/spanien/barcelona/forum/12295.aspx/spanien/barcelona/forum/12295.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-04-21 13:11
Hetfield

Tycker det att säga att vårt centrerade spel inte funkar mot Real. I andra halvlek spelade vi ut dem med tiki-taka, bara vi behåller ett högt tempo så funkar det att spela centralt. Sen blir det ju inte mer bredd bara för att man byter plats på Messi och Villa, vi har ju t.ex Pedro som breddar bäst av alla anfallarna. Sen tycker jag inte Dani var uppe riktigt lika mycket som vanligt igår, vanligtvis brukar ju han agera ytter.
Jag tycker åtminstonde det skulle vara ganska osmart att byta Messi från den plats han funkar absolut bäst i. Han ska vara i mitten nära målet, kunna kontrollera spelet, lägga assister samt att han har mycket lättare då för att ibland springa mot mål.
Atlético addeh
2011-04-21 13:10
PedroRodriguez

Nej det var inte Piqué, han var inte ens i närheten.
PedroRodriguez
2011-04-21 13:08
addeh

Var det inte Piqué som blev bortsprungen av Ronaldo när Xabi slog en djupledsboll och Ronaldo nästan nätade? Kanske var det någon annan... iaf så är Piqué inte långsam, men han är inte jättesnabb.
Ibi på hal is!
2011-04-21 13:07
Bläckfisken hade tippat rätt.
Atlético addeh
2011-04-21 13:06
Om Piqué är långsam är väl Cristiano Ronaldo också det eftersom den förstnämnde aldrig torskat en löpduell mot portugisen.
PedroRodriguez
2011-04-21 13:04
Grande Xavi

Piqué är utan tvekan en av de bästa mittbackarna i världen. Han är inte snabb men han har en del andra egenskaper som andra mittbackar saknar. Puyol är väl inte han heller så snabb men där är en kille med vinnarskalle.
Barcelona Barca4eva
2011-04-21 13:03
Red.

I lol'd.
Red.
2011-04-21 13:03
Misslyckat försök att låtsas vara från redaktionen. Spärrad. /Red
Barcelona Barca4eva
2011-04-21 13:02
elbraco - Bojan Krkic FCBs nr. 9.

Knappast, Villa har inte gjort något vettigt med bollen på sistone.

Med det menar jag dock inte att man bör bänka honom.
Atlético addeh
2011-04-21 13:01
elbraco

Jag förstår vad du menar. Madrid-spelarna skulle nog provocera Thiago till den allra högsta grad om han fick spela men jag tror han är redo. Rutin är ingenting man föds med, man måste börja någonstans.

Förstår fortfarande inte varför Pep bytte in Keita igår när vi jagade mål. Det var ju knappast så att maliern gick upp i offensivt straffområde för att ha något att hämta i luftrummet.

Vampíro - Ánims Éric Abidal

Vid närmare eftertanke så ser jag hellre att Keita bänkas även på Bernabéu och både Busi och Mascherano spelar från start på mittfältet.
elbraco - Bojan Krkic FCBs nr. 9.
2011-04-21 13:01
Jag förstår inte att ni anser att David villa bör bänkas. Jag tycker han känns mer formstark än Pedro och Messi i nuläget.
PedroPedrito
2011-04-21 13:00
Va tycker ni? Har jag rätt eller håller ni inte med?
Barcelona Hetfield
2011-04-21 12:59
L.A.M

Det handlar inte om att man ska göra Messi till en permanent ytter, du har missuppfattat allas "teorier".

Faktum är att det centrerade spelet inte funkar mot Real Madrid pga. deras ultradefensiva spel, därför måste man rotera och anpassa sig. Om man sätter Messi på kanten så drar man isär deras centrerade försvarsspel så att Xavi och Iniesta kan andas ut. Sätter man Villa som CF så kommer han till fler målchanser.
XavMessIesta
2011-04-21 12:58
David Villa är nog en av världens mest kliniska avslutare. Det vore helt absurdt att bänka honom för att han ''inte är så bra form''. Det skulle aldrig en klubb som t.ex. United göra. Vi måste ha tro på våra spelare att de kan prestera och inte följa real madrids exempel.
Coach pep -
Inbillar jag mig eller sjöng publiken "Shakira, es una puta" igår? Kan inte varit kul för henne att vara där isåfall. De försökte väl få Pique ur balans.. :-)
Grande Xavi
angånde Pique håller jag med om att han har en bit kvar till de absolut bästa backarni i världen, han är på tok för långsam det såg vi igår
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-04-21 12:56
Helt plötsligt vill alla att vi ska ta bort Messi som "falsk 9". Konstigt då det har funkat jättebra i två år nu och efter en match vi förlorade vill alla ändra taktik helt. Man borde fortsätta med samma positioner, dvs Messi som offensiv mitt. Samma passningsspel med den enda anledningen att tempot måste upp rejält. I första halvlek var det katastrofalt, i andra blev det bättre och då såg vi hur det gick. Spelar vi så snabbt spel som vi vet vi kan kommer inte Real hänga med, och det är fakta.

Håller dock med de som vill peta Villa. Killen är urusel just nu och det är nästa ett måste att han sätts på bänken. Igår gjorde han ju misstag varje gång han hade bollen, dessutom var han grinig och drog på sig massa frisparkar. Hade jag vart Pep hade jag satt upp Iniesta som anfallare och spelat med Mascherano som mittfältare, förutsatt att Puyi kan starta.
PedroPedrito
2011-04-21 12:53
Vampíro - Ánims Éric Abidal //

Pique är inte riktigt tillbaka i sin ursprungliga form. Abidal får bära hela vårat försvar.
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-04-21 12:51
addeh: Håller med om Piqué, han verkar ha kommit över sin formsvacka/Shakirafeber och spelar på sin normala nivå igen, viktigt för framtiden. Villa måste vara jävligt kall då de två största "Keite-hatarna" vill se honom petad för maliern, haha.
XavMessIesta
2011-04-21 12:50
Matchen igår var tråkig att se. Vi spelade våran fotboll men effektiviteten saknades. Mourinho lyckades med sin taktik spela ut oss. Jag är rädd att Mourinho kommer att slå ut oss ur CL. Hoppas han lämnar real snart så han inte hinner göra allt för mycket skada.

PedroPedrito

Håller med dig till viss del. Vi spelar inte riktigt vårt eget spel utan försöker kopiera arsenals spel under deras storhetstid. Samtidigt som vi inte har dom spelarna dom hade.
PedroPedrito
2011-04-21 12:47
Under matchen igår saknade vi efektivitet. Vi förtjänar inte all beröm vi får. Egentligen är vi ganska dåliga och bara spelar runt bollen. Kom igen nu Barca och bli lika bra som Arsenal var under Tony Adams tiden:)Barcelona känns som Arsenalwannabees!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-21 12:45
Tror inte Thiago har tillräckligt med erfarenhet för att kunna klara av Real Madrids mittfält under Mourinhos kommando i en CL-semi.

Pep måste göra någon slags förändring till nästa gång, inte bara i startelvan. Usch, jag mår fortfarande dåligt på grund av matchen igår, och det är inte baksmällan let me tell you...
Atlético addeh
2011-04-21 12:38
Hetfield

Ja, startelvan på Bernabéu är vi överens om, men läste du hela mitt inlägg så såg du även att vi tyckte lite olika om elvan på Camp Nou. Du ville spela med Villa, jag med Thiago och flytta upp Iniesta i anfallet.
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-04-21 12:35
Igår spelade vi vår bästa fotboll med Messi på högerkanten och Villa centralt, jag hoppas Pep insåg att det nästan är omöjligt att skapa nånting genom mitten när de spelar med så många defensiva innermittfältare och fortsätter med samma linje som i den andra halvleken. För även om Villa är kallare än en natt på Antarktis så löper han fortfarande jävligt mycket och drar isär deras försvar, något som gjorde att Pedro på vänsterkanten fick mycket yta att jobba på.

Släpp den "falska nian" och låt Leo gå tillbaka till sin gamla högerkant så hotar vi de ännu mer. Vila nu viktiga spelare i helgen och låt Thiago, Afellay, Maxwell osv spela för ligan är redan hemma. Prio nr. 1 i Osasuna matchen bör vara att, precis som för två år sen med Eto'o inför CL-finalen, få igång Villas målskytte, han måste vara på tårna i semin. Visca!
Barcelona Hetfield
2011-04-21 12:32
addeh

Det var ju det jag skrev :P
Atlético addeh
2011-04-21 12:25
För övrigt har Piqué varit en gigant de senaste matcherna. Äntligen börjar man se lite ledaregenskaper hos honom.
Atlético addeh
2011-04-21 12:22
Hetfield

På Bernabéu tycker jag vi borde sätta upp Iniesta i anfallet och lira med Keita från start. Det är alltså Villa som skall petas. Kallare spelare får man leta efter och oavsett om han gör ett bra defensivt jobb gör han inte det han är värvad för - att producera mål.

Ett oavgjort resultat på bortaplan vore guld.

I returen på Camp Nou, om Villa i ligamatcherna dessförinnan inte fått det att lossna, tycker jag han återigen borde bänkas, antingen till förmån för Afellay och därmed spela Iniesta på mitten, eller flytta upp Andrés och lira med Thiago från start.
Barcelona Barca4eva
2011-04-21 12:20
Nu ska vi tamejfan ta de i CL, en sådan turnering ska vinnas av de bästa.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-21 12:19
Tror ni Thiago hade klarat av och starta EL Clasico?? Tänk er dessa genier tillsammans på mf :P

Thiago Xavi Busi Iniesta

Messi Villa
Barcelona Hetfield
2011-04-21 12:18
Andres Iniesta Lujan

Jag rankade inte elvorna med tanke på när vi startar matcherna, utan jag gjorde hemmaplan sen bortaplan så att det är lättare att förstå.
Annons: