/spanien/barcelona/forum/12342.aspx/spanien/barcelona/forum/12342.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-18 23:16
Tydligen ska en delegat från UEFA, som var på plats på Camp Nou när vi mötte Shakhtar, ha krävt att disciplinsnämden stänger av Iniesta i ytterligare en match i Champions league eftersom man anser att han tog det gula kortet i första mötet med vilje.

På klubbens hemsida kan man läsa att FC Barcelona har redan lämnat in en protest till UEFA. Har för mig att när Sergio Ramos och Xabi Alonso tog sina röda kort mot Ajax fick de bara böter och deras avstängningar blev inte förlängda.
Real Madrid Realmadrid/Ronaldo
2011-04-18 23:07
Namn: Hetfield
Sänt: 2011-04-18 21:33
Antagligen bota HIV eller döda Godzilla med händerna.

Hahaha vilken jävla skön kommentar
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-04-18 23:06
Gonzalo Higuain

Det är ganska enkelt. Så fort jag ser den killen så får jag kväljningar. En spelare som filmat till sig 6 straffar i ligan. Faller som ett löv utan att någon nuddar honom.
Barcelona Barcadinho.
2011-04-18 23:02
Zaragoza hade en rad patetiska försök att filma till sig en straff i slutet på matchen mot Villarreal.
Men kommentatorn var så skön – ”varför ska vi klaga på det när det finns Di Maria som har gjort filmningar till en konstart”.

Skönt att inse att folk som följer fotboll inte är blinda.

Real Madrid Gonzalo Higuain
2011-04-18 23:00
Får man fråga varför du hatar Di Maria?
2011-04-18 22:58
Hata? Den enda spelaren jag hatar i Real Madrid är Di Maria. Sedan finns det vissa jag äcklas av och de är Ramos och Pepe.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-18 22:56
Jag, och jag tror många andra också, har största respekten för Raúl. Till och med när han spelade i Real Madrid. Bilden i länktipset säger en hel del.

Hatar mest? Ramos och Ronaldo. Behöver väl inte förklara mig mer.

Casillas hatar jag minst.
Real Madrid Realmadrid/Ronaldo
2011-04-18 22:54
H.Alavi - Magico!

tja jag tycker att mourinho använde sig av en fel elva. om jag fick leda laget skulle jag köra mer offensivt med både kaka och adebayor plus benzema dvs med 2 anfallare. özil är en bra spelare men jag ser kaka som en ännu större spelare och som har ett bredare register varför man lirade med di maria är även om han är en egoist när han får bollen så kämpar han ändå hem alltid något som ronaldo slipper göra.
Real Madrid Gonzalo Higuain
2011-04-18 22:53
Ställer samma fråga som en Barca kille gjorde inne på puerta. Hur mycket hatade ni Raul?
Vem hatar ni mest/minst av dagens real-spelare?
Canaletes
2011-04-18 22:46
Gonzalez_Barca, Manita-Barcelona > Real Madrid

My pleasure ;)
Hade inte tänkt på det. Ska fan också ha det, på min HTC!!
2011-04-18 22:46
Canaletes

Tack för den bilden. Den ska in i min LG Optimus 2x.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-18 22:45
Det borde anses vara allmän kunskap att Pep inte är någon vidare tränare. Han har trots allt bara vunnit åtta av de tio turneringarna Barça har medverkat under hans tid som tränare. Hade vi haft Mourinho, eller Zlatans mormor för den del, hade vi tagit full pott.

Sen angående ryktena att Wenger ska vara ute efter Rafa Alcántara är jag relativt lugn om att ynglingen kommer stanna i Barcelona. Lillebror Alcántara stor väldigt nära sin storebror och det sägs dessutom att när Thiago åkte iväg för att lira i ett ungdomsturnering med Spanien mådde Rafa väldigt dåligt pga att han inte hade sin bror vid sin sida under en lång period. Om han nu flyttar till England komemr han vara ännu mer distanserad från sin storebror. Kan inte tänka mig något annat scenario än att Rafinha hellre vill stanna och lyckas i Barça. Får hoppas att han gör det.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-18 22:42
Mitt motargument har alltid varit att: Vem som helst kan göra Madrid till 2:a i ligan, 8 poäng bakom Barca och förlora med 5-0. Vilken tränare som helst hade gjort minst lika bra ifrån sig som Mourinho med den truppen han har.

Nanne Bergstrand hade nog nått samma resultat som Mourinho hittills med den truppen.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-04-18 22:36
Canaletes

Då har man hittat en ny bakgrundsbild till iPhonen, tack för den :)
Canaletes
2011-04-18 22:32
FIn bild på Messi när han kysser klubbmärket
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-18 22:30
Är det någon klubb i världen som "vem som helst" skulle kunna styra över så är det Real Madrid med tanke på vilka offensiva spelare de har i truppen.

Att ha så många offensiva spelare i en trupp är sick, bara City kan matcha deras offensiv. Visst har vi en elva som kanske är bäst i världen, men resten är inga startspelare.

Mourinho är feg helt enkelt, varför petade han, i mitt tycke, Madrids bästa spelare den här säsongen i Özil? För att försvara sig.
2011-04-18 22:22
Det resonemanget håller inte. Vi alla minns att säsongen 07-08 slutade Barca trea, åkte ut ur CL och cupen. Man hade flera mätta spelare och laget spelade pinsamt.

Varför hade man inte kvar Rijkaard om ni vem som helst kunde träna laget? Efter säsongen så ersätter man Rijkaard med Pep. Han vill direkt sätta sin prägel på laget och vill ha bort Eto'o, Deco och Ronaldinho.

Pep får in spelare som Sergio B och Pedro i startelvan och hittar en ny position för Messi.

Målvakten är bra på grund av försvaret. Försvaret är bra på grund av spelarna framför. Mittfältarna är bra för att anfallarna är kliniska. Anfallarna är bra för att mittfältarna serverar de bra bollar. Tränaren är bra för att han har bra spelare. Ingen är bra utan det är spelsystemet som gör att de är bra

Makes sense?
2011-04-18 22:19
Blaugrana. Samma personer som säger att Barcelona inte är någonting utan Messi - och sen de som säger att Messi inte är någonting utan Xavi.

Men varför ska vi ursäkta oss när vi har skapat både Messi och Xavi? :)
Barcelona el Maestro!
2011-04-18 22:18
"Äsch, nästa klubb som Pep tränar kommer att inse hur stor han är."

Hade jag haft makten så hade jag gett Pep ett livstidskontrakt. Med Barca kan han fortsätta att vinna med allt igen och igen eftersom han kan klubben in och utan. Men jag antar att han vill ha en annan utmaning så småningom.

Jag tror att Pep stannar bara en säsong till nu. Sen går han antagligen till en mindre klubb där kravet inte är att vinna titlar i varje säsong. Typ ett mittenlag i Serie A.
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-04-18 22:16
"Vem som helst kan träna Barça" tänket har ju fått ännu mer luft under vingarna efter att Zlatan gått ut i bittra intervjuer och klankat ner på Pep och hans ledarstil, och Zlatan ljuger ju aldrig. Vi som dock följt klubben under åren vet hur mycket tid och energi Guatdiola lagt ner på att få laget förbereda inför varje uppgift.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-18 22:15
Det är så roligt att läsa Barcahatarnas reseonemang...Haha

Enligt dem är inte Pep en bra tränare utan det är ju Barcelona som är så bra och vem som helst hade ju kunnat träna det laget, men i nästa sekund är Barcelona överskattade och inte alls är världens bästa lag, utan vi vinner ju bara titlar för att vi köper domare och har tur....

Haha hur går det ihop undrar jag?...
Barcelona DM1982
2011-04-18 22:06
Villarreal är illa ut mot Zaragoza, de spelar riktigt dåligt. Trodde att Villarreal skulle leka hem den matchen men det ser inte ut så.
2011-04-18 21:57
Ja, precis. Typ som att tränarteamet vi har i dag lägger ut koner och delar ut västar och så löser sig allt? Patetiskt.

Jag tycker att det är synd när folk inte lägger märke till hur hårt spelarna jobbar och hur hårt Pep och hans tränarteam pushar sina spelare. De låter inte laget underskatta någon.

Äsch, nästa klubb som Pep tränar kommer att inse hur stor han är.
Barcelona De Goda "Erat hat gör oss starkare"
2011-04-18 21:57
Hmmm undrar om jag kan lämna in mitt CV till FC Barca, skulle vara kul att träna laget, har faktiskt själv lite idéer. Men jag gör nog så. Ska bli väldigt kul att ta hem CL-bucklan. Ska börja skriva autografer redan nu.
!Andres Iniesta Lujan!
2011-04-18 21:54
De Goda

Ja precis, laget är så överlägsna så min farmor kan tom träna Barcelona.. största argument...
Barcelona DM1982
2011-04-18 21:52
Att säga att vem som helst kan träna Barcelona visar på otroligt dåliga kunskaper om fotboll. Det är ingen idé att uppröras över det då de uppenbarligen inte förstår bättre.
2011-04-18 21:50
Vad betyder egentligen "vem som helst kan träna Barca" ?? Att Barca är världens bästa lag så att vem som helst kan träna Barca, eller?
2011-04-18 21:49
Sweet Angel Di Maria.

Vem som helst kan inte träna FC Barcelona. Det har visat sig när vi under 2000-talet gick en lång ökenvandring och anställde tränare efter tränare, köpte spelare efter spelare.
Real Madrid Sweet Angel Di Maria - Real Madrids Future
2011-04-18 21:47
Heywood Jablome - Xavi

Största argumentet är väl att "vem som helst" hade kunnat träna Barca, nu tycker inte jag det utan jag säger bara.
2011-04-18 21:42
Barcelunatic---- det som sägs i artikeln som du länkade har jag också tänkt på. Herregud, vi har praktiskt taget vunnit ligan för tredje året i rad men ändå diskuteras allt annat förutom det. Helt sinnessjukt.

Men det är ändå rätt inställning av spelarna att inte ta fram skumpan, de ska vinna mer i år och koncentrera sig på det.
Annons: