/spanien/barcelona/forum/12311.aspx/spanien/barcelona/forum/12311.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-19 14:26
Pep såg verkligen trött ut under presskonferensen. Hans kroppsspråk och ansiktsuttryck tydde på att han ville bara ge korta svar för att det hela skulle ta slut så fort som möjligt och bara dra därifrån. När han fick frågan om vad han tyckte om Mourinhos ultradefensiva taktik på Bernabéu såg Pep irriterad ut och sa endast att han inte tänkte ge sin syn eller kritisera en annan tränares taktik.
!Andres Iniesta Lujan!
2011-04-19 14:24
King Raul

Att matchen blev så låst beror mycket på att Madrid spelade väldigt defensivt under hela matchen. Barcelona spelar alltid anfallsfotboll men när det andra laget inte vill spela boll ja då blir matchen "tråkig"
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-19 14:22
___?I?? ???L___

Hur ska man attackera när ni har hela Madrid framför målet? Jesus.

----

Barca4eva

Jo det var klart precis som du säger. Men jag hade som sagt en liten förhoppning om att Valdes skulle få stå i mål. Men nu är det Pinto och jag har förtroende för el Pinto. :)
!Andres Iniesta Lujan!
2011-04-19 14:21
King Raul

Ni skapade nada på hela matchen, några distanskott och en filmning av marcelo var det enda ni kunde producera.
Barcelona B-Guden
2011-04-19 14:18
___?I?? ???L___

Det är väl svårt att köra glad fotboll när ena laget inte vill ha bollen och bara försvara OMG, Hur duma är folk på den här sidan.

Sen hade vi 8 poängs förstång ingen brådska då
,Sami
2011-04-19 14:18
Skulle det bli straffar ja då vet vi vilket lag som vinner:)
PedroRodriguez
2011-04-19 14:16
Helt ärligt så blir man ju lite orolig. Valdes har räddat oss så många gånger i år, och har varit superstabil. Men det är väl rätt gjort antar jag, Pinto skall få stå även i finalen.

In Pinto we trust!
Barcelona Barca4eva
2011-04-19 14:15
___?I?? ???L___

Nu är du bara löjlig igen...hur enkelt är det att anfalla när ni spelar så defensivt, va?
Real Madrid ___ЖIИ₲ ṜƋЦL___
2011-04-19 14:14
H.Alavi,
Då tar vi det igen, vart hade ni glad anfallsfotboll i lördags? Jag höll på att somna av ert sidledspassande, offensiv = målchanser. Kolla matchstatistiken vart offensiven gav mest frukt. Vad är det för glatt med sidledspassningar där er Messi inte förmår mer än ett, två skott på hela matchen? Ni försökte stoppa Ronaldo, då är ju ni också defensiva. Offensiv fotboll är i straffområdet, inte bolltrillande vid mittcirkeln... zzzzzzzzz.
Barcelona Barca4eva
2011-04-19 14:13
H.Alavi - Magico!

Det var ju redan klart att Pinto skulle stå :p Inget jag oroar mig för egentligen då även Pinto kan göra fina räddningar.
2011-04-19 14:10
Officiellt: Pinto står i mål.

Liten förhoppning hade jag om att Valdes skulle få stå, men nu får vi hoppas på att Pinto, med hjälp av sin backlinje, gör ett bra jobb imorgon.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-04-19 14:09
___?I?? ???L___

Kolla vad vi gjorde med er på Camp Nou, sen säg att ni spelar anfallsfotboll
2011-04-19 14:04
___?I?? ???L___

No offence men Depor, Racing, Malaga och Bilbao? Katigoriserar du dessa klubbar som "toppklubbar"? Dessutom så spelades samtliga matcher på Santiago Bernabué. Mourinho vågar inte spela en "glad anfallsfotboll" mot Barcelona, på Bernabué. Fact.
Barcelona Garrincha.
2011-04-19 14:04
Di Stefano håller med. Fin kille Di STefano.
PedroRodriguez
2011-04-19 14:03
KING RAUL

Han spelar ju inte handbollsförsvar mot Deportivo och Malaga förstår du väl. Det är mot Barcelona han skiter på sig och tvingas spela som en kärring.
Barcelona Barca4eva
2011-04-19 14:01
___?I?? ???L___

Herregud, vad fan tänker du med? Han spelar fegt mot bollförande lag, som Barcelona bl.a.

Dessutom ska du inte nämna Malaga-matchen. Den gav de ju upp redan i förväg.

Blunda du för det Mourinho gör, det verkar nästan bara vara de svenska Madrid-fansen som inte ser vad han gör mer er.
,Sami
2011-04-19 13:59
Kan inte Puyol spela imorgon då kommer Mascherano ta hans plats. Mascherano Vs Ronaldo kan bli kul att titta på:)
6-1 mot Deportivo, 6-1 mot Racing, 5-1 mot Bilbao, 7-0 mot Malaga.
Ja Mourinho spelar fegt.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
Någonting verkar åtminstone ha hänt där Piqué och Pepe är inblandade. Enligt Guardiola så har Piqué berättat sin version av det som hände i spelartunneln.
PedroRodriguez
2011-04-19 13:56
tikitaka

Puyol hade lite smärta i knäsenan efter Madrid men han är uttagen till truppen imorgon och det är bara att vänta och se.
Barcelona Rambla~
2011-04-19 13:53
Förresten, i cupen får man väl bara ha16 spelare i truppen. Eller är det annat som gäller i finalen?
2011-04-19 13:51
tikitaka

Pep sade precis på presskonferensen att man bestämmer sig imorgon angående Puyols medverkan.
Barcelona Rambla~
2011-04-19 13:50
"Om vi spelade fegt spelade ni tråkig sidledsfestival"

Bortamatch, ska mötas i 4 matcher, 8p försprång i ligan. Där har du orsaken till sideledsspel och lugnt tempo. Barca behövde knappast ta ut sig, de ville få slut på matchen så fort som möjligt så länge de hade 1p och status quo i ligan.

Jag anser att Barca mer än väl visade vad de är kapabla till mot Madrid i mötet på Camp Nou. Det var ingen madridista som kom och snackade om sidled efter den matchen.
Barcelona tikitaka
2011-04-19 13:48
Hola culers, hur ser det ut för puyols del? klarar han av att spela imorgon?

visca barca
2011-04-19 13:48
Barca4eva,
Om vi kommer till finalen och möter Man U och vinner vår 10e CL-titel så skiter jag faktiskt ett stort stycke hur vi vinner den. Men vinner den gör man bara om man gör mål, något vi gjort mest i CLs gruppspel, och det har tagit oss till semifinal.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-19 13:44
addeh
Det står säkerligen mellan Fontás och Milito, det mesta talar väl för att det blir Fontás.
Barcelona Barca4eva
2011-04-19 13:44
___?I?? ???L___

Utvisningen gjorde att ni blev mer offensiva, ni gjorde inget skit.

Dessutom, orsaken till att vi passade extra mycket i sidled var ju faktiskt pga erat defensiva spel. Man var tvungen att hitta luckor.

Ps. Mourinho använder fegtaktik så fort han möter ett bollförande lag. Möter ni Man U i finalen blir det exakt samma sak.
2011-04-19 13:38
Hetfield,
Vilken myt att Mourinho spelar fegt, vi har gjort mest mål i CL-gruppspelet och Ronaldo ligger ett mål efter Messi i ligan, att det sen blir jämnare när vi möter Barcelona är väl ganska logiskt? Fegt är att parkera bussen och ha 0 målchanser. Barcelona räddar ett mål på mållinjen och en utvisning minimerar våra chanser. Fegt att ha mer målchanser??? Jo tjena.
Om vi spelade fegt spelade ni tråkig sidledsfestival, förstår inte att man inte kan inse att båda lagen var "farliga" på sina egna sätt.

!Andres Iniesta Lujan!
2011-04-19 13:35
_????????_

Det enda ni hade var några ofarliga distansskott från Ronaldo. Barcelona ägde matchen i 90 min, man ville spela av matchen. För det fanns absolut ingen anlending av barca att köra ett högt tempo när man leder ligan med hela 8 och att madrid knappt ville spela fotboll.

Pressen låg hos er att vinna matchen, och att ta igen poäng.
2011-04-19 13:31
El Mundo Deportivo sänder live från Pep's presskonferens.
Annons: