/spanien/barcelona/forum/1228.aspx/spanien/barcelona/forum/1228.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4life98
2016-02-06 12:12
Junta Tror att han menar sponsorer som Audi, Gatorade, Beko etc.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2016-02-06 12:10
@Barcadinho.:

Vilka då?
Barcelona Barcadinho.
2016-02-06 12:04
the cammeroonias:

Du skriver "inget annat företag som verkar intresserade av att sponsra oss"
Du menar väl inget annat företag som vill betala 60 milj eller hur.
FCB har annars ca 25 små o stora sponsorer som gärna vill fortsätta samarbeta med oss !
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2016-02-06 11:44
Nån som vet varför Bravo överväger o sluta i Chiles landslag?
Mascherano#14 el Jefecito
2016-02-06 11:02
En sak som jag såg någon var inne på häromdagen är att vi borde utnyttja galenskaperna som händer i Kina just nu. Kan Chelsea sälja Ramires för drygt 300 millar och om Jackson Martinez går för nästan en halv miljard så borde vi kunna övertyga tex Adriano, Mascherano, Montoya, Vermaelen, Sandro eller Munir att det är i Kina man ska spela fotboll nuförtiden. Vi borde ju kunna lura på vilken kinesisk klubb som helst Adriano+Masche för 350 miljoner =)
Barcelona Barca4life98
2016-02-06 10:41
the cameroonians Mascherano, Montoya, Adriano, Douglas, Bartra/Mathieu/Vermaalen, Sandro kommer säkert att lämna i sommar. Egentligen är det en back-up vänsterback och en mittback som ska vara prio.
Barcelona the cameroonians
2016-02-06 10:32
[QUOTE=Mido]Sport hävdar att om ledningen låter tröjan vara reklamfri då blir det dödsstöten för vår tre amigos, och att en av dem måste då lämna. [/QUOTE] En sanning med modifikation. Det finns ju pengar att ta av från sommarens transferbudget. Problemet är lönekostnaderna som är på gränsen för vad som är möjligt enligt de paragrafer som gäller internt för klubbens ekonomi. Om vi ska fortsätta investera i truppen och föryngra densamma måste förmodligen någon eller några högavlönade spelare lämna. Kan tänka mig att Mascherano är en sådan. Det är därför det är så viktigt att klubben vågar satsa på la Masia för därifrån kan vi få gratis spelare med lägre lön. Neymars kontakt kommer troligtvis inte art förlängas innan 1/7 för då kommer det att belasta detta räkenskapsåret. Så räkna med fortsatta skriverier om en flytt för brassen.
Barcelona Vampíro
2016-02-06 10:23
Och Cristiano Ronaldo kan mycket mer om professionell fotboll än du någonsin kommer kunna.
Barcelona LennyRomario
2016-02-06 10:15
@enkos:
Du använder säkert också argumentet "Tränaren för klubben vet såklart mycket bättre än du." Så vi bör inte tycka något om vare sig presidenter eller tränare? Bara passivt sitta och titta på matcher? Vi kanske borde införa det temat på bredare front? Jag menar en folkvald statsminister kan mycket mera än jag kan eller kommer kunna om Sveriges ekonomi och framtid. Så det är väl ingen idé att folk tycker något om något beslut regeringen tar? Ryssland. Putin är ju folkvald. Han kan mycket mera än jag kan eller kommer kunna om Rysslands framtid och ekonomi. Så det finns säkert en anledning till att de infört rövarkapitalism, sålt statens tillgångar till underpriser, och tycker att homosexuella inte förtjänar samma rättigheter som andra. Jag orkar inte dra det mest uppenbara exemplet. Och nej, jag säger inte att Barto är vår Putin. Däremot säger jag att "demokratiskt vald" inte är argument till att det inte ska protesteras och debatteras. Tvärtom, det är ju hela meningen. Att ha blivit folkvald betyder inte att man alltid har rätt. Det betyder att man även kan bli folkligt avsatt. Världen avgudar Barcelona idag? Tror du det så är du ju helt enkelt historielös. Bartos fel eller inte, men att våra spelare ständigt är uppe i skattemål, att vi varit transferavstängda, att vi tagit vår reklamfria tröja och smackat på Qatar har inte ökat vår älskvärdhet om du nu tror det.
Barcelona Smogen
2016-02-06 10:12
the cameroonians inlägg är förmodligen de jag uppskattar mest av alla på forumet. När man börjar klaga på dom så börjar jag undra varför man ens går in på ett disskusionsforum över huvudtaget. och Enkos, att du uppenbart föredrar ett ett statsskick likt Nordkoreas gör inte att vi andra ändå gillar att prata om både det som händer på olan och utanför den. Du kan väl göra som jag brukar göra med somliga skribentrs inlägg här inne? Scrolla förbi dom.
Barcelona Mido
2016-02-06 10:10
Sport hävdar att om ledningen låter tröjan vara reklamfri då blir det dödsstöten för vår tre amigos, och att en av dem måste då lämna.
Mascherano#14 el Jefecito
2016-02-06 10:08
@enkos:
Världen avgudar LAGET Barcelona (det som händer på fotbollsplanen). KLUBBEN Barcelona skrattar folk åt (det som händer på kansliet). Jag vet inte hur många gånger jag har fått höra "Vafan sysslar Barca med?" från folk i min omgivning som inte är så insatta i just Barca pga att de håller på andra lag. Ingen av dem har menat det sportsliga. Där är alla överens om att Barca är bäst i världen. Det är klubben de menar. Transferförbud, skattefusk, avgående president, skickar Abidal trots löftet, kan inte värva Nolito, vanskötseln av La Masia, rättegångar, Lord Douglas, Keirrison osv osv. Allt detta ifrågasätter folk. De undrar, ställer frågor, skrattar och de flesta tycker att Barca är en smutsig klubb, pga hur den numera sköts. Jag försöker svara med att det är den nuvarande ledningen som är smutsig och att Barca (trots allt) är en fin klubb med all sin historia med frihetskamper, reklamfria tröjor, många egna produkter och hela Mes que un club-grejen. Poängen jag vill komma till är att du nog bör inse att de flesta supportrar är intresserade utav klubben Barcelona, som fotbollslaget är en del av. Du verkar vara supporten som bara bryr dig om det som händer på planen och det är väl också helt okej. Men med "logiken" att the cameroonians bör sluta gnälla eftersom Barto ändå inte lyssnar på honom och att den numera folkvalde presidenten kan mer om klubben än honom, så ser jag fram emot tystnad från din sida nästa gång någon av våra spelare gör ett misstag på planen. För de lyssnar nämligen inte på dig och de kan fotboll bättre än dig. Då kan du likaväl skriva om något som du mår bra av att skriva, som tex att Beckham ska skilja sig.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-02-06 09:26
@enkos:

Får han inte säga vad han tycker för det eller? Det här är ju trots allt ett diskussionsforum där man skriver sina tankar om allt som har med klubben att göra och vad man är nöjd med och inte nöjd med. Sedan kanske du tycker diskussionerna om ledningen är tråkiga men andra gillar det.
2016-02-06 09:04
Världen avgudar klubben för det den åstadkommer på gräsmattan, absolut.

Men samtidigt skrattar den riktiga fotbollsvärlden åt oss för alla de historier vi är indragna och vi blir behandlade därefter av såväl vår största sponsor som FIFA, UEFA och andra klubbar. Dessa tar oss inte längre seriöst utanför planen.

Så när du tror att vår image är bra så ställer jag då frågan varför inget annat företag verkar vara intresserade av att sponsra oss.
Det måste ju bero på endera två saker;
1. Vår image är inte så bra som du skriver
2. Vår ledning har inte kompetensen att fixa det

Oavsett - det du skriver fallerar kraftigt.

Qatar är definitivt en nagel i ögat, inte bara för mig utan för många många andra. Det borde även vara det för dig, men du som många andra är förblindade av det som händer på planen vilket är en stor anledning till att det är som det är med politiken i klubben.

MEN: Det kommer en dag då MSN inte längre är på topp, då kommer även ni att öppna ögonen och inse att den där gnälliga "the cameroonians" kanske hade rätt ändå - trots allt.

Och du har helt rätt, jag kan betydligt mindre om ekonomi och klubbens framtid. Men till skillnad från Bartomeu kommer jag att vara kvar som medlem efter 2021. Det är trots allt mig, och andra socis, som Barto ska representera. Idag gör han det på ett i mina ögon dåligt sätt. Demokratiskt vald eller inte.

Men än en gång förlåt för att jag är en nagel i DITT öga, Fortsätt njut av det som händer på gräsmattan medan du kan och ignorera mina inlägg i fortsättningen. Så mår du säkert också bättre.
Barcelona enkos
2016-02-06 08:41
En demokratisk folkvald president kan mycket mera än du kan eller kommer kunna om Barcas ekonomi och framtid. Att Qatar är kanske nagel i ögat på dig är en annan sak.. Världen avgudar Barcelona idag och det är tack vare just ledningen som sköter klubben på en så bra sätt att det visar sig även på plan där världen har aldrig haft så stor respekt för klubben..
2016-02-06 08:34
@enkos:

Hmm, visst skrev jag precis att jag är INTRESSERAD av politiken, alltså får det mig att må bra att skriva om det, duh.

Saken är den att jag självklart hade skrivit mer positivt om det nu inte varit för att det mesta av politiken är negativt ur både min egen synvinkel OCH från klubbens.

Det roliga i sammanhanget är att politiken får konsekvenser även på gräsmattan, kanske inte på kort sikt, men definitivt på längre sikt. Redan förra månaden kunde vi inte bredda anfallet med Nolito på grund av ett politiskt beslut som den sittande ledningen tog flera år tidigare.

Jag har även skrivit positiva saker politiskt, även om dessa drunknat i alla de mindre bra (läs dåliga) saker som hänt sedan 2010.

Skrev t ex om Bartomeus beslut att dela upp la Masia-lagen i två delar vilket jag trodde skulle få en positiv effekt med en bättre balans i trupperna och mer fokus på talangutvecklingen. Nu inser jag dock att det bara handlade om att riva upp kontrakt och köpa in 25-åringar. Oj, "gnällde" jag nu...

Skrev också om att jag gav tummen upp för att ledningen beslutat att starta upp kommersiella avdelningar i både Amerika och Asien. Här tror jag att vi emellertid får vänta ytterligare något eller några år innan vi ser effekterna av vad de kan åstadkomma. Det är tuffa marknader att ge sig in på.

Till er andra som uppskattar mina (negativa och gnälliga) inlägg säger jag tack!

Till Enkos och andra som inte orkar med dessa inlägg säger jag: skrolla!
Barcelona enkos
2016-02-06 07:50
@Barcelonistas:

Vi har nu 27 raka tror jag utan förlust så om vi ska fortsätta slå rekord kan vi inte vila för många spelare borta mot Valencia annars kan Neville sedan skryta st han var först på nästan 30 försök att slå oss
Barcelona Santiago Cazorla
2016-02-06 05:59
Lionel Messi - A God Amongst Men Herregud vilken video. Ray Hudson:“In the United States, we give hurricanes a name. If they ever call one Lionel Messi, you'd better evacuate.”
Barcelona Barcelonistas
2016-02-06 02:30
Bosketts - då är det bäst att man inte lägger sig i en diskussion om man inte kan komma med argument överhuvudtaget. För just era gnäll inlägg är det som i slutändan bidrar till den låga nivån och tjafs. Att folk här inne diskuterar Ronaldo osv det är inte och sänka nivån och man bryter inte mot några regler. Så länge det inte står nått om det så att säga. nå ja. nå ja.
Barcelona Ali G
2016-02-06 02:26
Spärrad 1 vecka. Vid nästa övertramp blir det mycket längre. Tänk på vad du skriver. /Mod
Barcelona Bosketts
2016-02-06 02:17
Barcelonistas

Det handlar nog mer om att de (inte dom) vill skapa en trevlig tillvaro, och inte bråka om fullkomligen triviala detaljer kring andra lag och deras spelare. Det ser dem tillräckligt av i aftonbladets chatt och dylika.

Men, som sagt, nåja (inte nå ja). Vi lämnar det där, shall we?
Barcelona Barcelonistas
2016-02-06 02:10
Bosketts - dom som anses hålla en bra nivå här kan inte ens komma lite argument kring en rätt så simpel diskussion. Ni alla vet vilka ni är. Nå ja jag låter det stanna här.

Returen mot Valencia bör vi vila hela laget i princip. Även Messi bör vila.
Barcelona Bosketts
2016-02-06 02:05
Vad tror vi för övrigt om elvan i returen mot Valencia? Det lär vilas rätt ordentligt. Personligen hoppas jag på att Samper, Roberto och Bartra matchas i 90 minuter. Vill också se mer av Vidal, som jag tycker visat framfötterna (betydligt mer än Arda) de senaste matcherna.

Vila gärna Busquets, Neymar, Suarez och Iniesta.
Barcelona Bosketts
2016-02-06 02:00
Nyttigt med ytterligare en Mod. Bra val med Lion24. Förhoppningsvis får vi ordning på språket, nivå på diskussioner och i synnerhet VALET av diskussioner.

Det är en handfull härinne som enbart bidrar med skit, trolleri och tjafs. Vi vet alla vilka de är. Låt oss se till att de blir färre.

Mot ett fräschare och roligare Les Rambles!
Barcelona Barcelonistas
2016-02-06 01:27
Kröjff - kolla länk! Ger info "why mes que un club" där kan du få bra fakta ifrån vad Mes Que un club betyder. Ger också en del info om all historia som du kan lära dig.
Barcelona El Tridente
2016-02-06 00:55
@Ali G:

Är du tillbaka igen? Spärren bör ha varit på livstid på dig. Tar nog inte lång tid innan du börjar slicka Madrid i röven.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-02-06 00:49
@Josep "Pep" Guardiola Sala:
Absolut, kommer tänka på det nästa gång jag skriver. Kommer dock bli svårt att komma ihåg det under matcherna haha. Då är det bara feelings min vän.
Barcelona Katalano
2016-02-05 23:59
Att Rafinha var en sån skojare. Bra att han springer ifrån Ney för om Ney drar en höger så kanske han skadar sig... Neymar alltså med sina tändstickor till armar.
Barcelona Barcelonistas
2016-02-05 23:55
Haha Rafinha tryckte en tårta rakt upp i fejan på Neymar. Komiskt att han sen ska springa.
Barcelona Gabriel
2016-02-05 23:50
Till något roligare, Rafinha gav Neymar en "härlig" födelsedagspresent! Neymar ser dock inte allt för glad ut, haha.
Annons: