/spanien/barcelona/forum/12305.aspx/spanien/barcelona/forum/12305.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2011-04-21 15:10
Jag saknar Ronaldinho i dem här tillfällerna. Han var ej som kunde ändra matchbilden och hitta lösningar. Våran bänk är ju så Jävla tunt
Real Madrid De novo
2011-04-21 15:10
Inget illa menat, är bara nyfiken

Hur känns det inombord efter igår?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-21 15:07
Andres Iniesta Lujan#8

Det var min spontana reaktion. Var redan nere innan det beskedet. Maxwell är inte i närheten av Adriano nu för tiden. Adriano var kanske den mest formstarka spelaren i hela Barca. Ett jätteavbräck! Det kommer bli åka av på den kanten..
Barcelona Hetfield
2011-04-21 15:06
Pep måste vara den mest naiva tränaren i världen, trodde han att hans lilla trupp kunde hålla sig skadefri i en hel säsong? Are you f*cking kidding me?
Jag sa det redan under sommaren, om Pep inte köper fler spelare så kommer vi att råka illa ut när CL och ligan drar sig ihop.

Varför har man kvar Milito? Det är ett tydligt exempel på att Pep är naiv och för emotionell. När två defensiva mittfältare (Busquets, Mascherano) är före en renodlad back som Milito, då fattar man hur låg status den killen har i truppen.

Om Pep ska ha samma tunna trupp nästa säsong så kommer jag gå ner dit och låsa in honom i toaletten tills han lovar att köpa fler spelare.
Barcelona Davids3
Crazyano Ronaldo

Vet ej om du såg matchen igår..men om inte, vill tala om att man såg efter ca 5 min om att domaren skulle förstöra matchen..
En annan sak, sen när började man gå efter kroppen men inte fötterna vid en offside-situation.. ?

Vill även påpeka att, det real åstadkom första halvlek, kan vem som helst göra, bara de ger 100% och glömmer bort att matchen är 90min lång..
Även det som de åstadkom i 1-1 mötet kunde precis vem som helst göra, titta bara på Numancia för 2 säsonger sen när de vann över barcelona med 2-0...

Så förstår verkligen inte hur ni kan vara nöjda..helt sjukt
Andres Iniesta Lujan#8
1.70

Vi kan ersätta han med Maxwell, vadå "Hejdå CL" är du helt go elr?
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-04-21 15:05
Dom som kommer i god form skadar sig hela jävla tiden! Först Abidal nu Adriano, gudförbjude så talar nästan allt för att Iniesta ska skada sig nu också!
Barcelona Barca4eva
2011-04-21 15:05
Ajajaj, dåliga nyheter...
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-21 15:04
Nej, nej nej.... inte Adriano! Hejdå CL
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-04-21 15:01
Ahapp, en av backlinjens snabbaste spelare borta en månad.
Barcelona Barca4eva
2011-04-21 14:59
Real Madrid förtjänade den även om det hade varit mer än rätt om vi hade fått den.
Man kan inte ta ifrån de den titeln.

Crazyano Ronaldo

Jag föreslår att du bara struntar i det så vi inte får onödiga diskussioner som kan leda till vad som helst.
Real Madrid Crazyano Ronaldo
2011-04-21 14:55
Davids3

Varför förtjänar inte Real den? En bra anledning tack!
Barcelona Davids3
2011-04-21 14:53
Grabbar ni hörde väl vad som hände med dersas pokal...hahaha
Tyvärr existerar någonting som heter karma i denna värld, tar man någonting man inte förtjänar kommer man bli av med det förr eller senare, på ett eller annat sätt :)
Barcelona Barca4eva
2011-04-21 14:40
H.Alavi - Magico!

Nja, så var det väl mer i förlängningen?

Enligt mig spelade Real en bit högre upp, nån kvadratmeter kanske :p, i andra halvlek...men den största orsaken måste ha varit den nya energin våra spelare fick och Reals trötthet.

Och offsiden var en 50/50 situation, doesn't matter.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-21 14:39
Abbe.

Självklart är det ett tufft avbräck, men jag föredrar Maxwell före Adriano. Maxwell skötte sig bra under hösten och jag hoppas att han fortsätter göra det nu mot Osasuna under helgen och i CL nästa vecka.

Så jävla trist med Abidal och Puyol, den sistnämnde kanske får speltid mot Osasuna men vår Abis frånvaro är ett stort avbräck.
Barcelona Capilito
2011-04-21 14:37
Spola till 31 sek så ser man ganska klart att det är onside faktiskt. Pedros vänstra ben är bakom medans hans högra är i luften.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-21 14:34
H.Alavi - Magico!

Personligen tycker jag att Adriano har varit en av våra bästa, om inte den bästa, spelare hittills under den här el Clásico-serien. Hans snabbhet är viktig när Real Madrid kommer på kontring. Tufft avbräck, enligt mig.
Barcelona Capilito
2011-04-21 14:34
Det är väl benen som räknas när det gäller offside, inte överkroppen?
Barcelona DM1982
2011-04-21 14:33
Adriano borta i fyra veckor, det var trist. Nu gäller det att hålla sig borta från skador resten av säsongen.
Barcelona moedinho
2011-04-21 14:31
När kommer Abidal tillbaka?
2011-04-21 14:29
Barca4eva

Lite mindre defensivt? Det var ett mer defensivt Madrid i andra än i första. I andra rensade man bort bollen och när man inte var pressad skickade man fortfarande upp bollen i hopp om att Ronaldo ska hinna ikapp den.

-----

Abbe

Inte ett dugg överraskad. En smäll kommer sällan ensam. Men nu får Maxwell spela, vilket jag tycker är ett bättre alternativ än Adriano. Han får förmodligen 90 min mot Osasuna. Han behöver få in matchtempot i bena inför el Clásico.

Adriano har varit grym, men jag anser fortfarande att Maxwell är ett bättre alternativ. Det har jag gjort sedan Abi var tvungen att kasta in handduken.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-21 14:29
Och där kom nästa smäll. Adriano blir borta i fyra veckor på grund av en lårskada.
Barcelona Barca4eva
2011-04-21 14:27
Barcaholic

"Första halvlek så var vi usla ju, och när vi kom in i andra halvlek var det ett helt annat Barcelona."

Men det berodde också på att Real spelade lite mindre defensivt.
Barcelona HugoBoss
2011-04-21 14:26
Semme

Ganska svårt och slå Real Madrid när domaren är mutad. Pep är människa han med.
Barcelona Barcaholic
2011-04-21 14:26
Semme

Håller absolut inte med. Första halvlek så var vi usla ju, och när vi kom in i andra halvlek var det ett helt annat Barcelona. Hade det varit Mourinho som förändrade sitt lags spel sådär hade han blivit hyllad för taktiska kungen medans när Guardiola gör det så får han aldrig cred för det. Barcelona kan endast spela på ett sätt, och det är de enda sättet vi åtminstone jag vill se de spela på.
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 14:24
Semme

Det blev ju ändringar i halvtid, andra halvlek spelar vi i stora perioder ut Madrid. Det var en helt annan rörelse i laget en i första.

2 incidenter som domaren missar, först stämplingen på Villa, och sen den andra på adriano. Märkligt hur domaren kan missa 2 såna tydliga situationer. Men ja vet inte kanske domaren ej hade balls för att visa ut Anabola
Atlético addeh
2011-04-21 14:23
H.Alavi

Håller med. Vad är syftet med att ha fem domare om ingen kan upptäcka allt fiffel som Arbeloa höll på med under match. Vilken praktsvin.
Barcelona Barca4eva
2011-04-21 14:21
H.Alavi - Magico!

Du är inte den ende som känner så. Kanske domaren var för feg för att visa det röda eller så missade han helt enkelt incidenterna.

Semme

Jag kan hålla med om den första delen av ditt inlägg men det andra om Zlatko är ju bara skitsnack. Med Zlatan i laget hade vi failat ännu hårdare igår.
Real Madrid Semme
2011-04-21 14:20
Tycker att lite mer fokus borde ligga kring Pep och hans agerande igår. Han kanske är en tränare som höjer lagmoralen men taktiskt har han inte förändrat särskilt mycket. Likså även hans föregångare Riijkard. Barcelona spelar på sättet som de alltid gör, oavsett tränare. Därför tycker jag att Pep, måste visa upp taktiska kunskaper när detta spel låser sig. "Plan A, fungerar inte. Nu kör vi på plan B" den avsaknaden har Barcelona, de har ingen plan B helt enkelt.

I en sådan match hade ZLatan eller någon annan target spelare fungerat bättre. Hårt tätt, inte ytor för djupledslöpningar. Personligen tycker jag inte att Barca skulle gjort sig av med Zlatan, då han helt enkelt tillför en ny dimension och gjortde en helt godkänd insats. Orkar inte dra upp den dikussionen igen dock. Utan vill bara klargöra att Pep, borde ha något äss i rockärmen när spelet låser sig. Den taktiska kunskap har han kanske inte ännu.

Väl mött
2011-04-21 14:18
Ska man ha fem domare på plats så förväntar man sig att åtminstone en ska se detta. Hur Albeloa lyckades komma ifrån ett gult kort förblir ett mysterium. Ett rött kort ska det vara på backen.

Först missar domarna en solklar armbåge som reprisbilderna fångar och sedan stämplingen. Visst är jag bitter över att vi torskade, men incidenter som denna får mig att koka över.
Annons: