/spanien/barcelona/forum/12287.aspx/spanien/barcelona/forum/12287.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-28 19:14
Man behöver ju inte träffa ett ben för att få rött kort?

Kommer ni inte ihåg Vieira som sparkade mot Van nistelrooy, men aldrig träffade fick rött kort. Helt rätt.

Pepes satsning var onödig och träffar han så skadar sig Dani Alves. Att Dani Alves överdriver och förstärker undgår ingen.
asfaf
2011-04-28 19:13
@Iniesta Lujan8

Visst filmar han, sen om de ska vara rött kort för satsnignen bör man ju rimligtvis varna även Alves, men nu va de ju svårt att se att han filma direkt, men han borde ju bli avstängd i efterhand. Både han Morunho,Pinto,Marcelo,Busqets ocj Pedro borde bli avsängda, alla som filmar borde få sitt straff i efterhand oavsett om man spelare för Barca eller Madrid, filmningar dödar fotbollen lika mycket som många här tycker Mourinho gör med sitt spel
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-28 19:10
Iniesta Lujan#8

Japp, röda kortet kommer bli upphävt.
För att det röda ska stå kvar hade Dani Alves benpipor varit tvungna att ligga utspridda över Bernabeus läktare vilket dom inte gör.
Iniesta Lujan#8
2011-04-28 19:06
Jag har sett repriser, och tyvärr verkar det som att(alves skämt ut sig) då det inte alls var någon kontakt. Allså är det röda kortet som Madrid fick lite väll hård? Elr är det rött? För hade han träffat alves så hade alves varit borta en lång period.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-28 19:05
Ni vet väl att det är lättare att skylla på domaren än att inse att The Special One blev lättläst av "Filosofen".
Det som gör en så irriterade är folk som BARA kollar El Clasico i princip och drar slutsatserna efter en match, 1 MATCH.

Alltså hallå? Jag kollar säkert en 10 fotbollsmatcher i VECKAN och inte ens jag drar sådana slutsatser som vissa idioter gör.
Trött blir man sannerligen.
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
asfaf

Kan du gå nu? Vi alla vet här att du inte är ett Barcafan då det är första gången man ser dig här och med det nickname du har kan man inte ta dig på allvar.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-28 18:58
Haha hela Sverige måste vara paranoida?
Barcelona styr alltså över UEFA, FIFA och Spanska förbudnet? Herregud snart tar vi väl även över både Englands och Italiens förbund också?

FC Qatar - FC UEFA - FC FIFA

Lite bitter kanske? :)
By the way, håna inte Barca för sponsoravtalet med Qatar när du själv håller på Arsenal, som sagt eran arena heter Emirates, inte så värst engelskt kanske? :)

asfaf
2011-04-28 18:56
Kan Dani Alves bli avständ i efterhand? Menar när man sett repriserna kan man ju undra hur han kunde få så ont?
Real Madrid Shaktar Donetsk
2011-04-28 18:52
Världen är ovis, ibland vill folk vinna på andras bekostnad, utan att de egentligen ens förtjänas. Syftar inte bara på er nu, även om mitt huvudmål är att framföra det då diskussionen just handlar om gårdagens .. ja vad ska vi kalla det..

Känner att jag framför mitt om Barca, känns som att det börjar bli överflödigt. Men har ni några invändningar, just holla!
Barcelona Hetfield
2011-04-28 18:50
Haha, gå in i Arsenals forum. Typ 90 % av det som skrivs där inne handlar om Barcelona, hur patetiskt är inte det?

De kan inte vinna några titlar i år så de måste prata om Barcelona i Arsenal forum. Wow, that's some sad s*it.
Barcelona Frodo
2011-04-28 18:49
Sentuary

Tyvärr så föredrar man brittisk långbollsfotboll i Sverige. Man har anammat hela den brittiska kulturen där kontringar är idealet och tyvärr är det den fotbollen som de flesta lagen i Europa har börjat efterlikna.
2011-04-28 18:45
Sentuary

Vart är världen på väg skulle jag vilja säga?

Vi var och kickade lite boll här om dagen, träning inför korpen.
Det kom några 7-8 åringar och sa att här ska vi spela? NÄR VI VAR DÄR?
Vi vart helt häpna, dom har sjukt kaxiga.
Ord som jag lärde mig typ 14-15 års ålder spottade dom ur sig redan nu vid 7-8 års åldern.

Jag blir riktigt rädd alltså, värre lär det väl bli.
90-talet, det var fina tider det.
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-04-28 18:45
petersays

Tror nog du är ute och cyklar. Ta bort nollan så har du rätt.
Barcelona Sentuary
2011-04-28 18:42
Jag personligen hade velat att Madrid fick 2-3 röda kort, skiter i fullständigt hur orättvist det är men rätt lag ska gå vidare. Fattar absolut inte heller vad andra lag gnäller på, vill man se en parkerad spelarbuss i en final istället för en offenisv vacker fotboll? Vart är fotbollen på väg kan man fråga sig själv
Lost Art Of Murder
2011-04-28 18:41
Shaktar Donetsk

Om det dåliga alltid övervinner det positiva, varför ska vi då fortsätta leva?
Barcelona petersays
2011-04-28 18:41
Rätt komiskt av Madrid-redaktion att ens betygssätta sina spelare. Dom hade ju bollen i typ 20 minuter, inte mycket att döma av.
2011-04-28 18:40
Hetfield

Och arenan heter Emirates.. mångkultur =)
Barcelona Hetfield
2011-04-28 18:39
FC Qatar

Haha, jag älskar hur en Arsenal supporter skriver det.

Få se. Arsenal ägs av amerikaner, tränas av en fransman och har bara en britt i startelvan (Wilshere och nej, Walcott är usel). Kan man bli mer av ett köpelag :P?

Glömde bort en detalj: Ännu ett år utan titlar. Love it.
Real Madrid Shaktar Donetsk
2011-04-28 18:39
Andreas, det är trots allt en princip sak. Man försöker förtränga det, men det görs omöjligt. Synd att klubben tvingas associeras med spelare som Busquets och Dani Alves.

Tror även de flesta cules stör sig något enormt på dessa, och situationen. Tänker av naturliga skäl inte streta emot om vilka som är bäst i världen när det väl kommer till fotbollen. Men allt annat runt, en del spelare och hur klubben försöker distansera sig själva.

De flesta är nog kluvna angående Barca, 50% av en äcklas medan de resterande njuter av de så tilltalande fotbollen. Men faktum kvarstår ändå, det dåliga övervinner alltid det positiva som finns.

That's a fact my friends.
Lost Art Of Murder
2011-04-28 18:38
Möjligt att det också ska vara kort, men det är en annan match och därmed svårt. Men ja det bör väl också vara rött. Men vad ska man göra i efterhand åt saken?

Vad får du ut av ditt namn och dina provokationer? Vad vill du uppnå?

Frodo

Ja, det är jag. Jo, det är märkligt det där. Barcelonas usla ekonomi kanske kan förklaras med alla sköna mutor då till alla organ som är inblandade i fotbollen idag. Och doping förstås också.
Barcelona Frodo
2011-04-28 18:38
Lost Art Of Murder

Vi snackar om 3 olika organ. Fifa för landslagen, Uefa för CL och Rfef för ligan och cupen. Med andra ord styr Barcelona 3 olika oberoende organ enligt hatarna. Det är de här organen som gör att motståndarlag inte kan ta bollen från Barcelona.

Delarocha/Hunting Bears?
2011-04-28 18:37
FC Qatar - FC UEFA - FC FIFA

Bra att du visar en bild från en annan match, med en annan domare.
Född 1996, I rest my case.

PAJAS!
Real Madrid FC Qatar - FC UEFA - FC FIFA
2011-04-28 18:36
Till alla er enögda Barca fans som på allvar tyckte att Pepe fick ett välförtjänt rött kort. I länktips ser ni klart och tydligt hur Busquets går in i en liknande situation som Pepe fast ännu värre men vad får han för bestraffning. Med tanke på färgerna på hans tröja blev det inte ens ett gult kort medan Pepe fick direkt rött för sin tackling.

Kan knappt vänta på att se vad ni har för bortförklaringar nu.
2011-04-28 18:34
Vampíro - Ánims Éric Abidal

Det hade räckt med en enkel fråga direkt när man startar internet.
Vad är fem + fem - 3 x 5 x 2 ... ?

Ledtråd: "Vanlig volym för sprit"
Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-04-28 18:32
Sätt IQ-test på internet, vi vinner "århundradets match" och måste ägna hela dagen efter till att försvara lagets beteende. Allt för att de köper Mourinhos BS, suck.
Barcelona Blaugrana91
Vet inte om ni läst detta, men Barcelona bekräftar att dem kommer diskutera hurvida man ska anmäla Mourinhos anklagerlser mot Pep och Barca till UEFA.
Hoppas verkligen dem gör det!

Mourinho är pinsam som även drar in hjälporganisationen Unicef i det här...Fyfan han är så äcklig...
Barcelona Frodo
Spelar man fult blir man utvisad. Pepe borde ha fått 3 gula i cupfinalen men fick inte det. Ingenting säger att en match måste sluta 11 vs 11. Håller man sig inte till reglerna blir man bestraffad. Howard Webb försökte hålla ha 11 vs 11 i VM-finalen trots att 3-4 holländska spelare borde ha åkt i den första halvleken. Det finns ingen anledning för domarna att inte dela ut kort till spelare som förtjänar det. Går man in med inställningen att man ska sparka ner skickligare spelare och komma undan i 4 matcher får man räkna med konsekvenserna. Pepe och Ramos är två tickande bomber. Vi vet det och marängerna vet det. Mourinho vet det också men ändå eggade han de på till ännu fulare spel.
Lost Art Of Murder
2011-04-28 18:29
Jag blir smått oroad över hur stort inflytande UEFA har på världen om dom kan lyckas påverka VM, EM, La Liga, Copa Del Rey och VM för klubblag som de uppenbarligen måste ha gjort då Barcelona inte vinner utan UEFA:s hjälp. Smått oroande att UEFA har så mycket makt tycker jag.
2011-04-28 18:28
Åh, sätt åldergräns på internet!!!!! gaah...

Att folk inte fattar varför Pepe blev utvisad, man börjar ju fan gråta.

Sen var det någon som tog upp alla utvisningar Madrid fått mot oss..

FLERA av dom har varit i typ sista sekund, typ Ramos i 5-0 vinsten som f.ö var den mest solklara utvisningen detta år.
Di Maria åkte ut i 119 minuten i Cupen.
När Villa blev brutalt neddragen i serien, var inte den solklar också eller?

Nej, det är bara fullständigt värdelösa bortförklaringar.
Snacka om att Mourinho lyckats manipulera x antal "människor".
Annons: