/spanien/barcelona/forum/12289.aspx/spanien/barcelona/forum/12289.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona dios-maradona
2011-06-22 12:09
Det var Udinese som sa åt Sanchez att inte ta flyget igår kväll eftersom Man C la ett sista bud på 40 milj euro plus 5 i variabler, och ett betydligt bättre personligt kontrakt till Sanchez än vad Barca kan ge. Men dom fick samma svar som förut, att han bara vill spela i Barca.

Vem vet hur detta slutar men om inte nu Udinese accepterar detta och får tillbaka en missnöjd spelare till säsongens början kan ju inte vara så bra för truppen, så tror dom kommer ge med sig tillslut och acceptera Sanchez vilja
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-22 12:05
Enligt mig är det enda vi behöver att Sánchez kommer och en riktigt billig mittback eller vänsterback, vilket som. Botía eller José Ángel hade varit grymt att få in men det verkar som förhandlingarna med Sporting har gått åt skogen.

Om Udinese vill ha ett för högt pris vilket är allt över 35 miljoner så skiter vi i honom. Då kan City få honom. Blir chilenaren för dyr så kan man rikta blickarna mot lite billigare anfallare som skulle acceptera bänken men ändå erbjuda klass, typ Forlán och Kanouté.

Två nyförvärv räcker för mig som ni kanske märker. En ytter/anfallare och en mittback/vänsterback. Då är jag nöjd samtidigt som Milito, Maxwell och Jeffren/Bojan lämnar. Tycker inte båda de egenfostrade anfallarna ska lämna då det blir för lite bredd i anfallet då. Någon måste stanna som sjätteval och där är min favorit Jeffren, då han verkar acceptera det och han faktikt visar klass när han spelar. Dessutom tycker jag Bojan kan ha en framid i Barca och då måste han ha speltid.
PedroRodriguez
2011-06-22 11:51
M79

Bredd behövs i laget. Vi började se en del oerhört slitna spelare i slutet av den gångna säsongen. Ja vi lyckades pricka dubbeln men nästa säsongs spelschema är än mer krävande. Jag är dock inte för att värva Alexis t.ex. för astronomiska siffror.
Barcelona dios-maradona
2011-06-22 11:46
Fan är det med Canteran i Barca, en efter en går dom ut o säger hur besvikna dom är att dom eventuellt måste lämna klubben.. trodde dom alla att dom va nya messi, xavi, iniesta?.. tröttsamt. Pep borde kicka ut dom alla bara, barn.
Barcelona Deulofeu
2011-06-22 11:46
Hetfield skönt att Kun inte går dit nu känns det bättre.Jag är riktigt spänd på vårt b-lag vilka flyttas upp och vilka köper vi dit talangen i det laget kommer vara enormt nästa år.Det blir dock riktigt svårt att fylla luckorna efter Nolito samt Soriano.Ska bli spännande att se.Det verkar som Deulofeu ska flyttas upp,Rafa likaså samt Espinosa.Någon som vet om några mer? Är det inte dags för Etock snart också han är ju ett år äldre än Deulofeu eller är det tänkt att Rafa ska spela falsk nia som Messi. Yttrarna lär väl bli Deulofeu till vänster och Kiko till höger med Tello som reserv.Backlinjen känns oerhört stabil men det vore riktigt kul med Jose Angel som vänsterback då känns det som vi knappt behöver mer än en bra startelva i a-laget.FÅr vi skador på en eller två spelare är det bara att lyfta upp någon från b-laget.En eller två spelare samtidigt lär vi klara intressant tanke tycker jag.Lite riskabel kanske men på de flesta positionerna tycker jag det funkar Mascherano tex måste vi ha kvar för det är en så svår position att fylla.Annars tycker jag nästan det är värt att prova dels saneras ekonomin och b-spelarna känner sig riktigt nära a-laget och vem skulle vilja lämna oss då när de vet att de är bara en avstängning eller skada från att spela med a-laget. Det kanske inte är rätt metod för att hålla Real stången i en lång säsong men om man ser på sikt och det ekonomiska läget vi befinner oss i är det kanske ett steg i rätt riktning. Dock har vi chansen att vinna 6 titlar i år så det kanske inte är helt rätt läge just nu? Real kommer tex starta extra tidigt med sin försäsongsträning eftersom de möter Barca i supercupen. Många av Barcas spelare har knappt kommit tillbaka från landslaget när det är dags tex Messi och u-20 spelarna.
Barcelona M79
2011-06-22 11:42
Jag förstår inte varför Barca måste värva spelare? Har inte funnits ett så överlägset lag sen Milans lag i början på 90talet.

Möjligt en framtida mittback samt backup på högerbacken annars är laget komplett med världs/landslagsspelare.
Barcelona Deulofeu
2011-06-22 11:30
Defensivt kan de inte mäta sig med vårt anfall men resten av Real är defensiva jämför bara mittfältet...
Barcelona Hetfield
2011-06-22 11:26
Deulofeu

Nej nej, det är inte i närheten av samma klass. Det du glömmer bort är att C.Ronaldo aldrig springer för laget, defensivt arbete är som bortglömt. Neymar är också som Ronaldo (riktiga), han springer inte så mycket defensivt osv.

Kun kommer inte att gå till Real Madrid, det vågar jag nästan garantera.
Barcelona Deulofeu
2011-06-22 11:21
Mycket tjat om Real från min sida jag vet men man måste ha koll på vad som händer...Nu verkar det som Neymar är rätt nära igen och de vill dessutom sälja någon av Benzema eler Higuain för att ersätta honom med Kun.Tänk er anfallet med C.Ronaldo,Kun och Neymar vilken teknik och vilken fart nästan i klass med Pedro,Sanchez samt Messi...
Barcelona Deulofeu
2011-06-22 11:08
Roma kommer man verkligen heja på vill inget hellre än att se Bojan dra på sig nummer 9 tröjan i a-landslaget och spela som sjutspets där han gör sig bäst.Vore kul att se någon mer från Barca b dock inte Thiago.Montoya skulle vara kul att se där för han behöver spela i högsta serien ett par år innan han tar över efter Alves ; ) Inget lätt jobb men för att lyckas måste han in i a-laget nu.
Barcelona Canaletes
2011-06-22 11:04
Det blir att heja på Roma nästa säsong med Lucho o Bojan
Barcelona Deulofeu
2011-06-22 11:04
Vem minns inte Roger som var en riktigt supertalant i 20 årsåldern men sedan försvann och hans sköna bror Oscar med den grymma volleyskottet. Jag tycker det är mäktigt med bröder i fotbollen jag spelade själv med min bror och man vet ju precis hur den andra tänker riktigt kul lite ot men ändå.
Barcelona Deulofeu
2011-06-22 11:02
Klart att Xavi och Iniesta är unika men håll med om att det vore coolt med två bröder på mittfältet?

Tänk om vi dessutom köper tillbaka Gio som verkar ha mognat en del och även lägger beslag på Rafael och Fabio från United då skulle vi ha tre bröder istartelvan som alla är födda 89 och framåt he he. Lite som på De Boer tiden gulderan eh not...
Barcelona Hetfield
2011-06-22 10:58
Sabatini bekräftade förövrigt att förhandlingarna med Bojan är nästintill klara, det handlar bara om detaljer.

Säga vad man vill om Sabatini, but he gets s*it done.
Barcelona Mascherano
2011-06-22 10:58
Snart är Sanchez framme i Barcelona.
2011-06-22 10:47
Deulofeu

Vi går en ljus framtid till mötes på mittfältet, La Masía massproducerar spelfördelare. Dock tror jag det blir svårt att nå upp till Xavi och Iniestas nivå då dessa herrar är något utöver det vanliga. Jag tror som sagt det tar ett tag innan världen ser några lika bra mittfältare som kontrollerar spelet med tiki taka, men jag hoppas i alla fall Thiago och Rafa kan bli något i närheten, för då blir det bra.
2011-06-22 10:41
Hehe, snacka om att Manchester City och Real Madrid förstör marknaden totalt. Om nu det engelska laget bjuder 40 + 5 på Sánchez så vet jag inte vad jag ska säga, det är han absolut inte värd. Läste också på Puertan att Pérez ska vara beredd att betala 45 miljoner för Neymar, en talang som imponerat i brasilianska ligan. Dessutom 5 miljoner i årslön, vilket skulle vara två mer än vad Sánchez var tänkt att få hos oss.

Nu behöver ju inte något av det här vara sant, men man kan ju undra varför marknaden bara stiger och stiger för varje transferfönster. 45 miljoner euro för en talang som Neymar öär ju helt sjukt. Alla kommer ju i framtiden vilja ha det fört sina "supertalanger". Han är värd max 15 miljoner, och det spelar ingen roll att han kan bli en världsspelare i framtiden.

Det roliga är ju att Bojan presterat så mycket mer än Neymar. Han har petat Zlatan, gjort mål mot starka lag i La Liga och i CL. Han gjorde 10 ligamål som 17-åring. Den här killen är alltså värd 30 miljoner mindre än Neymar? Suck.
Barcelona Deulofeu
2011-06-22 10:40
Namn: L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
Sänt: 2011-06-22 10:11
Xavi och Iniesta alltså... Wow

Kolla lite i spåkulan då kan vårt centrala mittfält bestå av bröderna Alcantara en högerfot och en vänsterfot ; ) Två brassar med nästan lika bra teknik som Piff och Puff.
Barcelona Deulofeu
2011-06-22 10:37
Det känns som detta silly season verkligen är ett vägskäl vart ska barca ta vägen och hur behandlar de spelarna från egna leden.Det är så viktigt att det blir rätt för om man ser på hur Real värvar så kommer de förr eller senare ta över igen se bara på deras lag sanslöst talangfullt och de fortsätter att köpa väldigt ingt.Det verkar som om Mourinho har kommit till laget där han vill stanna det enda som kan få bort honom därifrån är väl om Pep ser till att han blir tomhänt eller nästintill som förra säsongen.Sådant tålamod har väl knappast Real att han får en säsomg till på sig ifall han inte vinner något nästa år? Jag måste säga att det gör ont varje gång Real värvar för de köper upp spelare som jag mer än gärna hade sett i Barca tex Varane han är en rå diamant som kommer bli nya Thuram. MOurinho påstår att han är tredjevalet som mittback efter Pepe samt Carvalho.Han får alltså konkurrera med Albiol och den matchen är redan vunnen...räknar med att Garay försvinner.Köper de dessutom Neymar då vet jag inte längre hur de ska formera sitt lag men vilka matcher det kommer att bli.

Barca måste göra allt rätt denna säsongen så för min del är det ok att det tar lite tid varje värvning måste vägas och bli rätt.När vi dessutom gör oss av med spelare som kan vårt system som Jeffren samt Bojan vill det till att ersättarna är bättre och kan tillföra något.

Om vi köper Sanchez lär City lägga bud på Villa ska vi sälja då? Vi har endast Messi isåfall som kan spela centralt men att byta ut en Villa mot Sanchez känns rättså okej.Man vill ju gärna ge Villa mer än en säsong i Barca för han kommer bli bättre men inte yngre...Om ett eller två år får vi inget för honom nu kan vi i princip ersätta honom med Sanchez.Jag tror personligen att Sanchez skulle ligga bakom mer mål än vad Villa gjort denna säsong.

Har vi kvar Villa har vi bra täckning på 9 positionen.Vi kan inte köpa Sanchez för att inte starta honom han är alldeles för dyr.Mycket svårt detta allt måste bli rätt.

Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-22 10:30
Om det stämmer att Man City har bjudit €40m+5m för Sánchez så hoppas jag verkligen inte att Barça försöker matcha det budet för det är han jävlar i det inte värd. Vill han gå till Barcelona för det andra budet så gärna men inte för City-budet.
2011-06-22 10:11
Xavi och Iniesta alltså... Wow

Tror aldrig det kommer komma mittfältare med lika bra spelförståelse och förmågan att verkligen hålla bollen inom laget och styra tempot. Det har ju funnits många bra playmakers som Ronaldinho och Zidane men just det här med att styra spelet och bestämma tempot med korta, långa passningar, aldrig slå bort en passning heller och göra så många assist, att kunna leka bort en match med kortpassningsspel... Det är helt magiskt. Xavi och Iniesta är kungar av fotbollen, inget snack.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-22 09:59
Udinese pressure Alexis Sanchez to join Man City, who offer 40M+5M, while the player's first choice Barcelona only offer 29M+variables. [md]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FC Barcelona #10
2011-06-22 09:04
Xavi & Iniesta = O.O
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-22 02:00
Barcelonistas

Får sällan rysningar men nu fick jag det. Xavi och Iniesta. Vilken jävla vacker duo.
Är visserligen full men nog om det. Fin länk.
Barcelonistas
2011-06-22 01:45
Xavi - Iniesta the story so far!

Länktips.
Atlético addeh
2011-06-22 01:44
H.Alavi

Det stämmer, vinner Urrutia presidentvalet kommer Bielsa ta över som tränare. Sägs det i alla fall, men det är pålitliga källor och flertalet sådana som rapporterat om det. Tror som dig & Hyder att Athletic kan nå CL nästa säsong.

Málaga kommer bli otroligt intressanta att följa, men det vill till minst ett par riktigt bra värvningar till för att de ska kunna hota om CL. Annars känns allt annat än Europaplats nästa säsong som ett misslyckande för klubben.
Barcelonistas
2011-06-22 01:40
Tarrak du gör ett bra jobb här, dom andra kan dra åt helvete som säger annat.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-06-22 01:38

Ja, Rosell är ingen dum man. Men han har ett enormt stort ego. Det verkar som att han har en personlig vendetta mot Laporta, men vill skada honom mer genom FC Barcelona. Han röstade till exempel nej när medlemmarna röstade om de skulle gå till åtal mot Laporta.

Men att frånta honom den titeln, som i mina ögon, han förtjänar mer än någon annan. Till och med Guardiola försvarade Cruyff och menade på att det var fel att be honom lämna till hederstiteln.

Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-06-22 01:29
Hyder

Jag tror också på att Malaga kan knipa en EL-plats nästa säsong. Gäller för dem att vara starka på hemmaplan. Titta bara på Mallorca 09/10 som körde över alla förutom Barcelona och Real Madrid på hemmaplan och var så nära att ta fjärdeplatsen.

Det Pellegrini gjorde med Villarreal var konst. Som du säger så var de bara en straffspark ifrån att slå ut Arsenal i semifinalen 06. Jag hoppas att han kan göra samma sak med Malaga, det lär nog ta tid men tålamod är vad som gäller.

Bielsea tar väl över (enligt media) om en viss gubbe vinner kommande presidentval? Rätta mig om jag har fel. Vore intressant med honom vid rodret i en klubb som Atletic som oftast exploderar på hemmaplan mot storlag som Valencia, Barcelona och framförallt Real Madrid.

2011-06-22 01:28
Heywood Jablome

Rosell är mycket medveten om exakt hur mycket Cruyff betyder för Barcelona (antagligen den enskilt största profilen de senaste 20-30 åren tillsammans med Pep) att han aldrig någonsin skulle förnedra honom. Tror snarare att fråntagandet av hederspresidentstiteln hade att göra med att den inte var medlemsbaserad utan endast en titel Laporta gav ut utan medlemsstöd.
Annons: