/spanien/barcelona/forum/12285.aspx/spanien/barcelona/forum/12285.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-04-28 19:44
"På ett sätt tror jag att Mourinho gillade gårdagens utvisning. För då slapp han tala om hur Real Madrid uppträdde på sin egen hemmaplan. Hur man inte ville ha bollen, hur man med Real Madrids mått mätt inte ville spela fotboll utan var skrämda till livet av Barcelonas spelskicklighet och därför inte vågade attackera.

Utvisningen flyttade fokus.
Och Mourinho kunde spela martyr."

Oj så bra skrivet, så klarsynt. Rydström, du är kung och tack vare dig så finns det trots allt hopp för svenskar.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-28 19:43
Blaugrana91

Jo, men han åker inte ens med i truppen. Man undrar ju hur det verkligen står till.. men han såg väl inte skadad ut i slutet av matchen, eller?
Lost Art Of Murder
2011-04-28 19:42
Om Reals taktik kan vara att spela fult och försöka få oss ur balans genom att spela över gränsen och sparka ner oss kan väl vi filma och på så sätt slå ut Real Madrids taktik och använda den till våran fördel? Vem påstår att bara Mourinhos lag kan spela rävspel?

Tycker Barcelona efter vad som skedde igår agerade rätt, när man möter ett lag som är mer intresserade att skada dig än att spela fotboll så är det bästa att bara spela ditt egna spel och när tillfälle ges, överdriv situationen, då har du vänt Real Madrids egna taktik till din egen fördel genom att påvisa för domarn att en foul skett.

Jag är emot filmningar totalt egentligen men när Real Madrid endast är intresserade av att skada tänker inte jag begära av Barcelona att spela rättvisans ädla riddare och försöka vara änglar. Det har jag aldrig sett oss som, däremot kommer Barcelona varken som klubb eller individer gå ut i media i efterhand och diskreditera en eventuell vinst för motståndarlaget.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-28 19:42
1.70-ligan - Anims Abidal!

Det är nog ingen fara med Messi, Barca har ju inte skrivit något på hemsidan, dessutom vore det väl ganska bra om han fick vila lite i matchen mot Sociedad? :)
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-28 19:41
Det här länktipset är så klockrent =)

2011-04-28 19:40
Hallå, någon som vet hur det är med Messi? Enligt den å så trovärdiga källan GOAL är han skadad.. citerar det jag skrev för en stund sedan:

"Enligt EMD ska Messi inte spela mot Sociedad, men han är INTE skadad. Förstår inte hur det går ihop? Pep har ju varit tydlig med hur viktigt det är att vinna varje match i ligan tills den är säkrat och Messi är kanske den minst slitna forwarden vi har efter Afellay.. hoppas verkligen inte man mörkar nån skada på Leo. "
Barcelona viscabarcelona10
2011-04-28 19:37
Skillnaden på alperna och santiago bernabeau? Messi behöver inte snö och skidor för att lägga en slalom på santiago bernabeau hahahaha
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-04-28 19:36
Det värsta med all denna uppståndelse är att Mourinho hjärntvättat alla sina believers, och alla Barcahaters för den delen.

Att folk inte fattar hur han agerar, än mindre ifrågasätter det, är för mig obegripligt.

Killen griper efter halmstrån och sunda och normala (okej, vissa onormala) människor drar fram hela höstacken och är beredda att ta till vilka konspirationer som helst för att fortsätta ge honom vatten på sin kvarn.

Visst blir man mörkrädd av t ex Busis beteende, eller di Mairas för den delen, men det värsta måste ändå vara denna oförmåga till självkritik som Mourinho verkar besitta.

han är en tragisk och patetisk person och han är på god väg att dra med sig en hel klubb och dess fans i samma beteende.

Det fanns en tid då rivaliteten var lika stark mellan klubbarna och fansen, men den grundades på respekt för varandras spelare och kompetens.
För min del är denna respket som bortblåst, och den kommer inte ändras förrän Mourinho försvinner.

Det är kanske inte så ödmjukt sagt, men Barca är för bra just nu för att det ska vara bra för fotbollen och dem själva.
Men vår kärlek gör klubben stark, och andras hat gör den starkare.
Barcelona Rambla~
2011-04-28 19:32
Gonzalez_Barca

Jag påstår varken det ena eller andra, men ingen kan med säkerhet hävda att han inte träffas. Det kan bara Alves och Pepe göra.
2011-04-28 19:31
Enligt EMD ska Messi inte spela mot Sociedad, men han är INTE skadad. Förstår inte hur det går ihop? Pep har ju varit tydlig med hur viktigt det är att vinna varje match i ligan tills den är säkrat och Messi är kanske den minst slitna forwarden vi har efter Afellay.. hoppas verkligen inte man mörkar nån skada på Leo.
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-04-28 19:30
asfaf

Så du menar så fort en spelare filmar så ska de stängas av? Kan lova dig att varje lag kommer missa typ 6-8 spelare varje match då.
Barcelona Woods
"No Real Madrid player yesterday completed more passes than Barcelona goalkeeper Valdes: 24 #fcblive Marcelo 22 Alonso 21 [uefa.com]"

Där ser man.. man måste ju älska att vara Real Madrid supporter these days..
Barcelona Rambla~
Arsenal är de sista som ska uttala sig om något. De har så mycket skit under sin egna historia de försöker dölja. Alla deras rika snobbfamiljer som äger klubben, där flertalet av dem har blivit rika genom diamanter i Sydafrika och profilerat tack vare apartheid. Håll bara tyst! Er historia stinker precis lika mycket som Barcelonas, uttala er inte ens om vår klubb.
Lost Art Of Murder
Om inte detta visar att Pepe är på Alves så är det väl ett bevis på att Gud faktiskt existerar? Eller vem annars ger Alves en sådan fart som gör att han flyger och byter bana i luften?
2011-04-28 19:29
Capilito

Synd att en så klok man inte får mer utrymme och nå fram till en större publik, så klokt och precis som mina tankar.

Heja Rydström!
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-04-28 19:29
Rambla

Man måste ta av sig de blåröda glasögonen och se faktumet att han inte träffade. MEN är det vad som krävs för att det ska bli rött?

När Carragher överföll Nani på samma sätt så grät alla United fans att Carragher ska få livstidsfängelse. Likadant gjorde Liverpool fansen när Rafael överföll en Liverpool spelare sekvensen efter. Arsenal fansen ville ge spelaren som gav Eduardo en avstängning lika lång som Eduardos skadeperiod. Ingen protesterade mot Riberys röda förra året då han stämplade Fiorentina (?) spelaren fult förra året.

Ska det krävas ett benbrott för Alves för att Pepe ska få det röda? Nej det röda var tveksamt, men absolut inte obefogat. Pepes fel att han går in på det sättet. Kan tilläggas att jag även tycker det är pinsamt att Busquets inte fick något för sin liknande incident..
Barcelona Rambla~
2011-04-28 19:27
Hade Pepe fått ett gult, kan jag lova att hela världen hade rasast över det beslutet och då inte bara cules. Det är så människan fungerar.
2011-04-28 19:26
På denna lista på 10 filmningar är Arsenal med på 4 stycken..

Sen kommer Arsenal fans inte här och moralpredikerar, haha.

I am literally laughing my ass off!
Barcelona Capilito
2011-04-28 19:25
Har länkats innan, men för er som inte har läst den, gör det. Klockren!
Barcelona Rambla~
Så fort en barcaspelare filmar, då ska han dö, när andra gör det hör det till fotbollen och man rycker på axlarna. Vad är det för jävla kriterier vissa lever efter? Ingen har påstått att vissa spelare i Barcleona inte skulle filma, tvärtom och vi avskyr det. Men är de värre än andra? I helvete heller, så pass mycket fotboll ser jag trots allt.
Lost Art Of Murder
Pepe's sending off, Didier Roustan's piece this morning through several French media outlets, all of which agreed that it was a clear and indisputable red card. And 78% of MARCA readers said red was the right decision. Personally, I think it could have been a yellow with a different referee, but to take the chance was quite foolish on Pepe's part, and no real complaint can be made about it (much less using that as the evidence for a conspiracy)

asfaf
2011-04-28 19:24
@Andreas - V.V [Barney S]

Haha klart han ska bli avstängd med, sa inte att bara Barca spelare skulle bli avstängda sa att alla som filmar ska bli de, sen va väll de klippet för 4-5 år sedan eller nåt så har väll inte direkt nåt att göra med allt som händer nu för tiden, men man måste nog säga att spelarna har blivit bättre på att filma iaf
Roja y Azul - FCB
2011-04-28 19:22
Andreas - V.V [Barney S]

hahaha fyfan vad roligt det är att kolla på sånt..
Barcelona Rambla~
2011-04-28 19:22
Hur fan kan folk sitta och påstå att han inte träffar? De har inte en aning, det är bara deras jävla önsketänkande. Dessutom, om han träffar lite eller mycket spelar ingen som helst roll.

En annan sak, Arsenal USA USA USA, ska bara hålla käften och inte uttala sig. :P
2011-04-28 19:21
Finns flera filmer, bara sök på soccer + diving..
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-04-28 19:20
asfaf

Vi har nu förstått att du vill få hela Barca avstängda. Var det något mer du ville?
asfaf
2011-04-28 19:18
Men tycker ni att dani alves ska bli avstängd efterhand, eller inte bara Alves utan alla spelare som filmar? tror ni inte att Barca hade blivit hyllade isället för så hårt kritiserade som dom blir nu pga v alla filmningar och masskonfrontationer med domaren?
2011-04-28 19:18
asfaf

Men gå och häng dig för i helvete! Ursäkta orden men allvarligt talat?

Ska man stänga av filmare så skulle C.Ronaldo ALDRIG få entra en fotbollsplan igen, inte heller Gerrard, Drogba, Di Maria och ALLA andra fotbollsspelare.

Finns det någon spelare som INTE har filmat? Ja, det ska väl vara Henrik Larsson då..
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-28 19:17
Vart är dagens fotboll på väg? Vill ni, som helt plötsligt är Barca-haters, ha en parkerad spelarbuss på Wembley i finalen eller ett lag som vågar spela fotboll? Jag orkar inte bry mig längre, jag har diskuterat och argumenterat hela dagen men jag orkar inte längre. Jävla nollor.

Spelar man hårt som Real Madrid gjorde igår kväll så får man acceptera konsekvenserna. Förr eller senare så skulle det där jävla kortet komma upp, och jag tycker inte att det är konstigt att det är just mot Mourinhos manskap som dessa kort tas upp. Väljer man att parkera sin spelarbuss så får man ta smällarna, både från sin egen hemmapublik och domaren.

Börjar bli jävligt irriterad på dessa som påstår att FCB kan sätta sina gröna bockar pga domaren. Han deltar inte i Barcelonas filosofi, att spela en vacker offensiv fotboll. Jag skrattar åt er som tycker att det var ett orättvist resultat, jag skrattar åt er som tycker att Pepes tackling på Alves skulle vara ett gult kort. När i helvete ska det då vara ett rött kort? När spelaren ligger skadad på sjukhus med ett brutet ben? Ska det behöva gå så långt? Är det då UEFA ska ta över ärendet och straffa spelare i efterhand? Klart som fan att det ska vara ett rött kort, sånt hör inte hemma på en fotbollsplan.

Madrid valde att spela fult och nu får man acceptera konsekvenserna. Väljer man att blunda för det fula spelet finns det alltid vattenkranar som ni kan gå och tillfredställa er själva med.

Rättvisa. Fotbollen går vidare. Men vart kommer fotbollen att hamna? Jag omformulerar Mourinhos citat efter matchen och skriver istället: Jag mår illa av att leva i en värld där Mourinhos coahande accepteras.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-28 19:14
Man behöver ju inte träffa ett ben för att få rött kort?

Kommer ni inte ihåg Vieira som sparkade mot Van nistelrooy, men aldrig träffade fick rött kort. Helt rätt.

Pepes satsning var onödig och träffar han så skadar sig Dani Alves. Att Dani Alves överdriver och förstärker undgår ingen.
Annons: