/spanien/barcelona/forum/12329.aspx/spanien/barcelona/forum/12329.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-19 00:23
Det är bara upp till Barcaspelarna att se till att Mourinho får sparken efter säsongen. Vinn CL, CdR och ligan, så har vi slagit Madrid i alla 3 turneringar, förnedrat dom med 5-0 hemma och inte förlorat en enda clasico av fem.

Det är historiska förluster som kommer att förfölja Mourinhos karriär så länge han håller på med fotboll. När han har pensionerat sig så lär han drömma mardrömmar om den här säsongen.

Som sagt, upp till Barcelona att tysta idioten en gång för alla.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-19 00:21
Om Ramos och Alonso fick bara en match måste det ske mirakel för att Iniesta ska missa en match till, han har ju redan missat en match.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-19 00:21
Jag bara hoppas att han inte får ut något utav hans pajasfasoner...Att Barca inte påverkas negativt inför cupfinalen pga att detta, att Iniesta slipper avstänging, och att domarna inte låter sig omedvetet påverkas av allt som Mourinho har kört som ett mantra i pressen.
Fyfan om man ska kunna vinna något på att bete sig illa.

Godnatt på er!
Barcelona Blaugrana91
2011-04-19 00:16
Mourinho är ett svin, t.o.m folk i Spanien verkar ju ha börjat tröttna på honom, kolla bara både Marca och AS verkar inte ens tåla honom längre...

Mourinho och hans taktik är en skam för fotbollen och hans taktik kommer göra att Real Madrid snart kommer vara en skam för Spansk fotboll.

Ska bli intressant att se om han får vara kvar i Real , har Real som klubb sjunkit till Mourinhos nivå i hopp att vinna något och därmed behåller honom? Samtidigt som dem då riskerar att beskrivas som en skam för Spansk fotboll.

Blir intressant att följa...
Atlético addeh
2011-04-19 00:15
Iniestas frånvaro i förra årets semifinal putsade ju till Mourinhos cv avsevärt- Gud förbjude att Andrés blir avstängd, någon rättvisa måste det väl ändå finnas här i världen.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-19 00:12
Pinsamt om Iniestas avstängning förlängs. Mystiskt att detta tas upp nu och inte direkt efter matchen mot Shakhtar.

Att en delegat från UEFA är den som ska ha reagerat på detta tror jag inte på för fem öre. Det är något som inte stämmer. Att betslutet tas samma dag som finalen mot Real Madrid gör bara saken ännu värre för Barcelona.

Skulle det bli så att Iniesta blir avstängd i ytterligare en match så är detta ett starkt bevis på att UEFA vill sätta käppen i hjulet för Barcleona.
Barcelona Barca4eva
2011-04-19 00:08
"Abidal was also at the training ground. The French player did some running, as in recent days, and as part of the natural recovery process, also did some ball work."

Det är så underbart att få läsa sånt om Abi...saknar han sååå :,)
2011-04-19 00:06
Tror ni Barca kommer missgynnas pga Mourinhos äckelfasoner? Jag pratar om både ligan och cuperna framöver. Alltså, tror ni att domare/förbund osv påverkas av honom eller slår det tillbaka mot honom själv?

Uppståndelsen kring Iniesta lär väl stör Barca i alla fall, eftersom domen kommer på onsdag. Oavsett vad domen blir är det ett störande moment i uppladdningen inför cupfinalen.
Barcelona Frodo
2011-04-18 23:56
Rambla~

Media är Mourinhos skyddsnät. Vissa säger att han använder sina utspel för att skydda spelarna. Jag tycker snarare (precis som Cryuff) att han använder sina utspel för att inte snacka om fotbollen han producerar. Istället för att besvara frågor om varför han spelar med 3 pivotes eller långbollar så drar han upp annat avledande bullshit.

Hans klagomål på domare och spelschemat har han använt i Porto, Chelsea och Inter också. Även 10 vs 11 är en klassiker. Förhoppningsvis går inte domarna på hans skitsnack och varnar för fult spel. Hur Pepe undkom ett gult kort senast är ett mysterium.
Barcelona Barca4eva
2011-04-18 23:56
Det händer ju knappast att Barcas överklaganden går igenom...
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-04-18 23:55
Rambla~

Håller med fullständigt, sen att folk hyllar honom som en Gud för att han deffar 90 minuter och får flera miljarder att handla för i sin klubb (Chelsea, Real, Inter) så är allt han gör okej enligt dem.. Otto Rehhagel fick knappt 40% utav samma cred som Mourinho fick förra året när han vann EM med Grekland, istället whinade alla att de vann alla sina matcher med 1-0.
Men när den spektakuläre Mourinho spelar kontringsfotboll på sin hemmaborg är han ett geni.

Mourinho är ett jävla svin som borde dra så långt som möjligt från spansk fotboll.

Jag kanske kryddar lite enormt men precis som Rambla~ säger så är Mourinhos tårar alldeles för mycket.
!Andres Iniesta Lujan!
2011-04-18 23:54
Vi pratar om Iniesta en spelare som på egen hand kan avgöra en semifinal. Om nu (gudförbjude) han skulle bli avstängd kan det kosta oss en final plats. Han är superviktig i vårat vinnande koncept. Det fick vi även se mot inter föra säsongen i cl.
Barcelona Rambla~
2011-04-18 23:53
Heh, någon gång måste de statuera exempel. Med vårt vanliga flyt så skulle det inte alls förvåna mog om det sker just nu.
Atlético addeh
2011-04-18 23:51
el Flaco

Jag är också ganska säker på att kortet var medvetet, men det går fortfarande inte bevisa då det var "snyggt" gjort. Det kan ju knappast jämföras som det Ramos gjorde. Om det blir böter, fine, jag tror Iniesta har råd att betala räkningarna ändå, men ytterligare en match avstängning vore horribelt.
Barcelona Rambla~
2011-04-18 23:48
Alltså, jag bara satt och väntade att något sådant här skulle dyka upp. Varför i helvete kan det aldrig vara lugnt och som vanligt inför möten mot ett lag som tränas av Mourinho? Det är alltid något jävla tjafs som alltid dyker upp inför eller efter matcherna. Han drar till sig trubbel och tjafs som skit drar till sig flugor. Jag är så trött på fanskapet. Hoppas att han drar tillbaka till Italien eller England efter denna säsong. Madrid lär bara må bra av det i långa loppet.
Barcelona Rambla~
2011-04-18 23:42
Frodo

Det är endast så Mou kan nå framgångar när han möter klassmostånd. Han måste tillåtas av domarna att spela över gränsen. Det är detta alla hans sk geniala utspel och drag i media i slutändan går ut på. Skaffa sig psykologiska fördelar.
!Andres Iniesta Lujan!
2011-04-18 23:42
Det vore en skandal om Iniesta blir avstängd i semin för den varningen han fick mot shacktar. Det finns absolut inget bevis om det var medvetet elr ej, däremot så var incidenten i madrid matchen mycket värre. Och då fick bara alonso och ramos böter.

Som sakt vore en skandal om Iniesta blir avstängd.
2011-04-18 23:41
Jag kan inte tänka mig att Iniesta verkligen blir avstängd. Blir han det är det fruktansvärt löjligt. Nästan lika löjlig som Mourinho..
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-18 23:40
Rambla: "Här ligger en död hund begraven".

Jag gisaar på att det var Mourinho som såg till att döda den hunden.
Barcelona Rambla~
2011-04-18 23:39
Att detta kommer fram just nu så långt efteråt är som Barcadinho är inne på väldigt suspekt och misstänksamt. Här ligger en död hund begraven.
Barcelona Frodo
2011-04-18 23:39
Mous konstanta gnällande lär säkert sätta sig in i domarnas huvuden. Real lär spela fulare och fulare samtidigt som domarna kommer tänka på att inte visa ut Realspelarna.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-18 23:38
Barcadinho.

"Men en sak är lite farligt här. Hur kommer man kunna bevisa i framtiden när en spelare tar ett taktiskt kort resp vanligt kort? I vissa situationer är det väl uppenbart, men det är oftast långt ifrån tydligt."

Precis det jag menade i mitt tidigare inlägg. En spelare "måste" då alltså tackla en annan spelare vårdslöst för att det inte ska se ut som han tar det taktiskt.
2011-04-18 23:35
addeh/

Jag tror att Iniesta tog det gula kortet fullt medvetet, men trots det måste UEFA vara konsekventa och bara ge honom böter, precis som i fallen med Sergio Ramos och Xabi Alonso. Att ge ytterligare en matchavstängning till en spelare som provocerar fram ett gult kort på sig själv är absurt när man inte applicerade samma bestraffning på ett par spelare som tvingade fram sina egna utvisningar.
Barcelona Barcadinho.
2011-04-18 23:35
De får ge honom böter, precis som Mou, Alonso och Ramos fick. Man ska vara konsekvens.
Jag tror Ramos o Alonso fick ca 10 000 euro. Mou fick mer.

Uefa kommer att meddela sitt besked på onsdag, alltså samma dag som cupfinalen, störande.
Varför tog det så lång tid? Det handlar ju om kortet första matchen på CN. Det var rätt länge sen.

Men en sak är lite farligt här. Hur kommer man kunna bevisa i framtiden när en spelare tar ett taktiskt kort resp vanligt kort? I vissa situationer är det väl uppenbart, men det är oftast långt ifrån tydligt.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-18 23:34
1.70-ligan - Anims Abidal!

Det är Mourinho som ligger bakom allt...
Precis som Rambla säger så har dem säkert påverkats av äcklets ständiga gnäll i media...

Jag är så trött på Mourinho...
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-18 23:33
Är det principen att han blir avstängd i nästa match som svider för UEFA? I sådana fall får dem gå till sig själva som har regler som man kan "utnyttja". Om det är att han tog en medveten varning så får de börja stänga av spelare även om den varningen inte resulterar till en match avstängning.

Dem sätter sig i en sådan situation där en spelare helt enkelt borde tackla en annan spelare för att få ett medvetet gult kort, för att det på så sätt skulle kunna vara omöjligt att bevisa att det var just medvetet.
Atlético addeh
2011-04-18 23:32
Som flera vad inne på är hata ett väldigt starkt ord men det finns flera spelare i Real Madrid jag helt enkelt inte tycker om. C.Ronaldo & Di María för deras filmningar, Ramos & Pepe för deras allmänt idiotiska och våldsamma ageranden för att nämna de värsta. Casillas har jag största respekt för, utan honom skulle Madrid inte ha någon själ kvar.

Såg för övrigt att Villarreal vann knappt hemma mot Zaragoza efter straffmål av Rossi. I och med den segern kan nog ubåtarna ändå pusta ut då man i stort sett säkrat fjärdeplatsen vilket innebär CL-kval.

el Flaco

Även om det må vara medvetet kan UEFA omöjligt bevisa det då Iniesta, om nu så var fallet, skötte det väldigt snyggt. Och när Madrid-spelarna inte blev avstängda efter sina ageranden så vore det väldigt konstigt om Andrés skulle bli avstängd nu. Det vore bara löjligt.
Barcelona Rambla~
2011-04-18 23:31
1.70

Korten nollställs inte. De behålls genom hela turneringen. Nästa avstängning sker vid 5 kort.

Det är ingen som kan svära på att Iniestas kort är avsiktligt. Allt detta beror på Mourinhos lipande i pressen där han framställer sig själv som någon jävla slags martyr eller Jesus på korset. Tyvärr så går hans budskap fram.
2011-04-18 23:28
Det är sannerligen skamligt om det går igenom. Vore första gången det skulle ske i såna fall. Ramos och Alonso fick som sagt bara böter. Nu på onsdag ska UEFA fatta sitt beslut. Jag kan inte tänka mig att de är så pass inkompetenta att Iniesta missar matchen på Bernabéu.
2011-04-18 23:19
Haha, är detta ett skämt eller? Iniesta har redan fått sitt straff med en match avstängning. Han ska stå på 0 kort inför CL-semin.
Vad har UEFA för rätt att stänga av honom? Han tog för fasen sin varning i 60:e minuten eller nåt liknande och det var en "helt vanlig varning". Inte lika uppenbar som det Ramos gjorde i gruppspelet. Jag är inte ens säker på att Iniesta tog sin varning med flit...Så, vad har de för motiv att stänga av honom i mötet på Bernabeu? Löjligt å det grövsta om detta går igenom. Det kan inte gå igenom.
Annons: