/spanien/barcelona/forum/12296.aspx/spanien/barcelona/forum/12296.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-06-06 15:24
Bojan vill ju inte användas som ett sänka att priset på en viss spelare, så vi kan nog glömma det. Tyvärr.

Lol, hur går det ihop att man inte klagar om Thiago lämnar ifall Cesc kommer, men sen så klagar man på att Cesc drog? Lite lustigt.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-06 15:23
Varför suktar Pep så mycket efter att köpa Cesc? Det är så onödigt det kan bli då vi har Thiago som är Xavis ersättare. Köps Fábregas skulle jag knappast bli besviken på Thiago om han lämnade. Han har varit i klubben många år och gått i genom de flesta ungdomslagen och alltid kämpat, aldrig ens tänkt på att ge sig av. Ska man då, när han är på väg att slå i genom, värva en spelare för 40 miljoner som stack när han var 16 år? Det går inte i hpr för mig. Cesca har valt, låt han stanna i Arsenal och hoppas han kan fortsätta ta de till fjärdeplatsen.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-06-06 15:21
B-Guden

17 matcher, 2 mål, 3 assist.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-06 15:20
Figeta

Jag har sagt det hela tiden, jag har en känsla att klubben kommer köpa alla 3.
Dock så är det inget jag hoppas då det skulle kosta rätt mycket, men som sagt det mesta talar för det.

Sanchez verkar ju snart vara klar för oss, likaså Rossi. Och Cesc verkar ju klubben vilja ha till varje pris. Däremot tror jag inte Thiago kommer ingå i någon deal för Cesc.
Thiago har sagt att han ska stanna och igår sa ju hans pappa att Thiago kommer stanna.

Om vi nu ska köpa Cesc ser jag hellre att vi tar med Bojan i affären, jag gillar Bojan men det bästa för honom vore att gå till en klubb där han verkligen får speltid, det får han inte i Barca.
€30 Miljoner+Bojan för Cesc.
Barcelona B-Guden
2011-06-06 15:14
Hur många matcher har thiago spelat i år och hur många mål och assist ?
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 15:04
Om Cesc kommer tycker jag inte man ska köpa en svindyr forward också. Satsa på Leandro Damiao isåfall
Real Madrid Ricardo Kaká 8
2011-06-06 14:59
Figeta

Tack så mycket för svaret.

Hursomhelst så hoppas jag inte ni får honom. :P Men det skulle va ganska kul att se Cesc i La Liga.
Barcelona Hetfield
2011-06-06 14:57
Det finns ingen chans att Thiago byts ut mot Cesc, om det händer så byter jag namn till "Keita- The King of the World".

Det är bara MD som vill sälja tidningar.
Barcelona el Flaco
2011-06-06 14:54
Keita lär inte bli särskilt negativt påverkad av en möjlig värvning av Cesc eftersom han, både som person och spelare, inte kräver mycket plats i laget och skulle nog acceptera att gå ner ett par steg i hierarkin. Det stora offret i det här är Thiago, oavsett om han ingår i dealen eller ej. Väljer styrelsen att skeppa ivåg honom till London vore det ett misslyckande av episka proportioner och om brasse-spanjoren stannar lär majoriteten av spelminuterna gå till katalanen istället.
Barcelona Figeta
2011-06-06 14:47
Ricardo Kaká 8

Det kommer bli precis som Busquets och Mascherano. Dem roterade ständigt varje match och när toppmatcherna spelas så är det helt enkelt bäst form som spelar. Men nu hade vi många skador i försvaret så Mascherano fick hoppa ner.

Cesc,Iniesta,Xavi kommer alla tre få rotera varje match. Kanske får alla tre spela samtidigt någon gång om vi vill spela offensivare, kanske får Iniesta spela som ytter ifall vi har många skador där.

En sak jag vet iallafall är att med Cesc så får vi fler alternativ att spela på. Det är den största orsaken till varför jag vill ha honom och att han har Barca i sitt DNA likt Laporta sa.

Nackdelen är att vi också har Thiago som är ung och Keita. Ska Cesc komma måste isåfall Keita lämna för annars blir det för mycket!
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-06-06 14:46
While Arsenal ask 55M for Cesc Fabregas, Barcelona want to offer up to 35M + Thiago, whose transfer would include a buy-back option. [md]
Real Madrid Ricardo Kaká 8
2011-06-06 14:41
En fråga bara sen ska jag inte störa er.

Har Fabregas en plats på erat mittfält? Alltså, ska Iniesta gå ut på en kant så Cesc kan spela i mitten eller?
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 14:39
Nånstans innerst inne tror jag inte att Thiago kommer skeppas iväg. Ledningen kan bara inte vara så korkad.
Barcelona Figeta
2011-06-06 14:31
Blaugrana91

Det kan väll inte stämma att vi är ute efter alla tre spelarna under en sommar. Jag har hela tiden trott att vi skulle värva en max två av dem du nämnde men alla tre. Då är vi verkligen ett köplag!
Barcelona el Flaco
2011-06-06 14:30
Ännu en dag då man får läsa rykten om att Thiago kan kom att gå till Arsenal som delbetalning för Cesc. Hemska nyheter. Nu börjar jag bli orolig på allvar att det scenariot kan bli verklig. Kan inte Guardiola sluta dregla över Fabregas och ha mer förtroende för Thiago? Kan inte Rosell sätta ner foten och vägra skeppa iväg våra egna produkter till Arsenal, en klubb som blåser oss gång på gång såväl vid förhandlingsbordet som när det gäller att sno våra talanger?
Barcelona Blaugrana91
2011-06-06 14:24
Verkar som Sanchez mycket väl kan bli klar för oss snart, Sport skriver att man ska ha ett möte idag och Mundo Deportivo har redan skrivit en lång artikel om honom och lite fakta om han som person osv. :P

Samtidigt skriver Sport att Rossi är nära, då Villarreal redan börjat leta ersättare.
Och Mundo Deportivo skriver att Barca börjat förhandla med Arsenal om Cesc.
Barcelona C.A.K (Lyon)
2011-06-06 14:19
Tror dock inte Kaka vill gå till Inter. För det första så är det ju Inter, för det andra så skulle hans sejour i Real ses som ett stort fett fail om han gick nu. Han vill nog stanna och visa vad han går för.
AndreD - Winning!
2011-06-06 14:18
Hetfield

Nope det var Luiz Adriano och inte Willian som missade 100 lägen.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-06 14:14
Men har inte Real världens bästa högerback i form av Ramos aka bensaxaren?

Har men en spelare som drar på sig mer röda än assist så förstår man hur de resonerar trots allt.
:P
Barcelona Criff -Llourinho
2011-06-06 14:11
Hetfield, Navas har dock botats ifrån sin sjukdom. Det är därför han kan vara med i landslaget numera.
Barcelona Hetfield
2011-06-06 14:08
Hör och häpna, Mourinho vill byta Kaka mot Maicon.

Silly Season indeed :P
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 14:07
Kul att stora namn kommer till La Liga och även till andra klubbar än Real och Barca :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-06 14:06
Beundransvärt hur många som har sån kärlek för Bojan. Alla vill det bästa för honom, sorgligt nog måste han lämna klubben för regelbunden speltid så han kan utvecklas till den spelaren han har potential till att bli. Hetfield sa det bäst, lämnar han inte nu finns en stor risk att han blir våran Guti!

Jag hoppas bara han stannar i Spanien.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-06 14:04
Enligt tidningen Bild kommer Valencia att förstärka offensiven med ingen annan mindre än Miroslav Klose. Det pumpas på just nu med klassiska, gamla och fortfarande duktiga anfallare i La Liga.

Van Nistelrooy är sedan tidigare klar för Malaga. Dock är Klose inte klar ännu.
Barcelona el Maestro!
2011-06-06 14:03
"Dessutom så är Liverpool en väldigt bra och sympatisk klubb med en tränare som spelar offensivt (med engelska mått mätt), så varför inte?"

Håller med där om att Liverpool är en mycket mer sympatisk klubb nu är tidigare i och med att legenden Daglish är tillbaka i styret. Det är inte bara långa bollar fram som gäller nuförtiden. Man bygger upp anfallet på ett helt annat sätt nu än förut.

Jag skulle gilla att se Bojan lyckas där också tillsammans med Suarez. Då hade man kunnat följa Liverpool ännu mer.
Barcelona B-Guden
2011-06-06 14:02
emilio___

så du tror pep går och använder sig av små singnaler ? Hade det varit så hade han sagt det till Bojan du ingår inte i mina planer längre...
Barcelona emilio___
2011-06-06 13:58
Costa är mycket mer intressant och har mer talang i sig. Bojan är en ren anfallare han har inte utvecklat andra aspekter av sitt spel som villa. Han har potentialen men han behöver speltiden. Så länge messi finns kommer han inte få spela centralt. Specillt om rossi eller sanches kommer kan han glömma vänster eller höger kanten. Det är tydlig signal från pep. GET OOOUT!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2011-06-06 13:54
Jesus Navas är ju också så, han har typ ångest så fort han är långt ifrån familjen. Jesus Navas skulle platsa i de flesta topplagen och många har försökt, men han lär stanna i Sevilla karriären ut, vilket är beundransvärt.
Bojan har kanske samma "problem", vem vet.

Usch inte Willian, var det inte samma person som sopade 100 miljoner chanser mot oss? Costa är ju bra mycket bättre.
Barcelonistas
2011-06-06 13:51
Willian (Shaktar): "I feel totally ready to play at Barcelona. I've improved and need new challenges. I don't think it'd be hard to adapt."

Angående Bojan så är det självklart tråkigt att han inte har lyckats. Men samtidigt så måste man ta vara på dom chanser man får i en klubb som Barcelona.
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 13:51
Figeta

Jag tror Bojan är olik väldigt många andra fotbollsproffs. För han är helheten lika viktig som speltiden. Minst. Han har allt i Barcelona - vännerna, bra med pengar, familj, och han får tillhöra klubben han älskar och staden han vuxit upp i. Han verkar inte tycka det är värt att riskera det för att eventuellt ta klivet till att bli en världsstjärna. Så han är hellre kvar i den trygga tillvaron han har i Barca..

De flesta andra fotbollsspelare med samma talang och potential hade stuckit och prövat vingarna för länge sedan - men inte Bojan. Han är lite unik i det avseendet.
Annons: