/spanien/barcelona/forum/12343.aspx/spanien/barcelona/forum/12343.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Rogge
7/11/2011 14:06
Jeffren

Det var väl ett tag sedan det var match...och kanske inte helt märkligt att han var irriterad på domaren efter vår senaste match.
Barcelona westinho - Sergio #16
7/11/2011 13:48
bat21

Rotation, min vän. Cesc kommer vara bänkad vissa matcher, precis som Iniesta och Xavi. När det vankas stormatch kommer de formstarkaste spelarna starta.
Valencia bat21
7/11/2011 13:46
Frågan är om Cesc skulle få plats? Hur ska ni spela då? Xavi och Iniesta är ju inga man flyttar på om man säger så. Ni kan ju inte spela med tre spelfördelare, det skulle lämna en hel flygplats i ytor bakom ert mittfält
Barcelona Jeffren
7/11/2011 13:17
Rogge

För att Wenger är en kyckling som alltid ska gnälla i stälelt för att se verkligheten,,, så fort Arsenal förlorar eller tappar poäng ja då börjar fransmannen gråta och han stora näsa luktar efter dommar missar
Rogge
7/11/2011 13:15
Westinho, ja lite grann:)
7/11/2011 13:07
David Villa #7

Sagan kommer inte ta slut förrän Cesc är klar för Barcelona, så låt oss hoppas på att han kommer. Jag tror alla är ganska trötta på detta nu.
David Villa #7
7/11/2011 13:06
Wenger : "Cesc loves the club. We know the story from Barcelona goes on for years now, but hopefully we will be able to close that for ourselves to focus on the season, hopefully with Cesc Fabregas."

Låt Cesc stanna i Arsenal då, orkar inte med den här sagan längre.

Men han sa ju '' hopefully '' så än är det inte bekräftat att Cesc inte kommer till oss :P
David Villa #7
7/11/2011 13:05
Börjar klubblags VM i December ?
David Villa #7
7/11/2011 13:04
Barcelona Barca4eva
7/11/2011 12:54
Rogge För att han tror att Arsenal släpper Cesc utan kamp :p
Postat via SvenskaFans-appen
Rogge
7/11/2011 12:51
Jeffren

Varför? För att han inte vill förlora sina bästa spelare? Eller för att han säger att Cesc älskar Arsenal?
Barcelona FC Barcelona #10
7/11/2011 12:47
Frisyren passar han ;)

Vad tror ni om Argentinas match inatt?
Bra att han vågar göra förändringar och peta en del spelare, dock ska Pastore självklart få spela och det är någonting som Batista inte har fattat än..
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
7/11/2011 12:43
H.Alavi

Tackar! Fan, det var ju inte så illa :P trodde dte skulle vara värre faktiskt!
Barcelona Jeffren
7/11/2011 12:40
Mår illa utav Wenger öhhhhhhhhhhhhhh
Barcelona H.Alavi - Magico!
7/11/2011 12:29
elbraco

Länktips!
7/11/2011 12:28
Kan någon ge mig en bild på hans frisyr för jag hittar ingen på google...
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
7/11/2011 12:13
Barcelona H.Alavi - Magico!
7/11/2011 12:13
Vad är det för fel på hans frisyr? Frisyren passar honom.
Barcelona Messidinho_10
7/11/2011 12:12
addeh

Gago är en gudabenådad fotbollspelare, eller vad säger du hehe?
AndreD - Gago = King of the World
7/11/2011 12:05
petersays

Har sett att du whinat några gånger om Alves frisyr. Det var ett löfte han gjorde om han vann CL.
Atlético addeh
7/11/2011 11:48
Äntligen Batista, du verkar ha hört vad jag sagt. Nu med Gago från start kommer det hela flyta på mycket bättre. Nu är jag inte alls orolig för att Argentina åker ur.
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
7/11/2011 11:38
Även om vi skulle sälja Alves, vem ska vi ersätta det med? Ytterbackar är en lyxvara, vi ska vara glada över att vi har Alves. När jag sa igår att vi ska sälja Villa så är det för att det finns så många yttrar som man kan ersätta det med. Alves är inte oersättlig, men det finns knappt några ytterbackar med samma kvalité eller samma potential.

Jag tänkte skippa dagens Argentina match pga. tiden, men nu när jag hör att Gago spelar så ska jag kolla, han är så magisk.
Barcelona FC Barcelona #10
7/11/2011 11:30
Hahahah Gago från start =P

Dock skönt att Tevez och Lavezzi byts ut till mån utav Kun och Higuain =)
7/11/2011 11:25
Vill också poängtera hur skönt jag tycker det är att Gago går in och styr upp argentinska landslaget. Dom har saknat en hänförare av hans klass länge.
7/11/2011 11:25
Menotti (coach ARG 1978): "When I won the cup with Barça, that was a small trophy. Now Madrid win it and it's as if they won the World Cup."

petersays

Oförmågan att diskutera har nog inget med ålder eller IQ att göra, utan snarare att det du skriver känns väldigt orealistiskt och spekulativt.

" Men om hans lönekrav skapar obalans i gruppen, ifall klubben fortfarande är i ekonomisk knipa, eller ifall man tror att Dani själv börjar bli mätt och vill bort - ja då är det dags att börja åtminstone fundera på saken."

Eftersom han nyss fick ett kontrakt så kan vi sluta fundera på iaf den saken.
Om det är ekonomin som är ditt starkaste argument så undrar jag varför du inte hellre vill sälja Villa? Han kommer gå för ungefär lika mycket och erbjuder mindre än vad Alves gör.

De flesta svaren du fick var ganska seriösa enligt mig. När ingen av personerna som svarade verkade hålla med dig och du drar slutsatsen att ett fanforum bara är oseriöst och innehåller Iniesta vs Özil och Messi vs Ronaldo-diskussioner så säger det mer om din förmåga och vilja att diskutera än om våran.

Om du nu tycker mitt svar var drygt och oseriöst kan jag göra det enkelt för dig och säga att det helt enkelt är för att jag inte håller med dig och att jag tycker att dina argument handlade till 50% om att du inte tycker om Alves och resten om att "nu kanske är rätt tillfälle att sälja Alves för nu är han dyr".

Bara av rent intresse; säg att vi säljer Alves för 35 mille. Vem/vilka skulle vi köpa för att väga upp förlusten av våran 12:e spelare? Du kommer inte hitta en högerback som gör det bättre och jag kommer själv inte på 2 halvdana spelare (eftersom vi inte kommer få 2 riktigt bra spelare för 35 mille i dagsläget) som skulle kunna göra en försäljning av Alves riktigt värd.
Fernando Gago - King Of Barcelona
7/11/2011 11:22
Gago går in och ordnar detta nu.
Hutch
7/11/2011 11:09
Doppa mig i smör och rulla mig i nötter, ska Gago ersätta Banega? Skönt dock, att han tar tag i detta, och byter ut iskalla Lavezzi och Tevez. Tevez spelar inte på sin ordinarie position och får inte ut så mycket av sin kapacitet. Agúero är livsfarlig och borde ha startat från början. Batista överväger verkligen inte Pastore.
7/11/2011 11:02
Hahah Gago går in från start!! Nu blir det showtime!
Barcelona DM1982
7/11/2011 11:02
Nu kommer nog Argentina vinna inatt men om de nu mot all förmodan skulle förlora så är det inte hela världen. Inte helt fel om våra spelare får komma hem tidigare och vila. Men som sagt, de kommer nog fixa det här.

Förändringarna som tränaren gör är nödvändiga.
Barcelona hj87
7/11/2011 10:58
Nej, jag tror Barcelona kan leta mycket länge innan de hittar en högerback som passar in lika bra och tillför lika mycket till lagets sätt att spela fotboll som just Alves.

Han är mycket viktigare för Barca än vad många tror. Förutom löpningarna som alla nämner och som jag nämnde i mitt tidigare inlägg, är det en rejäl vinnarskalle vi pratar om som ger mer än 100% i varje situation oavsett motstånd och oavsett arena. Viljan att vinna är alltid större än rädslan att förlora. Jag tycker det är en av de bästa värvningarna Barcelona har gjort och kanske en av de viktigaste.
Annons: