/spanien/barcelona/forum/12288.aspx/spanien/barcelona/forum/12288.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-21 21:16
geegiii - Iker el Dios

Adjö du har inget att hämta här.
Väl mött i Cl.
Real Madrid geegiii - Iker el Dios
2011-04-21 21:15
H.Alavi - Magico! //

Allt jag skrev vara att båda lagen missgynnades av domaren. Vem som blev det kraftigast lät jag vara osagt. Jag slutar här, innan jag övergår till personangrepp och åker på en spärr.

Ride_The_Big_One(6) //

"Ingen i Barcelona förtjänade ett rött"

Bosquets kunde ha åkt ut får en sådan satsning, no question.
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 21:14
S.Bernabeu

Utslagna föra säsongen? ja pågrund av en horribel domarinsat. Jag tror du sitter och hoppas att den portugisen ska dömma eran match...
2011-04-21 21:14
S. Bernabeu

Inter vann ligan 4 år på ragen och mäktade med en trippel, vad har ni åstadkommit på 4 år om jag får fråga?

Vem bryr sig om din personliga åsikt, gå efter fakta istället för att gissa dig fram.

Titlar tar en högre upp på rankningen inte antal världstjärnor.

Blaugrana91

Jag hoppas också på att nå final, ganska öppen match som jag ser det i nuläget. Har vi formen tills dess är jag inte ett dugg orolig, men har vi inte formen på samtliga där framme kan det bli svårt att bryta sig fram.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-21 21:12
Ride_The_Big_One(6)

"Utomstående tror på en Barca-United i final, kanske det som fått marängerna att ventilera skitsnack härinne?"

Och den finalen hoppas jag att vi får se, Världens två bästa fotbollslag möter varandra!
United är det motståndarlag jag har störst respekt för!
Real Madrid S. Bernabeu
2011-04-21 21:10
Rankade

Som i vilka jag tycker är bäst.
Spanska cupen har ingeting med något att göra, jag tycker att Arsenal är top 5 med var har dom gjort på sistone? Vi kom 2a I ligan två år i rad och båda åren tog vi fler poäng än något lag i Europa förutom Barcelona har jag för mig. Jag säger att Barcelona är bäst även fast ni blev utslagna förra året, även fast senast ni vann CL borde det vart Chelsea i final. Det har ingenting med mig som Madrid fan att göra eller hybris. För då hade jag sagt att Inter och Bayern är bättre än Barcelona.

Jag personligen och många andra tycker att top tre är Madrid, Man U och Barcelona. Med #1 B #2 MU #3 M. Att det bästa laget inte alltid vinner är en annan historia. Om Robben fått in något av sina två fri-lägen i vm finalen kanske Holland hade vunnit VM, jag hade fortfarande tyckt att Spanien var bättre.

2011-04-21 21:09
geegiii - Iker el Dios

Ingen i Barcelona förtjänade ett rött, 2 förtjäna rött i Real fakta bevis finns på youtube ifall du missa matchen.

Jag är inte så orolig, ni måste ställa upp så här för att störa laget, det tyder på desperation hos er. 6 försvarare och grisa som ett eng lag är vad som krävs för att stoppa dåliga Barcelona?

För vi är ju inte så bra i era ögon, ändå måste ni grisa ner för att vinna?
Ni må ha fått mera ut era spelare igår, men Cl kvartstår och jag är säker på att ni får någon man kort med detta spel.

På tal om smutsiga spelare, du nämnde några hos barca som lägger sig lätt. Såg du hur Carvalho tjura efter ha sparkat till Pique?

Pique blir puttad som om han gick in för att skada, Carvlaho är också en liten av en fuskare med dessa tilltag.

Var filmande nödvändigt några min innan signalen?
Du är på hal is med såna kommentarer
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 21:07
Ibi på hal is!

Vi får hoppas att han är tillbaka, och vi får se till att han får lira den där cl finalen som han är värd. Glömmer aldrig när den där grodan visa ut han i semin för 2 årsen.
2011-04-21 21:06
Gabriel

I deras ögon ses inte deras spelare som fula i sitt spel, de ses som kämpar. Ingen ide att lägga fakta, man kan visa klipp på överfallen men det gör ingen nytta.

Utomstående tror på en Barca-United i final, kanske det som fått marängerna att ventilera skitsnack härinne?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-21 21:05
geegiii - Iker el Dios

Missgynnades? Barcelona eller Real Madrid? Reprisbilder ljuger inte, Arbeloa skulle ha haft ett rött kort när han medvetet försökte träffa Villa med en armbåge och sedan lyckades med sin stämpling.

Mourinhos jävla skitsnack om att han alltid får spela 10 mot 11 har satt ett spår på domarna. Rätt ska vara rätt. Det skulle ha varit 10 mot 11 igår.

Inte vårt fel att Mourinhos mannar spelar som grisar. Detta är fotboll, inte kickboxning.
Ibi på hal is!
2011-04-21 21:05
Andres Iniesta Lujan#8

Han opererades för c 4 veckor sen och såg någonstans att han är tillbaka inom 4-5 veckor och han har börjat träna lite med laget igen.

Jag är inte säker men jag tror han kan vara tillbaka innan ligans 3 sista matcher och Cl-finalen om vi kommer dit.

Adriano är borta 4 veckor!
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 21:04
Gegiii

"Arbeloa Ramos and Pepe should perhaps consider Kung Fu instead of football...clearly they have more talent in the former? sport. Kicking and stamping on people cuz you are inferior skill-wise? Shoving and picking on Messi because of his small size? Lol ya real brave men they are. "

Klockrent.

Domarna i cl? ja en portugis dömde bort oss föra säsongen, försöker du vara rolig elr?
2011-04-21 21:03
Ride_The_Big_One(6) //

Den enda jag ville få fram i mitt inlägg var att även vi missgynnades av domaren igår kväll.

Gabriel //

Behövs inte, det hittar man i Mr."tyck synd om mig, jag är en gentleman - men inners inne är jag ett smutsigt äckel"
Barcelona Gabriel
2011-04-21 21:02
geegiii - Iker el Dios

Vi spelar inte med intentionen att gå in och skada era spelare, det gör ni.

Om Busquets är ett äckel vad fan är inte då Marcelo, Pepe, Ramos, Carvalho, Arbeloa, Di Maria, Ronaldo etc. Snälla, hela erat lag består av äckliga spelare. Det är tamejfan skrämmande att dessa spelare är förebilder för så många barn och ungdomar som spelar fotboll. Sen ska vi inte prata om eran tränare, större äckel får man leta efter.

Spotta inte rakt upp i luften när det ändå bara kommer att ramla på ditt ansikte.
2011-04-21 21:00
geegiii - Iker el Dios

Ingen har sagt att alla i laget är änglar, men kolla gärna på statestiken gällande foul/gula och röda kort så ser du madrid toppa listan medans Barca är långt bak på den listan.

Ni har de laget som drar på sig mest kort, mer nu än någonsin när ni har eng spelande Mou bakom ratten.

Hybris be dy name!
Vinner spanska cupen efter 4 år och är plötsligt bäst i världen.

Ska man skratta eller gråta?
Barcelona Blaugrana91
2011-04-21 20:59
Pinsamt att Realfansen plötsligt tror att Real är bättre än Barca på något sätt...
Dem vinner en match på tur och målet kommer i förlängning och då är dem plötsligt bättre? Hmm hur tänker man där?

Barcelona är klasser bättre än Real...

Att dem på senare tid inte blivit krossade beror enbart på att dem spelar likt ett bottenlag, trots det kunde vi ändå gjort ett par mål igår med lite tur.
Hoppas att rättvisan segrar i CL allafall, dvs vi.
2011-04-21 20:59
S.bernabeu

Vinn ligan eller cl sen kan vi prata. Bara för Inter är utslagna betyder inte att ni ska rankas före de när det gäller titlar senaste åren..
Ställ er längst bak i kön, förutom copa vad har ni vunnit på 4 år?
Herregud hur har du ens mage att se madrid som top 3 pga spanska cupen?

Skrattretande!
2011-04-21 20:57
Gabriel //

Snälla, ni var inte dem enda som blev missgynnade av domarens inkompetens, även vi fick smaka på den varan.
Att Alves klarade sig utan ett enda kort är beyond me, så många anfall han bröt med otillåtna medel. Att äcklet Bosquets kommer undan utan någon som helst tillsägelse efter ha satt sina dobbar i Alonsos lår (en sådan satsning kan reslutera i rött, han fick inget) är även det en gåta.

Vilket lag som missgynnades kraftigast tänker jag låta vara osagt, men skillnaden var knappast anmärkningsvärd så som du får det att låta.

Edit: Självklart ser ni fram emot de "objektiva" domarna i CL. Hade jag också gjort med tanke på vilken hjälp ni fått av dessa "objektiva".
Real Madrid S. Bernabeu
2011-04-21 20:54
Han gjorde 1 super räddning, lika många som Panito (?).

Jag tycker fortfarande att Barcelona är rankade #1 i världen, för tillfället.
Men jag tycker också att dom två senaste matcherna speglat av hur nära 2a Madrid är (kanske 3a efter Man U). Men jag förstår inte alla klagomål om det fysiska spelet, och hyllningarna till att passa runt på mittplan utan att hota.
Jag försöker förstå, fast det går inte. Det är lika grymt för mig, som att se vilken snubbe som helst göra en massa tricks på youtube eller när Ronaldo står vid kanten och stillastående gör en massa finter. Inget alls.

Ska bli två intressanta matcher, jag hoppas Madrid fortsätter spela tufft och snabbt samtidigt som jag hoppas Barcelona fortsätter med det dom gör.
Men mest av allt hoppas jag att det blir en dommare från en topp-liga Engelska eller Tyska. Inte någon skämt liga som Italien det är väl Barcelona's fans hoppas på.
2011-04-21 20:53
Gabriel

Nu när jag har tid att läsa igenom det du skrev innan så förstod jag vad du menar.
Sorgligt att det tilläts sånt fulspel, de flesta hyllar för" a job well done" när de vinner genom att grisa och spela över gränsen. Efter media vädjan om domar nivån så vågade han knappt blåsa. Vi får se om CL nivån tillåter sånt fulspel nu när vi vet vad som väntas i semin utav marängerna.

På tal om spela som lär vara billiga men nyttiga att slänga in, vad sägs om kanoute?

Litte av en Madrid dödaren dessutom inte fel där inte

Lite för tidigt att diskutera nya spelare när vi har CL och ligan att spela för. Bara att gilla läget, ska man ändra något i laget eller forsätta på samma vis och hoppas domaren inte tillåter pinsamma aktioner ala arbeloa/ramos?

Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 20:53
Ibi på hal is!

Har faktiskt ingen aning, men jag tror inte att han kommer spela mer den här säsongen, med tanke på operationen. Men jag kan ha fel.
Ibi på hal is!
2011-04-21 20:50
Andres Iniesta Lujan#8

Finns det bekräftat någonstans att han blir borta hela säsongen?
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 20:47
s.eto

Abidal kommer inte spela mer den här säsongen tyvärr.
Barcelona Gabriel
2011-04-21 20:45
Coach pep -

Underbart inlägg, det jag ville ha sagt tidigare idag.
s.eto
2011-04-21 20:44
Någon som vet hur det går för Abidal? Hade vart skönt om han tillfrisknade fortare än beräknat och kan spela CL semin.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Att Real drog ner på aggressiviteten efter ett antal varningar visar ju bara på vilken nivå de ville spela, dvs lite över gränsen.

Men det är domarna som bestämmer, och det är möjligt att det hade sett annorlunda ut med en annan domarnivå,

Barca är på gott och ont ett gentlemannalag när det kommer till det fysiska spelet och går sällan eller aldrig över gränsen vad gäller det fysiska spelet.
Men det är knappast något nytt att lag försöker störa Barca med hårt spel, problemet igår var bara att flera av spelarna är slitna och inte har tillräckligt med spring ioch rörlighet i kroppen.

Risken finns, och tendensen visar även på detta, att Barca bara kommer att tappa ännu mer vilket så klart ger Real en fortsatt fördel eftersom de har en bredare trupp och ett bättre skadeläge.

Det jag tar med mig från dessa två matcher är att ett Barca på 80% ff är jämnbra med ett formtoppat och hungrigt Real.
För mig finns det inget tvivel om att Barca är det bättre laget i längden,
Andres Iniesta Lujan#8
Coach pep -

Mou är den nya Franco, han har makt över domarna nu tom. Sen angående Cl semin är det bara jag som inte skulle bli förvånad om Benquerenca elr bleekere dömmer matchen/matcherna?
Barcelona Gabriel
2011-04-21 20:43
AndreD - Anims Abidal!

Just det, den hade jag glömt.
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-21 20:43
Gabriel

Den på Messis skott var också helt sjuk.
Coach pep -
2011-04-21 20:40
Mourinho får fusk att se ut som fysiskt spel, tveksama situationer att blåsas av för offside och filmningar att bli straffsparkar. Han får till och med Bernabeu att skandera hans namn trots den patetiska fotboll han står för. Mou är en mästerlig psykolog men använder sin magi till fel ändamål. Precis som att superman, istället för att rädda staden från brottslighet, själv blir den värsta brottslingen tack vare sina superkrafter. Han får spanska domare att bli precis som de i England och tillåta våld på planen. Det tåls att säga hur många gånger som helst vilken röv Mourinho är.

Efter Copa del Rey vinsten sade han någonting i stil med: "Mitt mål är inte att vinna, utan att förändra strukturen och mentaliteten i Real Madrid".

Vad fan menar han med det? Vill han att Real Madrid ska spela pissig riskminimeringsfotboll och fortsätta hånas av sina legender för alltid?

Som tur är borde inte CL domarna vara infekterade av all skit som kommer ur Mourinho. Såvida hans bästa polare inte dömer matchen som mot Inter på San Siro förra året. Hur fan nu det kunde få gå till.
Annons: