bli något nytt Barcelona med tiki-taka som spelsätt. Han lär sig och använder sig av den kultur som är bruklig just där.
Barcelona Barca4eva
2011-04-18 13:28
Glöm det.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-18 13:28
Rambla/

Jag tror också att Pep är relativt nöjd med en poäng på Bernabéu. Han vet att det är ingen arena som man går ut och plockar med sig hem tre poäng hur som helst. En sak som jag dock störde mig på var att det kändes som att vi begick samma misstag som mot Arsenal på Emirates, dvs. att vi släppte in motståndarna in i andra halvleken när vi hade ledningen. Vi borde ha punkterat matchen när vi var en man mer.
2011-04-18 13:27
Los mejores

Det är fel av Valdes, jag håller med. Han drar bara på sig onödiga varningar när han ruschar iväg fram och tillbaka. Messi gjorde fel, men Pepe ska inte ens öppna sin mun. Fel av både Messi och Pepe i mina ögon.
Barcelona Barca4eva
2011-04-18 13:26
Los mejores

Ja, tycker faktiskt att du har rätt där. Det blir bara skrattretande när det är just Pepe, know what I'm saying?
Barcelona Rambla~
2011-04-18 13:24
Shac81

Inte en chans, han har redan skrivit på för ännu en säsong. Han bryter inte sitt ord. Nästa säsong som el Flaco är inne på är en annan sak. Däremot så tror jag inte han känner speciellt för att träna Inter. Han hade nog föredragit Roma eller tom kanske någon mindre klubb som tex Brescia, som ligger honom varmt om hjärtat eftersom han spelat där.
Real Madrid Los mejores
2011-04-18 13:23
H.Alavi - Magico!

Jo, men nu drog jag bara en liknande linje till vad du sa om Pepe. Han får naturligtvis försöka säga till Ronaldo, det kan ingen säga att han inte får. Men vad finner du mest skrattretande, att valdes drar en rusch på 70 meter för att säga till Ronaldo att han ska stå på benen, eller att Pepe skriker " vad fan håller du på med" till Messi. Pepes flipp på Messi var befogat, tycker jag iaf.
Barcelona Hetfield
2011-04-18 13:23
Pep käkade lunch med Moratti en gång och nu ska han vara klar för Inter? Pff.
Vad ska han göra i det pisslaget? Inter har visat med Leonardo att det är ett lag som måste spela tråkfotboll föratt vinna, de kan inte spela tiki-taka/possessionfotboll.

Om Pep drar så är det Milan eller Roma (där han spelade) som gäller.
Barcelona Barca4eva
2011-04-18 13:22
Shac81

Du bör fortsätta skratta åt din väns uttalande, han förlängde ju nyligen :p
Barcelona Rambla~
2011-04-18 13:20
Mourinho var livrädd för ännu en Manita, ännu värre om det sker på Bernabeau. Det var därför han ställde upp så defensivt. Barcelona brydde sig inte nämnvärt, de spelade runt bollen och ville ju knappt anfalla. Varför skulle de? De har 8p försprång i ligan och ville heller inte förta sig i onödan.

Pep lurade alla under veckan när han sa att han gick för seger och att det var så viktigt att vinna. Visst, han hade så klart var jättenöjd med en seger när de nu var så nära men innan matchen hade han tagit ett oavgjort resultat utan att blinka.
2011-04-18 13:20
Shac81/

Att Pep ska lämna för Barça för att träna i Italien den kommande säsongen tror jag inte ett dugg på. Han har ju redan förnyat sitt kontrakt med ett år och därmed stannar han minst till 2012. Efter det får vi se.
Barcelona Selahedînê
2011-04-18 13:19
Hoppas villa får igång målskytet och Barcelona spelar som nu då har vi ganska bra chanser på trippeln
Barcelona Barca4eva
2011-04-18 13:19
Los mejores

Håller delvis med, Valdés behöver inte lägga sig i det mesta..men ändå, det är ju el Clasico. Det uppstår ju ganska ofta lite tråkigheter.
Real Madrid Shac81
2011-04-18 13:17
Barcelona var favoriter inför mötet i lördags och så kommer de o förbli. Real är inte i Barcas nivå ännu. Detta lag behöver tid o utvecklas samt o bli samspelta. Som alla i fotbolls europa ser så har det skett trendbrott i spanien, Barca är nr 1 i spanien, även om det smärtar mig o säga d så måste man erkänna det till sina rivaler. Om ni blickar tillbaks i historien så har d alltid varit så att ena laget dominerade i perioder och så skiftar de plats. Är säker på att det inte kommer finnas ett lag som kommer o dominera i alloändlighet.

I lördags lagom till avspark i el clasico så var jag på plats i olearys o såg matchen, blev väldigt förvånad över hur pass många hör på Real. 95% ville och hoppades på Real vinst och nästan alla var neutrala i denna match.

Detta borde ni cules vara glada över eftersom framgång föder detta. Samt av egen erfarenhet då Real var dominanta i början av 2000 talet så var det precis tvärtom. Detta är fotboll mina vänner. Hala Madrid vår tid kommer.

Ps Min vän nere i Milano säger att han kan svära på allt att Pep är klar för Inter som tränare nästa säsong. Vad säger ni om detta rykte. Personligen skrattade jag åt detta men snubben verkar vara säker på sin sak. Han är ju trots allt en aktiv Interista och medlem i Inter sen flera år tillbaka.
Barcelona Katalano
2011-04-18 13:17
Angående Messis skott ut i publiken så var det absolut inget kort. Bollen var i spel och det är inget regelbrott att skjuta den av planen. Dålig stil är det däremot om det är med vilje. Jag gissar dock på att det inte var meningen att få sån höjd på den att den flög ut till publiken över huvudtaget.
2011-04-18 13:16
Los mejores

Oh please, vi båda vet att Valdes har rätt i 10/10 när Ronaldo får med sig en frispark. Så fort moder natur suckar så kan han väl fortfarande stå upp på benen, eller hur? Jag menar, det är ju bara han som faller?

Ja, Valdes är galen. Han borde inte få spela fotboll. Bort med honom och in med Bonano.
Barcelona VizzlA^^
2011-04-18 13:16
Shac81

Bästa inlägget jag läst på länge, iaf av en madridista. Orka älta skitmatchen som spelades i lördags.
Kommer öppnas upp mer i kommande matcher och vi vet ju alla hur det brukar sluta då..

2011-04-18 13:15
Trots att Pep gav spelarna ledigt idag dök fyra st. upp frivilligt och tränade; Milito, Pinto, Puyol och Abidal. Kaptenen tränade för sig själv i hopp om att återhämta sig från sträckningen i el clásico. Abi joggade runt planen och avslutade med några bollberöringar.
Real Madrid Los mejores
2011-04-18 13:12
H.Alavi

Hur kommer det sig då att Valdes jämt ska fram och försöka visa Ronaldo om vad som är rätt och fel. Ronaldo gör fel, men vad fan ska Valdes lära honom. Ronaldos beteende är ibland oacceptabelt. Men Valdes, seriöst? han verkar ju vara helt galen den människan..
Barcelona Siempre Barça
2011-04-18 13:11
Mourinho är inte en fotbollstränare, han är en titeltränare.
,Sami
2011-04-18 13:11
1.70-ligan - Anims Abidal!
David Villa känns sliten och trött som in i helvete.
Real Madrid geegiii - Iker el Dios
2011-04-18 13:09
el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli" //

Krävs en galning för att känna igen en galning? :P

Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-18 13:09
Det är lite oroväckande med Pedro och Villas form. Båda spelarna är långt ifrån toppformen. Det är nästan så att Afellay är den näst farligaste forwarden vi har för tillfället... En liten del av mig vill se honom från start i ett par matcher. Men till största delen suktar man bara efter att Pedro och Villa ska komma igång igen... hoppas MVP hittar tillbaka till sin otroliga form man hade i vintras och det NU!
Annons: