/spanien/barcelona/forum/12280.aspx/spanien/barcelona/forum/12280.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-07-04 13:58
1.70-ligan Syftar på de som klagar på Zubi...helt plötsligt är det hans fel att det finns massa spelarrykten.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Frodo
2011-07-04 13:56
Jag vet inte vad jag ska tycka om det troliga köpet av Kiko. Jag förstår när man köper lite äldre anfallare som Nolito och Soriano som behöver få igång sina karriärer och som kan bidra med lite rutin. Men att köpa unga och rätt dyra spelare som får en garanti att pendla mellan a och b-lag före många av våra egna spelare från akademin känns lite sisådär.
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 13:48
barca4eva

Utveckla gärna :P
Barcelona Barca4eva
2011-07-04 13:42
Alltså herregud..ni är fan inte kloka.,
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2011-07-04 13:34
att köpa hit Santos känns för mig helt otänkbart med tanke på att klubben släppt förbi två utmärkta och betydligt billigare alternativ till vänsterbacksplatsen i Jose Angel och Taiwo. Den sistnämde var aldrig nöra men skulle också varit en smart värvning om klubben verkligen velat köpa en ny VB. Men pga alla rykten som inte blivit av jag tror inte man är det. Jag tror det är en mittback man är ute efter, eller ingen alls.
Barcelona Decinho
2011-07-04 13:28
Zizou!:

Det där ryktet är ingenting annat än ren bullshit. För det första så har vi redan Busquets och Masken i pivote-rollen, två herrar som man inte flyttar på i första taget. Och även om Capoué skulle kunna ta Keitas roll i laget så förutsätter ett köp av fransmannen att vi antingen struntar i att köpa Cesc eller säljer Keita, något som inte verkar särsklit troligt i dagsläget. Annars sitter vi på alldeles för många mittfältare.

För det andra så har vi flera unga spelare i La Masia med liknande kvaliteér. Jag tänker främst på Sergi Roberto (tvåvägsspelare) och Oriol Romeu (pivote), utöver de så kryllar Barca B och Juvenil A av talangfulla mittfältare som väntas ta det sista steget inom ett par år. Då vore det dumt att värva en ung överflödig fransman som bara skulle stå i vägen för los canteranos speltid.
Atlético addeh
2011-07-04 13:16
Rambla

Ja, precis. Att värva en spelare som André Santos eller Capdevila skulle kännas helt menlöst, då kan vi lika gärna fortsätta med Maxwell. Värvas en vänsterback ska det vara en ung talangfull sådan som förhoppningsvis skall kunna ta över permanent efter Abidal.

Skulle värvningen av Kiko gå igenom skulle det inte kännas lika tunt om både Bojan & Jeffren lämnade då han, och även Deulofeu i viss mån, finns där bakom att plocka upp i A-laget vid behov.
Barcelona Decinho
2011-07-04 13:06
Gött att vi äntligen verkar ha gjort klart med Kiko! Fast som smolk i glädjebägaren så börjar nu André Santos ryktas till oss igen. Gaah! Jag blir så irriterad på det! Hur svårt kan det vara för Zubi att göra någonting så simpelt som att stänga dealen med José Ángel? Nu får vi dras med dessa rykten resten av sommaren på grund av vårt skämt till sportchef...
Real Madrid Zizou!
2011-07-04 13:06
Barca har tydligen lagt bud på Toulouse spelaren, Etienne Capoué, som anses som en stor talang, och som har grym potential...

detta påstås av Shalke 04 !! sportchef....en klubb som också är väldigt intresserad av spelaren..
PSG ska också vara med i racet...

silly season eller kan det ligga någon sanning i det hela?
Barcelona Rambla~
2011-07-04 13:01
addeh

Med tanke på att Angel länge ryktades till Barca och nu också Escudero, är det uppenbart att man i första hand vill han en ung vänsterback som är tänkt för framtiden och som i dagsläget kan spela för både A och B-lag. Jag har även läst tidigare där ett annat namn dök upp, också det en ung spelare.

Barcelona are interested in Murcia (3rd div) left back defender Juan Francisco Gongora (22) for the Barcelona B team. [sport]

Därför känns det så konstigt att namn som Santos och även Capdevila dyker upp. Det är ju äldre spelare som knappast kommer att förbättras i framtiden.
Barcelona barcetia
2011-07-04 12:52
Ladinho

Det kommer bli första året i B-laget, de andra i A-laget. Dvs, första året är för intregration i kultur och med laget och resten blir "riktiga" år.

Vetifan hur han ska få plats, det enda sättet han kan lyckas på är om han kör ytterback.
Barcelona Ladinho
2011-07-04 12:50
westinho - Sergio #16

Kommer han att spela för B laget eller är det Guardiola som ville ha honom?
Barcelona westinho - Sergio #16
2011-07-04 12:45
Pending the signing by president Rosell later this week, Barcelona and Hercules on Saturday closed the deal on Kiko Femenia. [informacion]

Barcelona pay "2M+2M variables next year" for Hercules player Kiko Femenia (20), who will sign for 4 years, the last 3 at the 1st team. [di]

Kiko Femenia (Hercules): "I'm very happy. I'm entering a new world. It's an incredible opportunity." [diario informacion]

Kiko Femenia verkar vara klar!
Barcelona barcetia
2011-07-04 12:42
Ja men det är lite konstigt, först borde man få sålt på Maxwell så man slipper betala 4 spelares löner. Då måste man även dra slutsatsen att Abidal kommer flyttas till mittbacksrotationen samt spela vänsterback i Clasicos.
Atlético addeh
2011-07-04 12:41
En vänsterback verkar onekligen vara en prioritet. Efter att affären med José Ángel gick i stöpet skriver Sport både om Sergio Escudero, som visserligen inte är säkert går rakt in i A-laget, samt André Santos i Fenerbahce.

Utöver Coentrão och Ángel finns det väldigt lite duktiga vänsterbackar ute på marknaden nu.

Två spelare som kunde varit tänkbara alternativ är Nacho Monreal, en spelare jag diggar stenhårt men som Málaga redan roffat åt sig, samt Dídac, som gjorde en utmärkt höst i Espanyol och var utomordentlig i U21-EM, men han lade Milan vantarna på redan i januari.
Barcelona barcetia
2011-07-04 11:51
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Utveckla. Vad har Lavezzi som inte Pedro har?

Tror vi kommer spela 4-2-4 lite oftare dock. Vi borde göra det på hemma matcher.
Barcelona Rambla~
2011-07-04 11:46
Tack vare att Barca missade att värva Angel får vi i fortsättningen stå ut med att denna skitspelare ryktas till klubben. Vem fan tog egentligen beslutet att fortsätta scouta honom, Zubi? Han är 28 år, har väl endast spelat i Europa i 2 år. Varför värva ännu en Maxwell typ av spelare som dessutom är mycket dyrare? Fenerbahçe begärde tydligen tidigare €16M för honom. Nu kan priset ha junkit till ca €13M. Jag fattar inte vad de ser hos honom. Hoppas det bara är ett rykte utan någon substans.
2011-07-04 11:33
Barcelona and Udinese want to close the deal on Alexis Sanchez (22) before Chile's first game at the Copa America at 02:45 tomorrow. [sport]

Lawyers of Barcelona and Udinese have been told to be ready to draw up the first drafts of the contract as soon as there's a deal. [sport]

Nu närmar det sig...
Barcelona hj87
2011-07-04 11:25
Jag förstår inte vad 3-4-3 skulle göra för skillnad och på vilket sätt det skulle "chocka motståndarna". När Barcelona anfaller trycker ytterbackarna upp långt och kvar finns de båda mittbackarna + Busquets som en typ av trebackslinje.

På vilket sätt skulle moståndarna bli överraskade av ett 3-4-3, skulle Barcelona anfalla på ett annat sätt?
Barcelona Nesto
2011-07-04 11:22
ride the big one

3-4-3 tror jag inte en sekund på så länge det inte är slutminuterna i någon superviktig match som vi bör vinna.
Vi spelar nästan redan nu med en 3 backslinje i och med att alves befinner sig på offensiv planhalva större delar av matchen.
2011-07-04 10:50
Jag vill inte ha Rakitskiy i Barcelona sedan jag såg honom och Messi bråka lite under matchen i CL. Tycker inte han är så bra heller för den delen.

Ride the big one

Såg också det med 3-4-3, och visst är det en möjlighet..men jag har svårt att tro att vi kommer spela så eftersom det då betyder att Alves inte kan vara så offensiv. Alves offensiv är typ vårt farligaste vapen.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-07-04 10:04
Frodo

Då förstår jag hur tränaren har resonerat. Synd de för kantspelet har alltid varit Brasiliens signum, nu har man en bra kant och en usel en.

Vare sig Barcelona gör klart med fabregas eller inte, tror ni Pep kör med Johan Cruyffs 3-4-3 kommande säsong på hemmaplan med tanke på att motståndarna behöver chockas då och då?

Sidan jag hänvisar här under skojar lite friskt om hur det kan se ut vare sig det är Thiago eller Fabregas som opererar centralt.
Länktips:Sport.es
Barcelona Frodo
2011-07-04 09:46
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

Om jag har förstått det rätt så skippade Marcelo en träningslandskamp och därför petades han ur truppen. Men i normala fall bör han väl vara given där.

Kun och Tevez gjorde något liknande för Argentina och petades därför under flera månader men efter påtryckningar från media beslutade sig Batista till slut att ta med båda.
2011-07-04 09:36
2011-07-04 09:33
Någon som följt den turkiska ligan något?
Jag frågar då denna santos ifrån Fener forsätter att få chansen före Marcelo.En stor WTF på uttagningen av Santos. Visst Alves var inte lika grym som han brukar vara, men Santos var oduglig och slö!

Plovdiv

Har sett Rakitiskiy spela antal matcher, han hade säkert gjort det bättre än fjolårets köp av Chygrinsky(stavning?). Men vågar man verkligen köpa en spelare som kommer behöva bra med tid för att smälta in, språkmässigt och spelmässigt?

Tror man går efter Botia snarare, ett säkrare köp enligt mig då han har Barcelona dna.
Real Madrid Plovdiv
2011-07-04 09:29
Rakitskiy kanske kan vara ett alternativ för att skapa större bredd i mittförsvaret. Vi ska nog inte bygga framtiden på Carles och Gabi utan behöver yngre förmågor...
Barcelona Blaugrana91
2011-07-04 01:59
Mascherano

Återstår att se, men ett tips är att inte ta allt på så stort allvar, då blir man bara irriterad om det inte skulle stämma. ;)
Barcelona Frodo
2011-07-04 01:38
Jag har alltid gillat sydamerikanska lag för deras offensiva tänk där lagen satsar på spelskickliga spelare. Tyvärr har även de börjat ta efter den europeiska skitfotbollen med minst två defensiva mittfältare där mycket handlar om spelförstörelse och att vänta in det andra lagets misstag istället för att själv få det andra laget att göra misstag.

När man ser stornationer som Argentina och Brasilien ha den inställningen de har så blir man besviken. Spela med kreativa mittfältare! Jag tror att Brasilien till slut tar hem det hela på grund av ett bättre försvar. Två ruggiga monsters i Lucio och Thiago Silva centralt borde ge ett guld.

Chile och Uruguay spelade bra fotboll i VM så jag hoppas att de visar mer än vad man fått se hittills.
Barcelona Mascherano
2011-07-04 01:38
Barca4eva
Natti Natti.
Barcelona Barca4eva
2011-07-04 01:30
Mascherano

-facepalm-

Bona nit culés!
Annons: