/spanien/barcelona/forum/12302.aspx/spanien/barcelona/forum/12302.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético AnderssonTheOne
2011-04-21 16:18
jag följer sällan Barcas matcher, men spelar Mascherano som mittback för er? Hur presterar han?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-21 16:14
1.70-ligan - Anims Abidal!
Ja som du ser så är det bara reservna i backlinjen som håller måttet för att spela i Barca. Ta tex reserverna på mitten och i anfallet , hur bra är de egentligen? Thiago och Masken okej , men resten nej. Tex igår när spelet ej funka , vi kunde inte göra ett piss, vi har ingen som kan komma in o förändra matchbilden. Majoriteten av spelarna på bänken är inte tillräckligt bra för att spela i Barca. Jag älskar Pep och jag skulle inte byta honom mot någon tränare i världen , men han har också svagheter. Han köper inte spelare som vi behöver på grund av akademin , och när våra spelare blir skadade så använder han inte ens akademin. Tex en spelare som Fontas får inte ens chansen mot Almeria.. Sen varför ska man behålla Milito när han inte ens får spela? Det är bara onödigt..
Barcelona Davids3
2011-04-21 16:14
Till er alla barca-älskare, vem tycker ni barca ska köpa inom nästa säsong..

Själv vill jag endast ha 2, inte mer och inte mindre... det är Neymar och Bale !
Sen så vill jag även ha med Thiago i truppen men det räknas ju inte som ett köp :)
Barcelona Davids3
2011-04-21 16:12
De novo

Inget illa menat, men du skriver så dumma inlägg att jag inte ens orkar kommentera de...
Räcker med att läsa "men barca var ändå aldrig nära att näta " så förstår man att du e helt ute och cyklar, eller så såg du helt enkelt inte matchen igår..
och att "Barca är bara nybörjare på att vara på topp" är ännu ett skämt, räcker det inte med att vi vann 5 el clasico irad och 2 cl-titlar på 4 år...
Räcker det inte med att vi lyckades göra det som en DRÖM för er att ens tänka tanken att vinna mot oss.. ?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-21 16:09
Blaugrana80

Huh, jo jag menar allvar. Varför skulle jag inte göra det?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-21 16:04
Diar Iniesta Shekha

Men Barca har ju också två spelare på varje position i princip.

Målvakter: Valdes(Pinto)
Backar: Alves(Adriano), Puyol(Milito), Pique(Fontas), Abidal(Maxwell)
Mittfältare: Busquets(Mascherano), Xavi(Thiago), Iniesta(Keita)
Forwards: Villa(Afellay), Messi (Bojan), Pedro (Jeffren)

Nu har vi ju haft oturen att råka ut för många skador i samma lagdel och då ser det plötsligit väldigt kritiskt ut. Så kanske hade det behövts ytterligare ett par spelare i truppen. Vi har ju B-laget att plocka ifrån, men Pep verkar inte ha förtroende för som, eftersom han inte använder dom.. och framförallt finns det spelare i A-truppen som inte riktigt håller måttet. Tills nästa säsong hoppas jag truppen utökas med 1-2 spelare och att det sker en liten utrensning i truppen.
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 16:04
Moedinho

Ja men då tappar vi samarbetet mellan Alves-Messi. Men jag tycker vi ska ställa upp med dena backlinje. Jag tror inte maxwell är den rätta lösningen.

Alves-Pique-Masken-Puyol är enligt mig det säkraste vi kan spela med.
Barcelona Blaugrana80
2011-04-21 16:00
H.Alavi - Magico: du kan inte mena allvar när du säger att du har fullt förtroende för Maxwell? Maxwell är långsammare, sämre offensivt och även defensiv... som sakt det var inga bra nyheter angående Adriano...
Barcelona moedinho
2011-04-21 15:59
Fett coolt ju :D
Barcelona Hetfield
2011-04-21 15:54
1.70-ligan

Folk må ogilla honom, men jag diggar snubben.
2011-04-21 15:53
Han är bättre som högerback , men vi har ju inget val. Vi kan inte lägga Alves på vänster kanten , det skulle bli fail.

Jag HATAR verkligen den här situationen som vi är i just nu tex när vi måste lägga mittfältare på backlinjen. Jag förstår inte varför Pep inte vill ha en större trupp , vi spelar endå ungefär 50-60 matcher per säsong , spelarna är mänskliga och de är inte robotar. Kolla de andra topplagen i Europa, alla har minst två spelare på varje position.
Barcelona moedinho
2011-04-21 15:50
Dani Alves kan väl spela som vänsterback?
2011-04-21 15:49
H.Alavi - Magico!

Jag hoppas du har rätt, men det känns deppigt just nu. Inte så mycket för förlusten igår, men för framtiden.

Diar Iniesta Shekha

Det har du ju rätt i, fast är inte Puyol bättre som högerback? Men hursomhelst, han kan spela där. Och då får vi på så vis även plats för vår andre krigare, Mascherano

---------Valdes-------------
Alves-Pique-Mascherano-Puyol
---------Busquets-----------
------Xavi----Iniesta-------
---Afellay--Messi--Pedro----

Så kan man spela mot Madrid, förlagsvis. Alternativt att Keita spelar på mitten och Iniesta tar steget upp i anfallet
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 15:48
Diar

Satt och tänkte precis samma sak. Även om Maxwell är en hyfsad ersättare så vette fan om han är redo för en Cl semi.
2011-04-21 15:47
Snäll kille ändå!
2011-04-21 15:45
Vi kan spela med Puyol som vänsterback, det är väl inget fel med det?

Alves-Pique.Masken-Puyol?
2011-04-21 15:44
Redan fixad? Superlim månne?

----

När en kliver av, kliver en annan fram. Jag har fullt förtroende för Maxwell. Och vi ska inte glömma att han fick starta i några matcher under hösten och gjorde ett fläckfritt jobb. Det är ingen Oleguer liksom.
2011-04-21 15:42
H.Alavi - Magico!

Jo, men Maxwell är långsammare, sämre offensivt och nu även defensivt. Det är själva f-n att alla spelare som visar god form ska gå sönder. :P
2011-04-21 15:39

Visst är det tråkigt att Adriano missar matcherna mot Real Madrid, men det är knappast något som skär i hjärtat på mig. Som sagt, Guardiola har fortfarande en vänsterback till sitt förfogande i Maxwell.
2011-04-21 15:36
Alltså, luften gick verkligen ur mig nu. Adriano var en av våra få riktigt formstarka spelare. Nu blir det tufft. Riktigt tufft... och inte nog med att jag ryser vid tanken att Maxwells ska spela mot Madrid - vad händer om också skadar sig? Eller hom han behöver vila?
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-21 15:35
H.Alavi - Magico!

... och trots det så fick han en 5:a i betyg av Madrid-redaktionen. Tragikomiskt.
Barcelona Hetfield
2011-04-21 15:34
H.Alavi

I ett medmänskligt perspektiv försökte jag förklara varför han beter sig sådär ;)
Men du har rätt, ska ignorera fullt ut.
2011-04-21 15:32
Någon som noterade Ronaldos frustration när denne inte fick passningarna som han ville ha? Och varje gång han passade fel så fick han det att se ut som att det var hans lagkamrater som sprang fel. :P

------

Hetfield

Först ber du de andra att inte svara på honom och sedan matar du själv trollet genom att skriva "Hans föräldrar tappade honom när han var liten, ha lite förståelse". Haha. ;)
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-21 15:32
Redaktionen borde utnyttja att det finns ett flertal vettiga frekventa besökare här inne som vet vart gränsen går. Ideala egenskaperna för att vara forummoderator.
PedroRodriguez
2011-04-21 15:30
Efter CL-semifinalerna så kommer Madrid-fansen att gå in i en ytterligare depression. Nu hoppas jag att Pep verkligen motiverar spelarna och går ut och mosar Madrid.

Remuntada!
Barcelona Hetfield
2011-04-21 15:27
Svara inte på honom. Ignorera bara är ni snälla.

Hans föräldrar tappade honom när han var liten, ha lite förståelse.
Real Madrid De novo
2011-04-21 15:25
Sådär lilla vännen, nu har du lekt färdigt på det här forumet. Hoppas att det var givande och att du är nöjd med hur du lyckats framställa dig själv. Spärrad. Red
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 15:24
Den ovo

Ni fick en stor katalansk *** i er på Camp Nou 5-0, redan glömt det? haha madridistas verkar alla lida av minesförlust :)
Real Madrid Realmadrid/Ronaldo
2011-04-21 15:23
Namn: HugoBoss
Sänt: 2011-04-21 14:26
Semme

Ganska svårt och slå Real Madrid när domaren är mutad. Pep är människa han med.

hugoboss på vilket sätt var domaren mutad varje gång en av era spelare går in i en närkamp så får ni frispark.
Sen så vet både du ajg och alla andra människor i världen att så fort man förlorar så skyller man på domaren, Helt ärligt vare bar jag som tyckte att linjedomaren va bra igår men huvuddomaren var mindre bra. Men de är också männiksor även om deras misstag kan få större konsekvenser på en match än tex en spelare som tappar bollen på mittplan. Det jag försöker säga är att allting kunde hända ni kunde kanske med tur få göra det där målet som pedro gjorde om de va offside eller inte de va 50/50 om linjedomaren skulle ta upp flaggan kanske om ett två år ni får samma lägga så tar han inte upp flaggan. så är livet hoppas nu att de sista el classicos ska bli jävligt grymma att följa och man ska ha alla spelare tillgängliga.

Barcelona Hetfield
2011-04-21 15:22
Kan ni sluta svara på "De novo"? Han är ett troll, en idiot, amöba, analfabet osv.
Don't feed the troll.

Kanske dags för RED att börja rensa lite.
Annons: