/spanien/barcelona/forum/12334.aspx/spanien/barcelona/forum/12334.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-20 11:55

"Jag själv föredrar den elvan också då Masken är just nu för bra för bänken och Pedro är just nu för dålig för startelva!"

Co-sign. Man kan inte bara gå efter vad de har presterat tidigare i år. Just nu är Pedro inte alls i form och inte ens helt återställd efter sin skada. Mascherano, å andra sidan, har varit kanske bäst i Barca på sistone. Han förtjänar och han bör spela.
Om det blir pga halvskadade Puyol eller Pedros bekostnad får vi se, men rent spontant känns det bättre om Pedro vilas. Vi får mer stabilitet med den elvan du tog upp och det tror jag kan behövas mot ett tufft spelande Real. Tror faktiskt det t.o.m gynnar vår offensiv... dessutom får Pep två riktigt vassa jokrar att slänga in i Pedro och Afellay.
Barcelona Rodriiguees
2011-04-20 11:54
Skapade detta konto för ett jävla bra tag sedan som ni ser på min profil så märkte jag precis att arsenal var där haha FAILURE. Läser här varje dag, borde kanske börja skriva lite mer än vad jag gjort? Ikväll kammar vi hem guldet.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-20 11:48
Jag är nästan 100% säker på att om Puyol känner sig spelklar så kommer vi se Iniesta som ytter istället för Pedro och Masken som mittfältare tillsammans med Xavi och Sergio. På pappret kommer det vara en 4-3-3 uppställning men jag tror det kommer se ut så här.

-------------------Pinto---------------------
-------Puyol-Mascherano-Pique------
Alves---------Busquets-----------Adriano
-------------Xavi-----------Iniesta--------
--------------------Messi-------------
----------------Villa----------------------

Jag själv föredrar den elvan också då Masken är just nu för bra för bänken och Pedro är just nu för dålig för startelvan. Villa som inte gjort mål på 10 matcher nu borde egentligen också sitta på bänken men man vet aldrig med honom.

Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-04-20 11:43
hej
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-20 11:42
Har inte känt mig särskilt nervös inför denna matchen innan, men nu så.. kom igen nu! Sno titel nr 2 inför ögonen på Madrid.
eliot
2011-04-20 11:39
Undrar när vi får reda på om iniesta blir avstängd i nästa cl mantch. Fför det var väl idag vi skulle få reda på va?
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-04-20 11:31
Vore kul om Affelay fick chansen istället för Pedro. Vad säger ni?
Barcelona ForcaBarca
2011-04-20 11:28
Kom igen nu barca! Ta Real idag så att vi tar guldet!
Barcelona Rambla~
2011-04-20 11:26
Luis (SCP-Red)

Jo, precis som jag skrev tidigare så är säkert Sporting mer intresserade av ett lån och helst med köpoption utan att för den skull behöva sälja tillbaka honom inom 2 år till en låg kostnad. Det är nämligen detta Barcelonas nya ledning kommer att nyttja i framtida affärer när det handlar om de egna talangerna. Utländska klubbar blir nog svårare att övertala om detta jämfört med inhemska klubbar.

Muniesa har en utköpsklausul på €30m vilket talar för att Pep verkligen värdesätter honom. Jämför det med högerbacken Montoya som ryktas till Valencia som "bara" har en utköpsklausul på €3m.
Barcelona Hetfield
2011-04-20 11:10
Nyckelspelaren idag: David Villa.
Ja, bland andra nyckelspelare så hänger mycket på David Villa idag.

Mourinho kommer att göra allt han kan föratt stoppa Messi och Xavi, då kommer David Villa att få sina chanser idag, sen är det en fråga om han kan göra något vettigt av de som i första el clasicot.
Barcelona Ladinho
2011-04-20 10:26
Det var en läskig dröm jag upplevde i natt. Jag trodde att jag satt på Mestallia och tittade på El Classico. Messi gjorde två mål och vi ledde med 2-0 fram till 70:de minuten. Sen fick jag inte se mer för min kompis väckte mig :D:D Tänk om det inträffar..

Skämt o sido jag hoppas att Guardiola ställer upp så offensiv startelva som möjligt. Idag ska vi bevisa igen för det känns som om att Madrid fans har fått lite luft efter 1-1
Spanien Luis (SCP-Red)
2011-04-20 10:25
Rambla//

Det har bara pratats om lån hittils, det skrivs att Pep uppskattar honom mycket och ska låna ut honom för att få mer rutin.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-20 10:21
Någon som vet något nytt om Iniesta angående kortet?
Barcelona Sano97
2011-04-20 10:20
Nu jävlar är det dags att vinna cupen och hacka marängerna i bitar haha! Viva la barcelona!
Barcelona Siempre Barça
2011-04-20 10:15
ni som vill bli taggade inför cup finalen så det bara titta på 5-0 matchen och 2-6 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-04-20 10:14
Den nya sf appen e riktigt grym, alla ni med iphone ladda ner den gratis från app store.. Kommer ej bli besvikna
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-04-20 10:12
Test Iphone...
,Sami
2011-04-20 10:07
David Villa Vs Arbeloa kan bli kul att titta på:)
Barcelona viscabarcelona10
2011-04-20 09:50
Jag hoppas verklig han starar så som du säger.. Men jag tror att Pedro får kliva åt sidani kväll, Mascherano kommer få spela med Xavi och busquets på mitten, sen i backlinjen blir det Alves, Pyuol, Pique och Adrinao/Maxwell och på topp Iniesta,Messi och Villa.
Barcelona Barcelona!!
2011-04-20 09:39
Pinto kommer spela har väl Pep sagt, sen blir det väl Alves-Piqué-Puyol-Adriano i backlinjen, om Puyol kan spela 90 min (?) han klev ju av skadad i lördags. På mitten tycker jag Xavi-Busquets-Iniesta och anfallet Messi-Villa-Pedro, även om Pedro inte riktigt har varit i form på sistone, kan hända att Afellay får spela också, men tror det blir Pedro.
Nu tar vi årets andra titel ikväll!! :)
!Andres Iniesta Lujan!
2011-04-20 09:29
ViscaBarcelona10

Pedro-Villa-Messi

Messi kommer ha en fri roll, och vara mer centralt. Mittfältet är kristalklart, inga konstigheter.

Iniesta-Busi-Xavi

Alves-Pique-Puyol-Adrian

Detta är den elvan jag hoppas på, men det finns andra alternativ, Masken keita och xavi på mittfältet, samtidigt flyttas iniesta upp på pedros kant. elr 2 pivote på mittfältet, busi och masken.
Barcelona viscabarcelona10
2011-04-20 09:16
Hur tror ni Pep startar ikväll ?

Pinto i mål ? :)
Barcelona Rambla~
2011-04-20 09:12
Luís:

Det hade gjort honom gott tror jag. Jag kan även tänka mig att han lämnar för en permanent övergång fast då med en låg köpoption på 2 år. Det är något Barcelonas ledning tänker använda sig framöver istället för att låna ut spelare hela tiden. Fast det är ju tveksamt om det funkar utanför Spanien. Klubbarna utifrån är kanske inte lika villiga på en sådan överenskomelse.
Spanien Luis (SCP-Red)
2011-04-20 09:07
Tack Rambla!
I Portugal ryktas det att bägge klubbarna är överens om ett års lån from nästa säsong.
Barcelona Rambla~
2011-04-20 08:59
Luis (SCP-Red):

Muniesa spelas iofs mest som vänsterback men har även varit ett alternativ som mittback när andra har saknats. I framtiden, när han mognat till, lär han nog vara en mittback.

Han spelar aggressivt och med mycket hjärta. I sin A-lagsdebut på Camp Nou blev han utvisad efter en halvtimme. :) Han är en ledartyp och många ser honom som nästa Puyol (lite väl tidigt att bedöma ännu).

Hans vänsterfot besitter en väldigt fin passningsfot och han är helt enkelt väldigt bekväm med bollen vilket kännetecknar många av de mittbackar som kommer från La Masia.

Fortfarande uppträder han lite valpigt, kan gå bort sig i positionsspelet. Han litar väl kanske lite för mycket på sin snabbhet förmodar jag. Fast det var förra säsongen man uppfattade honom som sådan. Under den här säsongen har han säkert mognat till under Luís Enrique. Han har kännts given i Barcelona B under hela säsongen.
Real Madrid ___ЖIИ₲ ṜƋЦL___
2011-04-20 08:53
Vad säger ni? Med tanke på jargongen här inne kommer Madrid krossas av glad anfallsfotboll och inte ha en suck mot mäktiga Barcelona... eller?
Spanien Luis (SCP-Red)
2011-04-20 08:21
Hej, någon som känner Marc Muniesa och kan beskriva hur han är som mittback. Styrkor och svagheter osv...Skulle uppskattas mycket, tack på för hand.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-20 02:09
Vampíro - Ánims Éric Abidal

TV3? Ja det var lite otippat, jag hade trott att den matchen enbart skulle sändas på Viasat Fotboll, eftersom dem haft en tendens att visa stormatcherna på Viasats extrakanaler tidigare under CL.

Men hur som helst skönt att man slipper kolla någon dålig stream. :P
Barcelona Barca4eva
2011-04-20 01:59
Om 19 och ½ timma är det avspark alltså...fy vad man längtar, ber till Gud att det inte blir en seg dag som senast och att matchen blir underhållande.
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-20 01:42
Vampiro

Såg det också nu. Helt otippat. Kul för mig som inte har TV10.
Annons: