/spanien/barcelona/forum/12345.aspx/spanien/barcelona/forum/12345.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hunting Bears
2011-04-17 20:45
Kanske nästan var en fördel på ett sätt med ett kryss här i ligan, detta gjorde att Real inte fokuserade på att skada Barcespelarna utan kände att dom kunde kanske vinna matchen. Dessutom kanske det ger ännu mer energi till Barcelona.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-17 20:43
Guti: "Real Madrid värvade den bäste för att slå Barça, inte för att spela som Racing".

----

Barcelonistas

Ser du inget fel på det? Då kanske du borde följa Wrestling eller något liknande.
Barcelona DM1982
2011-04-17 20:41
Osasuna backen Sergio fick ett rött kort i matchen mot Bilbao, han är borta mot oss.

Sedan gör Bilbao ett riktigt epic mål, målvakten gjorde en riktigt fet tavla.
Barcelonistas
älskabarcelona

Ser inget fel med att Messi sköt på dom kräken, jag hade gjort precis samma sak om jag var fcb spelare.
Los mejores

Visst, jag håller med om att det är onödigt av Valdes att gå bärsäkargång varje gång en Barca-spelare blir tacklad. Men faktum är att när han springer fram som en galning så har han ju en poäng, domaren gör fel när han kanske inte varnar en spelare eller i värsta fall inte visar ut honom.

Sedan har det ju blivit vanligt bland motståndarlagen att gå hårt på Messi, Iniesta och så vidare. Hade jag spelat i Barcelona hade jag inte tvekat på att göra samma sak som Valdes.

"Vad fan har Valdes där och göra, ser man Casillas göra något sådant?"

Nej det gör man inte, men när Ronaldo och di Maria slänger sig som om Bellamy har träffat dom med sin golfswing har han ju ingen anledning till att göra det.

Jag är säker på att Casillas hade sprungit fram och tillbaka om hans lagkamrater hade blivit misshandlade av motståndarlaget i varje match.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-17 20:40
Santiago Be

Så du menar att så som Real spelade igår brukar man spela annars också? Om så är fallet så är real ännu mer patetiska än vad jag trodde...
Som sagt igår mötte inte Barca ett annat topplag igår spelade man mot ett lag som agerade som ett bottenlag som möter Barca, dvs backa hem och hoppas att det laget som dominerar (Barca) gör ett misstag och försök då utnyttja det...

Även om jag ogillar Real starkt så är det nästan lite tragiskt att se en sån klubb spela så för att ens ha en chans mot Barca och trots det lyckas man inte ens vinna på hemmaplan.
Real spelar inte som ett topplag och ni Realfans verkar numera vara nöjda att med att ert lag agerar som ett bottenlag.
Som sagt nästan lite tragiskt...
Barcelona Frodo
2011-04-17 20:38
Jag vet att en hel del hardcoremadridistas inte är nöjda med det defensiva spel som Mourinho använder sig av. Att kloakfolket från puertan är nöjda är inte så konstigt då Real Madrid i deras ögon handlar om dyra supervärvningar. 3 pivotes och 25 % bollinnehav på hemmaplan när man ligger 8 p efter? Pinsamt. Långbollar och bara kontringar? Var det Stoke eller italienska catenacciolag från 70-talet?

Att Pepe sattes som en pivote ses som ett genidrag och en överraskning är också överdrivet. Vissa har den senaste veckan spekulerat i att Pepe skulle spela som pivote. Guillem Balague nämnde det i Revista de la liga redan förra veckan så det är klart att Barcelona var beredda på det.
Hunting Bears
2011-04-17 20:37
OTBAG

Om ni nu tar er till CL ja.
Real Madrid Los mejores
2011-04-17 20:34
B-Guden

Seriöst? Lol gånger 197 på den alltså..

Valdes drar över 100 meters löpningar för att försöka övertala domarna, era mittbackar gör också det. Det roliga är att de gör det utan att smällen ibland är så ful. Det Ramos gjorde på Messi kan jag förstå, men verkligen alltid. Vad fan har Valdes där och göra, ser man Casillas göra något sådant?

Tycker det är tråkigt att Messi gör sånt, hade högre tankar om honom. Men alla gör väl fel antar jag..
Real Madrid Santiago Be
2011-04-17 20:32
Att spela tufft och vara osportslig är två helt olika saker.

Cristiano Ronaldo har aldrig i Madrid skjutit bollen mot publiken även fast det alltid kastas grejer mot honom, pekas med laser, sjungs ramsor etc.
Men jag håller med om att det var roligt när Pepe sprang fram haha.
Ibi på hal is!
2011-04-17 20:29
H.Alavi - Magico!

Rätt , även om jag vill ha Busi på mitten och masken som mittback.
Barcelona Ravo
2011-04-17 20:27
Hur kommer de sig att folk hackar upp sig på det Messi gjorde och tycker att det inte ska vara så.. men när ramos knuffa och slog så höjde ni honom till skyarna? dubbelmoral eller är de så att bara real spelare får göra sånt?
Barcelona B-Guden
2011-04-17 20:26
Los mejores

klart det var fel av Messi, men att pepe ska berätta för han hur han ska bete sig är skrattretande
2011-04-17 20:24
Ibi på hal is!

Även om han blir spelklar till finalen så vill jag inte ha honom på plan. Risken att han blir skadad igen ökar ju i och med att han har nu både sitt knä och baksida lår att tänka på.

Nepp, vila honom till semifinalerna mot Real Madrid. Busquets kan gå in i försvaret samtidigt som Mascherano tar hans plats på mitten på onsdag.

----

Hyder

Man blir automatiskt avstängd i CDR om man i matchen innan får ett direkt rött kort. Pique fick bara ett gult igår så jag antar att han är tillgänglig för spel på onsdag.
Barcelona Hyder
2011-04-17 20:20
Är det någon som har stenkoll på om Piqué är avstängd i CDR-finalen eller nästa ligamatch? Jag är ytterst osäker i alla fall.
Ibi på hal is!
2011-04-17 20:18
Är Puyol spelklar till onsdagens el clasico ?
Real Madrid Los mejores
2011-04-17 20:16
Rambla

När vi tidigare diskuterade idag påstod du att bollen endast träffade reklamskyltarna? hur kommer det sig.

Är det beteendet acceptabelt?
Real Madrid Santiago Be
2011-04-17 20:12
Förstår inte riktigt hur Madrid inte spelade sitt vanliga spel, Madrid attackerar alltid snabbt, spelar alltid olika formationer som ändras ett par gånger under matchen, Khedira och Alonso är alltid defensiva, Har spelat med 5 "backar" flera gånger ibland med Marcelo på mittfältet, ibland med pepe.

Barcelona spelade också sitt spel som fick det svårare för madrids spel att vara effektivt, samtidigt som Madrids spel fick Barcelonas spel svårt att vara effektivt.
Barcelona brukar kunna rulla boll en bit över halvaplan, vilket dom inte gjorde, mittbackarna blev knappt utmanade. Medan Madrid brukar kunna attackera snabbt via mitten på plan vilket inte heller hände.

Bollinnehav är ingenting, om man inte förvaltar det. Ni kommer aldrig se Madrid fans bli glada över att ha 70% bollinnehav ifall dom inte också har 30 skott på mål och 1 skott emot sig som mot Ajax.
Spanien OTBAG
2011-04-17 20:04
Manita-Barcelona > Real Madrid//

Tänker inte provocera på något sätt och jag förstår att det finns Arsenal-fans som kommer in hit och spyr galla om dittan och dattan. När jag besöker Ramblan är jag endast ute efter att diskutera på en vettig och lämplig nivå, och framförallt utan påhopp.

Jag håller med om att det finns Arsenal-fans som är dryga, men att stämpla alla Arsenal-fans är fel. Det finns rötägg bland oss, det finns rötägg bland er och ja, det finns rötägg bland bland alla lags supportrar. Att det är stor del av Arsenal-fansen som skämmer ut sig finns det en anledning bakom, större delen av de gamla rävarna och de seriösa skribenterna på North Bank har helt enkelt fått nog, dragit sig undan SvenskaFans och startat ett eget forum.

Väl mött och jag kan redan nu säga välkommen till Emirates nästa säsong, för det bör väl vara ospelbart att vi möts i slutspelet i CL även nästa säsong.
Barcelona Hetfield
2011-04-17 20:00
Haha kolla in Daglish, vilken kung. Varför går Wenger fram till honom och gnäller? Han gjorde samma sak med Pep i spelartunneln, började nästan hamna i slagsmål med Pep.
Barcelona älskabarcelona
2011-04-17 19:56
Messis skott mot publiken var lite onödig . På reprisen så kan man se att han träffar en kvinnlig åskådare .
Manchester U
2011-04-17 19:41
Okej tack:) Brutalt...
Barcelona Blaugrana91
2011-04-17 19:39
Manchester U

Barca hade 75% och Real 25%.
Manchester U
2011-04-17 19:38
Vad var bollinnehavet mot Real? Hittar det inte någonstans.
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-17 19:34
Canaletes

Jag tycker faktiskt han spelade bättre än innan skadan. Han var helt klockren igår. Vår kapten är tillbaka i gammalt gott slag.

Pep.G

Han sa det i mixed zon efter matchen. Tog det från twitter/barcastuff.
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-04-17 19:34

Gud vad skönt det känns att Arsenal ännu ett år blir utan titlar.

Det låter sjukt att säga det men jag avskyr faktiskt Arsenal mer än Madrid. Även Arsenalfansen är de drygaste som finns.

Glory glory Man United.

Arsenalfansen brukar ju skrika USA USA USA till United. Nu kan de även skrika det åt sig själva :).
Barcelonistas
2011-04-17 19:29
Sergio Ramos (Madrid): "Both with 11 as with 10, Barcelona dominated us."

En idiot som vet vad han pratar om.
Barcelona Rambla~
2011-04-17 19:23
OTBAG

Lugn nu, jag bara jävlas lite med dig. Du vet att du är välkommen här precis som alla andra. Det är dessutom inte upp till mig att bestämma vilka som skriver här eller inte.

Ta det inte så hårt, jag var inte allvarlig. :)
Spanien OTBAG
2011-04-17 19:20
Rambla~//

Du visar prov på en jäkla översittarattityd nu.

Jag har inte hetsat, jag har inte varit omogen, jag ställde endast en fråga till "Hetfield" och fick ett svar på det.
Canaletes
2011-04-17 19:19
Tyckte ni Puyol spelade som vanligt? alltså lika bra som innan skadan
Annons: