/spanien/barcelona/forum/12306.aspx/spanien/barcelona/forum/12306.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-20 13:10
Luis(SCP-Red)
Det var väl du som satt med i Euro Talk häromveckan?
Barcelona Kamiiz
2011-04-20 13:03
Tja varit ochöst här inne i snart 6 år men inte orkat bli medlem. Nu äntligen så är jag medlem till slut önskar er alla en bra kväll ! VISCA BARCA
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-20 12:57
¡Barca! - Crèma Catalana

Om Puyol startar som mittback bör Pedro petas. Han har inte bidragit med ett piss det senaste matcherna. Många säger att Villa borde petas men han bidrar med så mycket mer. Han springer som ett jävla djur och det såg vi även senast mot Real. Det ända som fattas nu är att börja göra mål igen och ett perfekt tillfälle att bryta denna 10 matchers torka är ikväll på hans förra hemmaplan Mestalla.
!Andres Iniesta Lujan!
2011-04-20 12:56
“I am a Madrid fan but I want Barcelona to win. I have been a witness to one of the best teams in football history, why would I want them to lose? I always want the best team to win. Always.”

Angel Cappa argentinas förbundskapten,
Valencia Kiing1
2011-04-20 12:54
Tror Pep faktiskt satsar och startar med Puyol. Hoppas Villa bryter måltorkan!
Valencia Kiing1
2011-04-20 12:54
Tror Pep faktiskt satsar och startar med Puyol. Hoppas Villa bryter måltorkan!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-04-20 12:50
Figeta Så Pedro kommer med all säkerhet börja på bänken ikväll?
Barcelona Man1
2011-04-20 12:46
Har en känsla av ett det slutar 3-1 till barca ikväll. Villa 2 Messi 1!
2011-04-20 12:42
1.70-ligan

"dessutom får Pep två riktigt vassa jokrar att slänga in i Pedro och Afellay"

Att Pedro och Afellay finns på bänken är enormt viktigt för oss. Det är många som glömmer bort att det kan bli tillägg och med en 100%:ig Pedro och Afellay som kommer vara super taggade mot ett trött Real försvar kan inte bli bättre. Jeffren som kom in när vi mötte Real i 5-0 matchen gjorde ett mål i slutet när försvaret var trött och det kan vi mycket väl se idag fast Pedro/Afellay.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-20 11:55

"Jag själv föredrar den elvan också då Masken är just nu för bra för bänken och Pedro är just nu för dålig för startelva!"

Co-sign. Man kan inte bara gå efter vad de har presterat tidigare i år. Just nu är Pedro inte alls i form och inte ens helt återställd efter sin skada. Mascherano, å andra sidan, har varit kanske bäst i Barca på sistone. Han förtjänar och han bör spela.
Om det blir pga halvskadade Puyol eller Pedros bekostnad får vi se, men rent spontant känns det bättre om Pedro vilas. Vi får mer stabilitet med den elvan du tog upp och det tror jag kan behövas mot ett tufft spelande Real. Tror faktiskt det t.o.m gynnar vår offensiv... dessutom får Pep två riktigt vassa jokrar att slänga in i Pedro och Afellay.
Barcelona Rodriiguees
2011-04-20 11:54
Skapade detta konto för ett jävla bra tag sedan som ni ser på min profil så märkte jag precis att arsenal var där haha FAILURE. Läser här varje dag, borde kanske börja skriva lite mer än vad jag gjort? Ikväll kammar vi hem guldet.
2011-04-20 11:48
Jag är nästan 100% säker på att om Puyol känner sig spelklar så kommer vi se Iniesta som ytter istället för Pedro och Masken som mittfältare tillsammans med Xavi och Sergio. På pappret kommer det vara en 4-3-3 uppställning men jag tror det kommer se ut så här.

-------------------Pinto---------------------
-------Puyol-Mascherano-Pique------
Alves---------Busquets-----------Adriano
-------------Xavi-----------Iniesta--------
--------------------Messi-------------
----------------Villa----------------------

Jag själv föredrar den elvan också då Masken är just nu för bra för bänken och Pedro är just nu för dålig för startelvan. Villa som inte gjort mål på 10 matcher nu borde egentligen också sitta på bänken men man vet aldrig med honom.

Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-04-20 11:43
hej
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-20 11:42
Har inte känt mig särskilt nervös inför denna matchen innan, men nu så.. kom igen nu! Sno titel nr 2 inför ögonen på Madrid.
eliot
2011-04-20 11:39
Undrar när vi får reda på om iniesta blir avstängd i nästa cl mantch. Fför det var väl idag vi skulle få reda på va?
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-04-20 11:31
Vore kul om Affelay fick chansen istället för Pedro. Vad säger ni?
Barcelona ForcaBarca
2011-04-20 11:28
Kom igen nu barca! Ta Real idag så att vi tar guldet!
Barcelona Rambla~
2011-04-20 11:26
Luis (SCP-Red)

Jo, precis som jag skrev tidigare så är säkert Sporting mer intresserade av ett lån och helst med köpoption utan att för den skull behöva sälja tillbaka honom inom 2 år till en låg kostnad. Det är nämligen detta Barcelonas nya ledning kommer att nyttja i framtida affärer när det handlar om de egna talangerna. Utländska klubbar blir nog svårare att övertala om detta jämfört med inhemska klubbar.

Muniesa har en utköpsklausul på €30m vilket talar för att Pep verkligen värdesätter honom. Jämför det med högerbacken Montoya som ryktas till Valencia som "bara" har en utköpsklausul på €3m.
Barcelona Hetfield
2011-04-20 11:10
Nyckelspelaren idag: David Villa.
Ja, bland andra nyckelspelare så hänger mycket på David Villa idag.

Mourinho kommer att göra allt han kan föratt stoppa Messi och Xavi, då kommer David Villa att få sina chanser idag, sen är det en fråga om han kan göra något vettigt av de som i första el clasicot.
Barcelona Ladinho
2011-04-20 10:26
Det var en läskig dröm jag upplevde i natt. Jag trodde att jag satt på Mestallia och tittade på El Classico. Messi gjorde två mål och vi ledde med 2-0 fram till 70:de minuten. Sen fick jag inte se mer för min kompis väckte mig :D:D Tänk om det inträffar..

Skämt o sido jag hoppas att Guardiola ställer upp så offensiv startelva som möjligt. Idag ska vi bevisa igen för det känns som om att Madrid fans har fått lite luft efter 1-1
Spanien Luis (SCP-Red)
2011-04-20 10:25
Rambla//

Det har bara pratats om lån hittils, det skrivs att Pep uppskattar honom mycket och ska låna ut honom för att få mer rutin.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-20 10:21
Någon som vet något nytt om Iniesta angående kortet?
Barcelona Sano97
2011-04-20 10:20
Nu jävlar är det dags att vinna cupen och hacka marängerna i bitar haha! Viva la barcelona!
Barcelona Siempre Barça
2011-04-20 10:15
ni som vill bli taggade inför cup finalen så det bara titta på 5-0 matchen och 2-6 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2011-04-20 10:14
Den nya sf appen e riktigt grym, alla ni med iphone ladda ner den gratis från app store.. Kommer ej bli besvikna
2011-04-20 10:12
Test Iphone...
,Sami
2011-04-20 10:07
David Villa Vs Arbeloa kan bli kul att titta på:)
Barcelona viscabarcelona10
2011-04-20 09:50
Jag hoppas verklig han starar så som du säger.. Men jag tror att Pedro får kliva åt sidani kväll, Mascherano kommer få spela med Xavi och busquets på mitten, sen i backlinjen blir det Alves, Pyuol, Pique och Adrinao/Maxwell och på topp Iniesta,Messi och Villa.
Barcelona Barcelona!!
2011-04-20 09:39
Pinto kommer spela har väl Pep sagt, sen blir det väl Alves-Piqué-Puyol-Adriano i backlinjen, om Puyol kan spela 90 min (?) han klev ju av skadad i lördags. På mitten tycker jag Xavi-Busquets-Iniesta och anfallet Messi-Villa-Pedro, även om Pedro inte riktigt har varit i form på sistone, kan hända att Afellay får spela också, men tror det blir Pedro.
Nu tar vi årets andra titel ikväll!! :)
!Andres Iniesta Lujan!
2011-04-20 09:29
ViscaBarcelona10

Pedro-Villa-Messi

Messi kommer ha en fri roll, och vara mer centralt. Mittfältet är kristalklart, inga konstigheter.

Iniesta-Busi-Xavi

Alves-Pique-Puyol-Adrian

Detta är den elvan jag hoppas på, men det finns andra alternativ, Masken keita och xavi på mittfältet, samtidigt flyttas iniesta upp på pedros kant. elr 2 pivote på mittfältet, busi och masken.
Annons: