/spanien/barcelona/forum/12338.aspx/spanien/barcelona/forum/12338.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona comprende
2011-04-17 02:38
Sen vart ser folk storheten med Mou, vad är det speciella med att ha elva försvarare, och hoppas på det bästa? Hoppas på att få en fastsituation eller kontra in ett mål? Vart finns fotbollen i den filosofin?

Varför fick inte Greklands förbundskapten lika mycket uppmärksamhet? Han vann ju trots allt ett EM med 11 skit spelare som vägrade röra sig från eget straffområde.

Fattar verkligen inte hur Real Madrid kan vara nöjda med det, hur deras fans kan vara nöjda med det. Ett hån mot fotbollen, sen att han beter sig som ett svin framför kameran gör det ännu värre, med tanke på att han inte lär ut fotboll så kunde man tänka sig att han skulle va mer ödmjuk då det är meningen att fotboll ska spelas.
Coach pep -
2011-04-17 02:36
Vi måste lyfta fram Xavis prestation tycker jag. Han vände bort Madrid spelarna flera gånger och slog riktigt farliga passningar. Överglänste för första gången på länge sin mittfältskollega Iniesta. Det bådar gott inför fortsättningen.

Bona Nit.
Barcelona B-Guden
2011-04-17 02:36
Bat

Vad spelar det för roll om villa la sig ner det är ju ändå hands också
Barcelona Siempre Barça
2011-04-17 02:34
vilken orm marcelo är

Dani Alves: "Marcelo sa att jag var tvungen att hoppa"
Barcelona Frodo
2011-04-17 02:21
Bat

Om inte Albiols neddragning är straff så vet jag inte vad som är det. Det var en frilägesutvisning.

Sen är du ganska selektiv när du pratar om våra straffar? Läst för många svenska och engelska tidningar? Det är bara 3-4 lag i la liga som har fått mindre straffar än oss i ligan. Gissa vilka som har fått överlägset flest?

Var det vi som förstörde CL-finalen? Eto´o blev neddragen och Giuly gjorde mål sekvensen efter. Domaren dömde inte mål utan dömde frispark och utvisning. Ett mål hade ju varit bättre för oss eller?

Motta blev rättvist utvisad. Han hade redan ett gult och förtjänade sitt andra gula. Att Busquets förstärkte situationen på ett fult sätt är en annan femma men utvisning var det.
Barcelona Zamboza
2011-04-17 02:17
Är det en sak barcahaters är bra på så är det att dem lyssnar bara på den enes version och håller för öronen när den andre vill ge sin version. Man ska bara skratta åt dem, då dem gör bort sig.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-17 02:17
Jag vill hylla Piqué som gör en grande match i dag.

Tycker att matchen var väldigt missvisande. Vad gör Ronaldo förutom sitt straffmål? Ett skott i stolpen. Han var inte särskilt delaktig i spelet (Vilket spel?) och sedan ska vi inte ens diskutera Real Madrids "kontringar". Defensivt gör vi en bra match. Offensivt inte lika. En het Villa och Pedro hade ställt till med problem i kvällens match.

Nya tag i cup-finalen.
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-04-17 02:09
Marcelo är en riktig nolla, han firar utvisningar och straffar som om de vore CL-titlar, vilken clown.
Barcelona comprende
2011-04-17 02:00
Hur jävla dumma människor finns det, solklar straff inte fan försökte han ta bollen genom att greppa Villa runt halsen, därefter frilägesutvisning pga att Villa skulle precis skjuta i det läget. Lär er reglerna innan ni yttrar era idiotiska åsikter.

Och samtidigt kul att ingen nämner straffen vi borde ha fått i första halvlek, identisk med den straffen Di Maria fick mot Bilbao. Och det är Barcelona som är hycklarna? Ironi på högnivå
Barcelonistas
2011-04-17 01:59
Bat

Är du alvarlig?
Coach pep -
AndreD - Anims Abidal!

Nöjet var på min sida.
Barcelona Gonzalez_Barca
Bat

Hade inte Albiol dragit ner Villa hade han ju varit helt fri mot Casillas och kunnat peta in bollen, alltså en frilägesutvisning.
Motta fick sitt andra gula kort för att han drog upp handen på Busquets ansikte, sen att Busi kryddade rejält är en annan femma.
Lehmann blev utvisad för att han drog ner Eto'o i en 1-1 situation där Eto'o hade haft helt öppet mål om han tagit sig förbi Lehman som desutom var utanför straffområdet.

Varför nämner du inte när Anelka ramlar på sig själv/filmar och Abidal får rött kort?
Valencia Bat
2011-04-17 01:54
Fast i den här matchen har väl ändå Mourinho rätt att klaga på domaren. Straffen liknade den mellan Real och Valencia 03/04 när Raul fick straff i sista minuten när Marchena(vem annars?) "rev" ner honom(se länk). Villa bara la sig ner när han kände lite kontakt. Och rött kort på det är ju bara skämsigt. Motta i CL fick rött också mot er, för att inte tala om det röda kortet som förstörde CL finalen(mot Arsenal?) för några år sedan som ni vann. Så att ni inte har domarna med er ofta är en sann lögn. När Villa revs ner i första halvlek dock borde ha varit straff och rött kort på Casillas. Inget snack.

Spelar roll ligan är redan avgjord. Samtidigt som ni inte gav högsta växel idag måste ni även tänka på att Real inte heller gjorde det. Ska bli sjukt intressant match på torsdag :)))
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-17 01:53
Coach pep

Hahahaha, ett fint nattskratt där. Tack :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-17 01:48
Precis, Madrid som klubb på sistone har agerat mycket respektfullt mot Barca och tvärtom. Det är nog en av anledningarna till att Valdano stör sig på Mourinho. Tränare och spelare kommer och går men klubbens värdighet och rykte stannar för evigt.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
Mourinho är som han är. Hur orkar ni lägga ut så mycket energi på en tränare? själv har jag lagt ner med den branschen. Jag ogillar hur han är som tränare och allt han gör men har lagt ner skriveriet om honom då jag vet att det inte leder någon vart. Vi ogillar Mourinho och dem ogillar Pep, Vi hatar Ramos och dem hatar Alves, dem tycker att Ronaldo är bäst och vi tycker Messi osv....

Aja, nu ska man lägga sig då man har en tidig träningsmatch. Hoppas att den konstiga, obehagliga känslan av besvikelse,lättnad,ilska och att man är nöjd går bort går bort imorgon. Godnatt Cules!
Coach pep -
Madridtista4Ever

Om du kikar in här så hylla mästarna istället för att skriva "PEPE<3", för ingen bryr sig om dina homoerotiska känslor för en psykiskt instabil alien.
Barcelona Capitán - El tiburón
Hur bra tränare Mourinho än må vara, så finns det fanimej ingen mer patetisk människa inom fotbollen! Allt hans gnäll orättvisor får en ju att vilja kasta sig framför tåget.
"-Jag skulle vilja se Barça vinna mot 11 motståndare", vad sägs om att våga skippa bussen nästa gång du spelar inför 80.000 hemmafans?
Barcelona Frodo
2011-04-17 01:43
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Mourinho är så pinsam att till och med folk inom Real Madrid har svårt för hans "metoder". En matchdelegat vid namn Chendo trotsade honom för några månader sen för att han beordrat honom att sätta press på fjärdedomaren. Chendo replikerade med att säga "så här gör vi inte i Madrid".

Mourinho har hittills klagat på:

*Kalendern
*Domarna
*Andra klubbar likt Sporting för att ge matcher till Barcelona
*Att Ronaldo blir fälld hela tiden
*Att media är emot honom
.....och mycket annat bullshit vecka in och vecka ut.
2011-04-17 01:39
Jag ser likheter mellan den här matchen och matchen på Camp Nou. Skillnaden var Pepe på mittfältet. Men hade vår trio - Messi, Xavi och Iniesta varit heta så hade vi kunnat splittra på deras mittfält och tryckt ner deras lag. Deras kontringsförsök var sällan farliga.

Ingen press på bollhållare och om det fortsätter så tackar jag och tar emot. Piqué fick gå upp långt, Busquets var sällan pressad.
Barcelonistas
2011-04-17 01:38
Den utvisningen och straffen kan inte bli mer solklar, men det är trots allt Mou vi snackar om. Han kommer aldrig bli nöjd så länge den där portugisen inte dömmer hans matcher...
2011-04-17 01:36
Det som är komiskt är han sätt att träna tycker jag. Det Albiol gjorde mot Villa var ingenting i hans ögon, men Marcelos dykning var solkart straff enligt honom.

Som tränare för ett lag är det svårt att vara objektiv, men någonstans så får man ju fundera på vad som är rätt och fel. Han kan tycka att spelare filmar, men glömmer att det finns spelare i hans egna lag som filmar och som får fördelar. Men då är det givetvis okej. För det gynnar ju som sagt honom.

Usch! Fortsätt spela defensivt, det kommer att straffa sig.
2011-04-17 01:36
Sen så gnäller Mourinho aldrig när Di Maria filmar till sig straffar och bra frisparkslägen som leder till mål. Han är en feg hycklare som tror att han slipper kritik genom att skylla på domarna.

När säsongen är över och han står där utan titlar så kan han inte längre skylla på allt och alla.
Barcelona Yaya24
2011-04-17 01:33
Jag skulle gärna vilja möta Pepe i en duell.
Mourinho: "Raul Albiol will miss the cup final for a foul that was nothing."

Haha, patetiska människa.

Han fattar inte att spanjorer har en annan kultur än engelsmän. I England är median bra på att påverka domare och pressen är mycket större på dom. I Spanien kritiseras de inte lika hårt. Så när han snackar skit om domarna i Spanien så vinner han inget på det, tvärtom så ogillar de honom ännu mer.

I Spanien, speciellt mellan Madrid och Barcelona, ska det finnas respekt. Domarna föredrar tränare som Pep som aldrig pratar om domarna.
Campeon de la liga <3.
Coach pep -
2011-04-17 01:32
Heywood Jablome - Xavi

Det värsta var ju hur Marcelo med sitt äckliga tryne, efter att domaren blåst straff, skrek av glädje. Typ som att han vann en oscar för sitt skådespeleri. Fyfan vad man ogillar fanskapet.
Real Madrid Madridtista4Ever
2011-04-17 01:32
PEPE <3.
2011-04-17 01:30
Om Marcelo hade visat lite sportslighet så hade han inte fallit som han gjorde. Alves touchar honom. Han faller av egen vilja.

Mou, kan ju hålla sin tyst mun. Det är ingen slump varför hans spelare får röda kort mot FC Barcelona när han lägger upp en taktik som går ut på att sparka ner våra spelare.
Coach pep -
2011-04-17 01:24
Grande Messi!
Annons: