/spanien/barcelona/forum/12300.aspx/spanien/barcelona/forum/12300.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai
2011-06-05 15:56
FcB - I Motgång Och Framgång!

Jag vet att han spelar där, men han kommer följa varenda match från läktaren då dom har Ronaldo och di Maria.

Ride_The_Big_One(6)

Sant, han växer bara utvecklas till en av världens bästa spelfördelare. Om nån som såg matchen mellan USA och Spanien igår så skulle ni se passen till Torres. Jag säger bara, Herregud!

Barcelona Blaugrana91
2011-06-05 15:55
1.70-ligan

Mundo Deportivo har idag skrivit att Sanchez är nära, AS skrev igår, Italiensk media har också rapportert om det. ;)

Sanchezs agent ska ha varit i Barcelona i två dagar och kommit överens med Barca om ett personligt kontrakt för Sanchez. Nu återstår det enligt MD bara för Barca att komma överens med Udinese om priset. Dock ska Barca och Udinese ha en bra relation med varandra så det ska inte vara några problem att komma överens.

Vi får väl se om det hela stämmer.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-05 15:49
Shanghai

Fick mig en tankbeställare, Borja valero är en duktig spelare som blir bättre och bättre. Undrar om Madrid grämer sig om egna spelare de valt att släppa.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-06-05 15:37
Shanghai

Callejon spelar i Real Madrid.
Barcelona *klappklapp* Pique!
2011-06-05 15:32
basaric - Say no to Fabregas!

Och Shakira för den delen ;) :D
Barcelona Shanghai
2011-06-05 15:26
Är det bara jag som tror att Real skulle vara ett annat lag en dagens Real Madrid om man hade kvar sina ungdomar som Borja Valero, Juan Mata, Callejon med flera.

De är ju klass spelare titta bara på Borja Valero ifjol så imponerade han i Mallorca o i år så har han varit Villarreals bästa spelare enligt mig. Många tror att det är Rossi eller Nilmar som har varit bakom succén i ubåtarnas framfart denna säsong.
Barcelona Hetfield
2011-06-05 15:19
Här är Zlatans mål i samma match. Det känns nästan bisarrt att vi har haft Zlatan i laget.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-05 15:15
Här är förövrigt en video med Kanoutes mål mot oss för knappt ett år sen.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-05 15:08
Blaugrana91

Hehe okej. Enligt mig är det nog troligare att ingen av dem köps än att alla gör det... med Rosell vid rodret är det långt ifrån säkert att ryktena stämmer ;) Någon större värvning lär säkert dyka upp, men det kan lika gärna bli någon helt annan än de som ryktats hit.

Förresten, vilka medier är det alla snackar om, som skriver att Sanchez snart kommer bli klar?
Barcelona El Messias
2011-06-05 15:04
Grabbar checka in detta på länken
Barcelona Blaugrana91
2011-06-05 15:02
1.70-ligan

Som sagt jag har en "feeling" (haha) att alla 3 kommer komma, notera att jag inte hoppas utan tror detta. ;)

Sanchez kommer nog bli klar ganska snart låter så i media allafall, att Rossi kommer är väldigt uppenbart och gällande Cesc så ja Barca vill ha honom och likaså vill Cesc hit, enda probelmet där kommer bli att komma överens om priset med Arsenal.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-05 14:57
addeh

Fortfarande, oavsett om spelar som släpande eller striker, är Kanoute enligt mig en klockren värvning: Billig, lojal lagspelare som skulle ge oss en dimension till offensivt. Han ger oss rutin, styrka och något att hota med i luftrummet, utan att för den sakens skull inte passa in i vårt vanliga spel. Vore perfekt att honom att slänga in ibland.

För hans egen del skulle han nog inte heller ha något emot en sådan roll i Barca. Hans karriär närmar sig slutet och han hade nog hellre prövat på hur det är att spela i världens bästa klubb än att fortsätta ytterligare en säsong som halvt ordinarie i Sevilla.
2011-06-05 14:53
basaric

Det var ett exempel, vi har egentligen all rätt att vara emot det på alla sätt och vis med tanke på hur de spela mot oss. Men vem orkar med en massa maränger i forumet som ska skydda laget efter varje skämt/hån?

Hetfield

Med tanke på hur hög ribban är när det gäller titlar för storklubbar så förstår jag humorn i det hela. De har inte vunnit en stor titel på några år, de vinner spanska cupen som inte är lika prestigefyllt som ligan eller cl uppfattas som komiskt för andra, men en början för dem. Ganska förståeligt att de firar som de gör.
Personligen skiter jag vilket som, orkar bara inte se massa maränger härinne försvara sin klubb.
:P
Barcelona Hetfield
2011-06-05 14:51
addeh

Ehm, de flesta anfallarna i världen gör mål inom straffområdet, det är vad det innebär att vara en striker....

Dessutom så är många av hans mål typiska strikermål genom skott, inte genom nick. Youtuba det.
Barcelonistas
2011-06-05 14:45
Since 2006-07, Man United have been restricted to just a single shot on target in only 2 CL games, both v Barcelona!!!
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-05 14:44
Hetfield & 1.70

Jag är mycket medveten om att Kanouté spelat som släpande nästan hela säsongen men på den positionen lär han aldrig få spela i Barcelona. Maliern gör alla sina mål inne i straffområdet, merparten på nick.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-05 14:44
Blaugrana91

"Så skulle inte förvåna mig om alla 3 kom... "

Det skulle förvåna mig storligen om Barca köper Cesc, Rossi och Cesc i sommar.
Barcelonistas
2011-06-05 14:42
Fontas, whose contract expires in 2012, rejected offers from Spanish and foreign clubs. Barcelona will soon offer him a renewal. [sport]
Barcelonistas
2011-06-05 14:40
Barcelona doesn't plan any transfers for the defense. Barcelona B centre-back Andreu Fontas (21) will definitely be promoted. [sport]
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-05 14:36
Silly Season var det ja... Hetfield, OM detta skulle stämma så får du ta fram näsduken :P.
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
Barças Juvenil-lag spelar i skrivande stund mot Athletic i Copa del Rey och matchen slutade 3-2, vilket även det första mötet gjorde. Så just nu pågår det straffar mellan lagen. Det är kvartsfinal.

Edit: Och där var saken biff. Barça vidare till semifinal via straffar.
Barcelona 1.70-ligan
Nej, Kanoute är mer än en boxspelare. Jag står fast vid att han hade varit en utmärkt spelare att ha i truppen. Hade inte haft något emot om vi värvar honom för kaffepengar bara för att få den där extra dimensionen i anfallet.
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-05 14:31
Jag såg i TV-tablån att Canal+ skulle visa Real Madrid All Stars mot Bayern München All Stars ikväll. Vet någon här vad det är för match och vilka spelare som brukar delta?
- - -
Vilken underhållning vi bjöds på av spanjorerna igårkväll. Snacka om ett efterlängtat mål för Torres. Silva och Cazorla var bästa spelarna i gårdagens match. Får Villarreal behålla Cazorla, Valero, Nilmar och Rossi så kan de bli att räkna med i ligan(nja, lite överdrivet kanske, men man skulle inte bli allt för förvånad).
Barcelona basaric - Say no to Fabregas!
2011-06-05 14:27
Ride_The_Big_One(6)

Läs igenom våra inlägg innan du postar ett. Vem har klagat på hur dom spelade mot oss? Vi tyckte bara att det var lite överdrivet att fira en cup-titel på det sättet dom gjorde.
Barcelona Hetfield
2011-06-05 14:25
Jag citerar Sevilla redaktionens bedömning som är mycket mer valid än både min och addehs åsikt:

"Nästan spelat offensiv mittfältare hela säsongen mer än anfallare. Skicklig i positionen som fallande anfallare. Duktig på att störa motståndares anfall och som alla vet skicklig på att få bollen i mål. Dock önskar jag att han skulle befinna sig i boxen oftare än han gjort den gångna säsongen. Där inne behövs han!"

Vilket är exakt motsatsen till "addehs" tes.
Barcelona Hetfield
2011-06-05 14:22
addeh

Har du ens kollat på Sevillas matcher? Kanoute är långt ifrån bara en boxspelare, han har agerat mycket som spelfördelare i år. Han går gärna längre ner i banan, plockar upp bollar och serverar de andra spelarna.
Kanoute är långt ifrån bara en boxspelare, det är en otroligt intelligent spelare som kan spela på hur många olika sätt som helst.

Ride

Äh, vi skojade bara. Jag tyckte det var rätt så patetiskt att fira sådär mycket för en CdR titel.

Vi skojade bara om HUR vi firade. Chill.
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-05 14:20
1.70

Det är lite samma sak med Kanouté som Rossi, bara att maliern är än mer fast i sin position. Han är född boxspelare, det är där han hör hemma. Om han bara skulle få speltid när i trånga lägen då vi måste börja slå inlägg kommer han i stort sett aldrig få spela. Å andra sidan utgör inte en spelare i boxen ett så stort hot, det måste finnas fler.

Nej tack till Kanouté.
Barcelona El Soap
2011-06-05 14:13
Intressant att Real vill ha 12 miljoner euro för Gago, där kan vi snacka om överpris.
2011-06-05 14:12
el Maestro!

Jag håller med, en titel har en viss betydelse vare sig den är liten eller stor så kvarstår betydelsen.

basaric/Hetfield

Måste de konstanta hånet mot Real forsätta?
Visst spelade de grisfotboll med "schyssta" medel, men detta börjar bli gammalt. Lets move on shall we?
Barcelonistas
2011-06-05 14:12
Dom måste ju få fira herregud. Det är inte så att dom kommer vinna många titlar framöver. Då dom har den svåraste konkurrenten i sin liga ( Barcelona). och Cl finns det Barca,Man United,Chelsea,Bayern, etc där allt kan hända. Men Madrid har kvaliten i laget för och gå till cl final men inte spelet elr taktiken. ( Inte med Mou iallafall)

Nu vann dom en titel och dom lyckades slå oss i finalen.
Annons: