/spanien/barcelona/forum/12310.aspx/spanien/barcelona/forum/12310.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2011-04-21 12:02
Vilka är avstängde hos Real i CL nästa vecka?
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-21 12:00
In each of the 5 official games Barcelona have lost this season, Carles Puyol did not play.

Ber till gud att han startar båda semifinalerna.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-21 11:59
Edit: Dubbelpost.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-21 11:59
Messidinho_10

Det sägs att han kan komma tillbaka lite tidigare än beräknat. De två sista ligamatcherna kan han eventuellt medverka i, skrev spansk press häromdagen.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-21 11:56
Det känns riktigt riktigt tungt nu. Fyfan hur kunde vi förlora, vi ägde ju matchen och borde ha avgjort i 2a halvlek.

Någon som vet när Bojan kommer tebax?
zlaja82
2011-04-21 11:55
Jag gillar barca o deras spelstil, men fotboll är en resultatsport INTE bedömningssport och sen är det väldigt patetiskt av både viss media o de flesta barcafans att påstå att detta är världshistoriens bästa lag...hur kan detta lag mätas med Ajax,Bayern på 70-talet, liverpool på 70-80 tal, Milan 80-90 tal, eller t o m Juve i mitten på 90 tal när dem spelade 3 raka CL-finaler eller RM 98-02...Ni måste ta fler titlar under en 5 års period än ni har gjort de senaste 5 åren för att kunna jämföras med dessa lag......SOM SAGT FOTBOLL ÄR RESULTATSPORT inte bedömningssport som skridskoråkning...
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-21 11:52
F M L
Barcelona Trippeln
2011-04-21 11:50
test
Almeria Facelli_007
2011-04-21 11:46
Fan vad ruttet! Hoppas spelarna fick ordentligt med blodad tand igår så att man förödmjukar real i cl.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-21 11:45
Jag vill bara att april ska ta slut. Vill veta nu vilka som spelar den jäkla CL-finalen!
Real Madrid Ronaldo99_
2011-04-21 11:44
Andres Iniesta Lujan#8

En kombination av ett ökat passningstempo i Barca och att Madrid blev trötta och orkade inte hålla uppe samma presspel i andra halvlek.
Barcelona Sano97
2011-04-21 11:40
Nu jävlar ska vi cutta dem på onsdag som aldrig förr och det finns ingenting Mourinho kan göra åt det och jag förväntar mig att Guardiola ösar på med offensiv i båda matcherna som vi gjorde i andra halvleken och som sagt, David villa måste komma i form och då jävlar smäller det. Viva la barcelona!
Barcelona NoGo™
2011-04-21 11:39
Villa Villa, killen är ju iskall! Det är ju skapligt frustrerande att se, igår satt man ju bara att sucka så fort han fick bollen.

Vet inte vad som har hänt men han måste ju skärpa till sig nu när det är slutspurt.

Måste tillägga att han springer mycket men jag tycker att han får alldeles för lite boll.
PedroRodriguez
2011-04-21 11:37
Villa fortsätter att vara lika kall som en isbit. Han löper och löper konstant men ett mål känns som en omöjlighet just nu. Självförtroendet kan inte vara särskilt bra. Det är oftast insticken inte kommer heller.
2011-04-21 11:34
Men man undrar ju vad fan som har hänt med Villa? Killen var fantastisk ändra fram till Mars månad. Men vad sysslar han med nu?
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 11:27
Hetfield

Kom igen nu överdriver du, det var fortfarande en titel vi kunde vinna och det mot våra rivaler.
2011-04-21 11:24
åh, jobbig j*vla dag..
Barcelona Mr. H
2011-04-21 11:18
Man vill inte ens skratta åt det...

http://www.youtube.com/watch?v=sY9-IWFH0S4
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 11:17
Ronaldo99

Vi spelade inte tillräckligt snabbt i första halvlek, spelarna var stillastående. I andra halvlek gick passninspelet snabbare, och det var betydligt mer rörelse i Barca, och vi var överlägsna i andra halvlek.

Jag tycker vi ska ta med oss den andra halvleken, vi spelar i stora perioder ut madrid. Det var bara tillfälligheter som avgjorde matchen. Men ska inte ta ifrån madid någon, fotboll handlar om att göra mål och tyvärr för oss blev det madrid.

Jag bar bytt nick nu, jag är Barcelonistas, så inga konstigheter :)
Redaktionen
2011-04-21 11:17
Mängder av spärrar utdelade retroaktivt för det som skrivits under det senaste dygnet. Nolltolerans framöver för madridistas som inte kan ta en seger utan att bete sig som idioter. Skärpning!
Barcelona Hetfield
2011-04-21 11:16
Seriöst, kan folk bara släppa den här matchen? Varför hålla på och tjata om den. Grattis Real Madrid, de var det bättre laget. Period.

Personligen så skiter jag i CdR då det är en Kalle Anka cup, vi har viktigare uppgifter framöver. Om vi åker ut ur CL så kommer jag att bli bedrövad, men igår så var jag rätt "meh". Det är kungens cup, och jag skiter i kungen.
Monarki är still retarded, men grattis till cupen, ni förtjänar det. När man har en överbetald mupp som striker så är det svårt att göra mål.
Yeah, I said it.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-21 11:12
Arbeloa gör vad han kan mot sina landslagskompisar.
Real Madrid Ronaldo99_
2011-04-21 11:09
Diar Iniesta Shekha

Snälla, det var ju knappast spelarbuss vi körde med igår. Vi låg i man-mot-man press över hela plan fram till Pique, speciellt i första halvlek och störde er i uppspelsfasen. Säg mig hur ofta ni ens nådde vårt straffområde?

Det var en rolig och skön match och ni alla kan gärna klaga på Barca o att ni spelade dåligt men att förringa Reals insats är lite dåligt.

Att vinna cupen är otroligt viktigt och än viktigare när det är Madrid o Barca som möts. Då går det utöver en trofe och handlar om mycket mycket annat.
Real Madrid ___ЖIИ₲ ṜƋЦL___
2011-04-21 11:05
Diar Iniesta Shekha,
Spelarbussen pressade tillbaka er så ni fick passa Pinto flera ggr. Konstig spelarbuss det där. Men CL tar ni lätt, så defensivt lag som Madrid vinner aldrig, inte en chans.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-21 11:00
Hur man än vrider och vänder på det så kan man inte anklaga någon för förlusten. Vi hade bara inte tur och allt gick emot oss. Men vi måste spela snabbare mot deras spelarbuss och Villa måste skärpa sig lite. Om Puyol är frisk ska han starta mot Madrid bägge matcherna och är det någon som vet något nytt om Abidal? Jag hoppas att vi spelar bättre i CL och är mer TAGGADE då för vi får inte spela som vi gjorde i första halvlek.

Sen var Pinto jävligt bra och jag tycker inte att man ska anklaga honom för målet, jag tror inte ens Valdes hade tagit det där..
David Villa #7
2011-04-21 10:59
Ramos tappar the trophy..
Real Madrid ___ЖIИ₲ ṜƋЦL___
2011-04-21 10:52
Cúles,
Ja ni firade ju inte 2009...

Barcelona Barcadinho.
2011-04-21 10:46
Jag har jobbat med ungdomar i fotboll i Sverige i snart 15 år. Jag träffar samtidigt också vuxna runt fotbollen. Jag vet vad jag pratar om. Raul finns inte med på topplistan bland kända spelare, långt ifrån. Han är inte helt anonym, så menar jag inte. Men han hör inte till toppen. Han är inte som Zidane, båda Ronaldo eller Beckham typ. Han ligger på samma kändislistan som Van Nisterlooy på ungefär.

Men strunt samma, helt onödig diskussion. Tyvärr går det inte att redigera gamla inlägg.
Barcelona Cúles
2011-04-21 10:43
Märks att dem inte vunnit något på länge, snacka om överhypat firande av Copa del rey haha.
Barcelona Barça-MeTi
2011-04-21 10:40
Saknar Barcas spel som dem hade i Höstas fan ;( COME ON!!!!
Annons: