/spanien/barcelona/forum/12336.aspx/spanien/barcelona/forum/12336.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-04-19 13:26
Puyol sade ju redan från början att han tänkte följa med oavsett om han spelar eller ej, det kan tyvärr lika gärna bli han som gör Jeffren sällskap. Men samtidigt tror/hoppas jag att träningarna gick bra så att han får spela.
Real Madrid ___ЖIИ₲ ṜƋЦL___
2011-04-19 13:24
Lost Art Of Murder,
Summan av kardemumman är att matchen gav målchanser hos båda lagen på två HELT OLIKA spelidéer, men att säga att den som för bollen per automatik är det "offensiva" laget är fel, iaf så länge bollinnehavet till 80% är på ett ställe på planen där det är ofarligt dvs mittfältet fram och tillbaka.
Visst det "ser snyggt ut" att vara bollherre men alla culés så vad som hände när väl Madrid bröt och tog hand om bollen.
Som sagt, två olika spelidéer med lika mkt OFFENSIVT resultat.

Atlético addeh
2011-04-19 13:22
Underbart att både Puyol & Adriano finns med i truppen. Undra vem det blir som gör Jeffren sällskap på läktaren imorgon...
Barcelona NoGo™
2011-04-19 13:18
Match squad (cup final): 20 players. Puyol and Adriano included. B-team players: Fontas and Thiago

Valdes Pinto Alves Pique Puyol Milito Fontas Adriano Maxwell Mascherano

Busquets Xavi Keita Thiago Iniesta Afellay Pedro Messi Villa Jeffren

Puyi och Adriano med! :)
Lost Art Of Murder
2011-04-19 13:17
Nej, jag sa bara skillnaden i att täcka ytor och hålla i bollen. Jag vet inte ens hur målchanserna såg ut och köper inte statistiken rakt av, det är möjligt att Real hade fler chanser i statistiken men bedömningen av målchanser är rätt flyktig.
Jag såg dessvärre inte matchen då jag var upptagen på annat håll.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-19 13:17
Right Now > Training session. Final test to see if Puyol can play tomorrow. B-team players: Montoya, Fontas, Ilie, Thiago, Soriano

Illie??
Var tvungen att kolla wikipedia, CM/DM/RB tydligen :P

Det blev bara Thiago och Fontas från B-laget som kom med i truppen. Adriano och Puyol är även med.
2011-04-19 13:16
Lost Art Of Murder,
Sant, men vad har det med Madrid att göra? De skapade nämnligen fler chanser än Barcelona. Så du menar att vi inte hade bollen då?
Ett rakare spel när man väl bestämmer sig för att bryta sidledspassningarna, inga konstigheter.
Lost Art Of Murder
2011-04-19 13:13
Man kan inte skapa målchanser utan boll, det är skillnaden.
2011-04-19 13:12
Elbraco,
Jag håller med dig, i sådana här "tider" ska man nog ta 95% av allt källkritiskt.
Imorgon smäller det igen. Visst är det intressant att ett sådant "defensivt" Madrid ÄNDÅ vinner antal målchanser och 8-0 i hörnor.
Som sagt, två olika spelidéer men INGEN av dem är mindre farlig i slutändan.
Lika tråkigt som det är att vi positionsspelar, lika tråkigt är sidledspassande.
Pröva vara objektiva någon gång, det ger mersmak, jag lovar.

Hunting Bears
2011-04-19 12:33
RealMadridesmicorazón

Hur menar du då? Säg någon spelare som agerat som Pepe gjort med otaliga överfall. Gör gärna det.
Barcelona Barca4eva
2011-04-19 12:33
Dani Alves=The King

Det där var ju bara överdrivet -.-

Såg den igår, ganska skön faktiskt.
Real Madrid RealMadridesmicorazón
2011-04-19 12:30
Dani Alves=The King

Om Pepe är en som person som bara mentalsjuka personer gör då borde hal er klubb fan sitta där inne då. ; )
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-19 12:26
Verkar som att Arbeloa - Ramos - Carvalho - Marcelo spelar i Madrids backlinje imorgon. Ser ut som en backlinje som Barca kommer njuta av att möta.

Jag har bara positiva känslor just nu angående matchen. Madrids spel övertygade inte mig sist iaf.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-04-19 12:17
RealMadridesmicorazón //

Pepe är en brutal person som gör saker och ting som bara mentaltsjuka personer gör på en fotbollsplan. De är liksom inget att gömma under stolen tror många andra fans tycker likadant..
Konstigt att han lyckas komma undan saker och ting. Karate sparken mot lyon spelarn va ju sjukt, Pepe får flipp för ingenting..

Att han klara sig utan att få kort i l clasico är bara komiskt. Knuffen på Keita bakifrån va minst ett gult kort men Pepe klarar sig utan vet inte hur men han gör de..
Att de sedan ryktas om att han har spotta på Barca spelare jaa de låter inte så värst konstigt..
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-19 12:16
Carles Puyol tränade tidigt imorse för att kolla hur pass illa skadan är, om han kan lira eller inte. Det verkar som att det gick bra då tidningen inte nämner några bakslag under träningen.

Vi får hoppas på att han finns tillgänglig för spel, men att han får sitta på bänken.

----

En vanlig dag på SF. Loggar in, ser att ett par madridistas klagar över allt mellan himmel och jord, loggar ut.
2011-04-19 12:15
Adidas video inför CdR-finalen!
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-19 12:12
Nyheten om att Pep ska ha spottat på ett par Barçaspelare kom å andra sidan från MD, medan det här med Piqué är taget från en blogg. Därmed inte sagt att det som MD publicerade är per automatik sant. Minns att efter 5-0 segern på Camp Nou i höstas skrev journalisten Xavier Bosch i just MD att Xavi ska ha gått fram till Lass Diarra och hånat honom efteråt i spelartunneln, den här incidenten där Xavi ska ha gett fransmannen en boll och sagt något i stil med "varsågod, ni har ju inte sett skymten av den under hela matchen".

Någon dag senare ska Xavi ha förnekat att detta skedde. Eftersom det inte framgår vem som skrev artikeln om Pepes spottloskor är det svårt att avgöra sanningshalten i det hela, framför allt om det visar sig att Bosch skrev den.
Barcelona Denyo
2011-04-19 12:09
gå till dit eget forum ni grinar ju så fort man skriver där så då ska ni hålla på kladda här heller
2011-04-19 12:08
RealMadridesmicorazón

Snacka om att dra alla över samma kam. Personligen bryr jag mig inte om vad Pepe gör länge för jag tycker ändå illa om honom och han har redan en bakgrund av att vara våldsam/aggresiv.

Pique kanske är en skämtare men han har inte gjort något som kan anses vara stötande mot någon madridista, så varför skulle han plötsligt lacka ur nu?
Stämningen efter matchen var ju knappast hätsk eller liknande. Barcaspelarna gick ur som vanligt, det enda var ju att Iker var sur för att han ville att Real skulle hylla publiken.
Real Madrid RealMadridesmicorazón
2011-04-19 11:54

Ni gjorde precis samma sak när det kom ut att pepe "hade spottat på en barcelona spelare". Överdriv inte nu, för ni gjorde samma jävla skit när nyheten om pepe kom. Ni skrev att hans plats var på mentalsjukhus och att han är en psykopat.
2011-04-19 11:50
_KING RAUL_

Varför ska man ta det med en stor nypa salt när flera hundratusentals maränger som aldrig har hört talas om källkritik nu sitter och tror att Pique är någon slags jävla extremkatalan? Det är ju bara att gå in på Puertan där flera sitter och klagar utan att tänka efter själva först. Skriver man något sådant om motståndarspelare bör man ha jävligt bra belägg för det.

Personligen tror jag inte att något av det hände (Pepes spottloska eller Piques "Long Live Spain" (lol)). Isåfall borde man ha hört något mer om det efteråt...
Barcelona Hetfield
2011-04-19 11:43
Snälla, man får väl ta och vara lite mer källkritisk än att köpa allt en maräng skriver. Pique må vara en clown ibland, men han skulle aldrig pissa på alla sådär.

Fan, marängerna börjar bli som Arsenalfansen som bajsar på sig så fort Xavi öppnar munnen.
2011-04-19 11:38
Hetfield,
Hört talas om ironi?
Dock är ju Pique inte bara katalan utan även Spanjor. Isf spottar han på Villa, Pedro & Iniesta också som inte är katalaner.
Ta det med blogginlägget med en STOR nypa salt.

Barcelona Hetfield
2011-04-19 11:35
Haha ska Pique ha sagt "long live Spain" när det även finns spanjorer i Real Madrid? Han är katalan, varför skulle han säga "long live Spain"?

Det vore som att en norrmän skriker "long live Sweden".
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2011-04-19 11:32
Man kan inte lita på det där, varken att Pepe spottade eller att Pique skrek så. Bekräftas det så ja, tills dess...
Cigge
2011-04-19 11:30
Självklart tog Iniesta en varning med mening. Vad skulle han till Ukraina och göra när ni ledde med 3-0?

Jag tycker dock att det vore horribelt om han blev avstängd. Alla spelare tar mer eller mindre så kallade taktiska varningar numera, vilket är helt rätt enligt mig. Så länge UEFA har ett sådant varningssystem så får de helt enkelt skylla sig själva. Jag hade tyckt att det varit mer idiotiskt om han INTE hade tagit en medveten varning.

Får spelare, klubb och tränare böter eller avstängning för att ta medvetna gula kort på grund av t.ex. fördröjning av spel kommer det leda till riskabla tacklingar istället. UEFA, FIFA och alla andra organisationer tänker inte särskilt långsiktigt...
2011-04-19 11:29
As they made their way back to the locker room, separated by that thin wall, Piqué shouted, while staring at the madridistas,”Long live Spain! Long live the Spanish Liga! Eight points, eight points! Españolitos, we’ve already beaten you for the Spanish Liga, we’ve showed you!” He then went on to scream, “Españolitos, now we’re going to win the Cup of your king!”

Angående bråket i spelartunneln.
Detta är taget från en marängblogg, och trollen på Puertan sitter och gnäller över det. Varför i helvete skulle Pique skrika "Long live Spain" om resten av det han skriker om handlar om hur de är spanjorer och han är katalan?
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-19 11:26
Barcelona's starting line-up on Saturday has cost 85M in transfer fees, Madrid's starting line-up cost 290M [via sport]

Vilket lag var det nu som var köpelag?
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-19 11:06
el Flaco.

Wow, vad fint! Kan vi hoppas på att Pep har gjort en film igen eller?
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-19 10:52
Majoriteten av B-lagsspelarna och Luchos tränarstab ska bege sig till Valencia imorgon för att stötta laget i finalen mot Madrid. Sergi Roberto och Marc Bartra däremot kommer inte kunna resa med sina lagkamrater eftersom de ska spela en vänskapsmatch med det spanska U-20 samma dag.

Annons: