/spanien/barcelona/forum/1233.aspx/spanien/barcelona/forum/1233.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2016-02-05 23:43
@FCB_Messi:
Just detta instämmer jag med till 100%. I reglerna står också att om regelövertramp är grovt ELLER upprepas kan skribenten komma att spärras. jag kan tycka att vissa lever farligt minst sagt. the cameroonians Jag kan inte minnas om jag tackat dig tidigare för allt det jobb du lägger ner för att hålla oss alla involverade och "up to date" med allt som händer inom klubben. Så jag känner att detta är ett utmärkt tillfälle att uttrycka in tacksamhet. Du är guld värd! Edit: Kul att Lion24 kommer in och stödjer DM1982 som moderator. Dels så att DM1982 kan få lite välförtjänt andningsutrymme men också för att jag tycker att Lion24 är ett bra val.
Barcelona Gabriel
2016-02-05 23:36
Var så nära på att gå in i fällan och försvara "the cameroonians", så nära på att glömma bort mitt löfte. Men du, Cameroonians, du vet ändå vad 99,9 procent utav forumet tycker och tänker. Nuff said!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2016-02-05 23:35
Enkos

Gnäller du inte? Du blir ju rosenrasande så fort Ronaldo gör mål och att våra spelare inte tar skytteligan på lika stort allvar som att vinna lagtitlar. Sen har du också uppmanat andra i forumet att jaga efter en journalist som inte röstade på Messi under Ballon D'or omröstningen.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-02-05 23:31
Jag (Lion24) uppskattar sannerligen uppskattningen. Men börja alltid med stor bokstav och efter punkterna, avsluta meningen med punkter. Jag har sett att du haft lite problem med just det där och jag förstår att man kan glömma nån gång, speciellt när man skriver med mobilen men inte upprepande gånger. Jag tänker låta dina senaste inlägg vara kvar så att du och alla andra förstår vad jag menar. /Mod
Barcelona Junta Dimision
2016-02-05 23:28
@Ali G:

Det var företaget som en av kandidaterna Agusti Benedito hade presenterat under valets gång. De skulle även erbjuda 80m euro om året.
Barcelona FCB_Messi
2016-02-05 23:27
Enkos Bartomeu kanske inte lyssnar på "the cameroonians", men vi alla andra här inne läser, lär , uppskattar allt han skriver . Till skillnad från dig . Att du ens kan säga något sånt till cameroonians är fan pinsamt. Jag hoppas att dom nya moderatorerna tar till hårdare tag och börjar spärra folk som sänker forumets nivå.
Barcelona Ali G
2016-02-05 23:19
Vad hände med företaget flight without wings som var redo att erbjuda €70M? Skulle vara en bra deal nu när vi är så desperata. Gå nästa säsong utan tröjsponsor? Då kan man säga hej då till Neymar då vi knappast har pengarna att förnya.

Barcelona Kröjff
2016-02-05 23:03
Den som inte förstått att politiken i och kring vår klubb och då inklusive "valet" av sponsorer, är av största vikt även sportsligt sett, har i stort sett ingenting förstått av vad devisen "MER än en klubb" faktiskt innebär på ren svenska; eller rättare sagt kommit att innebära, Inte minst med tanke på den snabba avveckling av klubbens värdegrund, som nuvarande ledning administrerar i en anda av tilltagande korruption och maktfullkomlighet Och det är opassande respektlöst att nån har mage att beklaga sig över att en äkta culé och klippa på forumet som cameroonians, lägger ned så mycket tid och kraft på att förutom sina strikt fotbollsmässigt väl så tänkvärda synpunkter som inte får glömmas bort i sammanhanget, också tar sig ansenligt med tid för att hålla alla oss andra ajour med vad som försiggår bakom kulisserna, i ett åtminstone teoretiskt sett fortfarande medlemsstyrt men alltmer multinationellt "företag" i fotbollsvärlden vid namn FC Barcelona. En traditionstyngd katalansk klubb som väl rimligtvis borde förpliktiga till en liten gnutta av samhällsintresse också mellan matcherna? För annars kan man som medlem lika gärna lägga ned sin röst i det aktuella sammanhanget.
Barcelona enkos
2016-02-05 23:03
@the cameroonians:

Jag skriver i alla fall om saker jag mår bra av och inte gnäller dag in och dag ut om sponsorer som om Bartomeu ens lyssnar på dig vad du tycker :)
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-02-05 23:00
Asså grabbar, jag höll precis på att skratta ihjäl mig. Såg troligen den bästa videon någonsin på MSN aka Bermuda triangeln. Hitta tyvärr ingen länk till den men jag såg den på Facebook, en sida som heter footbole. Har ni möjlighet, gå in och se den. Ni kommer inte att ångra er :-D
Barcelona Barca4life98
2016-02-05 22:49
Flavia Kolla ligatabellen i Frankrike då haha? PSG leder ju med typ 25 poäng efter halva säsongen...
2016-02-05 22:46
@Lion24:

diggar verkligen allt du skriver, o nu är du mod, härlig nyhet säger jag!
Flavia
2016-02-05 22:38
Ángel di Maria: "A lot of people say Ligue 1 is not of a high quality, but this is not an easy league. Barcelona and Real Madrid regularly win by four goals in La Liga, but that's quite rare in Ligue 1. Even the teams lower in the table can cause you problems" Ptja, man kan inte direkt säga att argentinaren har fel direkt... PSG har vunnit matcher med minst 4+ mål vid 3 tillfällen under denna säsong. Barca har vunnit matcher med minst 4+ mål vid 8 tillfällen under denna säsong. Madrid har vunnit matcher med minst 4+ mål vid 8 tillfällen under denna säsong.
Barcelona the cameroonians
2016-02-05 22:06
@enkos:

...skrev han som så sent som igår informerade om att Beckham ska skilja sig...

Men visst, ska inte sticka under stol med att jag anser att det är roligare med politik än meningslösa jämförelser mellan spelare eller en massa kommentarer kring andra forum. Så(da)n är jag.
2016-02-05 22:05
Ferran Soriano han hade kontrollen över ekonomi o skötte det grym! när han stack. då rasade allt. nu är han i city=(
Barcelona Junta Dimision
2016-02-05 22:01
@Barcelonistas:

Då hade vi också en ekonomi som sköttes med en bra strategi och inte i fritt fallet vi är i nu.
Flavia
2016-02-05 22:00
Barcelonistas Vi har fortfarande Unicef på tröjan, skillnaden är bara den att loggan sitter på baksidan istället för framsidan.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-05 21:55
Vi hade ingen reklam på tröjorna ändå lyckades vi vinna 3 Cl titlar.

2006
2009
2011

09 och 11 hade vi visserligen Unicef men det är inte samma sak.
Barcelona Junta Dimision
2016-02-05 21:48
@enkos:

För att det handlar om klubbens välmående och framtid vilket i slutändan påverkar det sportsliga ordentligt.
Barcelona enkos
2016-02-05 21:45
Förut visste vi när det stod mod. och ett inlägg raderades att det var dm1982 men nu kommer vi inte vara lika säkra alltså :)
Lion24
2016-02-05 21:42
Hej kära culés!

Jag tänker meddela att jag har fått den stora äran att vara moderator på detta forum tillsammans med DM1982. Nu har vi alltså blivit två moderatorer och jag personligen har enormt stor respekt för det jobb DM1982 har lagt på forumet. Jag ska försöka lära mig så mycket av DM1982 som möjligt. Les Rambles går som en berg och dalbana, ibland är det fantastiskt att läsa här inne men ibland så dyker det upp en del ointressanta saker, om jag uttrycker mig milt. Jag (och DM1982 för den delen) ska fösöka göra Les Rambles till ett ännu bättre diskussionsforum. Alla vi måste hjälpa varandra, alla har ändå ett litet ansvar för hur nivån på forumet ska vara. Jag vill också påpeka att jag har jobb, jag har familj, så jag kanske alltid inte kommer vara på ''plats'' vid rätt tid men kommer se igenom forumet varje dag. Det sköter DM1982 ändå riktigt bra.

Jag finns tillgänglig för allihopa om det är någon som har en fundering, tveka inte då att skicka ett PM. Låt oss respektera varandra här inne, vi har trots allt nånting gemensamt och det är att vi alla är Barca fans. Trots att vi aldrig har sett varandra (några få undantag kanske som samlats vid en match) så känns det ändå som om vi ''känner'' varandra. Som sagt, varje skribent har ett ansvar för att forumet ska hålla en sån hög nivå som möjligt.

Ta hand om er!
Barcelona enkos
2016-02-05 21:41
Hur orkar ni bry er om sponsorer? Ni skulle må bättre om ni bara tänker på det sportsliga och inte slår huvudet om det blir Pepsi eller Coca cola..
Barcelona Blaugrana91
2016-02-05 21:33
the cameroonians Nu spekulerar jag bara, men vad säger att man NU har börjat förhandla med Pepsi? Bara för nyheten nu har läckt till media? Mycket händer nog bakom stängda dörrar. Har dessutom ryktas förut om just Pepsi, sen undrar jag vart vissa fått uppgifterna om att klubben reser till super bowl för att kontakta Pepsi? Det jag läst är man är i förhandlingar redan och nämns inget om super bowl. Nåja återstår att se hurvida det stämmer.
Barcelona Junta Dimision
2016-02-05 21:32
@Blaugrana91:

Manchester United genomgår fortfarande en generationsväxling från Sir Alex eran, det är inget lätt jobb att ersätta den prägeln han hade på klubben speciellt när en stor majoritet av truppen han vann ligan med i sin sista säsong spelade på sina sista noter av sin peak. Nu var det inte det jag syftade på baserat på deras ledning, men precis som Cameroonians sa så har Manchester United vassa affärsmän i sin ledning och inte amatörer som inte kan fixa en sponsor till världens största klubb, dessutom är varumärket Manchester United väldigt stort även om klubben varit på någorlunda dekis efter Sir Alex lämnade. Jag tror dock att det endast är en tidsfråga innan de hittar tillbaka till sitt gamla jag.
Barcelona the cameroonians
2016-02-05 21:20
@Blaugrana91:

Saken är den att det tar flera månader från det att ett avtal börjar förhandlas tills att det faktiskt är på plats och underskrivet. Faus jobbade ju halva 2015 med att få till stånd ett nytt avtal med Qatar. Det krävs många många timmar med de båda parternas juridiska avdelningar för att upprätta kontrakten osv.

Att tro att ett möte under Super Bowl skulle leda till ett avtal redan för nästa säsong är att ropa hej alldeles för tidigt.

Angående United så fick ju Chevrolets ansvarige direktör avgå efter att avtalet kom fram i media. Denne hade ju definitivt tagit sig vatten över huvudet och tecknade ett avtal långt över marknadsvärdet. Lägg därtill att Uniteds ägare är slipade affärsmän på en helt annan nivå än Bartomeu.

Vår numera valde president 'r visserligen VD för ett världsledande företag men inte verkar kunna anlita rätt folk när det verkligen gäller. Ja förutom Faus då, men honom sparkade han ju ut i somras innan valet. När han själv skulle ro ett nytt och bättre avtal fick han ju nobben som en alltför packad och pilsk kille precis innan stängning på krogen.

Skulle dock inte förvåna mig om det slut lir Qatar ändå och att Barto kommer framstå som en frälsare som lyckades rädda klubben undan ruinens brant. Men jag skriver det igen, vi vet inte vad det var för exakta klausuler i sommarens avtal, även om summan kanske kommer kännas okej är storleken på de resurser vi säljer ut större än vad som först var avtalet.

Det som är extra intressant är vilken påverkan ett tapp på 10% av intäkterna (som QA-avtalet skulle gett) får för konsekvens för Messis och framför allt Neymars nya kontrakt. Drar det ut på tiden får vi leva med ytterligare skriverier om hur United, City och Real sliter och drar i de båda stjärnorna. Bonus.
Barcelona Blaugrana91
2016-02-05 21:14
[QUOTE=Junta Dimision]För att Manchester United har kompetenta människor i sin ledning, dessutom har de inte ens träffats Pepsis representanter än, utan det ska ske i helgen under Superbowl av ren desperation. De åker alltså dit i tron om att de inte kommer att få Pepsi som sponsor. Nåväl majoriteten av culés får exakt som de vill i och med att Bartomeu är president. [/QUOTE] Om United hade haft en kompetent ledning så hade dem inte varit bedrövliga. Rapporterna jag läst säger att förhandlingarna med Pepsi redan är igång. Men som sagt minst€70M, allt under det är oacceptabelt.
Barcelona CRset
2016-02-05 21:04
Varför vrida och vända och bara erkänna hur bra och framgångsrikt ett lag eller en trio är? Jag går in och läser i Madrids forum. Där man påstår att BBC har så mycket svårare och deras mittfält levererar inte bollarna till dem på samma sätt som barcas gör till MSN. Att Benzema har de så himla tufft och kanterna hos RM är sämre än barcas blablabla. Ärligt talat? Kan folk inte förstå, att det finns en anledning till varför ett lag vinner och inte ett annat? varför en trio är så mycket bättre än den andra trion? FÖR att dessa tre spelare är BÄTTRE SPELARE än de andra tre. FÖR att vårar mittfält är BÄTTRE än deras mittfält, för att vårt lag är bättre än övriga europas lag. Svårt att fatta?? Visst vi har en era nu som vi haft i över 10 år och så länge klubben och värnungarna sköts på ett snyggt sätt så lär vi fortsätta vara ett topp-3 lag i Europa. Övriga lag måste skapa sig sin egen framgångssaga och ett vinnande koncept. Ska Milan-fansen gå runt och säga ”fan va mycket tuffare Carlos Bacca har på topp än suarez, suarez spelar med bättre yttrar än Bacca. Bacca hade gjort det minst lika bra som suarez ifall han spelade på topp i barca”. Kom igen, det går att vrida och vända i evigheter, men faktorn kommer alltid kvarstå. Vi har de bästa spelarna och det bästa spelsystemet, taktik, träningsmetoder osv.

Det finns spelare som har kommit till oss genom åren och inte alls lyckats och som har rankats som bra spelare. Så de där med att ta Rooney, Benzema eller vem fan som helst och sätta in i vårt lag och att den skulle göra det lika bra som exempelvis Suarez, är bara skitsnack. Trots våra träningsmetoder, trots att spela och träna med spelare som iniesta, messi, xavi osv gör dig inte automatiskt till en superbra spelare. Du kanske blir mognare spelare, men inte automatiskt en världsstjärna. Vad hände med David Villa? Afellay? Fabregas? listan kan göras lång på duktiga spelare som har kommit men inte riktigt lyckas på samma sätt som i tidigare klubbar. Du behöver vara ruggigt bra spelare för att klara av och spela på en nivå bredvid Neymar och Messi. Annars syns dina misstag så tydligt och din kvalitet kommer ifrågasättas direkt.
Barcelona Junta Dimision
2016-02-05 21:00
@Blaugrana91:
För att Manchester United har kompetenta människor i sin ledning, dessutom har de inte ens träffats Pepsis representanter än, utan det ska ske i helgen under Superbowl av ren desperation. De åker alltså dit i tron om att de inte kommer att få Pepsi som sponsor. Nåväl majoriteten av culés får exakt som de vill i och med att Bartomeu är president.
Barcelona enkos
2016-02-05 20:59
Barcelona har ansökt om att spela cup finalen på Bernabeu. Återstår att se om Real kommer bygga nya toaletter just då
Barcelona Nemesis 10
2016-02-05 20:55
Levante spelaren Jose Luis Morales går ut officiellt och förvarnar Neymar inför matchen på söndag:

He thinks "it's easy, when you're winning, to do everything that he does".

He also added that it can upset an opponent when they "are losing 5-0 and he starts doing inappropriate things". "You dont like it when they play with your pride when you're losing."

Morales also sent a message to Neymar. "One day someone will cross their wires and he could get hurt."

Vad ska man säga om det här? Tycker det börjar bli löjligt att vuxna män ska gråta över att dom blir bortfintade av en bättre spelare, snart kommer det väl införas gult kort för förnedring av motståndare.

Källa: Sport
Annons: