/spanien/barcelona/forum/12347.aspx/spanien/barcelona/forum/12347.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Los mejores
2011-04-18 13:51
el Flaco

Alferdos uttalande är snevinklat, i vanlig ordning är det på detta vis i Spanien. Marca, sport, AS och allt vad de heter är efterblivna och så jävla partiska så att man tröttnar.. Klar dem inte är nöjda då vi alltid stått för en offensiv fotboll, det är ju det vi egentligen står för. Men lugna dig bara, Madrid är inte på topp just nu. Vi måste avläsa situationen och handla därifrån läget är, och detta är den enda nyckeln. Fakta är det du, de 5 senste gångerna har tydligt visar prov på just detta.

Xavis uttalanden om Mourinho, Real Madrid, Cristiano Ronaldo och allt som inte har med Barcelona o göra är alltid negativa. Klart som fan han beundras av vinnarmentaliteten i Madrid då den är unik, men Cristiano tex beundras av ert passningsspel. Gör det honom till ett minde hatobjekt hos er? naturligtvis inte.

Min åsikt är klar, Xavi förstör bara för sig själv.
Barcelonistas
Geegii

Mannen kolla dina inlägg det är du som är helt borta, förövrigt är det ingen ide kalla andra för idiot när du själv är en!!!

Sen är Pepe helt fel jävel att säga till Messi, då han har gjort saker som är 100 gr värre.
Barcelona Barca4eva
geegiii - Iker el Dios

Du har ju rätt till en viss del men lägg av med personangreppen nu.
Real Madrid Shac81
addeh

Du är nog inte den första culen som antyder att Keita är olycksgubben i Barca. Matchen i lördags har keita inte något med resultat o göra tycker jag. Tycker många av er skyller på keita så fort inget går er väg. Min bror som är cule tycker precis som er. Keita får oftast orättvis kritik ifrån er anser jag. Jag som Madridista fruktar keita för han är en spelare som spelar med hjärta och ger allt på plan. En spelare som inte viker ner sig. Jag skulle bli oerhört glad om Barca gjorde sig av med honom. Och skulle bli galen av glädje om han satte på sig den vita vackra tröjan därefter( något som jag tror aldrig kommer o ske dock).
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-18 13:50
addeh/

Det må kanske stämma att betydelsen i de bägge matcherna inte har mycket gemensamt med tanke på att vi har en åttapoängs försprång i ligan och har allt ännu i våra händer. Men jag kunde inte undvika att störa mig på att vi gav bort initiativet på Bernabéu, framför allt när vi var en man mer.

Hehe, visst att du skulle plocka fram Keite-kortet när jag nämnde Arsenalmatchen. Jag tyckte själv det var fel att plocka bort Villa och sätta in en mer defensiv spelare på Emirates, men mot Madrid var det inte exakt samma sak eftersom Pep då byte ut Puyol och satte in Keite. Det som hände var ett positionsbyte för Busquets. Det var knappast så att vi var färre spelare i den offensiva positionerna,.
Real Madrid geegiii - Iker el Dios
2011-04-18 13:50
Cape //

Ja, det var ironiskt att det var just Pepe som sa till honom, det köper jag. Men idioten Halavi påstår att det var "fel" gjort av Pepe att tillrättvisa Messi, pga sin tidigare hisotira, vilket jag tycker är en riktigt korkad logik. Självklart har han rätt att tillrättvisa någon när denna gör fel, oavsett bagage?
Barcelona Barca4eva
2011-04-18 13:48
Det är ju ganska komiskt att maränger kommer in hit för att diskutera varenda jäkla ämne man tar upp...hur fan ser det ut i Puertan?
Barcelona Cape
2011-04-18 13:46
geegiii - Iker el Dios

Om jag sätter mig in i Messis situation, just skjutit ut en boll mot publiken/reklamskyltarna och Pepe därefter, genom att peka på sitt huvud med fingret, menar på att jag är galen... Förstår du vad jag menar?
2011-04-18 13:46
Los mejores(

Uttala sig negativt om Madrid? Oftast när Xavi har nämnt Real Madrid har han hyllat den vita klubben för sin vinnarmentalitet och förmåga att aldrig ge upp. Xavi har flera gånger sagt att han skulle vilja att culés bytar bort sin rädda attityd, den här känslan att allt kommer gå åt helvete, mot det självförtroende Madrid brukar visa upp, även när ni är flera poäng bakom oss i serien.

Att Xavi sen inte är särskilt förtjust i eran sätt att spela fotboll är en annan sak. Han är långt ifrån ensam att tycka det. Eran egen hederspresident verkar ha samma intryck.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-18 13:45
Rinus Michels, som tränade Barça på 70-talet, sägs vara upphovsmannen till totalfotbollen. Han tog spelsystemet med sig till Barcelona, Cruyff modifiera det på sitt sätt och idag har Guardiola modifierat det på sitt sätt.
Barcelona Hetfield
2011-04-18 13:45
Los mejores

Det börjar bli tröttsamt då det enda du gör är att hacka på Barcelonas spelare, först var det Iniesta, sen Puyol och nu Xavi.
Det finns en utmärkt plats där ni kan säga att Messi är dopad osv. och det kallas för puertan.

När har Xavi snackat skit om Real Madrid som klubb? Han sa bara att Real Madrid spelar en ultratråkig och defensiv fotboll, vilket till och med Guti och Di Stefano har bekräftat.

Hur mycket Xavi än må gnälla så har han mer moral i det han skiter ut varje morgon än vad 90 % av spelarna i Real Madrid har. Fact.
Atlético addeh
2011-04-18 13:43
el Flaco

Skillnaden mellan betydelsen av matchen på Emirates och den på Bernabéu i lördags var ju dock väldigt stor. Vi behövde inte få framåt i lördags, och spelarna ville inte ta några risker. Det kändes som alla, till och med Pep, var nöjd med 0-1.

På Emirates var det bara ren idioti att vi släppte in Arsenal i matchen. Det är bara obegripligt.

Det finns för övrigt en likhet mellan dessa matcher. I båda matcherna tog motståndarlaget över efter att Keita byttes in. :P
Barcelona Cape
Los mejores

Klockren analys av Xavi, ser honom redan nu som en falsk jävel!
Barcelona Hetfield
Rambla & H.Alavi

Jo, men det spelar ingen roll om han har rätt. Det är inte så att om han tjatar så kommer domaren att säga "Ja, men du har rätt, skit samma, jag tar bort kortet". Just be quiet and play football.

Nej, det jag menar är att Pep är fel för Inter och Inter är fel för Pep. Det är två helt olika filosofier som krashar ihop, hur skicklig han än må vara så kan han inte ändra något så stort i ett lag.
Roma har ju haft ett par skittränare nu i slutet, men de har alltid premierat offensiv fotboll, därav att Pep skulle kanske passa där (dessutom så har han spelat där).

Visca Barca

Det var Cruyff som hämtade tiki-taka fotbollen från Ajax, det var Rijkaard som tog in det spelet och gjorde det till ett fungerande koncept.

Pep "perfekterade" filosofin.
Real Madrid geegiii - Iker el Dios
2011-04-18 13:42
H.Alavi - Magico! //

Hur är det fel av Pepe att ge befogad kritik? Din korkade logik som till en början var skrattretande har övergått till ren irritation.

Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-18 13:42
Rambla~

Jo, men det är klart att "drömfotbollen" inte presterades på en gång. Cruyff satte in nyckeln, Rijkaard värmde motorn och Guardiola var redo för F1.
Barcelona Rambla~
2011-04-18 13:41
Los Mejores

Helvete vad du överdriver om Xavi. Riktigt jävla underhållande faktiskt. :D
Barcelona Rambla~
2011-04-18 13:39
Begreppet tiki-taka användes knappast under Cruijffs tid. Barcelona idag spelar inte exakt som de gjorde under Cruijffs era. Pep använder sig mycket av sin läromästares saker men har även en hel del egna idéer han "bakat" in i dagens Barcelona.
2011-04-18 13:38
Visca Barca-Messi#10

Haha, du är ute och cyklar. Det var Cruyff som införde "drömfotbollen" under sin tid som coach för FCB under 90-talet. Rätta mig om jag har fel, men jag är bombsäker på detta.
Real Madrid Los mejores
2011-04-18 13:38
Hetfield

Naturligtvis fick han det, börjar bli synonymt med Xavi now days. Det enda jag som madridista ser ska kunna stoppa Xavi från att bli en utav de största är just hans skitsnack. Tycker han är en helt fantastisk fotbollspelare, förmodligen den bästa efter Cristiano och Leo. Jag älskade han innan Em 08, då han alltid visade upp ödmjuka sidor. Hans prestationer de senaste åren verkar dock ha stigit honom åt huvudet, så fort han yttrar sig om Madrid, är det alltid i negativ bemärkning.

Naturligtvis finns det spelare som har haft en taskig attityd men ändå idag är ihågkomna, syftar på Maradona. Cr kommer kanske och bli en sådan, men dem står iaf för det i förhållande till vad andra ska tycka om dem.

Han sabbar bara för sig själv, sluta hyckla om oss och han kommer bli ihågkommen som den bästa centrala mittfältaren någonsin, av alla. Chanserna för att vi får se en ny Cruyff som till och med en del cules inte gillar känns i nuläget jävligt stor..

EDIT: Menar inte att ni kommer börja hata honom. Dock kommer han får en allmän bild som en falsk råtta.
Barcelona Visca Barca-Messi#10
2011-04-18 13:37
Rambla~

Cruyffs ideér? Var det inte Guardiola som skapade tiki taka? Haha har alltid trott det. Vad man kan ha fel ibland.
2011-04-18 13:36
Hetfield

Xavi har oftast en poäng när han skäller ut domaren. Visst är det onödigt då han inte kan häva domslutet, men han har fortfarande en poäng. Jag hade antagligen fått ett rött kort om jag hade spelat i el Clasico bara av att se en spansk domare på planen.
Barcelona Rambla~
2011-04-18 13:35
Hetfield

Ja, Xavi fick en varning. Fast oftast har han ju rätt i sin kritik till domaren fast han borde fatta vid det här laget att det knappast hjälper att tjafsa med dem.

Ja, det är ju det jag säger. Pep är inte så dum att han skulle försöka få Inter till att bli ett italienskt Barcelona. Total-fotboll och Cruijffs idéer kan man man nytta av och även nyttja på annat sätt. Samtidigt som han pusslar ihop bitar med det som Inter i det är exemplet står för och är bra på.
Barcelona Barca4eva
2011-04-18 13:34
H.Alavi - Magico!

Jag lurade han i fredags att ligamötet spelades samma dag och han gick på det, sedan dess har jag skämtat med honom om det. Kanske hans hämnd :p
2011-04-18 13:33
Barca4eva

Han och Kåmark kanske har samma källor nere i Spanien. ;)

----

el Flaco

Håller med, vi hade chanserna men förvaltade inte dem. Oroväckande att Pedro och Villa är på rock bottom just nu, vi behöver de i målform på onsdag. Hoppas att det lossnar då. Iniesta har klivit fram i deras frånvaro, men han kan inte göra det i varje match.
Real Madrid Shac81
2011-04-18 13:32
Att Pepe gick fram till Messi och skällde på honom tycker jag är logiskt. Känns nästan som om ni härinne tycker att Pepe skulle knipa käft medans Messi drog en raket mot publiken. Har sagt d förr att jag förstår Messis handling och med matchens hetta att man kan göra detta, men tycker Pepe har all rätt o gå fram till Messi och markera att detta är fel. Konstigt vore nog om han skulle skita i d. Även om Pepe är känd för sin tuffa spelstil samt att han brukar tappa huvet och gör sjuka saker på plan så har man rätt till o reagera mot Messis handling. Allt annat borde ju vara konstigt annars.
Barcelona Hetfield
2011-04-18 13:30
På tal om dumma kort. Är det inte dags för Xavi att sluta tjata på domaren? Hur många onödiga kort ska han ta pga. tjat och tjafs med domaren? Om jag inte miss minner mig så fick han även gult kort i el clasico när han tjatade.

Rambla

Pep har tagit ifrån den "Cruyffianska" skolan, där det är totalfotboll med alla spelarna framåt. Inter klarar inte av det, och hur bra än Pep är så kan han inte få Inter att spela sådär, lika lite som han kan börja spela "Mourinho" fotboll.
Barcelona Rambla~
2011-04-18 13:29
Hetfield

Pep är en intelligent person. Han hade inte försökt kopiera Barcas tiki-taka till tex Inter. Han är så pass förståndig att han tar åt sig, studerar, den klubbens filosofi och spelmodell, och utgår sen med det i sitt arbete. Visst, han hade säkert implementerat vissa delar från det han lärt sig själv och användt sig av i Barca och pusslat ihop det med någon mix med andra bitar som är kännetecknade för Inter.

Hade han tex blivit tränare för Chelsea, hade han knappast tvingat dem att bli något nytt Barcelona med tiki-taka som spelsätt. Han lär sig och använder sig av den kultur som är bruklig just där.
Barcelona Barca4eva
2011-04-18 13:28
Glöm det.
2011-04-18 13:28
Rambla/

Jag tror också att Pep är relativt nöjd med en poäng på Bernabéu. Han vet att det är ingen arena som man går ut och plockar med sig hem tre poäng hur som helst. En sak som jag dock störde mig på var att det kändes som att vi begick samma misstag som mot Arsenal på Emirates, dvs. att vi släppte in motståndarna in i andra halvleken när vi hade ledningen. Vi borde ha punkterat matchen när vi var en man mer.
Annons: