/spanien/barcelona/forum/12321.aspx/spanien/barcelona/forum/12321.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 11:27
Hetfield

Kom igen nu överdriver du, det var fortfarande en titel vi kunde vinna och det mot våra rivaler.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-21 11:24
åh, jobbig j*vla dag..
Barcelona Mr. H
2011-04-21 11:18
Man vill inte ens skratta åt det...

http://www.youtube.com/watch?v=sY9-IWFH0S4
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 11:17
Ronaldo99

Vi spelade inte tillräckligt snabbt i första halvlek, spelarna var stillastående. I andra halvlek gick passninspelet snabbare, och det var betydligt mer rörelse i Barca, och vi var överlägsna i andra halvlek.

Jag tycker vi ska ta med oss den andra halvleken, vi spelar i stora perioder ut madrid. Det var bara tillfälligheter som avgjorde matchen. Men ska inte ta ifrån madid någon, fotboll handlar om att göra mål och tyvärr för oss blev det madrid.

Jag bar bytt nick nu, jag är Barcelonistas, så inga konstigheter :)
Redaktionen
2011-04-21 11:17
Mängder av spärrar utdelade retroaktivt för det som skrivits under det senaste dygnet. Nolltolerans framöver för madridistas som inte kan ta en seger utan att bete sig som idioter. Skärpning!
Barcelona Hetfield
2011-04-21 11:16
Seriöst, kan folk bara släppa den här matchen? Varför hålla på och tjata om den. Grattis Real Madrid, de var det bättre laget. Period.

Personligen så skiter jag i CdR då det är en Kalle Anka cup, vi har viktigare uppgifter framöver. Om vi åker ut ur CL så kommer jag att bli bedrövad, men igår så var jag rätt "meh". Det är kungens cup, och jag skiter i kungen.
Monarki är still retarded, men grattis till cupen, ni förtjänar det. När man har en överbetald mupp som striker så är det svårt att göra mål.
Yeah, I said it.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-21 11:12
Arbeloa gör vad han kan mot sina landslagskompisar.
Real Madrid Ronaldo99_
2011-04-21 11:09
Diar Iniesta Shekha

Snälla, det var ju knappast spelarbuss vi körde med igår. Vi låg i man-mot-man press över hela plan fram till Pique, speciellt i första halvlek och störde er i uppspelsfasen. Säg mig hur ofta ni ens nådde vårt straffområde?

Det var en rolig och skön match och ni alla kan gärna klaga på Barca o att ni spelade dåligt men att förringa Reals insats är lite dåligt.

Att vinna cupen är otroligt viktigt och än viktigare när det är Madrid o Barca som möts. Då går det utöver en trofe och handlar om mycket mycket annat.
Real Madrid ___ЖIИ₲ ṜƋЦL___
2011-04-21 11:05
Diar Iniesta Shekha,
Spelarbussen pressade tillbaka er så ni fick passa Pinto flera ggr. Konstig spelarbuss det där. Men CL tar ni lätt, så defensivt lag som Madrid vinner aldrig, inte en chans.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-21 11:00
Hur man än vrider och vänder på det så kan man inte anklaga någon för förlusten. Vi hade bara inte tur och allt gick emot oss. Men vi måste spela snabbare mot deras spelarbuss och Villa måste skärpa sig lite. Om Puyol är frisk ska han starta mot Madrid bägge matcherna och är det någon som vet något nytt om Abidal? Jag hoppas att vi spelar bättre i CL och är mer TAGGADE då för vi får inte spela som vi gjorde i första halvlek.

Sen var Pinto jävligt bra och jag tycker inte att man ska anklaga honom för målet, jag tror inte ens Valdes hade tagit det där..
David Villa #7
2011-04-21 10:59
Ramos tappar the trophy..
2011-04-21 10:52
Cúles,
Ja ni firade ju inte 2009...

Barcelona Barcadinho.
2011-04-21 10:46
Jag har jobbat med ungdomar i fotboll i Sverige i snart 15 år. Jag träffar samtidigt också vuxna runt fotbollen. Jag vet vad jag pratar om. Raul finns inte med på topplistan bland kända spelare, långt ifrån. Han är inte helt anonym, så menar jag inte. Men han hör inte till toppen. Han är inte som Zidane, båda Ronaldo eller Beckham typ. Han ligger på samma kändislistan som Van Nisterlooy på ungefär.

Men strunt samma, helt onödig diskussion. Tyvärr går det inte att redigera gamla inlägg.
Barcelona Cúles
2011-04-21 10:43
Märks att dem inte vunnit något på länge, snacka om överhypat firande av Copa del rey haha.
Barcelona Barça-MeTi
2011-04-21 10:40
Saknar Barcas spel som dem hade i Höstas fan ;( COME ON!!!!
Barcelona Barça-MeTi
2011-04-21 10:39
jag säger bara ensak grabbar. spelar barca som dem gjorde igår andra halvlek e jag inte ens orolig inför CL! men dem måste förfan skärpa sig när de gäller avlsut på mål fan.. hoppas nu till helgen Barca rycker upp sig och spelar bra mot Osasuna så dem e bra till CL! real har en svår match då dem kommer få spela på Mestalla igen o då möter dem Valencia..

VISCA BARCA FOREVER <3<3<3
Barcelona Barça-MeTi
2011-04-21 10:33
Grabbar kolla när dem tappar bucklan o den blir överkörd av bussen tack vare ramos haha

http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/article12915578.ab
Barcelona Decinho
2011-04-21 10:14
Till er som tappat hoppet, checka in länktips...
Vilken fruktansvärt bra andra halvlek vi gör! Det är bara tillfälligheter som gör att vi inte får in bollen. Men men, vi räcker ju inte alltid till. Nu tar vi dem på onsdag istället!
2011-04-21 10:08
"Raul, en spelare i mängden" Ha ha ha ha. Herregud vilken blunder.

Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 10:06
Första halvlek usel, andra halvlek fick vi se ett överlägset Barcelona där vi kunde avgjort hela matchen. Andra halvleken var väldigt positiv, och ser fram emot cl semin.
PedroRodriguez
2011-04-21 10:02
Blytung förlust igår men det är bara att gratulera Madrid. Sjukt hur vi dominerade i andra men inte lyckades få in bolldjäveln.

För övrigt ett mycket vackert mål av Ronaldo.
Fernando "El Principe" Redondo
2011-04-21 10:01
Barcadinho.

"Många mål i CL, men knappt många som vet vem han är utanför Spanien"

Du måste vara det största skämtet på denna sida. Knappt många som vet vem Raul är? Hahahah det gjorde min dag.
Barcelona Barcadinho.
2011-04-21 09:57
Hehe - KUNG Raul.

Raul är bara en spelare i mängden om du tänker fotboll i stort.
Varken kung eller en liten prins.
Många mål i CL, men knappt många som vet vem han är utanför Spanien.

Ciao.
Barcelona DM1982
2011-04-21 09:49
För övrigt så kallas ju el clasico för det eviga kriget så man behöver inte flippa ur vid varje förlust eller vinst. I slutändan är det alltid en match till och vi får ju chansen redan på onsdag. Helt ärligt, jag har lagt cupen bakom mig redan nu.
Barcelona Barcadinho.
2011-04-21 09:49
Och dagens Madrid – Mourinho tar all uppmärksamhet sägs det hela tiden. Det är bra att han tar fokus ifrån spelarna när det väntas viktiga matcher.

Men det stämmer också åt andra hållet!

Inters trippel kommer att vara Mourinhos trippel, Titlarna med Madrid kommer att vara Mourinhos titlar. Det är Mourinho som kommer att lämna starkt intryck i framtiden, varken spelarna eller klubblag som han har tränat för. Så tror jag det kommer att bli. Det är han som kommer att få all beröm hos folkets ögon, inte spelarna.

Han är ett stort ego på gott o ont. Han har tom lyckats göra en begåvad spelare som Ronaldo till en legosoldat.
Barcelona Barcadinho.
2011-04-21 09:44
1.70-ligan - Anims Abidal! -

Bara några uppmuntrade ord om fotboll mer allmänt.
Jag brukar dra det här exemplet, eftersom det är det mest tydliga exemplet inom fotbollshistoria.

När folk i min ålder tänker på världsfotboll tillbaka i tiden så dyker det upp på direkten Brasiliens landslag från 80 talet med spelare som Zico, Socrates och Falcao. Det var en romantisk våg som drogs över hela världen att titta på det här gänget. Det var så vackert och offensivt och tekniskt, helt briljant.
Men plötsligt hamnade det här gänget mot sitt första prov/bevis i ett VM i Spanien. Då kom Italienarna och slog dem med 3-2. Hela världen var chockad. Hur kunde det hända. Faktumet är att samma vackra gäng aldrig har vunnit en titel nånsin, inte ens Copa America.

Men tillbaka i tiden igen - det är trots allt det gänget som folk i min ålder kommer ihåg bäst, med ett stort leende och glimten i ögonen. Det finns knappt nåt lag som har så mycket respekt världen över.

Så det stämmer inte helt att det bara är titlar som räknas.

Och på klubbnivå – spelar ingen roll alla titlar hit och dit som många klubbar har vunnit.
Om vi tänker på de lag som har lämnat starkt intryck av sig i historias böcker världen över under min livstid, så ser det ut så.

70-talet – Ajax tid. Jag var rätt ung då, så för mig var det mystiskt.
80-talet – Liverpool. Tidigt 80-talet. Pool är i särklass mest populära lag bland 60-70-talister. De flesta som jag känner i min ålder håller på Pool
90-talet - Milan med de tre holländaren, Rijkaard, Gullit och Van Basten

Dagens gäng från Barca har vunnit många titlar och på ett vackert sätt. De kommer att vinna flera till. Folk kommer förmodligen komma ihåg detta lag om många år framöver. Det är lättare att komma ihåg vackra platser än tråkiga. Det tror jag att det blir så. Det här gänget kommer att stanna kvar i minnet av folk om 20-30 år.
Barcelona C.A.K (Lyon)
2011-04-21 09:34
Fascinerande hur stor kuk man kan få av att vinna spanska cupen.

"F*n vad underbart, och snälla ni här inne, sk*t i dvärgarna i Les Rambles. Dem tror på fullaste allvar att dem slår ut oss i CL."

Som att Reals 1-0 vinst på övertid gör det skamligt att tro på sitt eget lag.
Barcelona NoGo™
2011-04-21 09:29
Väldigt tung förlust igår :( Men nu är det bara att köra all in nästa vecka nu!
Barcelona DM1982
2011-04-21 09:28
Wow...för första gången önskar jag att vi hade ett stängt forum. Det är ju fullständigt uppenbart att vissa Realfans inte klarar av en framgång.

Trist att förlora en cupfinal och kanske lite extra trist att det var mot Real men jag kan inte känna att det är alldeles för jobbigt. Vi skulle förlora förr eller senare när vi möter dem så många gånger på så kort tid och vi förlorade faktiskt den match som betydde minst.

Hade vi förlorat ligamatchen så hade ligan varit i fara, nu kryssade vi och ligan är vår.

Förlorar vi i CL-matcherna är det värre.

Cupen kan jag klara mig utan även om det är kul att vinna den självklart.

Nu kan i alla fall Barcelona ta det lugnt och vila upp spelare till CL-matchen. Osasuna hemma ska vi bara ta även om vi vilar spelare. Real möter ett Valencia som säkert kommer vilja säkra tredjeplatsen och för övrigt behöver man inte extra motivation när man möter Real. Det måste säkert sätta sig rätt fint med en tuff cupfinal så Realspelarna kommer nog vara fint trötta.

Att vi förlorade en cupfinal kan vara till vår fördel till CL-matchen, nu blir spelarna säkert extra taggade att vinna. Mourinho har även avslöjat sina taktiska drag på två matcher så vi kommer inte kunna bli överraskade.

En final är alltid en final. Det är ett anfall som avgör och det är slut. När vi nu kommer till CL där det ska avgöras på två matcher tror jag att det är fördel Barcelona. Real kan inte backa hem på sin hemmaplan utan de måste satsa framåt. Det kommer öppna ytor och chanser som vi nu måste börja utnyttja.

Det är ingen idé att peka ut en enskild spelare igår, i negativ bemärkelse, men det är inte första gången Messi ska börja dribbla när det är riktigt farligt att göra så. Nu tappade han bollen och det blev mål.

Sedan visade Pinto att han är en mycket duktig målvakt och vi har tur som har honom som andremålvakt. Han räddade oss vid flera tillfällen.

Hur som helst, nu är det bara att gå all in på CL.
Barcelona petersays
2011-04-21 09:23
Video på det för er som missade det
Annons: