/spanien/barcelona/forum/12301.aspx/spanien/barcelona/forum/12301.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-04-21 21:55
Andres Iniesta Lujan#8

"efter alla miljoner ni lagt på spelarköp så spelar ni lika bra som stoke city. "

Miljarder...;)

Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 21:53
Hombre

Ja men det är inte så konstigt att det blir sidledsrull när ni har parkerat bussen inklusive flyget. Ni spelar exakt som ett bottenlag ala stoke, efter alla miljoner ni lagt på spelarköp så spelar ni lika bra som stoke city.
Barcelona Blaugrana91
Hombre - Hala Raúl y Higuain

Ni agerar inte som ett mittenlag, ni agerar som ett bottenlag...
Att spela med 11 försvarare och satsa på kontringar när man ska föreställa ett topplag är för mig ett mysterium.

Att Barca rullar bollen på egen planhalva under delar av matchen är för att ni ställt upp hela laget på egen planhalva och fegar...
Coach pep -
Marängerna kommer in likt indokrinerade trotjänare och försvarar Mourinhos cyniska fotboll.

Bravo Mourinho, du är lika bra som Hitler!
2011-04-21 21:49
Hur ska Real Madrid spela sin egen fotboll när Barcelona är så envisa med att rulla bolleni sidled och försöka hitta luckor som inte finns?

Ni förstår väl själva att sidledsrull varken skadar eller hotar Real Madrid. Ert bollinnehav är överskattat och det beror endast på att ni inte vågar riskera någon passning tills det är perfekt läge att slå den.

Vad ska Real göra, ge er ytor?

Barcelona spelarna är vana att behandlas som kattungar av La Liga lagen, nu när ni får smaka på en fysisk fotboll ska anklaga Real Madrid för att grisa.
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 21:48
Hombre

Ni hade inga chanser, förutom pepes nick i stolpen. Vi hade runt 3-4 solklara målschanser, där iker precis som vanligt räddade er.
2011-04-21 21:45
Ride_The_Big_One(6)

Det handlar om att anpassa sig efter motståndet och jag vet inte hur du får det till underlägsenhet. Real Madrid kan aldrig utmana Barcelona i bollinnehav, Barca kommer oavsett matchbild försöka vara det bollförande laget. Det är snarare Barca som spelar en riskminimerande fotboll när dem har bollen, med tanke på all deras sidledsrull.

Någon spelarbuss var det inte tal om, Real Madrid pressade väldigt högt och till och med in på Barcelonas planhalva. Att sätta hög press på ett spelskickligt Barcelona kallar jag inte för en riskminimerande fotboll. När man väl hade bollen så försökte man skapa ett eget spel och det lyckades man med mestadels.

"Ni är och agerar som ett mitten lag, er gris fotboll kommer ta slut nu när Mou visat hur han kommer agera i fortsättningen"

Agerar som ett mittenlag?

Bara för att vi är destruktiva och inte tillåter Barcelona spela sitt eget spel? Barcelona är ett spelskickligt lag och man stoppar dem genom att göra det svårt för dem vilket Real Madrid gjorde.

Real Madrid är ett offensivt spelande lag mot alla lag utan Barcelona. Man kunde varit ett offensivare lag mot Barcelona om dem försökte spela bollen framåt istället för att rulla den på egen planhalva.

Börja spela ett större risktagande i ert spel så får ni se ett bättre Madrid som har mer boll.

Casillas var långt ifrån skillnaden mellan lagen som du försökte få det till. Real Madrid hade även dem chanser att punktera matchen.
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 21:42
Rambla

Lägg därtill en annan situation där Arbeloa går in med dobbarna före på Adrianos lår ( tror jag det var). Att han inte får ett rött kort är mer elr mindre en skandal.
Barcelona Rambla~
2011-04-21 21:41
Sluta tjafsa om vem som är bäst eller inte. Svaret får ni efter 38 omgångar av ligan. Den är det yttersta beviset vilket av lagen som är det bättre över en lång period. Enstaka matcher som en CdR-final kan sluta hur som helst.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-21 21:37

Att Barcelona är klasser bättre än Real grundar jag på en hel del faktorer, och självklart räknar jag in många av dem senaste matcherna, eftersom klassskillnaden kommit fram ganska väl där, t.ex. 5-0 matchen, ni var dåliga ja, och det var ni för att Barca var så bra.

Att dem senaste två matcherna varit så jämna rent resultatmässigt säger mig inte ett dugg, det säger inget om att ni är jämbördiga med oss, ni har spelat som ett bottenlag i dem senaste matcherna, därav har det blivit jämnare, Levante kan också spela fegt och därmed få ett jämnt resultat med oss, är dem då jämbördiga med Barca för det? Nej.

Vidare är Barcelona ett bättre lag än Real, anser att Barca är bättre på varje position, undantag målvaktspositionen, dessutom har Barca en klar spelidé som man håller sig till i vårt och torrt, det har inte Real.

Och kom inte med snacket om att Real inte är färdigbyggt, det har ni kört med dem senaste åren, ni kommer aldrig bli färdigbyggt eftersom ni har en president som köper massa nya spelare varje säsong och ni har en tränare som bara kommer stanna max 1 säsong till...Går inte att bygga något lag då förstår du?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-21 21:37
Rambla

Gris fotboll när den är som bäst!
Barcelona Rambla~
2011-04-21 21:35
Sportslig han är Arbeloa. Sen hade han mage att anklaga Villa för att filma.
Barcelona Gabriel
2011-04-21 21:35
Och anledningen till varför alla ogillar Real Madrid är för att det är en rutten klubb, rakt igenom.
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 21:34
S.Bernabeu

Enligt mig är ni helt klart med i top 3 just nu.
2011-04-21 21:32
S.berbabeu

rankad 3 på att ta hem bucklan?
Då var det jag som läste fel.
Real Madrid S. Bernabeu
2011-04-21 21:29
Inter vann ligan 4 år på raken ja, dom är bra men jag vet inte om du förstod att jag prata om just nu. Deras senaste internationella match förlorade dom mot 11an i Tyska ligan med 7 - 3. Jag följer främst spelbolagens odds system, som höll Madrid som #2 eller #3 efter Barcelona att ta CL titeln.

Så okej Inter är bäst I världen tills vidare, Bayern 2a, Lyon och Bordeaux delad 3a. 2004 var Porto och Monaco bäst. Spanien är också bäst tills 2014, även om dom förlorar resten av sina kval matcher och inte kommer med i EM.

Madrid var bättre än Barcelona igår för att dom vann. Det är det jag sagt hela tiden. Titlar är det som spelar roll, det spelar ingen roll hur man tar dom.

Förstår inte varför ni är så arga Barcelona fans, anledningen till att folk ogillar Barcelona är deras fans. Sjukt.
2011-04-21 21:27

När ni ställer upp som ni gör är det ett kvitto på hur mycket sämre ni är, ni har parkerat bussen 2 matcher för att ni är för dåliga. Sen att eran fixstjärna lyckades bättre än Messi beror på Casillas. han var skillnaden som rädda er som vanligt.

Ni är och agerar som ett mitten lag, er gris fotboll kommer ta slut nu när Mou visat hur han kommer agera i fortsättningen.

Blaugrana91

Krävs att de är i form till Madrid, vi måste ha mycket bättre rörlighet och bättre fokus samt mer anamma för att köra över 7 manna försvaret.

Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 21:25
Hombre

Grejen är den att vi är det bästa fotbollslaget i modern tid, och den här upplagan är långt ifrån över. Detta Barcelona är de lag som alla kommer komma ihåg om säg 20+ år.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-21 21:24
Ride_The_Big_One(6)

Om vi tar oss till final är jag ganska säker på att formen kommer vara ganska bra lagom tills själva finalen är

Sista semifinalmatchen är den 2 maj och CL-finalen är den 27 maj, därimellan är det enbart ligamatcher och iom att vi i princip redan vunnit ligan kan vi vila lite spelare i ett par av matcherna.
2011-04-21 21:21
Ride_The_Big_One(6)

Säger samma sak om er som hävdar att ni är historiens bästa lag. Ställ er på rätt plats i i historieledet även där;)

Blaugrana91

Klasser bättre?

Om du tycker att 5-0 matchen var ett kvitto på hur bra lagen är gentemot varandra så har du fel. Där var det vara ett lag som var bra och det andra dåligt. I dem två senaste matcherna har vi sett två lag som försökt spela sin bästa fotboll och då har vi fått fram två jämbördiga lag.

Jag håller fortfarande Barcelona som ett bättre fotbollslag än Real Madrid för att ni är ett färdigbyggt och sammansvetsat lag. Real Madrid är inte sammansvetsat ännu och dem är långt ifrån klasser sämre än Barca.

2011-04-21 21:20
Andres Iniesta Lujan#8

Säsongen är ju inte slut än varför ska man ranka efter vad man hittills presterat iår?

Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 21:16
Ride_the_big_one

Om man ska kolla på den här säsongens prestationer så är faktiskt top 3 ( Barcelona,Manunited, Real Madrid. Men om man ska gå efter titlar ligger real långt efter.
2011-04-21 21:16
geegiii - Iker el Dios

Adjö du har inget att hämta här.
Väl mött i Cl.
Real Madrid geegiii - Iker el Dios
2011-04-21 21:15
H.Alavi - Magico! //

Allt jag skrev vara att båda lagen missgynnades av domaren. Vem som blev det kraftigast lät jag vara osagt. Jag slutar här, innan jag övergår till personangrepp och åker på en spärr.

Ride_The_Big_One(6) //

"Ingen i Barcelona förtjänade ett rött"

Bosquets kunde ha åkt ut får en sådan satsning, no question.
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 21:14
S.Bernabeu

Utslagna föra säsongen? ja pågrund av en horribel domarinsat. Jag tror du sitter och hoppas att den portugisen ska dömma eran match...
2011-04-21 21:14
S. Bernabeu

Inter vann ligan 4 år på ragen och mäktade med en trippel, vad har ni åstadkommit på 4 år om jag får fråga?

Vem bryr sig om din personliga åsikt, gå efter fakta istället för att gissa dig fram.

Titlar tar en högre upp på rankningen inte antal världstjärnor.

Blaugrana91

Jag hoppas också på att nå final, ganska öppen match som jag ser det i nuläget. Har vi formen tills dess är jag inte ett dugg orolig, men har vi inte formen på samtliga där framme kan det bli svårt att bryta sig fram.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-21 21:12
Ride_The_Big_One(6)

"Utomstående tror på en Barca-United i final, kanske det som fått marängerna att ventilera skitsnack härinne?"

Och den finalen hoppas jag att vi får se, Världens två bästa fotbollslag möter varandra!
United är det motståndarlag jag har störst respekt för!
Real Madrid S. Bernabeu
2011-04-21 21:10
Rankade

Som i vilka jag tycker är bäst.
Spanska cupen har ingeting med något att göra, jag tycker att Arsenal är top 5 med var har dom gjort på sistone? Vi kom 2a I ligan två år i rad och båda åren tog vi fler poäng än något lag i Europa förutom Barcelona har jag för mig. Jag säger att Barcelona är bäst även fast ni blev utslagna förra året, även fast senast ni vann CL borde det vart Chelsea i final. Det har ingenting med mig som Madrid fan att göra eller hybris. För då hade jag sagt att Inter och Bayern är bättre än Barcelona.

Jag personligen och många andra tycker att top tre är Madrid, Man U och Barcelona. Med #1 B #2 MU #3 M. Att det bästa laget inte alltid vinner är en annan historia. Om Robben fått in något av sina två fri-lägen i vm finalen kanske Holland hade vunnit VM, jag hade fortfarande tyckt att Spanien var bättre.

2011-04-21 21:09
geegiii - Iker el Dios

Ingen i Barcelona förtjänade ett rött, 2 förtjäna rött i Real fakta bevis finns på youtube ifall du missa matchen.

Jag är inte så orolig, ni måste ställa upp så här för att störa laget, det tyder på desperation hos er. 6 försvarare och grisa som ett eng lag är vad som krävs för att stoppa dåliga Barcelona?

För vi är ju inte så bra i era ögon, ändå måste ni grisa ner för att vinna?
Ni må ha fått mera ut era spelare igår, men Cl kvartstår och jag är säker på att ni får någon man kort med detta spel.

På tal om smutsiga spelare, du nämnde några hos barca som lägger sig lätt. Såg du hur Carvalho tjura efter ha sparkat till Pique?

Pique blir puttad som om han gick in för att skada, Carvlaho är också en liten av en fuskare med dessa tilltag.

Var filmande nödvändigt några min innan signalen?
Du är på hal is med såna kommentarer
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 21:07
Ibi på hal is!

Vi får hoppas att han är tillbaka, och vi får se till att han får lira den där cl finalen som han är värd. Glömmer aldrig när den där grodan visa ut han i semin för 2 årsen.
Annons: