/spanien/barcelona/forum/12293.aspx/spanien/barcelona/forum/12293.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
eliot
2011-04-21 00:19
manita barcelona ...

hur fan kan du säga att madrid va bättre än oss idag ???? vilken match såg du din fjant
Barcelona Barcadinho.
2011-04-21 00:19
Assh grabbar – det finns två slag här, det ena är ett mindre slag om vem som härskar i Spanien. Vinner vi ligan så är det här inhemska slaget vårt.

Nästa vecka börjar slaget om Europa.– laget som vinner det är absolut det bästa laget mellan de två, totalt sett. Vi får hoppas att vi går vinnaren av det.

Kom ihåg förra säsongen när vi förlorade mot Sevilla i CdR. Det gjorde knappt ont. Och min besvikelse av dagens match redan har svalnat helt.

Glöm inte båda sidor att det återstår United i finalen (nästan säkert United). Det är inte precis ett amatör lag.
Barcelona GerardPique3
2011-04-21 00:18
Pep bänka Zlatan när han inte var bra på typ 2-3 matcher. Men den lilla Kurden (Villa) får fortsätta hela tiden. 11 matcher utan mål som forward i en av världens största klubb. Man ska bara inte få starta. Okej det finns ingen ersättare men endå! Fuck it tycker faktist inte Real förtjänade den här segern. vad ni en säger.

Btw såg ni har Real firade vid Barca fansen och typ håna dom? jävligt fult!
Fuck madrid Fuck pepe fuck arbeloa

Vi måste bara ta dom i CL

<<<<<
AndreD - Anims Abidal!
Bat

Stick o trolla någon annanstans. Du satt och hoppades att real skulle vinna matchen.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
Nu gäller det för Pep att göra några drag inför cl. Han borde veta att något måste göra, de kommer spela så här på de 2 matcherna vi har mot de och då måste vi ha ett botemedel.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
¡Barca! - Crèma Catalana

Real Madrid anno 2011 är en upplaga som jag tycker är nedvärderande för en klubb med deras historia. De ska inte behöva agera som de gör. Jag tycker det är tragiskt att se hur Mourinhos närvaro har påverkat Real Madrid. Om du är av en annan uppfattning så fine. Bryr mig inte märkvärdigt, bara du inte kritiserar min åsikt och kallar mig för barnrumpa när du själv inte kan stå på egna ben och lägga fram åsikter.
Barcelona Joanilson
2011-04-21 00:17
Nu är jag så jävla trött på att Guardiola ska fortsätta låta Messi borra ner huvudet i marken och försöka göra allt på egen hand. Messi måste inse att han har fler spelare att passa. David Villa tar löpningar hela tiden men får aldrig några passningar. Vad var poängen med köpet av en djupledsspelare när man vägrar använda sig av djupledsspelet?
Det är dags nu att tuta i spelarna lite mer jävlar anamma, de senaste månaderna har det sett ut som om dom bara vill visa upp hur mycket de kan hålla i bollen, va fan du måste våga ta risker risker för att vinna nåt och Barca verkar tro just nu att det säkraste sättet att vinna matcher på är att passa bollen ända in i mål.

Jag hoppas verkligen nu att den här matchen var en rejäl väckarklocka för Barca och att man vågar ta lite större risker i sista tredjedelen av planen.
Barcelona Messidinho_10
Grymt besviken på David Villa, han gjorde ingenting den här matchen!
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
Det är bara att gratulera Madrid. De var bättre än oss idag. Tänk bara om Pedro inte var offside.

Nu tar vi CL och ligan har vi redan tagit. Bara ligan väger tyngre än cupen, men det hade inte suttit fel att vinna cupen.
Atlético addeh
2011-04-21 00:16
Rambla

Hehe, Valencia-spelarna måste ju gratulera Madrid till titeln innan matchen i helgen. Jobbigt.

Tror dock Valencia har stora chanser att vinna mot Real då man är inne i en bra period samtidigt som Mourinho lär vila en del spelare.
Real Madrid Ramos nr 4
CAMPEONEEEEESSSS!!!!!!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
Fyfan! Är redan livrädd för CL finalen... detta som var en magisk barcasäsong i 9/10-delar av säsongen kan nu få ett oförtjänt dåligt slut. Detta kommer omedvetet bli vad man kommer ihåg till största del.. fyfan, det är inte rättvist. Det är inte så det ska vara! Jag har sagt det förut och jag säger det igen - jag gillar inte cuper som är så fulla av tillfälligheter!

Och vad händer nu? Kommer Barcas era ta slut nu? Finns det något botemedel mot Madrids taktik? Kommer anti-fotbollen segra?
Barcelona Man1
Messidinho

Försöker du vara rolig?
Barcelona Ronaldinho Jr.
Tyngre förlust har man nästan inte varit med om, jo inter så klart men ändå.

Tycker dock vi ska vara stolta över våra grabbar som än en gång visar att de är världens bästa fotbollslag! Ja ni läste rätt..även världens bästa fotbollslag kan förlora....däremot kan man inte förlora med 5-0 och kalla sig världens bästa lag...en jämn match som slutar 0-1 får väl ses som ett misslyckande men långt ifrån ett fjasko
Valencia Bat
2011-04-21 00:15
Inte lätt att göra mål mot ett lag som parkerar bussen i 120 minuter. Ni tar dem i CL.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
Abbe Ja förlusten kanske är tragisk, men var inte det du sa eller hur?
Atlético addeh
Oavsett hur mycket jag ogillar det spel Madrid visar upp kvarstår faktum att dem var bättre sett över 120 minuter. Vi gjorde en ganska medioker första halvlek, och kom i förlängningen aldrig tillbaka efter deras ledningsmål. Andra halvlek borde gett utdelning men marginalerna var inte på vår sida.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
Så, precis återkommen från en polare!

Tyckte matchen var överlag bra från båda sidor (stundtals) men att det blåstes lite för mycket i den där så kallade visselpipan..

Hur som haver, grattis åt Real Madrid. Man kan ju inte vinna jämnt!

Visca Barca!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
barca111

Gå och spela lite fm11, laget köper inte spelare för att slänga iväg de efter en säsong.

Dunderknut

Inte lätt att ha full fokus på alla 3 cuper, små marginaler idag men Madrid var de bättre laget inget snack om den saken. Spelarna lär höja sig mot cl, ligan tror jag vi tar.
Real Madrid mofasa!real!
Tack för en bra match. Vi ses i Cl sen.

Barcelona comprende
Vila alla jävla spelare och skita fullständigt i matcherna i ligan, satsa fullt ut i CL och och lämna David Villa kvar i Valencia ! ! ! !

Bra första halvlek av Real Bra andra halvlek Barcelona, men i förlägningen var dom det smartare laget och som ville mest dom vann helt välförtjänt, och skönt med lite motstånd nu gubbar!
Barcelona Bojan9
2011-04-21 00:14
All heder åt Casillar med räddningarna och lugnet i tjafset mellan andra spelare. Riktig imponerad av honom. Sen för i helvete undrar jag varför bolljäveln inte ville in i mål. Vi spelade bra tkr jag inget snack om saken.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-21 00:13
Känns lite irriterande...Visst Real var bättre i första halvlek men i andra så höjde vi oss något enormt och tog över matchen totalt, vi borde avgjort det hela då...I förlängningen var vi också det bättre laget, TILLS deras mål kom...

Tycker väl inte Real vinner rättvist, men man får väl säga gratis ändå.

Hade varit kul med en chans på ännu en trippel, men vi har ju i stort sett vunnit ligan allafall och vi har ju dessutom stor chans att gå till final i CL.
Barcelona Rambla~
Sluta grina nu och gratulera Madrid till titeln. Tjängar ingenting till att vara dåliga förlorare och komma med ursäkter. Det finns mycket kvar att spela för den här säsongen. Nu laddar vi för två tuffa CL-möten.

Valencia är nog glada att det blev förlängning i kväll. De möter väl Madrid på Mestalla i helgen va? Oj oj, det kommer att bli sega ben på maränger. :P
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
¡Barca! - Crèma Catalana

Men snälla, vad är problemet? Jag tycker förlusten mot våra största rivaler är tragisk. Går det ens att argumentera emot det?

Btw, länktips.
Barcelona Frodo
Messi och Iniesta gjorde det de skulle för att höja tempot. Synd att vissa spelare som Villa och Pedro inte är att räkna med för tillfället. Sen är det tydligt att Mous bölande i media satte press på domaren. Arbeloa, Pepe och Alonso kunde ha åkt under ordinarie matchtid och många andra spelare i Real fick inte ens gult trots deras många fouls. Vad är grejen med att visa ut di Maria i 120 minuten?

Sen visade det sig att Pep naiva tilltro till Pinto inte höll idag. Ronaldos nick kom ju i princip rakt på honom och det är ett mål som knappast Valdes hade släppt in. Pinto är en skön andramålvakt men en copafinal mot Real bör han inte starta i.

Förövrigt såg man hur svinigt Realspelarna betedde sig matchen igenom. Såg ni Pepes gest mot publiken när de gjorde mål? Klass är inget man ska förvänta sig av den här upplagan av Real Madrid.
Barcelona -Leo-
Är otroligt stolt över Barcaspelarna. Även om spelet inte fungerade till 100% och med spelare ur form, så höll man sig ändå till den traditionella fotbollsfilosofin man alltid har trott på. Hellre förlora som män än att vinna som fotbollsmördare.

Längtar till CL nu, säsongen är långt ifrån över.
Barcelona Messidinho_10
Vi måste köpa nya anfallare
eliot
seriöst . ni som säger att bara måste köpa in en annfalare är amatörer ni ska få se i cl vad barcelona kommert göra med hor klubben .... sry språket men denna dag måste man få tala fritt
Barcelona LaSagradaFamília
2011-04-21 00:12
Vi spelade bra... trist med förlusten men spelarna gjorde det fantastiskt.

Mot CL och Ligan!

tots units fem força! Vamos, cules, vamos!
Annons: