/spanien/barcelona/forum/12313.aspx/spanien/barcelona/forum/12313.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-06-02 16:03
Barca o Mort!

Tycker det är alldeles för många egna initiativ från spelarna. Många som verkar vilja visa upp sig. Dock inget annorlunda, matcherna på den här nivån brukar se ut ungefär så här.
Spanien Dragon Blood
2011-06-02 16:03
H.Alavi - Magico!

RVP pratade väl inte om filmningar utan om att motspelare klagar och sätter press på domaren för att få gula kort etc på motståndaren.
Barcelona Barca o Mort!
2011-06-02 16:01
Valencia ynglingen tar verkligen för sig därute. Förrutom straffen har han varit väldigt bra med sina dribblingar och löpningar. Verkar ha fri roll för han är överallt. Delofeu har desvärre inte varit något speciell, helt ok.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-02 15:53
>The Reporter<

Länktipset talar för sig själv. RVP ska kanske stänga sin mun helt och hållet gällande detta.
Barcelona Barca o Mort!
2011-06-02 15:51
Isco missade nyss straff för u19 som Juanmi fixade. Eller målvakten räddade snarare, väldigt lovande målvakt 8)
Barcelona >The Reporter<
2011-06-02 15:43
2011-06-02 15:26
Fernando Gago - King Of Barcelona

Länktips.
2011-06-02 15:24
Finns det stream till u19 matchen?
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-02 15:22
Nina
"@Cataloniaboy, jag tror tvärtom att de kan få ganska mkt speltid i Zaragoza, särskilt Oriol eftersom Agapito Iglesias ämnar försöka sälja Lafita.
Man kommer dessutom försöka hitta en ny klubb åt Ivan Obradovic (eftersom det finns pengar att tjäna även på honom) så Abraham och Paredes lär enligt vad jag fått omtalat för mig turas om lite på vänsterbacken beroende på hur det går, precis som Paredes och Obra gjort den här säsongen."
Vad jag har förstått så kommer ni dock värva ännu fler spelare, som säkerligen är tänkta att ta en ordinarie plats i startelvan. Det skulle se tunnt ut med Abraham och Oriol som förstaval i ett La Liga-lag.
Jag håller med addeh om att ni även i år kommer få en tuff säsong, men jag hoppas att ni klarar er, även om det kommer bli tufft.

Ps. Förlåt för att svaret dröjde.
2011-06-02 15:19
Startelvorna till matchen mellan Spanien och Montenegro.

Deulofeu startar, vilket han inte gjorde i den första matchen. Även Muniesa (kapten) och Sergi Gomez från Barça är med från start. Matchen börjar 15.30.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-02 15:03
Figeta

För mig vore drömmen den här sommaren att köpa Forlán och José Angel. Inte så komplicerat och de tillsamans kommer nog gå mellan 15-20 miljoner.

Vill att vi det här transferfönstret sparar pengar och bara köper spelare där det behövs. Vi behöver inte mer än de här två spelarna för att fortsätta slåss om alla titlar, förutsatt att alla nyckelspelare levererar.

Sen så skulle en värvning av t.ex Sánchez inte få mig att börja gråta heller. Får man honom för 30 miljoner så kan jag gå med på det. Han skulle nog bli en grym rotationsspelare på både vänster och högersidan.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-02 14:58
Helt sjukt att att Edu Oriol och Abraham får vars €300 000/år i Zaragoza och ungdomsspelarna Jon Toral (och Bellerin?) får samma lön i Arsenal. Nu är ju ju visserligen Arsenal ett topplag och Zaragoza ett bottenlag men konstrasten är ändå enorm eftersom vi talar om A-lagsspelare kontra 15-16 årningar.
Barcelona Figeta
2011-06-02 14:52
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

"Om inte den går igenom så bör man värva en mer äldre anfallare som spelar här i två säsonger som en reserv som alltid levererar"

Hoppas verkligen på en äldre anfallare. Igår kom ett rykte om att Pep vill värva en av Forlan,Kanoute,Guiza. Hoppas verkligen det stämmer då jag vill ge Bojan/Deulofeu en startplats i framtiden. Bojan kommer förhoppningsvis lånas ut och med den äldre anfallaren + Afellay,Jeffren så har vi tre anfallare på bänken.

Iniesta kan ju även flyttas upp som leder till att Thiago kommer få mer speltid. Men tror verkligen inte detta kommer hända då Rosell vill göra 1-2 crackvärvningar.
,Sami
2011-06-02 14:48
Lescott (Man City): "We need to stay away from Barcelona in the CL draw. I went to the final and they were probably the best team I've seen"
Barcelona Capitan Puyi
2011-06-02 14:43
En bollvinnare och en extra bollhållare som bäst. Ett defensivt inhopp precis som Keita som kan städa upp på mittfältet när vi leder.
2011-06-02 14:37
Kan han fylla någon funktion på vårt tremannamittfält?
Atlético addeh
2011-06-02 14:28
Som Hetfield sa, ganska lik Keita i spelstilen. Är inte den som tar allra störst plats och gör snurrfinter utan spelar ofta enkelt och gör det bra. Lite svagare på huvudet än Keita, men desto bättre med fötterna.
2011-06-02 14:27
Typ, en tvåvägsspelare eller?

Barcelona Barca4eva
2011-06-02 14:08
-down-
Barcelona Hetfield
2011-06-02 14:05
Tänk dig Keita, men bättre och mer teknisk.
2011-06-02 14:02
Vad är Sergi Roberto för spelartyp?
2011-06-02 14:00
addeh

Keita kommer nog lämna när Pep gör det, och stannar vår tränare mer än en säsong till så stannar nog maliern också, men troligen får han mycket mindre speltid.

För mig känns Sergi Roberto som en spelare som hade kunnat starta brevid en spelmotor/spelgeni, dvs Xavi, Iniesta eller i framtiden Thiago. Om ynglingen ska ta en startplats blir det dock efter Don Andrés har tackat för sig, vilket vi förhoppningsvis får vänta många år på, för jag tror inte att han går om Thiago i hierakin. Tills dess får han troligen vara en duktig truppspelare.
Barcelona Gourmet
2011-06-02 13:59
En rätt ironisk grej här. Några av er under pratar om hat hit och dit, men vem är det som hatar vem? Nina för en seriös diskussion och säger inte ett ord till er. Och ändå håller ni på.

Och så säger ni att det är HON som hatar?
Atlético addeh
2011-06-02 13:57
Mourinhos dubbelgångare var tydligen på Wembley i lördags. Jösses vad likt!
2011-06-02 13:55
Figeta

Jag tycker också vi kan må bra av en klassvärvning, men då i anfallet då jag knappast tycker det behövs en till spelare till mittfältet. Alexis Sánchez har länge varit min favorit för Barcelona att köpa, och jag hoppas inte han blir för dyr. Om han vill till Barcelona mer än alla andra klubbar så kanske man kan förhandla sig till ett hyfsat pris?

Om inte den går igenom så bör man värva en mer äldre anfallare som spelar här i två säsonger som en reserv som alltid levererar. Förstavalet där är Forlán, men Kanouté går bra också. På så sätt öpnnar chansen för både Bojan och Deulofeu att ta en startelvan om några säsonger.
Atlético addeh
2011-06-02 13:52
LAM Nr 10

Konkurrensen är tuff kring mittfältspositionerna i Barça, såväl A-laget som B-laget, men just Sergi Roberto är en spelare med lite andra egenskaper vilket jag tror kan ta honom långt. Thiago flyttas upp och jag tror Jonathan dos Santos försvinner, antingen permanent eller på lån, vilket då ger Roberto en helt annan roll nästa säsong. Han komme då vara förstavalet på mittfältet och få ta mycket mer ansvar. Blir kul att se hur han hanterar det.

Keita stannar nog inte mer än en säsong till i Katalonien, passar det då inte bra att nästa sommar flytta upp Sergi Roberto till A-truppen permanent? Jag anser att det vore en utmärkt idé, lite beroende på hans prestationer nästa säsong givetvis.
Real Madrid Ponta87
2011-06-02 13:47
Tjenna nån som vet om dani alves är adidas spelare nu han spelade jhu cl final i umbro skit skor jhu
daacun
2011-06-02 13:45
Den texten som jag klistrade in nyss gör mig väldigt glad
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Figeta
2011-06-02 13:38
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Vet precis hur du menar. Sergio Roberto har jag sett för lite för att döma och hoppas verkligen han tar chansen när han får den. Men det kommer bli tufft som sagt eftersom vi är ute efter Cesc/Pastore osv..

Jag tycker iallafall att vi borde värva en crack värvning för att hålla motivationen uppe. Men samtidigt måste vi tänka att vi har unga spelare som väntar på sin chans och att dem kan blir framtida startspelare hos oss. Det är de som är den stora skillnaden mellan oss och Real. Dem värvar utan att tänka vilka dem har under sig.

Dem har därför tappat många intressanta spelare som Felipe(A.madrid), Jurado (Schalke) Mata(Valencia) som alla tre kunde varit startspelare i A-laget nu. Vill inte att detta ska hända oss heller. Det räcker med den förlorade sonen (Cesc) och därför stör jag mig på många här som vill värva 2-3 cracks.
daacun
2011-06-02 13:36
Satte målrekord – men petas av juryn Barça-stjärnan prisad som ligans bäste 12:16 Cristiano Ronaldo satte rekord med sina 40 mål på 34 spelade matcher i La Liga. Men när Madrid-tidningen Marca på torsdagens prisade ligans bästa spelare petades portugisen. Istället tog Barcelonas Leo Messi hem utmärkelsen för tredje året i rad. annons: Utmärkelsen bär namnet “Trofé Di Stefano” efter Real Madrids legendar Alfredo Di Stefano. Trots det har den inte blivit någon Real-succé. Raúl vann visserligen titeln när den infördes 2007/08 men efter det är det Leo Messi som “stulit” utmärkelsen tre år i rad. Detta trots den hysteriska säsong Cristiano Ronaldo hade i år. Capello i juryn Reals anfallare satte målrekord i La Liga med sina 40 mål under säsongen. Med det var 26-åringen nio mål före Messi i skytteligan men det var alltså ändå rivalen som var ligans bäste enligt juryn. Bland jurymedlemmarna som utser pristagare märks, förutom Di Stefano själv, Barcelonas sportchef Andoni Zubizarreta, förre Real-backen Fernando Hierro och Englands förbundskapen Fabio Capello. Barcelonas Xavi utsågs, för tredje året i rad, till ligans tredje bäste spelare bakom Messi och Ronaldo.
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: