/spanien/barcelona/forum/12299.aspx/spanien/barcelona/forum/12299.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hombre - Hala A.F Di Maria y G.G Higuain
2011-04-22 23:52
Fast hur ni än vrider och vänder på det så har ni kört fast. Det är nu Pep måste fram med plan B. Ska han överraska Real Madrid?

Sedan så är den där psykolgoska spärren mot barca borta precis som när vi tog oss förbi åttondelen. Nu har Real Madrid medvind, självförtroendet är på topp och jag är övertygad om att Real Madrid kommer göra bättre matcher i dem nästkommande matcherna gentemot dem föregående. Samtidigt som Barcelona lägret inte är lika övertygade som förr.

Jag säger inte att vi kommer gå vidare, men vi chanserna har ökat markant jämfört med när vi lottades mot varandra.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-22 23:52
Trippeln

Äsch vi ska inte kritisera att lag som Hercules, Osasuna, Racing osv spelar så dem har inte materialet att spela på något annat sätt mot oss, att Real däremot spelar så haha ja det är nästan tragiskt att se....
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-22 23:48
Hombre?

Ja vadå? Tycker inte er "reservelva" såg så värst mycket vassare ut. Och då har ju ändå Marca glömt Mascherano i vår elva. En av världens absolut bästa mittfältare
Barcelona Trippeln
2011-04-22 23:47
Fan vad arg jag blir när Barca inte får sina ytor att spela på, det blir ett så fantastiskt lag om det andra laget inte kör som Real Madrid,Osasuna ,Hercules,Racing Santander och andra bottenlag utan heder och självrespekt!
Barcelona Blaugrana91
2011-04-22 23:45

"Det är nu Pep Guardiola ställs inför eldprov som tränare, hur ska han lösa sina problem. Real Madrid har ett motmedel för Messi, Tiki Taka och Alves, Vad ska Pep göra nu?"

Haha, så ni har ett motmedel? Ni har er bottenlagstaktik och ni kan återigen förlita er på turen...
Barcelona kommer spela sitt spel, vi ändrar inget som sagt. Ni kan inte spela bottenlagstaktik i CL matchen för ni måste framåt i den matchen, det kommer öppna upp ytor för Barca som sagt.

elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-22 23:40
"Real Madrid har ett motmedel för Messi, Tiki Taka och Alves, Vad ska Pep göra nu?"¨

Skörp dig nu, det är inte så att Mourinho har nyckeln till att vinna mot Barcelona. Okej, han kanske gjorde så vi inte vinner med 5-0 varje gång men 1-0 på övertid bevisar knappast att ni kommer dra det längsta stråt varje gång.
Barcelona Mrfaariis
2011-04-22 23:39
Puyol måste få speltid !!!!!!!!!!!!
2011-04-22 23:39
Ttitta skillnaden på reserverna!
Barcelona Trippeln
2011-04-22 23:34
Jag ska inte stå och fira men ju mer spelförstörande äckel som blir skadade ju bättre är det för oss, Carcalho och Khedira borta till första mötet.

Lass skrämmer mig inte så mycket, springer som en huvudlös kyckling för det mesta...
Barcelona Messidinho_10
2011-04-22 23:34
Jag hoppas Jeffren, Fontas och Thiago får starta imorgon!
2011-04-22 23:33
AndreD

I vanliga fall så spelar Di Maria till höger och Ronaldo till vänster. I El Classico så har båda skiftat kant för att Di Maria ska neutralisera Alves framstormningar. Ni kanske har märkt att Ronaldo inte skjuter lika ofta som han brukar göra.

Hur ska Guardiola hitta en annan lösning nu när Alves inte kommer framstormande som han brukar göra? Vänsterbacken i Barcelona används sällan som ett anfallsvapen som Alves. Nu tror jag Pep kommer ha större tillit på Messis individuella skicklighet och hoppas att han kan dra ett par spelare för att frigöra sig själv och att hitta lagkamraterna.

Det är nu Pep Guardiola ställs inför eldprov som tränare, hur ska han lösa sina problem. Real Madrid har ett motmedel för Messi, Tiki Taka och Alves, Vad ska Pep göra nu?
Barcelona Mrfaariis
2011-04-22 23:32
Asså helt seriöst Puyol måste få speltid mot osasuna så att han e i match form när vi möter real. Annars är det riktigt dumt av pep om han inte ger puyol speltid.
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-22 23:26
Visca Barca-Messi#10

De kan man ju bara flytta på Alves igen? Nä men, det enda jag vill är att ha Puyol på Di Maria så han kan få känna på lite fysiskt spel. Vet inte om Ronaldo, jag såg han bara på en kant hela tiden.
Real Madrid mannen myten tupaac
2011-04-22 23:18
Namn: DM1982

Nej det är inte fail utan snarare lite halvdåligt. Att köpa en spelare för 700 miljoner som är skadad hela tiden är fail. Ett riktigt fail som förtjänar en plats bland Home of Failes. Ärligt.

Ohh ja Kaka var/är en flopp... Men 700 miljonerna spelar juh för fan inge roll.. hört talats om dem dyra försäkringarna som dem lade på kaka och ronaldo? Dem var värda lika mkt som deras ben. Så det var juh bra att man teckna en bra försäkring på kaka :D hahah.. blev faktiskt glad när han opererade sig så man slapp honom, och genom det har vi fått vår Özil :)

ang David Villa. Jadu han har inte varit jätte bra, men han har inte heller varit överdrivet dålig. För mig har han varit en duglig värvning. Erkänn ni hoppades väl på mer än det han gett än så länge? Jag kan iaf erkänna att jag fortf ser kaka som en flopp. Benzema oxå i över ett år, men det har hänt något med honom nu sedan mourinhos ankomst. Och nu tycker jag att han är mkt intressant :D

annan sak, tycker yaya toure var en dålig försäljning..
längtar till onsdag och jag hoppas på en lika härlig match igen och att det bästa laget vinner, och att domarna inte gör nå klantigt som förstör matchen! Jag vill inte att vi/ni vinner pga ett offside mål m andra ord! hala madrid!
Ibi på hal is!
2011-04-22 23:16
Messidinho_10

Tittar man anfallet på Pedros mål njuter man bara!
Barcelona Messidinho_10
2011-04-22 23:11
Detta spel vill jag se på Onsdag och krossa Real på deras hemmaplan!!
Barcelona Visca Barca-Messi#10
2011-04-22 23:07
AndreD - Anims Abidal!

Du tror inte Mourinho flyttar över Di Maria till vänsterkanten om Alves spelar där? Nej spela med Alves på den vanliga positionen. Det är där han är som bäst. Sen så hade väl Ronaldo en fri roll längst upp där han kunde röra sig fritt?
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-22 23:02
Jag tror det bästa är att ha Puyol på äcklet Di Marias kant, så han jagar sönder honom, och köra Alves på vänstern om det är nödvändigt. Alves fick inte mycket yta att jobba på sist då Maria ständigt var på honom. Hellre ha Alves på Ronaldos kant då den sistnämnde som bekant aldrig jobbar hem.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-22 23:00
Barca4eva

Med tanke på att vi fick ett oavgjort i ligan och egentligen kanske borde vunnit den matchen så ser det ju bra ut inför CL matchen.

Dessutom måste Real gå framåt i den matchen, dem kan inte spela som ett bottenlag och hoppas på att få in ett mål på tur eller hoppas på ett oavgjort inför returen på Camp Nou, alltså måste dem gå framåt och det komnmer öppna upp ytorna för oss. :)
Barcelona Barca o Mort!
2011-04-22 22:59
Haha minns när Lass kom till Real och alla på puertan sa att han var världens bästa mittfältare :) Seriösa var dom också!
Ibi på hal is!
2011-04-22 22:53
Blaugrana91

Hinner Puyi tillbaka kan han även också spela där. Jag skulle inte tro att Maqwell klarar av ett el clasico.
Barcelona Barca4eva
2011-04-22 22:47
3:e raka El Clasico som vi inte spelar på hemma plan blir det på onsdag. Jag är bergssäker på att vi får ett bra resultat på Camp Nou så nu får man hoppas på en helt okej match på onsdag. Ett kryss skulle båda gott.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-22 22:42
1.70-ligan - Anims Abidal!

Inte för att Khedira är speciellt bra, anser att han är en medioker spelare, men det lär bli Lass som ersätter honom och han är väl inte direkt bättre om man säger så.

Att Adriano är skadad är givetvis jobbigt, främst eftersom han varit så bra den senaste tiden., men Maxwell får ses som en duglig ersättare även Adriano är bättre.
Barcelona Barca Barca
2011-04-22 22:41
1.70-ligan - Anims Abidal!

Fördel oss om dom förlorar en av sina grovjobbare. Vem ska Mou slänga in när, Pepe, Xabi o lass är trötta efter att dom har fått jaga boll i 60-70 minuter ?

O andra sidan har real just nu fördel för att moralen är på deras sida. Och att dom får börja på hemmaplan gör inte saken värre, då dom kan rivstarta och säg att dom får in två snabba mål på 20-30 min...usch önska ja kunde sova innan matchen o vakna när allt e avgjort.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-22 22:23
Khedira missar resten av säsongen. För vår del spelar det mindre roll. då de har en drös, enligt mig, bättre spelare på bänken. Adrianos skada är värre för oss än vad Khediras är för Madrid
Barcelona Barca4eva
2011-04-22 21:56
Shac81

Lite sen var du men tack för ditt bidrag :p

Sano97

Chilla for fu**s sake.
Real Madrid Shac81
2011-04-22 21:56
Sano97

Jag käftar absolut inte emot, men du har rätt nog, kanske är det lite skitsamma för er d jag skrev. Ville bara ge min synpunkt angående detta.
Barcelona Xaviii
2011-04-22 21:55
Är det bara jag som känner saknaden utav en spelare av Yaya Tourés kaliber?
Real Madrid Shac81
2011-04-22 21:55
Sorry för d senaste inlägget, verkar som om d var lite offtopic.
Barcelona Sano97
2011-04-22 21:54
Sluta komma hit käfta mot oss jävla madristas ni har ett eget forum där ni kan prata om era flopp mljardsvärvningar som sitter på bänken hela tiden och så tror ni helt plötslig att ni är bättre än oss bara för att en diva gör ett mål i förlängingen, fan va patetiskt asså.
Annons: